Varamedia logo
20+

Wat is een CTR? (Click-Through-Rate)

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de
mensen die jouw SEA-advertentie hebben gezien ook écht heeft doorgeklikt. Met dit getal krijg je een idee wat je conversie ratio is en of er verbetering nodig is aan jouw website, app of webshop. Ben je benieuwd hoe je jouw Click-Through-Rate kan verhogen? Dat lees je verder in dit artikel.

Je bent hier:
CTR – Click-through rate

Wat is een goede CTR cijfer?

Een goede Click-Through-Rate is moeilijk te bepalen. Want het is afhankelijk van je product, service of sector. De gemiddelde CTR in Google Ads ligt rond de 2%. Klik op de video hieronder om een uitleg te zienwat een goede Click-Through-Rate percentage is.

Click Through Rate berekenen

Om het CTR te berekenen neem je het aantal kliks dat je advertentie heeft ontvangen en deel je dat getal door het aantal keer dat je advertentie werd gezien (= de impressies of weergaven van je advertentie). Dat cijfer is je procentuele CTR.

CTR-sea-varamedia

Hoe verhoog je jouw CTR?

Wil je de beste manier weten om je Click-Through-Rate te verbeteren? Google zelf geeft een aantal suggesties hoe je jouw CRT met 10-15% kan verhogen. We zetten de suggesties op een rijtje hieronder:

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

De kwaliteitsscore verbeteren in Google Ads is de beste manier om met hetzelfde Ads budget een hogere positie te verkrijgen. Klik op de link hieronder om te ontdekken hoe dit precies werkt:  

Een andere methode is door Ad extensies te gebruiken in Google Ads. Met Ad Extensions kan je bijkomende info geven zodat het verleidelijk wordt om op je advertentie klikken. Klik op de video hieronder om daar meer over te weten:

Je mag de rol van koppen of titels van je Ads niet onderschatten om je advertentie aantrekkelijker te maken. Door je titels aantrekkelijker te maken met woorden zoals “Vraag een offerte”, “Gratis levering” of “Vandaag besteld, morgen in huis”, val je meteen op bij potentiële website bezoekers. Mensen willen namelijk zo snel mogelijk hun bestelde diensten of producten gebruiken. Dit zijn extra methodes om potentiële bezoekers aan te moedigen om op jouw website te klikken.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

SEA

Google Ads met een klein budget

Wil je Google Ads inschakelen met een klein budget? Lees dan deze tips hoe je het maximale uit Google kan halen, zelfs als je niet het grootste marketingbudget hebt!

SEA

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrie-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken.

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes van jouw website te meten. Dit in de marketingwereld veelgebruikt ratio drukt het percentage conversies uit die gebeuren ten opzichte van het totaal aantal bezoekers op jouw website.

Er zijn een aantal technieken die kunnen leiden tot conversie optimalisatie, bijvoorbeeld het toevoegen van testimonial video's aan je landingspagina's. Wil je weten hoe je jouw conversieratio kan verhogen? Dat lees je in dit artikel.

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facturen kan opvragen voor het afdrukken voor in je administratie. Lees verder in deze handige gids hoe je dat kan doen.

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties voor een actie die een bezoeker uitvoert. Die actie is altijd een conversie vorm. Bijvoorbeeld bij het kopen van een product of dienst, een telefoongesprek of inschrijven op jouw nieuwsbrief. Bij CPA betaal je enkel voor conversies tijdens een marketingcampagne. Hoe dat precies werkt en de verschillen met andere manieren bespreken we in dit artikel.

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit over Bing ads, met ook een persoonlijke strategie.

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

Wil jij met Google Ads aan de slag? Zorg dan dat je mooie kortingen niet misloopt waarmee Google je overtuigt om van haar advertentieplatform gebruik te maken. In deze pagina lichten de experts van ons Google Ads Agency je toe hoe je onmiddellijk je eerste korting te pakken krijgt bij Google advertenties!

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en/of Bing Ads? Varamedia heeft een deskundig Google-team en gespecialiseerd Bing-team voor je klaarstaan. Wij specialiseren ons in:

  • Google Ads technisch opzetten / beheren / monitoren
  • Succesvolle landingspagina's creëren en bijsturen
  • KPI's opvolgen: rendement en conversies monitoren

 

Met de Google Ads specialisten van Varamedia wordt jouw Google verhaal een pak aangenamer: je krijgt meer zekerheid van succes.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?