Varamedia logo
20+

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touchpoint laat maken met je merk of product. Door de herhaling hoop je het vertrouwen te doen toenemen en de gebruiker finaal te overtuigen om klant te worden.

Remarketingcampagnes draaien om het creëren van vertrouwen. Op deze pagina geven we een aantal remarketingstrategieën mee.

Je bent hier:
Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing met online marketing (per kanaal een strategie voorgesteld)

biedstrategie remarketingcampagne-sea-varamedia
  1. Maak via Analytics een nieuwe doelgroep ‘Alle websitebezoekers’ en ‘Alle converteerders’ en/of ‘Purchases’ (mensen die een aankoop deden)
  2. Remarket de doelgroep van mensen die nog niets kochten of geen conversie uitvoerden maar wel de website bezochten.
  3. Met andere woorden: sluit converteerders uit van je marketingcampagnes.
  4. Voer via Youtube Ads eventueel ook remarketing uit: iedereen die de pagina / de website bezocht, kan je remarketen met goede video content.

Facebook en Instagram (Meta) Ads zijn perfect voor remarketing: remarket mensen die: 

  • De website bezochten (30 dagen of langer voor sites met weinig verkeer, 7 dagen voor sites met meer verkeer). Remarket mensen niet te lang na hun bezoek: anders ga je als ‘irritant’ worden ervaren.
  • Doe eventueel verschillende remarketingcampagnes: eentje voor mensen tot 7 dagen na hun bezoek, en eentje voor veel langer na hun bezoek.
  • Maak opnieuw doelgroepen aan voor converteerders en sluit die mensen uit van je (remarketing) campagnes.
  • Remarketing via Facebook en Instagram kan ook op meer manieren dan enkel websitebezoekers. Je kan bv. ook mensen remarketen die de sociale media pagina bezochten, die een video uitkeken, …
  • Facebook biedt tientallen strategische mogelijkheden voor online marketing. Vragen? Contacteer ons. 

E-mail is één van de beste remarketingkanalen. Eerst moet je via de website of via het advertentieplatform natuurlijk het e-mailadres verkrijgen: door middel van een lead magnet kan je bv. de bezoeker overhalen om zijn gegevens achter te laten in ruil voor waarde.

Vervolgens kan je de bezoeker via e-mail verder inspireren en deze advertentiemethode is ook min of meer ‘gratis’: je betaalt geen cost-per-click aan bv. Facebook of Google en je hebt je verkeersstromen in eigen handen

E-mail traffic converteert over het algemeen ook beter dan andere vormen van webverkeer.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Interesse om samen te werken voor remarketing? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Bekijk onze cases hier.

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiële intelligentie. Via automatisch bieden kan je op een eenvoudige manier uw campagne doelstellingen behalen. Benieuwd hoe? Dat leest je in dit artikel.

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor remarketing?

Een Google Ads Remarketing strategie nodig? Bieden in SEA-advertenties moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je succesvolle Google-advertentie campagnes leren maken voor remarketing? In dit artikel lees je de beste strategie om in Google Ads te gebruiken om te bieden en welke fouten je best vermijdt!

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes van jouw website te meten. Dit in de marketingwereld veelgebruikt ratio drukt het percentage conversies uit die gebeuren ten opzichte van het totaal aantal bezoekers op jouw website.

Er zijn een aantal technieken die kunnen leiden tot conversie optimalisatie, bijvoorbeeld het toevoegen van testimonial video's aan je landingspagina's. Wil je weten hoe je jouw conversieratio kan verhogen? Dat lees je in dit artikel.

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven we meer informatie.

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijken we of AI de menselijke elementen kunnen overnemen in Google Ads campagnes.

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door Google Ads conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en zoekwoorden kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

SEA

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA-advertentie uittest tegen elkaar om de conversieratio te verbeteren. Bij een A/B Test toon je afwisselend de twee varianten A en B aan je bezoekers. De helft van de bezoekers ziet variant A en de andere helft ziet variant B. In beide gevallen wordt gekeken of de ene variant beter werkt dan de andere. Hoe dat precies gebeurt lees je in dit artikel.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een duidelijke uitleg en conclusie.

Interesse om samen te werken voor remarketing? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?