Varamedia logo
33+

Wat is een conversieratio?

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes van jouw website te meten. Dit in de marketingwereld veelgebruikt ratio drukt het percentage conversies uit die gebeuren ten opzichte van het totaal aantal bezoekers op jouw website.

Er zijn een aantal technieken die kunnen leiden tot conversie optimalisatie, bijvoorbeeld het toevoegen van testimonial video's aan je landingspagina's. Wil je weten hoe je jouw conversieratio kan verhogen? Dat lees je in dit artikel.

Je bent hier:
CR – Conversieratio

Hoe creëer je een hoger conversieratio op een website?

Er zijn aantal manieren om conversie optimalisatie toe te passen, of je nu een website, app of webshop hebt. We overlopen eens de beste tips:

Varamedia gebruikt AI voor Google Ads beheer

Het gespecialiseerd Google Ads team van Varamedia gebruikt alle moderne technologie voor succesvol advertentiebeheer.

Eén van onze favoriete tools is een PPC-management tool die hieronder wordt toegelicht in een video door onze zaakvoerder.

Met onze Google Ads tools creëren wij een groter rendement dan andere marketingbureaus.

Lees bijvoorbeeld onze testimonials als “Voor massaal veel leads moet je bij Varamedia zijn” of “Varamedia is mijn geheim” op onze casespagina.

Dankzij onze tools én onze expertise kunnen resultaten heel nauwkeurig gaan voorspellen. Wil jij succesvol zijn met Google Ads? Contacteer ons SEA-team.

Vergelijk je conversieratio met je concurrenten

Conversieratio-sea-varamedia

Het is belangrijk om de waarde positie te bepalen van jouw eigen website. Dit doe je door je eigen website te vergelijken met je concurrenten door middel van een aantal stappen:

  1. Begin met een zoekwoord-analyse
  2. Ontdek jouw top 5 concurrenten
  3. Vergelijk jouw eigen website met de zoekwoorden van jouw concurrente TIP: gebruik tools zoals de Competitor Analysis Tool van Ubersuggest

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Conversie optimalisatie: zorg dat je website in orde is

  • org dat je website zowel technisch goed werkt als gebruiksvriendelijk is, dit heet User Experience of UX.
  • Maak een duidelijk, lead-gerichte homepage. Je leeft niet van bezoekers maar van kopers. Je moet dus zorgen dat je van jouw traffic nieuwe klanten maakt.
  • TIP: gebruik de gratis tools zoals Microsoft Clarity en Google Analytics om te zien wat jouw bezoekers doen. Hierbij kan je gebruik maken van statistiekenheatmaps en playback sessions.

Waarom is een Conversieratio belangrijk?

Er zijn een aantal voordelen om je conversieratio te optimaliseren, de meest voor de hand liggende reden is dat je hierdoor je omzet kan verhogen. We sommen hier een aantal voordelen op:

  1.  Dezelfde hoeveelheid bezoekers, meer leadgeneratie
  2.  Concurrentievoordeel 
  3. Dezelfde budget, grotere winstmarge

Let op, in Google Analytics stel je best jouw conversies apart in. Dit kan je door middel van Google Tag Manager.

Google weet niet welke conversies belangrijk voor jou zijn want een meting is niets meer dan dat. Varamedia helpt jou graag bij conversie optimalisatie.

Vraag ons graag om hulp en advies bij conversie optimalisatie, leadgeneratie of Google Ads campagnes. We kunnen u ongetwijfeld aan meer resultaat uit uw website helpen.

Experts in leadgeneratie en conversie optimalisatie

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

Marketing begrippen

Backlinks

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van elke SEO-strategie. En bij linkbuilding zijn backlinks het belangrijkste voor je autoriteit en betrouwbaarheid. Wat betekent het marketing begrip “backlinks” nu precies? Met backlinks win je het vertrouwen van Google en je website positie krijgt een boost op de resultaatpagina.

Marketing begrippen

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.

Marketing begrippen

CPC – Cost Per Click

De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentieplatformen die werken op basis van veilingen (Google Ads, Facebook, Instagram en andere vormen van Social Media Marketing).

Marketing begrippen

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrie-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken.

Marketing begrippen

CTR – Click-through rate

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de
mensen die jouw SEA-advertentie hebben gezien ook écht heeft doorgeklikt. Met dit getal krijg je een idee wat je conversie ratio is en of er verbetering nodig is aan jouw website, app of webshop. Ben je benieuwd hoe je jouw Click-Through-Rate kan verhogen? Dat lees je verder in dit artikel.

Marketing begrippen

CPM – Cost Per Mille

De CPM of Cost-Per-Mille zijn de kosten die je betaalt per duizend impressies in SEA-advertenties en bij adverteren op social media. Een impressie wordt gemeten van zodra je advertentie op het scherm van de gebruiker wordt geladen - maar daarom ben je nog niet gezien.

De biedstrategie hier zal een Cost Per Impression zijn. Deze wordt steeds uitgedrukt in Cost Per Mille (CPM): kost per 1000 impressies.

Op online marketing platformen zoals Google Ads, Facebook en vele anderen kun je op verschillende manieren betalen voor reach. Hoe dit werkt en wat de verschillen zijn, bespreken we in dit artikel.

Marketing begrippen

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan gaan over een actie die aantoont dat een potentiële klant interesse heeft in jouw product of dienst. Dat kan bijvoorbeeld een telefoontje, een e-mail of in de ideale omstandigheid een ingevuld contactformulier. In dit artikel bespreken we alles dat je moet weten over dit onderwerp.

Marketing begrippen

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA-advertentie uittest tegen elkaar om de conversieratio te verbeteren. Bij een A/B Test toon je afwisselend de twee varianten A en B aan je bezoekers. De helft van de bezoekers ziet variant A en de andere helft ziet variant B. In beide gevallen wordt gekeken of de ene variant beter werkt dan de andere. Hoe dat precies gebeurt lees je in dit artikel.

Marketing begrippen

Marketing begrippen

We geven een overzicht van alle marketingbegrippen die courant zijn in de online marketingwereld. Eéntje ervan is bijvoorbeeld marketing backlinks, maar er zijn er zoveel meer!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?