Concreet: wat doen we zoal?
- Eerst bepalen we de SEO strategie. Hierbij analyseren we de website, de concurrenten en de niche.
- Ook definiëren we heel duidelijk de SEO doelstellingen.
- We maken een groot zoekwoordenonderzoek in Google Sheets dat gestructureerd is in SEO-vriendelijke hiërarchieën. Elk zoekmachine marketing bureau hoort een zoekwoordonderzoek ook te clusteren (indien niet, ren weg!).
- Met een nulmeting bepalen we de situatie van de zoekwoordposities vandaag (zodat we de vooruitgang beter kunnen evalueren).
- Daarna gaan we aan de slag met onze honderden technieken voor zoekmachine optimalisatie marketing.
- Vervolgens gaan we aan de slag met SEO content.
- Tot slot bepalen we het plan voor de SEO (domein)autoriteit aan de hand van link building en citation development.
Sluit een SEO-partnership met ons
Ons SEO zoekmachine marketingbureau beschouwt haar klanten – jullie binnenkort? – uitsluitend als volwaardig groeipartner. Wij laten uw bedrijf groeien en zijn hierbij meer uw partner dan leverancier.
"DAT SOORT KLANTENRELATIES MAAKT ONS WERK HET LEUKST EN IS OOK EEN RECEPT VOOR SUCCES."
Dat soort klantenrelaties maakt ons werk het leukst en is ook een recept voor succes. Bedrijven waarin wij als partner mee betrokken worden in het groeiverhaal, krijgen vanzelfsprekend ook betere marketingresultaten. Hoe beter wij als zoekmachine marketingspecialisten uw bedrijf begrijpen, hoe beter wij ons kunnen verplaatsen in uw doelpubliek.
En dus ook hoe beter de resultaten kunnen zijn. De grafiek hieronder is één van de vele bewijzen die wij de afgelopen jaren verzamelden!

SEO conversietracking staat bij ons centraal
Een zoekmachine marketing specialist hoort niet tevreden te zijn met alleen maar een toename in kliks of weergaven. Natuurlijk zijn kliks en weergaven leuk. Maar ze betalen de rekening niet.
Wat wel de rekeningen betaalt, zijn echte conversies in de vorm van sales en leads die zuiver via zoekmachines zijn binnengekomen. Vandaar start onze samenwerking altijd met het allerbelangrijkste: we stellen de conversietracking helemaal op punt voor het meten van conversies via zoekmachines. Alleen zo kunnen onze resultaten objectief worden gemeten en kan jullie bedrijf de digitale marketing verder opschalen op een datagedreven manier.
Eén van onze kenmerken als zoekmachine marketing bureau is het uitgebreid KPI Dashboard via Google DataStudio dat we delen met jullie. Hierin wordt al ons SEO-werk transparant geregistreerd.
En natuurlijk bezorgen we elke week, twee weken of maand een PDF-rapport van deze evoluties. De conversies zwart op wit op papier.
Google is voor veel mensen het startpunt waar hun zoektocht naar nieuwe producten of diensten start.
Google Ads is alleen duur als u het verkeerd instelt. Door rekening te houden met belangrijke parameters als Kwaliteitsscore, wordt Google Ads een bijzonder rendabel en goedkoop marketingkanaal.
Elke eurocent wordt gemeten. We weten tot in het kleinste detail wat rendeert en welke campagne extra aandacht kan gebruiken.De ROI stijgt parallel met alle campagne-optimalisaties.

Veelgestelde vragen over Google Ads
Wil je weten of Google Ads kan helpen bij je online marketing ? Lees wat Google Ads precies is en hoe je met Google meer leads genereert voor jouw business of product.
Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
Tip: vraag onze gratis Online Marketing Audit aan om een compleet beeld te krijgen van de beste digitale marketingkanalen voor uw bedrijf en sector.
Een Google Ads Remarketing strategie nodig? Bieden in SEA-advertenties moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je succesvolle Google-advertentie campagnes leren maken voor remarketing? Tip: vraag onze gratis Online Marketing Audit aan om een compleet beeld te krijgen van de beste digitale marketingkanalen voor uw bedrijf en sector.
Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident… Niemand kent jouw (nieuwe) product en mensen gaan dus bijgevolg ook niet online op zoek waardoor je online niet direct kan verkopen. Tip: Via onze Online Marketing Audit tool krijg je een compleet beeld van de beste digitale marketingkanalen voor uw bedrijf en sector.
Conversietracking is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Tip: vraag onze Online Marketing Audit aan om een compleet beeld te krijgen van de beste digitale marketingkanalen voor uw bedrijf en sector.
Een Google Ads zoekwoord of keyword zijn woord(en) waarop een adverteerder biedt. Wanneer iemand naar die keywords zoekt, dan verschijnen gerelateerde SEA-advertenties bovenaan je search engine.
Waarom zou je niet op het merknaam van je concurrenten targetten in Google Ads? Lijkt een makkelijke keuze maar er zijn hier ook gevaren. Tip: vraag onze Online Marketing Audit aan om een compleet beeld te krijgen van de beste digitale marketingkanalen voor uw bedrijf en sector.
Zal Artificiële Intelligentie de menselijke elementen zullen overnemen in Google Ads campagnes? Het antwoord is: ja en neen. AI is belangrijk in Google maar manueel en strategisch werk door een marketingexpert blijft cruciaal om geen advertentiegeld te verspillen.
Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiële intelligentie.
Display Ads, ook gekend als banner advertisement is het tonen van advertenties via diverse afbeeldingen. Ze zijn heel effectief manier om meer mensen te bereiken.
Frequency caps beperken het aantal keer dat een advertentie door een website bezoeker kan bekeken worden binnen een bepaalde periode.
“Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads?” Dit is een vraag die vele bedrijven en personen zich vaak stellen. Maar is dit wel een logische vraag?
Het doel zou niet op de bovenste positie staan mogen zijn. Het is best mogelijk dat je het meest winstgevend bent als je op de bovenste positie staat, maar het is vaak niet zo. De meest winstgevend plek is meestal niet de bovenste.
Is Google Ads voor kleine zaken ook nuttig als je maar een kleine marge hebt op jouw diensten of producten? Afhankelijk van de brutomarge op je verkopen én de online concurrentie is het antwoord hierop ja of neen. Neem contact met ons op om tijdens een eerste gratis consultatiegesprek samen te kijken welke aanpak het best is voor uw zaak.
Bodaanpassingen zijn cruciaal bij het opstellen van advertenties binnen in het platform van Google Ads. Met bodaanpassingen kan je meer of minder advertenties weergeven.
Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina’s en bedrijven die met Google samenwerken om advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina’s die deel uitmaken van het netwerk.
Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vragen beantwoorden. Vragen zoals, werken advertenties even goed voor het ene andere product/bedrijf als voor een andere? Waarom werken Google-Ads en hoeveel kost een advertentie campagne?
Starten met SEO? Schakel Varamedia in als SEO bureau!