Varamedia logo
22+

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Wat zijn Google Search Partners?

Hoe gebruik je Google Search Partners?

google search partners-sea-varameda

Je advertenties worden weergegeven op deze pagina’s die deel uitmaken van het netwerk. Enkele van deze pagina’s zijn:

  • Google-zoeksites zoals Google Shopping, Maps, Afbeeldingen en Discussiegroepen.
  • Site directory pagina’s.
  • Pagina’s met zoekresultaten.
  • Interne zoekresultaten en productpagina’s op sites als eBay, Amazon, Walmart, Target.

Het gebruik van Google Search Partners is redelijk simpel. Je hebt het namelijk aan- of uitgeschakeld. Wil je weten hoe dit werkt? Klik op de video hieronder:

Hoe haal je hier het meeste uit?

Maar wat als je nu niet genoeg verkeer krijgt uit deze Google Search Partners, wat dan? Gelukkig zijn er enkele dingen die je kunt doen om wat meer uit je Google Ads te halen.

Ontdek hier hoe je op een efficiënte manier leads genereert via Google Ads.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

1. Check Search Term Report

In het Search Term Report van je account kan je soms zoekwoorden of woordgroepen vinden die mensen zogenaamd hebben getypt in een zoek vak dat niet op hun plaats lijkt. Dit zijn meestal langere reeksen, langere zoekwoorden, je zou je afvragen waarom mensen naar die dingen zouden zoeken. Ze hebben veel indrukken, maar heel weinig klikken.

Neem nu als voorbeeld iets als “hardhouten vloeren massief hardhout”. Dit is eigenlijk geen trefwoord dat mensen typen. Dit zijn categorieën binnen een site. Stel je voor dat iemand door een website navigeert met een categorie zoals vloeren, en daarbinnen de categorie “hardhouten vloeren”, en daarbinnen de categorie “massief hardhout”. Het systeem van Google herkent dit als een zoekopdracht op trefwoord voor de hoofdcategorie, de secundaire categorie en de subcategorie. Dat is waar al het verkeer vandaan komt. Dit gaat zich meer gedragen als “display network traffic”, dus het zal waarschijnlijk niet zo goed converteren.

Het is dus belangrijk om deze zoekwoorden te verwijderen. Je kunt dit doen door een negatief zoekwoord in te geven, bijvoorbeeld “vloeren hardhouten vloeren massief hardhout”. Dit lost het probleem op. Soms is het zoekwoord zeer lang, en aangezien een negatief zoekwoord maximum 10 woorden kan dit een probleem voorstellen. In dit geval kan je gewoon het zoekwoord inkorten tot 10 woorden.

2. Aparte campagne

In plaats van Google Search Partners volledig uit te schakelen, kunt je er nog wat verkeer uit krijgen. Je kunt aanvullende campagnes maken. Misschien schakel je het uit in je hoofdcampagne, maar moet je andere campagnes hebben waarin Google Search Partners zijn ingeschakeld. Zorg voor een aparte campagne met Google Search Partners ingeschakeld. Schakel het vervolgens uit in je andere campagne waar je het meeste verkeer ontvangt als deze niet werkt. Ik zou geen campagnes scheiden als het Google Search Partners verkeer werkt.

Conclusie

Google Search Partners  kan het degelijk waard zijn. Je zult er niet veel verkeer van krijgen in vergelijking met Google Search, maar het verkeer dat je ontvangt goed is en waarschijnlijk geïnteresseerd is in je aanbod als je het strategisch doet. Als het toch niet goed voor je werkt moet je ervoor zorgen dat er geen valse leads zitten in je Search Term Report. Als je nog steeds niet tevreden bent met de resultaten van Search Partners kan je combinaties maken van campagnes waar bij ene het wel en niet is ingeschakeld. 

De volledige podcast over bodaanpassingen kan je hier beluisteren.

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun nieuwe converterende website:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facturen kan opvragen voor het afdrukken voor in je administratie. Lees verder in deze handige gids hoe je dat kan doen.

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door Google Ads conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en zoekwoorden kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

SEA

Wat zijn Display Ads?

In de wereld van online marketing in Google spelen Display Ads een flinke rol voor bedrijven die willen excelleren met remarketing. Met kleurrijke banners kan je met display ads de ultieme marketingmix maken. Maar laten we even terugspoelen: wat zijn Display Ads nou eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk voor bedrijven die willen opvallen online?

SEA

Youtube adverteren

Op Youtube Adverteren is makkelijker dan je denkt. Reclame op Youtube is niet enkel voor grote bedrijven met een groot SEA-advertentie budget. Geloof je ons niet? Blijf dan zeker lezen.

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit over Bing ads, met ook een persoonlijke strategie.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze tijden met veel concurrentie nog mogelijk om succes te hebben met leadgeneratie via Google Ads, als je beschikt over een klein budget?

Het kan zeker, maar dan moet je keuzes durven maken en het online advertising-spel slim en creatief spelen. Wij geven je 7 tips die ervoor zorgen dat jij wel succes hebt via Google Ads met een klein budget.

SEA

Hoe bereik je de beste advertentiepositie op Google Ads?

Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads?” Dit is een vraag die vele bedrijven en personen zich vaak stellen. Maar is dit wel een logische vraag?

Het doel zou niet op de bovenste positie staan mogen zijn. Het is best mogelijk dat je het meest winstgevend bent als je op de bovenste positie staat, maar het is vaak niet zo. De beste plek is meestal niet de bovenste. Waarom dat zo is lees je in dit artikel.

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?