Google Ads - ook winstgevend als je een kleine marge hebt?
Is Google Ads voor kleinere zaken wel nuttig als je maar een kleine marge hebt op jouw diensten of producten? Die vraag beantwoorden we dichterbij in dit artikel.
Google Ads voor KMO's en eenmanszaken
Om een antwoord te formuleren op de vraag “Is een SEA-advertentie waardevol voor kleinere zaken”: ja. De denkwijze bij kleine zaakjes is vaak: “Google Ads dat kost veel en ik krijg niets terug”, wat niet echt correct is.
Het is belangrijk om te weten dat het zeker en vast niet enkel over winst gaat in de eerste maanden, maar het gaat over een langetermijnvisie. Kijk hiervoor naar “The big picture” en niet enkel naar die ene maand waar het minder goed ging.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Google Ads: Een tool voor bedrijven met een langetermijnvisie
Google Ads is een zeer handige tool die zeker resultaten kan opleveren. Voor het verkrijgen van deze resultaten is toch enige zin van geduld vereist. Groeien gebeurt in kleine stappen. De aanpassingen en of de voorspellingen door Google Ads moeten zeker met een korreltje zout genomen worden. Het is zeker niet de bedoeling dat die ene strategie ook werkt bij andere bedrijven, dat dit ook het geval zal zijn bij jouw bedrijf.
Het is een leerproces dus wees zeker niet bang om geld te verliezen de eerste maanden want daardoor leer je welke stappen je niet moet doen in de toekomst. Een 2de raad is, het is niet omdat je geen fysiek geld (bijvoorbeeld: meer online shoppen) krijgt dat het een waardeloze campagne is. Een resultaat die je snel merkt van Google Ads, is dat er meer mond-tot-mondreclame gebeurt. Herhalende bestellingen plaatsen door bestaande klanten is ook een resultaat die je kan zien als een resultaat van Google Ads.
Ontdek hier hoe je op een correcte manier leads genereert via Google Ads.
Conclusie
Wat bij het ene bedrijf werkt, zal niet per se werken in jouw bedrijfsstructuur. Probeer Google Ads beter te begrijpen en wees zeker niet bang om fouten te maken want daar leer je het meest uit. Google Ads kan je verschillende manieren resultaat opleveren, de bedoeling is dan om te kijken of deze resultaten het waard zijn of niet. Het belangrijkste is om te blijven proberen en elke dag iets nieuws bij te leren!
Ontdek hier hoe je toch op een goedkope manier leads genereert via Google Ads.
Beluister hieronder de volledige podcast van dit onderwerp:
Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?
Varamedia is expert in leadgeneratie via Google Ads. Vraag je gratis eerste adviesgesprek aan via het contactformulier op de website.