Varamedia logo
20+

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een duidelijke uitleg en conclusie.

Je bent hier:
Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn frequency caps?

Frequency caps beperken het aantal keer dat een SEA-advertentie door een website bezoeker kan bekeken worden binnen een dag, week of maand. Zo kan je het aantal Google Ads of Display Ads op een app of pagina limiteren (frequency capping). Hierbij gebruikt een adverteerder meestal cookies om het aantal bezoeken bij te houden. De voordelen en hoe dat precies tewerk gaat lees je in dit artikel.

Frequency capping op Display Ads

Voor Display-advertenties hangt het er van af wat voor soort type campagne het is. Als het een remarketing campagne is, wil je die niet erg gaan beperken. 

In feite is het niet echt een probleem om iemand te bereiken met te veel advertenties per dag, vooral niet als uw advertenties gevarieerd zijn. Als je veel verschillende advertenties hebt en het is een remarketing-campagne, zou je best de frequency cap extreem hoog instellen, bijvoorbeeld vijftig per dag.

De reden dat je een frequency cap zou willen instellen, is eigenlijk meer een kwestie van budget. Je wilt jouw advertentie niet vijftig keer per dag laten zien aan iemand die niet geïnteresseerd is in jouw bedrijf. Hier gaat de frequency cap echt een rol spelen, want als iemand uw advertentie vijftig of honderd keer per dag ziet en geen interesse heeft in wat je verkoopt. Op dat moment verspil je gewoon geld.

Ontdek hier hoe je efficiënt trackt met conversie tracking

Frequency caps-sea-varamedia

Enkele van de redenen waarom je jouw advertentie een paar keer per dag naar je doelgroep moet weergeven: iemand heeft je advertentie de eerste paar keer niet opgemerkt of ze hebben het de eerste keer opgemerkt, maar ze zaten gewoon midden in iets anders en wilde er niet op klikken. Als ze het opnieuw zien, de vierde of vijfde keer, gaan ze misschien wel op uw advertentie klikken en kijken wat je adverteert.

Vijf advertenties per dag is een goed aantal om mee te starten. Als je goede resultaten behaalt met je campagne, kunt u hiermee ook doorgaan en jouw frequency cap verhogen tot meer dan vijf. Hierdoor worden uw advertenties vaker aan mensen weergegeven, ontvang je hopelijk meer clicks, meer conversies en besteed je meer van jouw budget.

Frequency caps zijn iets anders dan YouTube-advertenties. Je kunt een limiet instellen voor impressies, maar ook voor weergaven. Een impressie is gewoon iemand die uw advertentie ziet.

Dus als je het over een In-stream-advertentie heb, kan iemand jouw advertentie na vijf seconden overslaan, dat geldt nog steeds als een vertoning. Als ze de advertentie dertig seconden bekijken, telt dat als een weergave. En je kunt op één van beide of op beide een limiet zetten. Klik op de video om meer te leren over hoe je in Youtube een Frequency cap instelt.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Vijf impressies per dag en twee weergaven per dag is een goede manier om met YouTube-advertenties te beginnen. Als ze de advertentie twee keer hebben gezien, wil je hem niet echt nog een keer laten zien, toch niet op dezelfde dag. Je wilt de advertentie de volgende dag of de dag erna opnieuw aan ze laten zien, vooral als ze zich in mijn doelmarkt bevinden.

Ontdek hier hoe je op een correcte manier leads genereert via Google Ads.

Met YouTube, heb je zoals met display-advertenties, de mogelijkheid om je campagne aan te passen. Door uw frequency caps te verhogen, kunt u de limiet voor vertoningen verhogen en kunt u de limiet voor weergaven verhogen. Let op dat moment op of dat u daadwerkelijk helpt om meer van dezelfde resultaten te krijgen of dat het uw kosten gewoon doet stijgen. Als het uw kosten net begint op te drijven maar uw resultaten afnemen, ga dan terug naar beneden.

Conclusie Frequency capping

Voor een remarketing campagne zou je een zeer hoog aantal frequency caps gebruiken. Voor cold traffic-campagnes zullen ze lager zijn vanwege problemen met kostenbeheersing. Het kan geen kwaad om laag te beginnen en het indien nodig te verhogen, afhankelijk van uw budget.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie expert voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en/of Bing Ads? Varamedia heeft een deskundig Google-team en gespecialiseerd Bing-team voor je klaarstaan. Wij specialiseren ons in:

  • Google Ads technisch opzetten / beheren / monitoren
  • Succesvolle landingspagina's creëren en bijsturen
  • KPI's opvolgen: rendement en conversies monitoren

 

Met de Google Ads specialisten van Varamedia wordt jouw Google verhaal een pak aangenamer: je krijgt meer zekerheid van succes.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Google Tag Manager je beste vriend wat betreft het meten van websiteperformance.

We gebruiken GTM voor het implementeren van al onze marketingpixels van grote platformen als Facebook / Instagram, LinkedIn, Google Ads (SEA) of Google Analytics. Daarnaast bewaar je via Google Tag Manager een prima overzicht over al je Doelen en Gebeurtenissen uit Google Analytics, ‘Goals’ en ‘Events’ in het Engels.

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties voor een actie die een bezoeker uitvoert. Die actie is altijd een conversie vorm. Bijvoorbeeld bij het kopen van een product of dienst, een telefoongesprek of inschrijven op jouw nieuwsbrief. Bij CPA betaal je enkel voor conversies tijdens een marketingcampagne. Hoe dat precies werkt en de verschillen met andere manieren bespreken we in dit artikel.

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven we meer informatie.

SEA

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touchpoint laat maken met je merk of product. Door de herhaling hoop je het vertrouwen te doen toenemen en de gebruiker finaal te overtuigen om klant te worden.

Remarketingcampagnes draaien om het creëren van vertrouwen. Op deze pagina geven we een aantal remarketingstrategieën mee.

SEA

Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Bodaanpassingen zijn cruciaal bij het opstellen van SEA-advertenties binnen in het platform van Google Ads. Met bodaanpassingen kan je meer of minder advertenties weergeven. Welke voordelen dit heeft voor je advertentie campagne, lees je in dit artikel.

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit over Bing ads, met ook een persoonlijke strategie.

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en CRO conversie-optimalisatie.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?