Varamedia logo

Wat is een CTR? (Click-Through-Rate)

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de
mensen die jouw SEA-advertentie hebben gezien ook écht heeft doorgeklikt. Met dit getal krijg je een idee wat je conversie ratio is en of er verbetering nodig is aan jouw website, app of webshop. Ben je benieuwd hoe je jouw Click-Through-Rate kan verhogen? Dat lees je verder in dit artikel.

Je bent hier:
CTR – Click-through rate

Wat is een goede CTR cijfer?

Een goede Click-Through-Rate is moeilijk te bepalen. Want het is afhankelijk van je product, service of sector. De gemiddelde CTR in Google Ads ligt rond de 2%. Klik op de video hieronder om een uitleg te zienwat een goede Click-Through-Rate percentage is.

Click Through Rate berekenen

Om het CTR te berekenen neem je het aantal kliks dat je advertentie heeft ontvangen en deel je dat getal door het aantal keer dat je advertentie werd gezien (= de impressies of weergaven van je advertentie). Dat cijfer is je procentuele CTR.

CTR-sea-varamedia

Hoe verhoog je jouw CTR?

Wil je de beste manier weten om je Click-Through-Rate te verbeteren? Google zelf geeft een aantal suggesties hoe je jouw CRT met 10-15% kan verhogen. We zetten de suggesties op een rijtje hieronder:

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

De kwaliteitsscore verbeteren in Google Ads is de beste manier om met hetzelfde Ads budget een hogere positie te verkrijgen. Klik op de link hieronder om te ontdekken hoe dit precies werkt:  

Een andere methode is door Ad extensies te gebruiken in Google Ads. Met Ad Extensions kan je bijkomende info geven zodat het verleidelijk wordt om op je advertentie klikken. Klik op de video hieronder om daar meer over te weten:

Je mag de rol van koppen of titels van je Ads niet onderschatten om je advertentie aantrekkelijker te maken. Door je titels aantrekkelijker te maken met woorden zoals “Vraag een offerte”, “Gratis levering” of “Vandaag besteld, morgen in huis”, val je meteen op bij potentiële website bezoekers. Mensen willen namelijk zo snel mogelijk hun bestelde diensten of producten gebruiken. Dit zijn extra methodes om potentiële bezoekers aan te moedigen om op jouw website te klikken.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder! Met een Freelance Bin...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koop je webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijk...

SEA

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA...

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de v...

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Go...

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes va...

SEA

Google Page Speed: zo krijg je een snelle website!

Wil je weten hoe het is gesteld met je websitesnelheid? Dan is er één adres: Google Pagespeed Ins...

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? D...

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven w...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koop je webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een ...

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... N...

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes...

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijk...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen