Varamedia logo

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touchpoint laat maken met je merk of product. Door de herhaling hoop je het vertrouwen te doen toenemen en de gebruiker finaal te overtuigen om klant te worden.

Remarketingcampagnes draaien om het creëren van vertrouwen. Op deze pagina geven we een aantal remarketingstrategieën mee.

Je bent hier:
Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing met online marketing (per kanaal een strategie voorgesteld)

biedstrategie remarketingcampagne-sea-varamedia
  1. Maak via Analytics een nieuwe doelgroep ‘Alle websitebezoekers’ en ‘Alle converteerders’ en/of ‘Purchases’ (mensen die een aankoop deden)
  2. Remarket de doelgroep van mensen die nog niets kochten of geen conversie uitvoerden maar wel de website bezochten.
  3. Met andere woorden: sluit converteerders uit van je marketingcampagnes.
  4. Voer via Youtube Ads eventueel ook remarketing uit: iedereen die de pagina / de website bezocht, kan je remarketen met goede video content.

Facebook en Instagram (Meta) Ads zijn perfect voor remarketing: remarket mensen die: 

  • De website bezochten (30 dagen of langer voor sites met weinig verkeer, 7 dagen voor sites met meer verkeer). Remarket mensen niet te lang na hun bezoek: anders ga je als ‘irritant’ worden ervaren.
  • Doe eventueel verschillende remarketingcampagnes: eentje voor mensen tot 7 dagen na hun bezoek, en eentje voor veel langer na hun bezoek.
  • Maak opnieuw doelgroepen aan voor converteerders en sluit die mensen uit van je (remarketing) campagnes.
  • Remarketing via Facebook en Instagram kan ook op meer manieren dan enkel websitebezoekers. Je kan bv. ook mensen remarketen die de sociale media pagina bezochten, die een video uitkeken, …
  • Facebook biedt tientallen strategische mogelijkheden voor online marketing. Vragen? Contacteer ons. 

E-mail is één van de beste remarketingkanalen. Eerst moet je via de website of via het advertentieplatform natuurlijk het e-mailadres verkrijgen: door middel van een lead magnet kan je bv. de bezoeker overhalen om zijn gegevens achter te laten in ruil voor waarde.

Vervolgens kan je de bezoeker via e-mail verder inspireren en deze advertentiemethode is ook min of meer ‘gratis’: je betaalt geen cost-per-click aan bv. Facebook of Google en je hebt je verkeersstromen in eigen handen

E-mail traffic converteert over het algemeen ook beter dan andere vormen van webverkeer.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Interesse om samen te werken voor remarketing? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Bekijk onze cases hier.

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

CTR – Click-through rate

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de mensen die jouw SE...

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes...

SEA

Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Bodaanpassingen zijn cruciaal bij het opstellen van SEA-advertenties binnen in het platform van G...

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiël...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koopt u webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... N...

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze ti...

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en...

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes...

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google same...

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de v...

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven w...

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij je online marketing? In dit artikel lees je wat dit pre...

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vra...

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes...

Interesse om samen te werken voor remarketing? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen