- Home >
- SEA >
- CTA – Call To Action >
Wat is CTA - Call to Action?
Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker
aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te
doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrief-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken. Wil je meer leadgeneratie voor je website? Lees dan zeker verder.
Voorbeelden en Tips voor betere CTA's
1. Call-to-Action met contrast kleuren

Spotify gebruikt graag knoppen die goed opvallen door een contrasterende achtergrond te gebruiken
De ideale kleur voor een CTA bestaat niet. Wat wel doorslaggevend is voor conversie is een knop die contrasteert met de achtergrond van je website.
Ben je niet zeker wat contrast kleuren zijn? Gebruik deze handige kleurenwiel:

2. Keuzemogelijkheden maken bij CTA's

Sitegrounds maakt gebruik van klikbare opties
Een enkele knop is niet altijd even effectief als het gaat om opties. Je geeft een potentiële klant het gevoel dat ze een keuze hebben door meerdere keuzes naast elkaar te zetten.
Heb je drie klikbare opties, dan kan je de voordelen opsommen van de verschillende diensten of producten. Een klant klikt op de knop waarbij hij of zij goed bij voelt.
3. Call-To-Actions bij Video Ads

4. Persoonlijke CTA's maken

5. Gebruik tools en heatmaps voor je Call-to-Action knoppen

Microsoft Clarity is een gratis tool die gebruikt maakt van video-opnames en heatmaps
Gebruik tools zoals Microsoft Clarity, Hotjar en Google Analytics in combinatie met Google Tag manager om te zien wat jouw bezoekers doen op jouw website en of ze effectief op je knoppen klikken. Conversietracking is een belangrijk onderdeel van leadgeneratie.
Hierbij kan je gebruik maken van statistieken, heatmaps en playback sessions.

Conclusie: een Call-To-Action is maatwerk
De ideale CTA bestaat niet. Veel hangt af van de layout en kleuren van jouw persoonlijke website. Ook het doel speelt een belangrijke rol, wat wil je precies bereiken met je bezoekers?
Daarnaast is testen en feedback super belangrijk! Er bestaan gratis tools die het mogelijk maken om het gedrag van je bezoekers te observeren en je knoppen aan te passen. Zo ontdek je wat het beste werkt voor jouw website.
Heb je hulp nodig bij leadgeneratie en conversie-optimalisatie? Vraag dan zeker een gratis analyse bij ons aan.
Leadgeneratie expert voor Google Ads nodig?

Neem vandaag nog contact op met ons:
-
Mooie SEO-winnende websites
Mooie websites die meer doen dan enkel mooi zijn. Wij bouwen geen elektronische visitekaartjes maar elektronische leadgeneratoren. Wij laten bedrijven met onze websitediensten sterk groeien in omzet en verkoop. -
Topservice en hoge klanttevredenheid
Een probleem? Een last-minute wijziging? Wij hebben 24/7 permanentie. Wij helpen je altijd. Onze klanten krijgen elk een eigen persoonlijke websitemanager. -
SEO resultaten
Wij koppelen al onze websites aan een marketingpakket. Zo wordt je website snel en grondig door Google opgepikt. 1 of 2 marketingrapporten per maand, inbegrepen in de prijs.
