Varamedia logo
20+

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit precies is en hoe je leads via Google genereert voor jouw business of product met SEA.

We bekijken hier ook de fundamentele vragen en hoe je Google Advertenties gebruikt.

Je bent hier:

Wat is Google Ads?

Google Ads-sea-varamedia

Google Ads, vroeger ook wel bekend als Google Adwords of Adwords, is een platform waar mensen en bedrijven hun SEA-advertenties kunnen publiceren op het internet. Dit kan op websites die eigendom zijn van Google (bijvoorbeeld Youtube), maar ook op websites die niet van hen zijn, maar wel toestaan dat Google hier advertenties op laat lopen.

Varamedia gebruikt AI voor Google Ads beheer

Het gespecialiseerd Google Ads team van Varamedia gebruikt alle moderne technologie voor succesvol advertentiebeheer.

Eén van onze favoriete tools is een PPC-management tool die hieronder wordt toegelicht in een video door onze zaakvoerder.

Met onze Google Ads tools creëren wij een groter rendement dan andere marketingbureaus.

Lees bijvoorbeeld onze testimonials als “Voor massaal veel leads moet je bij Varamedia zijn” of “Varamedia is mijn geheim” op onze casespagina.

Dankzij onze tools én onze expertise kunnen resultaten heel nauwkeurig gaan voorspellen. Wil jij succesvol zijn met Google Ads? Contacteer ons SEA-team.

Hoe werkt Google Ads?

Als je in Google naar iets zoekt, dan verschijnen er soms bovenaan een aantal advertenties. Hierbij betaalt de adverteerder een bepaald bedrag (een kost-per-klik) elke keer dat je op een advertentie klikt. Het grootste voordeel hiervan is dat je onmiddellijk bovenaan Google kunt staan in de zoekresultaten voor bepaalde zoekwoorden waarop je als adverteerder kan bieden, een beetje zoals een veiling.

Bekijk de video hieronder om te leren hoe je een Google Advertentie campagne maakt:

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Soorten zoekwoorden en Google Ads

Wanneer we praten over een Google Advertentie, bedoelen we vaak Google Search Advertenties, of Google-zoekadvertenties in het Nederlands. Vroeger noemde dit Google Adwords. 

Hoe werkt Google Adwords?


Wanneer je googelt is de kans groot dat de eerste zoekresultaten advertenties zijn. Adverteerders betalen Google namelijk om hun advertenties te laten tonen op die posities. 

Google Ads-sea-varamedia

Wat je ook kunt zien in deze zoekresultaten zijn Shopping Ads, deze zijn een beetje anders dan de gewone tekst ads. Hoe werkt Google Ads met Shopping ads?

Zij tonen een product, met de prijs en eventuele andere informatie, zodat klanten kunnen beslissen of ze meer willen weten over dit product of niet. Zeer interessant als u wilt tonen hoe mooi uw witte schoenen wel niet zijn:

Google Ads-sea-varamedia

Google Search Partners of partner advertenties worden op dezelfde manier weergegeven als een normale Google-zoekadvertentie, wat betekent dat deze wordt weergegeven wanneer iemand naar iets zoekt. Het wordt echter niet weergegeven op Google, maar op een partner website

Enkele voorbeelden hiervan zijn 2dehands.be en Ebay. Deze websites tonen dus een Google Advertentie wanneer iemand naar iets zoekt, meestal zijn de Ads wel onderaan de pagina aangezien ze willen dat je hun eigen producten koopt.

Display Ads of ook wel banner ads genoemd zijn advertenties op websites overal op internet. Vrijwel iedereen die een website heeft en er advertenties op wil plaatsen, heeft de mogelijkheid om wat code van Google op hun website te installeren. Met de code kan Google advertenties weergeven op die websites. Een Display Ad kan je herkennen door dit icoontje:

Google Ads-sea-varamedia

Binnenin Display Ads heb je ook het Display Network. Dat zijn banneradvertenties, soms grafische advertenties en soms tekst-advertenties die op websites overal op internet worden weergegeven. 

Youtube is eigendom van Google, dus wanneer je daar advertenties op ziet, komen deze van Google Advertenties.

Google Ads-sea-varamedia

Ook Youtube Ads heeft verschillende soorten advertenties:

  1. In-stream ads, deze spelen doorheen een video. Dit kan een korte zijn die minder dan 15 seconden duurt en men niet kan overslaan. Maar vaak zijn het langere ads die men kan skippen na 5 seconden.
  2.  Youtube discovery ads is een video die naast andere ‘voorgestelde video’s’ worden weergegeven. Deze worden ook weergegeven in de zoekresultaten. Deze video’s zijn video’s waarop u moet klikken om ze te bekijken, maar het zijn nog steeds advertenties.

Conclusie

Als we het over Google Ads hebben, bedoelen we meestal de Google-zoekadvertenties op Google. Maar vergeet niet: Google Advertenties is een platform dat op veel sites en op veel manieren wordt gebruikt. Technisch gezien valt alles waarover u zojuist heeft gelezen onder Google Advertenties:

Voordelen van Google Ads

Google is voor veel mensen het startpunt in hun zoektocht naar nieuwe producten of diensten.

Google Ads is alleen duur als je het verkeerd instelt. Als je rekening houdt met belangrijke parameters als Kwaliteitsscore, wordt Google Advertenties een bijzonder rendabel en goedkoop marketingkanaal.

Elke eurocent wordt gemeten. We weten tot in het kleinste detail wat rendeert en welke campagne extra aandacht kan gebruiken.De ROI stijgt parallel met alle campagne-optimalisaties.

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Google Ads-sea-varamedia

Het budget van Google Ads is afhankelijk van de snelheid waarmee je resultaten wil behalen. Je kan al beginnen met Google Ads vanaf €500 voor de eerste maand.

Wij streven steeds naar een optimaal rendement in Google Ads. Daarom gebruiken we ook Google Analytics en Google Tag Manager om duidelijk alle bedrijfsdoelstellingen te kunnen meten zoals leads of sales. We hechten ook een fictieve waarde aan elke lead om ook leadgeneratie via Google Ads perfect meetbaar te maken. Vanzelfsprekend is het de bedoeling om een hoog rendement te halen en in de regel lukt dit ook, echter niet altijd in de eerste maand. Om je gerust te stellen: nog geen enkele van onze klanten is gestopt met Google Ads. Na verloop van tijd is het rendement er dubbel en dik en wilt u dit marketingkanaal nooit meer stopzetten.

Het grootste minpunt van Google Ads is de hoge cost-per-click. Via dit kanaal betaal je immers per klik op een advertentie, wat de kosten hoog kan doen oplopen als de ‘verkeerde’ kliks worden aangetrokken. Daarom is het belangrijk een ervaren marketing agency voor Google Ads in te schakelen. Zij maken of kraken kouw hele marketingambitie. Een marketing agency dat Google Ads slechts oppervlakkig instelt (en zo zijn er genoeg) zal je vooral veel geld kosten en weinig rendement opleveren.

Wij kennen uiteraard jouw sector (nog) niet. Maar als jouw sector afhankelijk is van leadgeneratie en/of e-commerce om rendabel te zijn, is Google Ads zeker een piste die je niet links mag laten liggen.

Google Ads-sea-varamedia

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit over Bing ads, met ook een persoonlijke strategie.

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor remarketing?

Een Google Ads Remarketing strategie nodig? Bieden in SEA-advertenties moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je succesvolle Google-advertentie campagnes leren maken voor remarketing? In dit artikel lees je de beste strategie om in Google Ads te gebruiken om te bieden en welke fouten je best vermijdt!

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facturen kan opvragen voor het afdrukken voor in je administratie. Lees verder in deze handige gids hoe je dat kan doen.

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? Dit artikel bevat alle informatie die je moet weten.

SEA

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touchpoint laat maken met je merk of product. Door de herhaling hoop je het vertrouwen te doen toenemen en de gebruiker finaal te overtuigen om klant te worden.

Remarketingcampagnes draaien om het creëren van vertrouwen. Op deze pagina geven we een aantal remarketingstrategieën mee.

SEA

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrie-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken.

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en CRO conversie-optimalisatie.

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Google Tag Manager je beste vriend wat betreft het meten van websiteperformance.

We gebruiken GTM voor het implementeren van al onze marketingpixels van grote platformen als Facebook / Instagram, LinkedIn, Google Ads (SEA) of Google Analytics. Daarnaast bewaar je via Google Tag Manager een prima overzicht over al je Doelen en Gebeurtenissen uit Google Analytics, ‘Goals’ en ‘Events’ in het Engels.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?