Varamedia logo
20+

Wat zijn Display Ads?

In de wereld van online marketing in Google spelen Display Ads een flinke rol voor bedrijven die willen excelleren met remarketing. Met kleurrijke banners kan je met display ads de ultieme marketingmix maken. Maar laten we even terugspoelen: wat zijn Display Ads nou eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk voor bedrijven die willen opvallen online?

Je bent hier:
Wat zijn Display Ads?

Display Ads vs. Zoekwoord Ads

Zijn Display Ads goedkoper? Dit is een vraag die zeer gemakkelijk te beantwoorden valt, JA! Ze zijn goedkoper omdat ze niet zoveel kosten per klik (Pay-Per-Click) als een zoekadvertentie. Ook zijn ze goedkoper omdat ze niet even waardevol zijn.

Hier vergelijk je twee totaal verschillende dingen. Display Ads zijn vergelijkbaar met advertenties in kranten. Ze zijn bedoeld om een persoon te verstoren waarmee ze bezig zijn en te dwingen om iets anders te doen. Sommige bedrijven gebruiken Display Ads enkel voor merkbekendheid. Maar hierbij heb je natuurlijk nog andere vormen van marketing nodig. Dit moet gebaseerd zijn op de directe reactie van een potentiële klant. 

Ze zijn heel effectief om meer mensen te bereiken en om voor meer mensen in de smaak te vallen. Misschien ook om een verkoop te promoten die aan de gang is. Stel dat je een plaatselijke supermarktketen hebt waarbij je drie winkels in de stad hebt en aanwezig bent. Je maakt reclame met bijvoorbeeld het verzenden van advertenties per post, het plaatsen van advertenties in de krant en advertenties op tv. Misschien klikt niemand op de advertentie, maar ze krijgen informatie in de Display-advertentie waardoor ze daadwerkelijk naar de supermarkt gaan. Zo’n campagnes kunnen lokaal werken.

Kijk naar de grote merken zoals Coca-Cola. Je kan vrijwel in elke winkel in een stad gaan en een cola kopen. Doordat iets in die advertentie je aanzet om een cola te kopen, kun je de volgende keer wanneer de gelegenheid zich voordoet een cola kopen. Display-advertenties kunnen in dit geval dus goed werken.

Als je je op het juiste type persoon kunt richten en je hebt een aanbieding die aantrekkelijk voor hen zal zijn op het moment dat ze ergens voor kiezen. Dan ga je na een verloop van tijd een langere dialoog met hen aan. Het is moeilijk om dit te realiseren, maar het is mogelijk als je het juiste type product, het juiste type aanbieding en het juiste type targeting hebt.

Zoekadvertenties zijn gebaseerd op zoekwoorden die mensen in een zoekmachine typen. Deze mensen zijn nu op zoek achter iets, ze willen een bepaald product kopen of ze zijn op zoek naar een bepaald type bedrijf. Daarom werken Search Ads zeer goed omdat je mensen geeft wat ze willen wanneer ze het willen. Er is wel een beperkte capaciteit advertenties. Het zullen slechts vier tot zeven advertenties op een pagina zijn voor een bepaalde zoekopdracht, en dat drijft de prijs op. Dus je betaalt meer voor zoekadvertenties, maar meestal zullen ze winstgevender zijn.

Ontdek hier hoe je op een correcte manier leads genereert via Search Ads.

Bij zoekadvertenties worden de kosten nu bepaald door de concurrentie. Je moet voor de toppositie bieden. Als je met andere bedrijven voor dezelfde advertentieruimte vecht, kom je in een biedoorlog terecht. Als Google Ads nieuw is voor je, is die waarde meestal bepaald door andere adverteerders. Dus door gewoon naar de voorspellingen van Google te kijken voor de kosten per klik, kun je een goed idee krijgen van wat je gaat betalen. Andere adverteerders hebben dit al ontdekt op basis van hoe winstgevend die advertenties voor hen zijn.

De prijs wordt meer bepaald door de soorten websites waarop je adverteert als de advertenties die worden weergegeven op meer bekende websites, grotere merken, grotere nieuwsuitzendingen of grotere blogs. Als de advertenties worden weergegeven op willekeurige onbekende websites, geparkeerde domeinen (dat soort dingen), wordt dit verkeer een stuk goedkoper.

Conclusie: Display Ads vs Search Ads

Dus als je overweegt Display-advertenties weer te geven, moet je kijken of je een product of aanbieding heeft dat echt een kans heeft om met Display Ads te werken. Je gaat geen Display Ads gebruiken alleen omdat het goedkoper is dan Search Ads.

Ontdek hier hoe je toch op een goedkope manier leads genereert via Google Ads.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Neem contact met ons op voor meer informatie

Interesse in veel meer leads? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Kies Varamedia als jouw expert in Display Ads

Gerelateerde artikels

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiële intelligentie. Via automatisch bieden kan je op een eenvoudige manier uw campagne doelstellingen behalen. Benieuwd hoe? Dat leest je in dit artikel.

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan inzetten voor de topposities in Google of beter voor lager gelegen posities? Maakt het een groot verschil en welke strategie kies je best? Dat leer je hier!

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? Dit artikel bevat alle informatie die je moet weten.

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

SEA

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touchpoint laat maken met je merk of product. Door de herhaling hoop je het vertrouwen te doen toenemen en de gebruiker finaal te overtuigen om klant te worden.

Remarketingcampagnes draaien om het creëren van vertrouwen. Op deze pagina geven we een aantal remarketingstrategieën mee.

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven we meer informatie.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een duidelijke uitleg en conclusie.

SEA

Hoe bereken je een Google Ads budget?

In dit artikel leren we je alles over hoe je een Google Ads budget kan berekenen en met welke factoren er rekening wordt gehouden.

Interesse in veel meer leads? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?