Varamedia logo
22+

Bing Ads vs. Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Bing Ads vs Google Ads

Bing Ads vs Google Ads: De voor- en nadelen

Wanneer het neerkomt op SEA (Search Engine Advertenties), is het niet raar om deze twee met elkaar te vergelijken: Bing Ads vs Google Ads.

  • Welk platform heeft er een groter bereik
  • Is Bing goedkoper?
  • Met welke kan je beter je doelen bereiken?
  • Welke van de 2 zorgt voor een hogere conversieratio?

Veel adverteerders bekijken vaak de 2 platvormen als concurrenten van elkaar, maar eigenlijk kan je ze allebei gebruiken. Google heeft zonder twijfel wel de meerderheid van de zoekwoorden markt, maar Adverteren op Bing mag zeker niet vergeten worden. In plaats van Google Ads vs Bing Ads, zouden adverteerders moeten denken om de twee te combineren.

In dit artikel vergelijken we de twee met elkaar en bespreken we hoe we ze samen kunnen gebruiken om jouw marketing effort een boost te geven.

Bings Ads vs Google Ads-sea-varamedia

Het verschil tussen Bing Ads vs Google Ads

Het concept achter beide zoekmachines is hetzelfde. Ze zijn allebei Per-per-click advertentie platformen gemaakt om ondernemers te helpen een bepaald doelpubliek te bereiken, meer website bezoekers te verkrijgen en om hun omzet te verhogen.

Maar tegelijkertijd hebben beide platformen ook voor- en nadelen tenopzichte van elkaar.

We bespreken hieronder de verschillen:

Google Ads  bestaat uit twee advertentie netwerken:

  1. De Display Ads Netwerk: Maakt het mogelijk om display ads te adverteren op verschillende websites op het internet.
  2. De Zoekwoord Netwerk: Maakt het mogelijk om tekst advertenties te doen verschijnen in de zoekresultaten

Bings Ads vs Google Ads-sea-varamedia

Bing Ads staat nu gekend als Microsoft Ads, en is eigendom van Microsoft en heeft zelfs drie zoekmachines onder zijn noemer: BingYahoo en AOL. Dus als je op één platform adverteert, verschijnt jouw advertentie eigenlijk op alle drie platformen. De 3 platformen zijn best wel populair.

Bings Ads vs Google Ads-sea-varamedia

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Bereik van Bing Ads

Hoewel Bing niet zo populair is als Google. Is de Bing Ads netwerk wel aan het groeien:

  • Bing heeft nu 34% van alle zoekopdrachten via een desktop
  • Er worden maandelijks 5,4 miljard zoekopdrachten gedaan via het Bing Network
  • 136 miljoen unieke zoekopdrachten worden gedaan op het Bing Network

Belangrijker nog, er worden 63 miljoen zoekopdrachten bereikt met Bing Ads die Google Ads niet kan bereiken. Dus als je geen Bing Ads gebruikt mis die kansen om gevonden te worden.

Kostprijs: Bing Ads vs Google Ads

Bing compenseert zijn gebrek in volume met een betere prestatie. Hoewel het marketingbudget soms af hangt van industrie tot industrie. Kan het marketingbudget wel tot 20-35% duurder zijn via een zelfde campagne op Google Ads.

Dit komt omdat er op Bing Ads veel minder concurrenten zijn die op dezelfde zoekwoorden bieden. Clicks zijn dus veel goedkoper hier.

Volgens een onderzoek van ReportGarden, is de Cost-Per-Click gemiddeld €6,50 op Bing Ads en €16 op Google Ads.

Een persoonlijke Bing Ads strategie

Of jouw onderneming geknipt is voor het Bing netwerk is afhankelijk van een aantal puntjes. Overstappen naar Bing Ads kan interessant zijn als:

  • Google Ads verzadigd is met concurrenten voor dezelfde Google zoekwoorden. Het kost te veel om dezelfde Cost-Per-Lead te behalen.
  • Je ziet geen verdere manieren om de top te bereiken in Google Ads-campagnes.
  • Bing zorgt voor organisch verkeer naar je website en deze bezoekers zorgen voor leadgeneratie op jouw website.
Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun nieuwe converterende website:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven we meer informatie.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een adverteerder biedt. Wanneer iemand naar die keywords zoekt, dan verschijnen gerelateerde SEA-advertenties bovenaan je search engine.

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facturen kan opvragen voor het afdrukken voor in je administratie. Lees verder in deze handige gids hoe je dat kan doen.

SEA

Wat zijn Display Ads?

In de wereld van online marketing in Google spelen Display Ads een flinke rol voor bedrijven die willen excelleren met remarketing. Met kleurrijke banners kan je met display ads de ultieme marketingmix maken. Maar laten we even terugspoelen: wat zijn Display Ads nou eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk voor bedrijven die willen opvallen online?

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en/of Bing Ads? Varamedia heeft een deskundig Google-team en gespecialiseerd Bing-team voor je klaarstaan. Wij specialiseren ons in:

  • Google Ads technisch opzetten / beheren / monitoren
  • Succesvolle landingspagina's creëren en bijsturen
  • KPI's opvolgen: rendement en conversies monitoren

 

Met de Google Ads specialisten van Varamedia wordt jouw Google verhaal een pak aangenamer: je krijgt meer zekerheid van succes.

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koop je webverkeer op bepaalde belangrijke zoekopdrachten voor je niche. Er zijn verschillende redenen waarom Google Ads heel doeltreffend is als lead generator of als motor van e-commerce.

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door Google Ads conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en zoekwoorden kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?