Varamedia logo
20+

Google Ads met artificiële intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijken we of AI de menselijke elementen kunnen overnemen in Google Ads campagnes.

Je bent hier:
Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Google Ads met Artificiële intelligentie of liever met mensen?

Zullen jobs voor manuele SEA-campagne optimalisatie binnenkort verdwijnen? In dit artikel bekijken we of Artificiële Intelligentie de menselijke elementen zullen overnemen in Google Ads campagnes.

We zullen als eerst bekijken waarom er momenteel een menselijk element aanwezig is en waarom we dit gebruiken in combinatie met artificiële intelligentie. Daarna zullen we kritisch bespreken of dit in de toekomst nog zo zal blijven.

Ontdek hier hoe je op een correcte manier leads genereert via Google Ads.

Google Ads met Artificiële intelligentie-sea-varamedia

Momenteel stellen we meestal onze campagnes handmatig in. Dit heeft zijn voordelen en nadelen, afhankelijk van wie dit instelt. Wordt dit gedaan door iemand die zijn vak zeer goed kent en een zeer goede campagnes kan schrijven, dan is dit een voordeel. Als een persoon een slechte campagne schrijft en deze richt op de verkeerde manier is die contraproductief. Deze campagnes zal niet met succes beëindigt worden. In dit laatste geval zou het beter zijn om een Smart Bidding campagne te voeren en Google de instellingen te laten bepalen.

Ontdek hier hoe je jouw eigen website optimaliseert met conversie tracking

Google Ads met Artificiële intelligentie

Op dit momenteel verbeteren computers zichzelf steeds meer met machine learning. Dit gebeurt niet in een tijdsspanne van maanden, maar binnen enkele minuten of zelfs sneller. Kijkend naar het voorbeeld van het tornooi met de Go-speler en de computer, kan de computer slimmere beslissingen nemen dan de mens.

Als een computer slimmer is dan de mens, is het dus beter om de computers de campagnes te laten bepalen. Maar wat als we 2 computers het tegen elkaar laten opnemen? Je kan niet twee de beste campagnes laten lopen, er zal 1 daarvan de beste moeten zijn. Er is dus een menselijke tussenkomst nodig voor aanpassingen die de computer niet zelf kan doen. Deze menselijke tussenkomst zorgt voor het concurrentievoordeel en dus succes.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Concurrentie-voordeel

Een concurrentievoordeel zal enkel aanwezig zijn als de mens enkele dingen onder controle kan hebben en deze zelf handmatig kan instellen. Dit is onder andere het instellen van de verschillende soorten targettingen en uitsluitingen, ook het schrijven van verschillende advertenties en als laatste het sturen van het verkeer naar verschillende soorten bestemmingspagina’s. 

Als Google deze elementen wegneemt en deze zelf zal doen, komt de job van campagnemaker in gevaar. Bij de app-campagne heeft Google dit al reeds gedaan. Je kan niets zelf veranderen aan de campagne. De beslissingen die je zelf kan nemen zijn op welke app je wil adverteren en hoeveel het budget hiervoor is. Het wegnemen van deze elementen zoals bij de app-campagne, zal Google niet snel doen bij andere campagnes. Doordat er een menselijke tussenkomst is zal de campagne meer succes hebben waardoor er steeds meer geld zal geïnvesteerd worden in Google Ads

Google Ads met Artificiële intelligentie-sea-varamedia

Conclusie

Of Machine Learning de jobs van mensen binnenkort zullen vervangen lijkt misschien nog wat toekomstmuziek maar een synthese van Google Ads met Artificiële intelligentie plus het menselijk aspect is niet ondenkbaar. We zien de opkomst van AI al in verschillende industrieën (een AI die postbode koeriers instructies geeft over de meest efficiënte route). Hierbij werken mensen vaak samen mét AI, het is dus een tool en niet jouw concurrent.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie expert voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

CPM – Cost Per Mille

De CPM of Cost-Per-Mille zijn de kosten die je betaalt per duizend impressies in SEA-advertenties en bij adverteren op social media. Een impressie wordt gemeten van zodra je advertentie op het scherm van de gebruiker wordt geladen - maar daarom ben je nog niet gezien.

De biedstrategie hier zal een Cost Per Impression zijn. Deze wordt steeds uitgedrukt in Cost Per Mille (CPM): kost per 1000 impressies.

Op online marketing platformen zoals Google Ads, Facebook en vele anderen kun je op verschillende manieren betalen voor reach. Hoe dit werkt en wat de verschillen zijn, bespreken we in dit artikel.

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit precies is en hoe je leads via Google genereert voor jouw business of product met SEA.

We bekijken hier ook de fundamentele vragen en hoe je Google Advertenties gebruikt.

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiële intelligentie. Via automatisch bieden kan je op een eenvoudige manier uw campagne doelstellingen behalen. Benieuwd hoe? Dat leest je in dit artikel.

SEA

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touchpoint laat maken met je merk of product. Door de herhaling hoop je het vertrouwen te doen toenemen en de gebruiker finaal te overtuigen om klant te worden.

Remarketingcampagnes draaien om het creëren van vertrouwen. Op deze pagina geven we een aantal remarketingstrategieën mee.

SEA

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrie-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken.

SEA

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Wat zijn Google Ads biedingen?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?