Bing Ads vs Google Ads: De voor- en nadelen
Wanneer het neerkomt op SEA (Search Engine Advertenties), is het niet raar om deze twee met elkaar te vergelijken: Bing Ads vs Google Ads.
- Welk platform heeft er een groter bereik
- Is Bing goedkoper?
- Met welke kan je beter je doelen bereiken?
- Welke van de 2 zorgt voor een hogere conversieratio?
Veel adverteerders bekijken vaak de 2 platvormen als concurrenten van elkaar, maar eigenlijk kan je ze allebei gebruiken. Google heeft zonder twijfel wel de meerderheid van de zoekwoorden markt, maar Adverteren op Bing mag zeker niet vergeten worden. In plaats van Google Ads vs Bing Ads, zouden adverteerders moeten denken om de twee te combineren.
In dit artikel vergelijken we de twee met elkaar en bespreken we hoe we ze samen kunnen gebruiken om jouw marketing effort een boost te geven.
Het verschil tussen Bing Ads vs Google Ads
Het concept achter beide zoekmachines is hetzelfde. Ze zijn allebei Per-per-click advertentie platformen gemaakt om ondernemers te helpen een bepaald doelpubliek te bereiken, meer website bezoekers te verkrijgen en om hun omzet te verhogen.
Maar tegelijkertijd hebben beide platformen ook voor- en nadelen tenopzichte van elkaar.
We bespreken hieronder de verschillen:
Google Ads bestaat uit twee advertentie netwerken:
- De Display Ads Netwerk: Maakt het mogelijk om display ads te adverteren op verschillende websites op het internet.
- De Zoekwoord Netwerk: Maakt het mogelijk om tekst advertenties te doen verschijnen in de zoekresultaten
Bing Ads staat nu gekend als Microsoft Ads, en is eigendom van Microsoft en heeft zelfs drie zoekmachines onder zijn noemer: Bing, Yahoo en AOL. Dus als je op één platform adverteert, verschijnt jouw advertentie eigenlijk op alle drie platformen. De 3 platformen zijn best wel populair.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Bereik van Bing Ads
Hoewel Bing niet zo populair is als Google. Is de Bing Ads netwerk wel aan het groeien:
- Bing heeft nu 34% van alle zoekopdrachten via een desktop
- Er worden maandelijks 5,4 miljard zoekopdrachten gedaan via het Bing Network
- 136 miljoen unieke zoekopdrachten worden gedaan op het Bing Network
Belangrijker nog, er worden 63 miljoen zoekopdrachten bereikt met Bing Ads die Google Ads niet kan bereiken. Dus als je geen Bing Ads gebruikt mis die kansen om gevonden te worden.
Kostprijs: Bing Ads vs Google Ads
Bing compenseert zijn gebrek in volume met een betere prestatie. Hoewel het marketingbudget soms af hangt van industrie tot industrie. Kan het marketingbudget wel tot 20-35% duurder zijn via een zelfde campagne op Google Ads.
Dit komt omdat er op Bing Ads veel minder concurrenten zijn die op dezelfde zoekwoorden bieden. Clicks zijn dus veel goedkoper hier.
Volgens een onderzoek van ReportGarden, is de Cost-Per-Click gemiddeld €6,50 op Bing Ads en €16 op Google Ads.
Een persoonlijke Bing Ads strategie
Of jouw onderneming geknipt is voor het Bing netwerk is afhankelijk van een aantal puntjes. Overstappen naar Bing Ads kan interessant zijn als:
- Google Ads verzadigd is met concurrenten voor dezelfde Google zoekwoorden. Het kost te veel om dezelfde Cost-Per-Lead te behalen.
- Je ziet geen verdere manieren om de top te bereiken in Google Ads-campagnes.
- Bing zorgt voor organisch verkeer naar je website en deze bezoekers zorgen voor leadgeneratie op jouw website.
Leadgeneratie specialist voor Google Ads en/of Bing Ads nodig?
Aarzel niet om Varamedia te contacteren als je topexperts in Google Ads / Bing Ads zoekt. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend.