17

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven we meer informatie.

Je bent hier:
Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Google Ads - ook winstgevend als je een kleine marge hebt?

google ads campagne-sea-varamedia

Is Google Ads voor kleinere zaken wel nuttig als je maar een kleine marge hebt op jouw diensten of producten? Die vraag beantwoorden we dichterbij in dit artikel.

Google Ads voor KMO's en eenmanszaken

Om een antwoord te formuleren op de vraag “Is een SEA-advertentie waardevol voor kleinere zaken”: ja. De denkwijze bij kleine zaakjes is vaak: “Google Ads dat kost veel en ik krijg niets terug”, wat niet echt correct is.

Het is belangrijk om te weten dat het zeker en vast niet enkel over winst gaat in de eerste maanden, maar het gaat over een langetermijnvisie. Kijk hiervoor naar “The big picture” en niet enkel naar die ene maand waar het minder goed ging.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Google Ads: Een tool voor bedrijven met een langetermijnvisie

Google Ads is een zeer handige tool die zeker resultaten kan opleveren. Voor het verkrijgen van deze resultaten is toch enige zin van geduld vereist. Groeien gebeurt in kleine stappen. De aanpassingen en of de voorspellingen door Google Ads moeten zeker met een korreltje zout genomen worden. Het is zeker niet de bedoeling dat die ene strategie ook werkt bij andere bedrijven, dat dit ook het geval zal zijn bij jouw bedrijf.

Het is een leerproces dus wees zeker niet bang om geld te verliezen de eerste maanden want daardoor leer je welke stappen je niet moet doen in de toekomst. Een 2de raad is, het is niet omdat je geen fysiek geld (bijvoorbeeld: meer online shoppen) krijgt dat het een waardeloze campagne is. Een resultaat die je snel merkt van Google Ads, is dat er meer mond-tot-mondreclame gebeurt. Herhalende bestellingen plaatsen door bestaande klanten is ook een resultaat die je kan zien als een resultaat van Google Ads. 

Ontdek hier hoe je op een correcte manier leads genereert via Google Ads.

Google Ads voor KMO-sea-varamedia

Conclusie

Wat bij het ene bedrijf werkt, zal niet per se werken in jouw bedrijfsstructuur. Probeer Google Ads beter te begrijpen en wees zeker niet bang om fouten te maken want daar leer je het meest uit. Google Ads kan je verschillende manieren resultaat opleveren, de bedoeling is dan om te kijken of deze resultaten het waard zijn of niet. Het belangrijkste is om te blijven proberen en elke dag iets nieuws bij te leren!

Ontdek hier hoe je toch op een goedkope manier leads genereert via Google Ads

Beluister hieronder de volledige podcast van dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Varamedia is expert in leadgeneratie via Google Ads. Vraag je gratis eerste adviesgesprek aan via het contactformulier op de website.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Youtube adverteren

Op Youtube Adverteren is makkelijker dan je denkt. Reclame op Youtube is niet enkel voor grote be...

SEA

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een ...

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze ti...

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit p...

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes va...

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Go...

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? D...

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan...

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een advert...

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en...

SEA

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touch...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem ...

SEA

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan g...

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facture...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen