17

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

Je bent hier:
Wat zijn Google Search Partners?

Hoe gebruik je Google Search Partners?

google search partners-sea-varameda

Je advertenties worden weergegeven op deze pagina’s die deel uitmaken van het netwerk. Enkele van deze pagina’s zijn:

  • Google-zoeksites zoals Google Shopping, Maps, Afbeeldingen en Discussiegroepen.
  • Site directory pagina’s.
  • Pagina’s met zoekresultaten.
  • Interne zoekresultaten en productpagina’s op sites als eBay, Amazon, Walmart, Target.

Het gebruik van Google Search Partners is redelijk simpel. Je hebt het namelijk aan- of uitgeschakeld. Wil je weten hoe dit werkt? Klik op de video hieronder:

Hoe haal je hier het meeste uit?

Maar wat als je nu niet genoeg verkeer krijgt uit deze Google Search Partners, wat dan? Gelukkig zijn er enkele dingen die je kunt doen om wat meer uit je Google Ads te halen.

Ontdek hier hoe je op een efficiënte manier leads genereert via Google Ads.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

1. Check Search Term Report

In het Search Term Report van je account kan je soms zoekwoorden of woordgroepen vinden die mensen zogenaamd hebben getypt in een zoek vak dat niet op hun plaats lijkt. Dit zijn meestal langere reeksen, langere zoekwoorden, je zou je afvragen waarom mensen naar die dingen zouden zoeken. Ze hebben veel indrukken, maar heel weinig klikken.

Neem nu als voorbeeld iets als “hardhouten vloeren massief hardhout”. Dit is eigenlijk geen trefwoord dat mensen typen. Dit zijn categorieën binnen een site. Stel je voor dat iemand door een website navigeert met een categorie zoals vloeren, en daarbinnen de categorie “hardhouten vloeren”, en daarbinnen de categorie “massief hardhout”. Het systeem van Google herkent dit als een zoekopdracht op trefwoord voor de hoofdcategorie, de secundaire categorie en de subcategorie. Dat is waar al het verkeer vandaan komt. Dit gaat zich meer gedragen als “display network traffic”, dus het zal waarschijnlijk niet zo goed converteren.

Het is dus belangrijk om deze zoekwoorden te verwijderen. Je kunt dit doen door een negatief zoekwoord in te geven, bijvoorbeeld “vloeren hardhouten vloeren massief hardhout”. Dit lost het probleem op. Soms is het zoekwoord zeer lang, en aangezien een negatief zoekwoord maximum 10 woorden kan dit een probleem voorstellen. In dit geval kan je gewoon het zoekwoord inkorten tot 10 woorden.

2. Aparte campagne

In plaats van Google Search Partners volledig uit te schakelen, kunt je er nog wat verkeer uit krijgen. Je kunt aanvullende campagnes maken. Misschien schakel je het uit in je hoofdcampagne, maar moet je andere campagnes hebben waarin Google Search Partners zijn ingeschakeld. Zorg voor een aparte campagne met Google Search Partners ingeschakeld. Schakel het vervolgens uit in je andere campagne waar je het meeste verkeer ontvangt als deze niet werkt. Ik zou geen campagnes scheiden als het Google Search Partners verkeer werkt.

Conclusie

Google Search Partners  kan het degelijk waard zijn. Je zult er niet veel verkeer van krijgen in vergelijking met Google Search, maar het verkeer dat je ontvangt goed is en waarschijnlijk geïnteresseerd is in je aanbod als je het strategisch doet. Als het toch niet goed voor je werkt moet je ervoor zorgen dat er geen valse leads zitten in je Search Term Report. Als je nog steeds niet tevreden bent met de resultaten van Search Partners kan je combinaties maken van campagnes waar bij ene het wel en niet is ingeschakeld. 

De volledige podcast over bodaanpassingen kan je hier beluisteren.

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan...

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een advert...

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiël...

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder! Met een Freelance Bin...

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit p...

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facture...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes...

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? D...

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vra...

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

Wil jij met Google Ads aan de slag? Zorg dan dat je mooie kortingen niet misloopt waarmee Google ...

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de v...

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facture...

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan...

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes...

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen