Youtube adverteren

DEEL DIT

Op Youtube Adverteren is makkelijker dan je denkt. Reclame op Youtube is niet enkel voor grote bedrijven met een groot SEA-advertentie budget. Geloof je ons niet? Blijf dan zeker lezen.

Youtube Ads

Waarom zou je op Youtube Adverteren?

1. Youtube is big

Met meer dan een miljard kijkers per dag is Youtube de 2de grootste Search Engine. Een video advertentie geeft mensen de kans om een groot publiek te bereiken. Net als bij Google Ads kan je bepaalde doelgroepen kiezen, bijvoorbeeld jonge studenten tussen de 18 en 26 jaar voor regio Gent.

2. Youtube Ads is onderdeel van het Search Partner Network

Dit is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven.

3. Een advertentiekanaal die nog niet verzadigd is

 Youtube is nog niet verzadigd als reclamekanaal. Met andere woorden is het makkelijker om potentiële klanten te bereiken en leads te genereren naar jouw website.

4. Youtube Adverteren: De kostprijs

Een laatste reden waarom je via Youtube Ads zou adverteren is de aantrekkelijke kostprijs. In meeste gevallen betaal je pas als iemand je video advertentie heeft bekeken. Hoe dit tewerk gaat bespreken we verder in dit artikel.

5. Conversie Tracking

Omdat Youtube onderdeel is van de Google wilt dat ook zeggen dat je mogelijkheid hebt om die conversietracking met Google Analytics te koppelen. Bekijk de video hieronder om te leren hoe je dat doet:

Hoeveel kost een Youtube Advertentie?

De Youtube Ads kosten heb je zelf onder controle door een maximale dagbudget in te stellen. Stel dat je start met een Video Ads-budget van 20 euro per dag.

Enkel wanneer kijkers uit jouw doelpubliek je video advertentie 30 seconden of helemaal bekijken hebben, betaal je. Regionale campagnes kosten gemiddeld 0,10 tot 0,30 euro voor één kijker. Dit wil zeggen dat je voor 20 euro 66 tot 200 mensen bereikt.

Je kan het budget altijd zelf aanpassen als het niet loopt zoals je wenst. De prijs is ook afhankelijk van de formule die je kiest voor Youtube Advertising, we bekijken dit hieronder. 

Drie manieren om te adverteren op Youtube

Youtube is eigendom van Google, dus wanneer je daar bepaalde advertenties op ziet, komen deze van Google Ads. Er zijn drie types Youtube Ads: In-Stream Ads, In-Search Ads en Display Ads

Soorten Youtube Ads

1. Youtube In-Stream Ads

In-Stream Ads verschijnen een paar seconden vóór, tijdens of na een Youtube video. De kijker kan dan na een paar seconden de ad "skippen". Als een advertentie geskipt wordt, dan kost dit de adverteerder niets. Je betaalt pas als een kijker minstens 30 seconden je video-ad laat spelen.

Youtube in stream Ads

Kijkers kunnen de advertentie overslaan na een paar seconden

2. Youtube In-Search Ads

In-Search Ads zijn gekoppeld aan zoekwoorden die je intypt in Youtube. Je betaalt hier enkel als iemand op jouw reclame klikt en de video bekeken wordt. Dit herken je aan de gele Ad tag.

Youtube In search ads


3. Display Ads in Youtube

Display Ads verschijnen enkel bij gerelateerde video's en zijn niet gelinkt aan zoekwoorden. Je krijgt ze vaak bij video-suggesties. Je betaalt hier pas als er iemand op de aanbevolen reclame klikt en de video bekijkt. Display Ads kunnen ook banners zijn.

Youtube Display Ads

Hoe adverteer je op Youtube?

  1.  Maak een kort advertentie-filmpje.
  2.  Upload het naar jouw YouTube-kanaal.
  3.  Geef de url van je video in op Google Ads.
  4.  Schrijf een pakkende titel en tekst.
  5.  Stel een maximale dagbudget in.
  6.  Selecteer jouw doelpubliek volgens regio, leeftijd, geslacht, interesses, …
  7.  Start de Youtube-campagne.

Probeer het eens uit. Start via deze link met een videoadvertentie op YouTube.

Youtube Ads: Tips & Tricks

Welk soort Youtube Ad je ook kiest, video reclames kunnen voor kleine bedrijven ongetwijfeld heel veel voordelen opleveren. Hier zijn een aantal Tips & Tricks voor een succesvol Youtube marketing campagne: 

  • Call-To-Action - Veel mensen vergeten soms een CTA toe te voegen tijdens hun video's. Kleine aanpassingen op je lay-out en mensen aanmoedigen om op een knop te drukken kunnen al heel wat nieuwe leads opleveren.
  •  Gebruik doelgroepen - Je geknipte doelgroep targetten kan al behoorlijk schelen op de kostprijs(leeftijd, interesses, geslacht,...) Zo zorg je voor een maximaal bereik met jouw ingestelde budget.
  • Het persoonlijk aspect is belangrijk - wil je het vertrouwen winnen van de kijkers? Dan doe je dat best door een relatie op te bouwen met jouw publiek.  
  •  Sterkste beelden voorop plaatsen - Omdat kijkers al na 5 seconden kunnen skippen is het belangrijk dat je in het begin jouw kernboodschap zo krachtig mogelijk overbrengt. Als je video ad toch wordt geskipt, dat heeft die kijker tenminste de essentie meegekregen en betaal je hiervoor niets.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Youtube Ads nodig? 

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Youtube Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

VRAGEN?

0 of 350

Neem vandaag nog contact op met ons:

  • Mooie SEO-winnende websites
    Mooie websites die meer doen dan enkel mooi zijn. Wij bouwen geen elektronische visitekaartjes maar elektronische leadgeneratoren. Wij laten bedrijven met onze websitediensten sterk groeien in omzet en verkoop.
  • Topservice en hoge klanttevredenheid
    Een probleem? Een last-minute wijziging? Wij hebben 24/7 permanentie. Wij helpen je altijd. Onze klanten krijgen elk een eigen persoonlijke websitemanager.
  • SEO resultaten
    Wij koppelen al onze websites aan een marketingpakket. Zo wordt je website snel en grondig door Google opgepikt. 1 of 2 marketingrapporten per maand, inbegrepen in de prijs.
varamedia-webdesign-bureau

Reageer of stel een vraag

Naam*
E-mail*
Bericht
0 of 350
>