Varamedia logo
22+

Google Ads: niet altijd de beste oplossing

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... Niemand kent jouw (nieuwe) product en mensen gaan dus bijgevolg ook niet online op zoek waardoor je online niet direct kan verkopen. Hoe je toch voor awareness en voor SEA-advertenties zorgt bij potentiële klanten lees je in dit artikel.

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Google Ads: Wat werkt er wel?

Eerst en vooral is een target met Google Ads misschien niet de ideale oplossing om dit probleem op te lossen. Via Google Ads ga je vooral gaan adverteren op artikelen waar mensen écht naar op zoek zijn om te zorgen dat je bovenaan verschijnt bij een bepaalde zoekopdracht. 

De enige manier om via Google Ads jouw product wél naar voor te brengen is door op gerelateerde zoekwoorden te adverteren die een bepaalde link hebben met het product die je uiteindelijk wilt verkopen.  Ontdek hier hoe je leads genereert via Google Ads.

Target Google Ads-sea-varamedia

Drie manieren om mensen te bereiken

Naast een target doen met Google ads, kan je ook andere platformen gebruiken zoals advertenties op Facebook. Hierbij stel je zelf de doelgroep in waarop je wil gaan targeten. Op deze manier komen mensen die eigenlijk nooit echt op zoek waren naar jouw bepaald product uiteindelijk toch dit product tegen en kan er een bepaalde klik ontstaan bij het zien van het product van bv : “ Oh, dit product kan wel nog interessant zijn voor mij, misschien moet ik dit eens opslaan om later nog eens op te zoeken”. Ontdek in deze video hoe je een Facebook advertentie account aanmaakt en hoe je jouw eerste advertentie kan maken.

 

Met Google Display ga je jouw product naar voor brengen aan de hand van de interesses van jouw potentiële klant. Je zal dus bijvoorbeeld een display advertentie plaatsen op een website waar er allerlei kledij verkocht wordt van de Noordse Mythologie. De kans dat men hier dan ook geïnteresseerd is in jouw advertentie die gerelateerd is is dus wel tamelijk groot.

 

Hetzelfde principe geldt bij Youtube Ads, waar mensen bijvoorbeeld een video gaan opzoeken over een gerelateerd onderwerp over jouw product.  In-Stream Ads worden afgespeeld op YouTube. In-Stream Ads kunnen tot 3 minuten duren, maar de aangeraden duurtijd is 30 seconden. En zoals op de vorige pagina gezegd werd, gaan ze gepaard met een banner en CTA rechts van de video die rechtstreeks naar je website leidt.

Zoek je een SEA-partner voor Google ads?

Conclusie

Eerst en vooral is het niet echt nuttig om via Google Search Ads te adverteren omdat men niet per sé op zoek is naar jouw product. Het is wel mogelijk maar dit is gewoonweg ook een duurdere manier om jouw doelgroep te bereiken.

Wat er wél werkt zijn de Google Displays die je op gerelateerde websites gaat adverteren en de Youtube Ads die je ook bij gerelateerde video’s zal adverteren.
De kans is hier veel groter dat je jouw doelgroep hierbij aanspreekt.

Toch zijn er een aantal voordelen van Google Ads, ontdek ze hieronder:

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun nieuwe converterende website:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan inzetten voor de topposities in Google of beter voor lager gelegen posities? Maakt het een groot verschil en welke strategie kies je best? Dat leer je hier!

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en/of Bing Ads? Varamedia heeft een deskundig Google-team en gespecialiseerd Bing-team voor je klaarstaan. Wij specialiseren ons in:

  • Google Ads technisch opzetten / beheren / monitoren
  • Succesvolle landingspagina's creëren en bijsturen
  • KPI's opvolgen: rendement en conversies monitoren

 

Met de Google Ads specialisten van Varamedia wordt jouw Google verhaal een pak aangenamer: je krijgt meer zekerheid van succes.

SEA

Google Ads met een klein budget

Wil je Google Ads inschakelen met een klein budget? Lees dan deze tips hoe je het maximale uit Google kan halen, zelfs als je niet het grootste marketingbudget hebt!

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze tijden met veel concurrentie nog mogelijk om succes te hebben met leadgeneratie via Google Ads, als je beschikt over een klein budget?

Het kan zeker, maar dan moet je keuzes durven maken en het online advertising-spel slim en creatief spelen. Wij geven je 7 tips die ervoor zorgen dat jij wel succes hebt via Google Ads met een klein budget.

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

Wil jij met Google Ads aan de slag? Zorg dan dat je mooie kortingen niet misloopt waarmee Google je overtuigt om van haar advertentieplatform gebruik te maken. In deze pagina lichten de experts van ons Google Ads Agency je toe hoe je onmiddellijk je eerste korting te pakken krijgt bij Google advertenties!

SEA

Hoe bereken je een Google Ads budget?

In dit artikel leren we je alles over hoe je een Google Ads budget kan berekenen en met welke factoren er rekening wordt gehouden.

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door Google Ads conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en zoekwoorden kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

Zoek je de beste Google Ads partner?

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?