Varamedia logo
33+

Wat is CPL - Cost Per Lead?

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan gaan over een actie die aantoont dat een potentiële klant interesse heeft in jouw product of dienst. Dat kan bijvoorbeeld een telefoontje, een e-mail of in de ideale omstandigheid een ingevuld contactformulier. In dit artikel bespreken we alles dat je moet weten over dit onderwerp.

Je bent hier:
CPL – Cost Per Lead

Waarom is Cost Per Lead belangrijk?

In digitale marketing circuleren drie belangrijke begrippen: CPC (cost per click), CPM (cost per mille) en CPL (cost per lead). De CPL is een cijfer dat je verkrijgt door de totale marketingkost te delen door het aantal leads. Dit is een belangrijke parameter want de CPL toont je hoeveel marketingbudget je spendeert per lead.

CPL-sea-varamedia

Cost-Per-Lead maakt het mogelijk om je Google Ads budget te controleren voor bepaalde doelen, want het is ontworpen om enkel te verrekenen als een actie is gedaan. Zo kan je maximaal focussen op een ROI op verschillende marketing kanalen zoals Google Ads, Facebook, en zoveel andere. Je CPA tracken maakt het mogelijk om effectieve investeringen te doen en je succes op te meten van je ads-campagnes.

Varamedia gebruikt AI voor Google Ads beheer

Het gespecialiseerd Google Ads team van Varamedia gebruikt alle moderne technologie voor succesvol advertentiebeheer.

Eén van onze favoriete tools is een PPC-management tool die hieronder wordt toegelicht in een video door onze zaakvoerder.

Met onze Google Ads tools creëren wij een groter rendement dan andere marketingbureaus.

Lees bijvoorbeeld onze testimonials als “Voor massaal veel leads moet je bij Varamedia zijn” of “Varamedia is mijn geheim” op onze casespagina.

Dankzij onze tools én onze expertise kunnen resultaten heel nauwkeurig gaan voorspellen. Wil jij succesvol zijn met Google Ads? Contacteer ons SEA-team.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Cost Per Lead Berekenen

CPL-sea-varamedia

De Cost Per Lead berekenen is eenvoudig: 

  • Totale post per lead = Totale kost / # Totaal aantal leads

Dit kan je op verschillende niveaus berekenen 

  1. Cost-per-lead per kanaal: Google Ads kost / Leads uit Google Ads
  2. Cost-per-lead per campagne: Totale campagnekost / Leads uit je campagne
  3. Totale Cost-per-Lead: Totale Marketingkost / Totale leads

Hoeveel moet je budget zijn op Google Ads?

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

Marketing begrippen

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA-advertentie uittest tegen elkaar om de conversieratio te verbeteren. Bij een A/B Test toon je afwisselend de twee varianten A en B aan je bezoekers. De helft van de bezoekers ziet variant A en de andere helft ziet variant B. In beide gevallen wordt gekeken of de ene variant beter werkt dan de andere. Hoe dat precies gebeurt lees je in dit artikel.

Marketing begrippen

CPC – Cost Per Click

De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentieplatformen die werken op basis van veilingen (Google Ads, Facebook, Instagram en andere vormen van Social Media Marketing).

Marketing begrippen

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes van jouw website te meten. Dit in de marketingwereld veelgebruikt ratio drukt het percentage conversies uit die gebeuren ten opzichte van het totaal aantal bezoekers op jouw website.

Er zijn een aantal technieken die kunnen leiden tot conversie optimalisatie, bijvoorbeeld het toevoegen van testimonial video's aan je landingspagina's. Wil je weten hoe je jouw conversieratio kan verhogen? Dat lees je in dit artikel.

Marketing begrippen

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties voor een actie die een bezoeker uitvoert. Die actie is altijd een conversie vorm. Bijvoorbeeld bij het kopen van een product of dienst, een telefoongesprek of inschrijven op jouw nieuwsbrief. Bij CPA betaal je enkel voor conversies tijdens een marketingcampagne. Hoe dat precies werkt en de verschillen met andere manieren bespreken we in dit artikel.

Marketing begrippen

Backlinks

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van elke SEO-strategie. En bij linkbuilding zijn backlinks het belangrijkste voor je autoriteit en betrouwbaarheid. Wat betekent het marketing begrip “backlinks” nu precies? Met backlinks win je het vertrouwen van Google en je website positie krijgt een boost op de resultaatpagina.

Marketing begrippen

CTR – Click-through rate

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de
mensen die jouw SEA-advertentie hebben gezien ook écht heeft doorgeklikt. Met dit getal krijg je een idee wat je conversie ratio is en of er verbetering nodig is aan jouw website, app of webshop. Ben je benieuwd hoe je jouw Click-Through-Rate kan verhogen? Dat lees je verder in dit artikel.

Marketing begrippen

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.

Marketing begrippen

Marketing begrippen

We geven een overzicht van alle marketingbegrippen die courant zijn in de online marketingwereld. Eéntje ervan is bijvoorbeeld marketing backlinks, maar er zijn er zoveel meer!

Marketing begrippen

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrie-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?