Wat is een goede CTR cijfer?
Een goede Click-Through-Rate is moeilijk te bepalen. Want het is afhankelijk van je product, service of sector. De gemiddelde CTR in Google Ads ligt rond de 2%. Klik op de video hieronder om een uitleg te zienwat een goede Click-Through-Rate percentage is.
Click Through Rate berekenen
Om het CTR te berekenen neem je het aantal kliks dat je advertentie heeft ontvangen en deel je dat getal door het aantal keer dat je advertentie werd gezien (= de impressies of weergaven van je advertentie). Dat cijfer is je procentuele CTR.

Hoe verhoog je jouw CTR?
Wil je de beste manier weten om je Click-Through-Rate te verbeteren? Google zelf geeft een aantal suggesties hoe je jouw CRT met 10-15% kan verhogen. We zetten de suggesties op een rijtje hieronder:
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Een andere methode is door Ad extensies te gebruiken in Google Ads. Met Ad Extensions kan je bijkomende info geven zodat het verleidelijk wordt om op je advertentie klikken. Klik op de video hieronder om daar meer over te weten:
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?
Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!