Varamedia logo

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een adverteerder biedt. Wanneer iemand naar die keywords zoekt, dan verschijnen gerelateerde SEA-advertenties bovenaan je search engine.

Je bent hier:
Wat zijn Google zoekwoorden?

Google besluit zoekwoorden te verbergen

Google zoekwoorden-sea-varamedia

Google heeft in 2020 besloten een deel van de zoekwoorden niet meer te tonen. Dit heeft een impact op de manier waarop je met Google Ads adverteert.

Waarom doen ze dit? Welke zoekwoorden krijgen we wel nog en welke zoekwoorden krijgen we niet meer te zien? Welke invloed heeft dit op uw zaak? Dat lees je in dit artikel.

Waarom verbergt Google zoekwoorden voor ons?

Google heeft dus besloten om een deeltje van de zoekwoorden niet meer te tonen aan de gebruikers. Dit eigenlijk voor 1 simpele reden, namelijk privacy. Google wil op deze manier de privacy van de persoon die de zoekwoorden intypt beter beschermen. Voordien was het zo dat je elk zoekwoord dat tot klicks leidde kon zien. Via de leads kon ook gezien worden wie deze persoon dan was. Bij zoekwoorden die weinig gebruikt worden kan het zijn dat deze persoon dit niet wou omdat deze info privé is, de persoon te beschaamd is voor een misschien wel absurd zoekwoord.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Welke invloed heeft dit?

De invloed die deze beslissing heeft zal voor de ene persoon zwaarder doorwegen dan de andere. Het positieve hieraan is dat iedereen evenveel wordt ontnomen. Het is niet dat de ene persoon meer kan zien dan de andere. Het is dus redelijk afhankelijk van welke strategie je hiervoor gebruikte of je veel negatieve invloed zal ondervinden. Wie de strategie had om in te zetten op meerdere minder populaire zoekwoorden zal eens moeten nadenken wat en hoe ze verder gaan doen.

De beslissing van Google heeft vooral een grote impact op kleine zaakjes, de manier waarop mensen nu adverteren is veranderd. Daarom is het belangrijk om mee te zijn met de laatste tools. Ontdek hier hoe je leads genereert via Google Ads.

Google zoekwoorden-sea-varamedia

Welke Google zoekwoorden?

Google zegt zelf alleen nog zoekwoorden te tonen die een ‘aanzienlijk’ aantal keer worden opgezocht, maar hoeveel is dat dan? Dit wil google ons niet specifiek geven. De geschatte hoeveelheid zou tot 20% minder zichtbare zoektermen gaan. 

Conclusie

De reden waarvoor Google deze beslissing neemt is over het algemeen zeker aanvaardbaar en verstaanbaar. De privacy van de gebruiker is iets waar deze bedrijven zeker rekening mee moeten houden. En het feit dat de gevolgen voor iedereen hetzelfde zijn is ook positief. Toch zullen heel wat mensen in het begin geschrokken zijn. Ze gaven hun geld aan deze zoektermen in de hoop zo meer leads te krijgen. Nu zullen ze hier een andere oplossing voor moeten zoeken.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Google Ads met een klein budget

Wil je Google Ads inschakelen met een klein budget? Lees dan deze tips hoe je het maximale uit Go...

SEA

Youtube adverteren

Op Youtube Adverteren is makkelijker dan je denkt. Reclame op Youtube is niet enkel voor grote be...

SEA

Google Page Speed: zo krijg je een snelle website!

Wil je weten hoe het is gesteld met je websitesnelheid? Dan is er één adres: Google Pagespeed Ins...

SEA

Wat zijn Display Ads?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijk...

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de v...

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en...

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

CPC – Cost Per Click

De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentieplatformen di...

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder! Met een Freelance Bin...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

Hoe bereik je de beste advertentiepositie op Google Ads?

“Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads?” Dit is een vraag die vele bedrijven e...

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven w...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koop je webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

Wat zijn Display Ads?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes va...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen