Varamedia logo
33+

Youtube adverteren voor leadgeneratie met hoog rendement

Op Youtube Adverteren is makkelijker dan je denkt. Reclame op Youtube is niet enkel voor grote bedrijven met een groot SEA-advertentie budget. Geloof je ons niet? Blijf dan zeker lezen.

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Youtube adverteren

Waarom zou je op Youtube Adverteren?

Youtube adverteren-sea-varamedia

Met meer dan een miljard kijkers per dag is Youtube de 2de grootste Search Engine. Een video advertentie geeft mensen de kans om een groot publiek te bereiken. Net als bij Google Ads kan je bepaalde doelgroepen kiezen, bijvoorbeeld jonge studenten tussen de 18 en 26 jaar voor regio Gent.

Dit is een netwerk van verschillende pagina’s en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven.

Youtube is nog niet verzadigd als reclamekanaal. Met andere woorden is het makkelijker om potentiële klanten te bereiken en leads te genereren naar jouw website.

Een laatste reden waarom je via Youtube Ads zou adverteren is de aantrekkelijke kostprijs. In meeste gevallen betaal je pas als iemand je video advertentie heeft bekeken. Hoe dit tewerk gaat bespreken we verder in dit artikel.

Omdat Youtube onderdeel is van de Google wilt dat ook zeggen dat je mogelijkheid hebt om die conversietracking met Google Analytics te koppelen. Bekijk de video hieronder om te leren hoe je dat doet:

Hoeveel kost een Youtube Advertentie?

De Youtube Ads kosten heb je zelf onder controle door een maximale dagbudget in te stellen. Stel dat je start met een Video Ads-budget van 20 euro per dag.

Enkel wanneer kijkers uit jouw doelpubliek je video advertentie 30 seconden of helemaal bekijken hebben, betaal je. Regionale campagnes kosten gemiddeld 0,10 tot 0,30 euro voor één kijker. Dit wil zeggen dat je voor 20 euro 66 tot 200 mensen bereikt.

Je kan het budget altijd zelf aanpassen als het niet loopt zoals je wenst. De prijs is ook afhankelijk van de formule die je kiest voor Youtube Advertising, we bekijken dit hieronder. 

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Varamedia gebruikt AI voor Google Ads beheer

Het gespecialiseerd Google Ads team van Varamedia gebruikt alle moderne technologie voor succesvol advertentiebeheer.

Eén van onze favoriete tools is een PPC-management tool die hieronder wordt toegelicht in een video door onze zaakvoerder.

Met onze Google Ads tools creëren wij een groter rendement dan andere marketingbureaus.

Lees bijvoorbeeld onze testimonials als “Voor massaal veel leads moet je bij Varamedia zijn” of “Varamedia is mijn geheim” op onze casespagina.

Dankzij onze tools én onze expertise kunnen resultaten heel nauwkeurig gaan voorspellen. Wil jij succesvol zijn met Google Ads? Contacteer ons SEA-team.

3 manieren om te adverteren op Youtube

Youtube is eigendom van Google, dus wanneer je daar bepaalde advertenties op ziet, komen deze van Google Ads. Er zijn drie types Youtube Ads: In-Stream Ads, In-Search Ads en Display Ads

In-Stream Ads verschijnen een paar seconden vóór, tijdens of na een Youtube video. De kijker kan dan na een paar seconden de ad “skippen”. Als een advertentie geskipt wordt, dan kost dit de adverteerder niets. Je betaalt pas als een kijker minstens 30 seconden je video-ad laat spelen.

Youtube adverteren-sea-varamedia

In-Search Ads zijn gekoppeld aan zoekwoorden die je intypt in Youtube. Je betaalt hier enkel als iemand op jouw reclame klikt en de video bekeken wordt. Dit herken je aan de gele Ad tag.

Youtube adverteren-sea-varamedia

Display Ads verschijnen enkel bij gerelateerde video’s en zijn niet gelinkt aan zoekwoorden. Je krijgt ze vaak bij video-suggesties. Je betaalt hier pas als er iemand op de aanbevolen reclame klikt en de video bekijkt. Display Ads kunnen ook banners zijn.

Youtube adverteren-sea-varamedia

Hoe adverteer je op Youtube?

  1.  Maak een kort advertentie-filmpje.
  2.  Upload het naar jouw YouTube-kanaal.
  3.  Geef de url van je video in op Google Ads.
  4.  Schrijf een pakkende titel en tekst.
  5.  Stel een maximale dagbudget in. 
  6. Selecteer jouw doelpubliek volgens regio, leeftijd, geslacht, interesses, …
  7. Start de Youtube-campagne.

Probeer het eens uit. Start via deze link met een videoadvertentie op YouTube: https://www.youtube.com/intl/nl/yt/advertise/

Youtube Ads: Tips & Tricks

Welk soort Youtube Ad je ook kiest, video reclames kunnen voor kleine bedrijven ongetwijfeld heel veel voordelen opleveren. Hier zijn een aantal Tips & Tricks voor een succesvol Youtube marketing campagne:

  • Call-To-Action – Veel mensen vergeten soms een CTA toe te voegen tijdens hun video’s. Kleine aanpassingen op je lay-out en mensen aanmoedigen om op een knop te drukken kunnen al heel wat nieuwe leads opleveren.
  • Gebruik doelgroepen – Je geknipte doelgroep targetten kan al behoorlijk schelen op de kostprijs(leeftijd, interesses, geslacht,…) Zo zorg je voor een maximaal bereik met jouw ingestelde budget.
  • Het persoonlijk aspect is belangrijk – wil je het vertrouwen winnen van de kijkers? Dan doe je dat best door een relatie op te bouwen met jouw publiek.
  • Sterkste beelden voorop plaatsen – Omdat kijkers al na 5 seconden kunnen skippen is het belangrijk dat je in het begin jouw kernboodschap zo krachtig mogelijk overbrengt. Als je video ad toch wordt geskipt, dat heeft die kijker tenminste de essentie meegekregen en betaal je hiervoor niets.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun Google Ads campagnes:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... Niemand kent jouw (nieuwe) product en mensen gaan dus bijgevolg ook niet online op zoek waardoor je online niet direct kan verkopen. Hoe je toch voor awareness en voor SEA-advertenties zorgt bij potentiële klanten lees je in dit artikel.

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit over Bing ads, met ook een persoonlijke strategie.

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

SEA

Hoe bereik je de beste advertentiepositie op Google Ads?

Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads?” Dit is een vraag die vele bedrijven en personen zich vaak stellen. Maar is dit wel een logische vraag?

Het doel zou niet op de bovenste positie staan mogen zijn. Het is best mogelijk dat je het meest winstgevend bent als je op de bovenste positie staat, maar het is vaak niet zo. De beste plek is meestal niet de bovenste. Waarom dat zo is lees je in dit artikel.

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? Dit artikel bevat alle informatie die je moet weten.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes heb lopen? In dit artikel kom je er meer over te weten.

SEA

Wat zijn Display Ads?

In de wereld van online marketing in Google spelen Display Ads een flinke rol voor bedrijven die willen excelleren met remarketing. Met kleurrijke banners kan je met display ads de ultieme marketingmix maken. Maar laten we even terugspoelen: wat zijn Display Ads nou eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk voor bedrijven die willen opvallen online?

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?