Remarketing met online marketing (per kanaal een strategie voorgesteld)

Google Ads
- Maak via Analytics een nieuwe doelgroep ‘Alle websitebezoekers’ en ‘Alle converteerders’ en/of ‘Purchases’ (mensen die een aankoop deden)
- Remarket de doelgroep van mensen die nog niets kochten of geen conversie uitvoerden maar wel de website bezochten.
- Met andere woorden: sluit converteerders uit van je marketingcampagnes.
- Voer via Youtube Ads eventueel ook remarketing uit: iedereen die de pagina / de website bezocht, kan je remarketen met goede video content.
Facebook Ads
Facebook en Instagram (Meta) Ads zijn perfect voor remarketing: remarket mensen die:
- De website bezochten (30 dagen of langer voor sites met weinig verkeer, 7 dagen voor sites met meer verkeer). Remarket mensen niet te lang na hun bezoek: anders ga je als ‘irritant’ worden ervaren.
- Doe eventueel verschillende remarketingcampagnes: eentje voor mensen tot 7 dagen na hun bezoek, en eentje voor veel langer na hun bezoek.
- Maak opnieuw doelgroepen aan voor converteerders en sluit die mensen uit van je (remarketing) campagnes.
- Remarketing via Facebook en Instagram kan ook op meer manieren dan enkel websitebezoekers. Je kan bv. ook mensen remarketen die de sociale media pagina bezochten, die een video uitkeken, …
- Facebook biedt tientallen strategische mogelijkheden voor online marketing. Vragen? Contacteer ons.
E-mail
E-mail is één van de beste remarketingkanalen. Eerst moet je via de website of via het advertentieplatform natuurlijk het e-mailadres verkrijgen: door middel van een lead magnet kan je bv. de bezoeker overhalen om zijn gegevens achter te laten in ruil voor waarde.
Vervolgens kan je de bezoeker via e-mail verder inspireren en deze advertentiemethode is ook min of meer ‘gratis’: je betaalt geen cost-per-click aan bv. Facebook of Google en je hebt je verkeersstromen in eigen handen.
E-mail traffic converteert over het algemeen ook beter dan andere vormen van webverkeer.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie