Wat zijn Google Search Partners?

DEEL DIT

  • Home
  • SEA
  • Wat zijn Google Search Partners?

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

Google Search Partners

Hoe gebruik je Google Search Partners?

Je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Enkele van deze pagina's zijn:

  • Google-zoeksites zoals Google Shopping, Maps, Afbeeldingen en Discussiegroepen.
  • Site directory pagina's.
  • Pagina's met zoekresultaten.
  • Interne zoekresultaten en productpagina's op sites als eBay, Amazon, Walmart, Target.

Het gebruik van Google Search Partners is redelijk simpel. Je hebt het namelijk aan- of uitgeschakeld. Wil je weten hoe dit werkt? Klik op de video hieronder:

Hoe haal je hier het meeste uit?

Maar wat als je nu niet genoeg verkeer krijgt uit deze Google Search Partners, wat dan? Gelukkig zijn er enkele dingen die je kunt doen om wat meer uit je Google Ads te halen.

Ontdek hier hoe je op een efficiënte manier leads genereert via Google Ads.

1. Check Search Term Report

In het Search Term Report van je account kan je soms zoekwoorden of woordgroepen vinden die mensen zogenaamd hebben getypt in een zoek vak dat niet op hun plaats lijkt. Dit zijn meestal langere reeksen, langere zoekwoorden, je zou je afvragen waarom mensen naar die dingen zouden zoeken. Ze hebben veel indrukken, maar heel weinig klikken.

Neem nu als voorbeeld iets als “hardhouten vloeren massief hardhout”. Dit is eigenlijk geen trefwoord dat mensen typen. Dit zijn categorieën binnen een site. Stel je voor dat iemand door een website navigeert met een categorie zoals vloeren, en daarbinnen de categorie "hardhouten vloeren", en daarbinnen de categorie "massief hardhout". Het systeem van Google herkent dit als een zoekopdracht op trefwoord voor de hoofdcategorie, de secundaire categorie en de subcategorie. Dat is waar al het verkeer vandaan komt. Dit gaat zich meer gedragen als “display network traffic”, dus het zal waarschijnlijk niet zo goed converteren.

Google Ads

Het is dus belangrijk om deze zoekwoorden te verwijderen. Je kunt dit doen door een negatief zoekwoord in te geven, bijvoorbeeld “vloeren hardhouten vloeren massief hardhout”. Dit lost het probleem op. Soms is het zoekwoord zeer lang, en aangezien een negatief zoekwoord maximum 10 woorden kan dit een probleem voorstellen. In dit geval kan je gewoon het zoekwoord inkorten tot 10 woorden.

2. Aparte campagne

In plaats van Google Search Partners volledig uit te schakelen, kunt je er nog wat verkeer uit krijgen. Je kunt aanvullende campagnes maken. Misschien schakel je het uit in je hoofdcampagne, maar moet je andere campagnes hebben waarin Google Search Partners zijn ingeschakeld. Zorg voor een aparte campagne met Google Search Partners ingeschakeld. Schakel het vervolgens uit in je andere campagne waar je het meeste verkeer ontvangt als deze niet werkt. Ik zou geen campagnes scheiden als het Google Search Partners verkeer werkt.

Conclusie

Google Search Partners  kan het degelijk waard zijn. Je zult er niet veel verkeer van krijgen in vergelijking met Google Search, maar het verkeer dat je ontvangt goed is en waarschijnlijk geïnteresseerd is in je aanbod als je het strategisch doet. Als het toch niet goed voor je werkt moet je ervoor zorgen dat er geen valse leads zitten in je Search Term Report. Als je nog steeds niet tevreden bent met de resultaten van Search Partners kan je combinaties maken van campagnes waar bij ene het wel en niet is ingeschakeld. 

De volledige podcast over bodaanpassingen kan je hier beluisteren.

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig? 

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

VRAGEN?

0 of 350

Neem vandaag nog contact op met ons:

  • Mooie SEO-winnende websites
    Mooie websites die meer doen dan enkel mooi zijn. Wij bouwen geen elektronische visitekaartjes maar elektronische leadgeneratoren. Wij laten bedrijven met onze websitediensten sterk groeien in omzet en verkoop.
  • Topservice en hoge klanttevredenheid
    Een probleem? Een last-minute wijziging? Wij hebben 24/7 permanentie. Wij helpen je altijd. Onze klanten krijgen elk een eigen persoonlijke websitemanager.
  • SEO resultaten
    Wij koppelen al onze websites aan een marketingpakket. Zo wordt je website snel en grondig door Google opgepikt. 1 of 2 marketingrapporten per maand, inbegrepen in de prijs.
varamedia-webdesign-bureau

Reageer of stel een vraag

Naam*
E-mail*
Bericht
0 of 350
>