Varamedia logo

Google Ads met artificiële intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijken we of AI de menselijke elementen kunnen overnemen in Google Ads campagnes.

Je bent hier:
Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Google Ads met Artificiële intelligentie of liever met mensen?

Zullen jobs voor manuele SEA-campagne optimalisatie binnenkort verdwijnen? In dit artikel bekijken we of Artificiële Intelligentie de menselijke elementen zullen overnemen in Google Ads campagnes.

We zullen als eerst bekijken waarom er momenteel een menselijk element aanwezig is en waarom we dit gebruiken in combinatie met artificiële intelligentie. Daarna zullen we kritisch bespreken of dit in de toekomst nog zo zal blijven.

Ontdek hier hoe je op een correcte manier leads genereert via Google Ads.

Google Ads met Artificiële intelligentie-sea-varamedia

Momenteel stellen we meestal onze campagnes handmatig in. Dit heeft zijn voordelen en nadelen, afhankelijk van wie dit instelt. Wordt dit gedaan door iemand die zijn vak zeer goed kent en een zeer goede campagnes kan schrijven, dan is dit een voordeel. Als een persoon een slechte campagne schrijft en deze richt op de verkeerde manier is die contraproductief. Deze campagnes zal niet met succes beëindigt worden. In dit laatste geval zou het beter zijn om een Smart Bidding campagne te voeren en Google de instellingen te laten bepalen.

Ontdek hier hoe je jouw eigen website optimaliseert met conversie tracking

Google Ads met Artificiële intelligentie

Op dit momenteel verbeteren computers zichzelf steeds meer met machine learning. Dit gebeurt niet in een tijdsspanne van maanden, maar binnen enkele minuten of zelfs sneller. Kijkend naar het voorbeeld van het tornooi met de Go-speler en de computer, kan de computer slimmere beslissingen nemen dan de mens.

Als een computer slimmer is dan de mens, is het dus beter om de computers de campagnes te laten bepalen. Maar wat als we 2 computers het tegen elkaar laten opnemen? Je kan niet twee de beste campagnes laten lopen, er zal 1 daarvan de beste moeten zijn. Er is dus een menselijke tussenkomst nodig voor aanpassingen die de computer niet zelf kan doen. Deze menselijke tussenkomst zorgt voor het concurrentievoordeel en dus succes.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Concurrentie-voordeel

Een concurrentievoordeel zal enkel aanwezig zijn als de mens enkele dingen onder controle kan hebben en deze zelf handmatig kan instellen. Dit is onder andere het instellen van de verschillende soorten targettingen en uitsluitingen, ook het schrijven van verschillende advertenties en als laatste het sturen van het verkeer naar verschillende soorten bestemmingspagina’s. 

Als Google deze elementen wegneemt en deze zelf zal doen, komt de job van campagnemaker in gevaar. Bij de app-campagne heeft Google dit al reeds gedaan. Je kan niets zelf veranderen aan de campagne. De beslissingen die je zelf kan nemen zijn op welke app je wil adverteren en hoeveel het budget hiervoor is. Het wegnemen van deze elementen zoals bij de app-campagne, zal Google niet snel doen bij andere campagnes. Doordat er een menselijke tussenkomst is zal de campagne meer succes hebben waardoor er steeds meer geld zal geïnvesteerd worden in Google Ads

Google Ads met Artificiële intelligentie-sea-varamedia

Conclusie

Of Machine Learning de jobs van mensen binnenkort zullen vervangen lijkt misschien nog wat toekomstmuziek maar een synthese van Google Ads met Artificiële intelligentie plus het menselijk aspect is niet ondenkbaar. We zien de opkomst van AI al in verschillende industrieën (een AI die postbode koeriers instructies geeft over de meest efficiënte route). Hierbij werken mensen vaak samen mét AI, het is dus een tool en niet jouw concurrent.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie expert voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven w...

SEA

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem ...

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan...

SEA

Wat zijn Display Ads?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? D...

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de v...

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een ...

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facture...

SEA

CPM – Cost Per Mille

De CPM of Cost-Per-Mille zijn de kosten die je betaalt per duizend impressies in SEA-advertenties...

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder! Met een Freelance Bin...

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiël...

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing: Google Ads is één van de biotopen wa...

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Go...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen