17

Google Ads: niet altijd de beste oplossing

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... Niemand kent jouw (nieuwe) product en mensen gaan dus bijgevolg ook niet online op zoek waardoor je online niet direct kan verkopen. Hoe je toch voor awareness en voor SEA-advertenties zorgt bij potentiële klanten lees je in dit artikel.

Je bent hier:
Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Google Ads: Wat werkt er wel?

Eerst en vooral is een target met Google Ads misschien niet de ideale oplossing om dit probleem op te lossen. Via Google Ads ga je vooral gaan adverteren op artikelen waar mensen écht naar op zoek zijn om te zorgen dat je bovenaan verschijnt bij een bepaalde zoekopdracht. 

De enige manier om via Google Ads jouw product wél naar voor te brengen is door op gerelateerde zoekwoorden te adverteren die een bepaalde link hebben met het product die je uiteindelijk wilt verkopen.  Ontdek hier hoe je leads genereert via Google Ads.

Target Google Ads-sea-varamedia

Drie manieren om mensen te bereiken

Naast een target doen met Google ads, kan je ook andere platformen gebruiken zoals advertenties op Facebook. Hierbij stel je zelf de doelgroep in waarop je wil gaan targeten. Op deze manier komen mensen die eigenlijk nooit echt op zoek waren naar jouw bepaald product uiteindelijk toch dit product tegen en kan er een bepaalde klik ontstaan bij het zien van het product van bv : “ Oh, dit product kan wel nog interessant zijn voor mij, misschien moet ik dit eens opslaan om later nog eens op te zoeken”. Ontdek in deze video hoe je een Facebook advertentie account aanmaakt en hoe je jouw eerste advertentie kan maken.

 

Met Google Display ga je jouw product naar voor brengen aan de hand van de interesses van jouw potentiële klant. Je zal dus bijvoorbeeld een display advertentie plaatsen op een website waar er allerlei kledij verkocht wordt van de Noordse Mythologie. De kans dat men hier dan ook geïnteresseerd is in jouw advertentie die gerelateerd is is dus wel tamelijk groot.

 

Hetzelfde principe geldt bij Youtube Ads, waar mensen bijvoorbeeld een video gaan opzoeken over een gerelateerd onderwerp over jouw product.  In-Stream Ads worden afgespeeld op YouTube. In-Stream Ads kunnen tot 3 minuten duren, maar de aangeraden duurtijd is 30 seconden. En zoals op de vorige pagina gezegd werd, gaan ze gepaard met een banner en CTA rechts van de video die rechtstreeks naar je website leidt.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Conclusie

Eerst en vooral is het niet echt nuttig om via Google Search Ads te adverteren omdat men niet per sé op zoek is naar jouw product. Het is wel mogelijk maar dit is gewoonweg ook een duurdere manier om jouw doelgroep te bereiken.

Wat er wél werkt zijn de Google Displays die je op gerelateerde websites gaat adverteren en de Youtube Ads die je ook bij gerelateerde video’s zal adverteren.
De kans is hier veel groter dat je jouw doelgroep hierbij aanspreekt.

Toch zijn er een aantal voordelen van Google Ads, ontdek ze hieronder:

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koopt u webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit ...

SEA

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een ...

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en...

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Go...

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

Wil jij met Google Ads aan de slag? Zorg dan dat je mooie kortingen niet misloopt waarmee Google ...

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijk...

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vra...

SEA

CPM – Cost Per Mille

De CPM of Cost-Per-Mille zijn de kosten die je betaalt per duizend impressies in SEA-advertenties...

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

Wil jij met Google Ads aan de slag? Zorg dan dat je mooie kortingen niet misloopt waarmee Google ...

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een advert...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

Wat zijn Display Ads?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan g...

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google same...

SEA

CPC – Cost Per Click

De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentieplatformen di...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen