- Home >
- SEA >
- Hoe gebruik je Google Ads >
Google Ads: niet altijd de beste oplossing
Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident… Niemand kent jouw (nieuwe) product en mensen gaan dus bijgevolg ook niet online op zoek waardoor je online niet direct kan verkopen. Hoe je toch voor awareness en voor SEA-advertenties zorgt bij potentiële klanten lees je in dit artikel.

Google Ads: Wat werkt er wel?
Eerst en vooral is een target met Google Ads misschien niet de ideale oplossing om dit probleem op te lossen. Via Google Ads ga je vooral gaan adverteren op artikelen waar mensen écht naar op zoek zijn om te zorgen dat je bovenaan verschijnt bij een bepaalde zoekopdracht.
De enige manier om via Google Ads jouw product wél naar voor te brengen is door op gerelateerde zoekwoorden te adverteren die een bepaalde link hebben met het product die je uiteindelijk wilt verkopen. Ontdek hier hoe je leads genereert via Google Ads.
Drie manieren om mensen te bereiken
1. Advertenties op Facebook
Naast een target doen met Google ads, kan je ook andere platformen gebruiken zoals advertenties op Facebook. Hierbij stel je zelf de doelgroep in waarop je wil gaan targeten. Op deze manier komen mensen die eigenlijk nooit echt op zoek waren naar jouw bepaald product uiteindelijk toch dit product tegen en kan er een bepaalde klik ontstaan bij het zien van het product van bv : “ Oh, dit product kan wel nog interessant zijn voor mij, misschien moet ik dit eens opslaan om later nog eens op te zoeken”. Ontdek in deze video hoe je een Facebook advertentie account aanmaakt en hoe je jouw eerste advertentie kan maken.
2. Google Display
3. Youtube Ads
Hetzelfde principe geldt bij Youtube Ads, waar mensen bijvoorbeeld een video gaan opzoeken over een gerelateerd onderwerp over jouw product. In-Stream Ads worden afgespeeld op YouTube. In-Stream Ads kunnen tot 3 minuten duren, maar de aangeraden duurtijd is 30 seconden. En zoals op de vorige pagina gezegd werd, gaan ze gepaard met een banner en CTA rechts van de video die rechtstreeks naar je website leidt.
Conclusie
Eerst en vooral is het niet echt nuttig om via Google Search Ads te adverteren omdat men niet per sé op zoek is naar jouw product. Het is wel mogelijk maar dit is gewoonweg ook een duurdere manier om jouw doelgroep te bereiken.
Wat er wél werkt zijn de Google Displays die je op gerelateerde websites gaat adverteren en de Youtube Ads die je ook bij gerelateerde video’s zal adverteren. De kans is hier veel groter dat je jouw doelgroep hierbij aanspreekt.
Toch zijn er een aantal voordelen van Google Ads, ontdek ze hieronder:
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie expert voor Google Ads nodig?
Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Neem vandaag nog contact op met ons:
-
Mooie SEO-winnende websites
Mooie websites die meer doen dan enkel mooi zijn. Wij bouwen geen elektronische visitekaartjes maar elektronische leadgeneratoren. Wij laten bedrijven met onze websitediensten sterk groeien in omzet en verkoop. -
Topservice en hoge klanttevredenheid
Een probleem? Een last-minute wijziging? Wij hebben 24/7 permanentie. Wij helpen je altijd. Onze klanten krijgen elk een eigen persoonlijke websitemanager. -
SEO resultaten
Wij koppelen al onze websites aan een marketingpakket. Zo wordt je website snel en grondig door Google opgepikt. 1 of 2 marketingrapporten per maand, inbegrepen in de prijs.
