Waarom is Cost Per Lead belangrijk?
In digitale marketing circuleren drie belangrijke begrippen: CPC (cost per click), CPM (cost per mille) en CPL (cost per lead). De CPL is een cijfer dat je verkrijgt door de totale marketingkost te delen door het aantal leads. Dit is een belangrijke parameter want de CPL toont je hoeveel marketingbudget je spendeert per lead.

Cost-Per-Lead maakt het mogelijk om je Google Ads budget te controleren voor bepaalde doelen, want het is ontworpen om enkel te verrekenen als een actie is gedaan. Zo kan je maximaal focussen op een ROI op verschillende marketing kanalen zoals Google Ads, Facebook, en zoveel andere. Je CPA tracken maakt het mogelijk om effectieve investeringen te doen en je succes op te meten van je ads-campagnes.
Varamedia gebruikt AI voor Google Ads beheer
Het gespecialiseerd Google Ads team van Varamedia gebruikt alle moderne technologie voor succesvol advertentiebeheer.
Eén van onze favoriete tools is een PPC-management tool die hieronder wordt toegelicht in een video door onze zaakvoerder.
Met onze Google Ads tools creëren wij een groter rendement dan andere marketingbureaus.
Lees bijvoorbeeld onze testimonials als “Voor massaal veel leads moet je bij Varamedia zijn” of “Varamedia is mijn geheim” op onze casespagina.
Dankzij onze tools én onze expertise kunnen resultaten heel nauwkeurig gaan voorspellen. Wil jij succesvol zijn met Google Ads? Contacteer ons SEA-team.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Cost Per Lead Berekenen

De Cost Per Lead berekenen is eenvoudig:
- Totale post per lead = Totale kost / # Totaal aantal leads
Dit kan je op verschillende niveaus berekenen
- Cost-per-lead per kanaal: Google Ads kost / Leads uit Google Ads
- Cost-per-lead per campagne: Totale campagnekost / Leads uit je campagne
- Totale Cost-per-Lead: Totale Marketingkost / Totale leads
Hoeveel moet je budget zijn op Google Ads?
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?
Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!