De troeven van een digitaal marketingbureau

Waarom ons online marketing bureau zich specialiseert in leadgeneratie

Als bedrijf kan je ook niet alles zelf doen, laat staan gespecialiseerd zijn in alle aspecten van online marketing. Daar komt een online marketing bureau duidelijk als geroepen. Onze marketingexperts met een passie voor hun vak nemen je graag bij de hand en zullen je wegwijs maken in de wondere, soms gecompliceerde, wereld van de digitale marketing.

3 redenen waarom je beter een online marketing bureau inschakelt

Als bedrijf is het dan ook onmogelijk geworden om niet mee op die digitale trein te stappen. Helaas is dat vaak niet zo’n eenvoudig klusje om te klaren. Wij geven je drie redenen waarom je beter een online marketing bureau met de juiste, allround expertise inschakelt:

Affiliate Marketing Agency

1. Marketing helpt bedrijfsbreed groeien

Als ondernemer weet je misschien wel het een en ander over online marketing, maar een echte professional zal je niet worden. Wil je toch een efficiënte en effectieve marketingcampagne op poten zetten dan is het veel slimmer om je te gaan omringen met specialisten; echte rotten in het vak die de online marketingwereld vanbinnen en vanbuiten kennen. Niet één individu, maar een heel team specialisten gaat voor jou aan de slag. Teamwork makes the dream work, zegt men wel eens. En ook hier is dat absoluut van tel.

digital_marketing

2. Het rendement van digitale marketing is enorm meetbaar

Verreweg het grootste voordeel bij het inschakelen van een online marketing bureau is het feit dat men jou precies kan laten zien welk effect een marketingcampagne heeft gehad. Terwijl je bij het plaatsen van een advertentie in de krant geen enkel idee had of het nieuwe klanten heeft gelokt, weet je bij een marketingcampagne exact hoe succesvol de campagne was en hoeveel leads of sales het je heeft opgeleverd. Resultaten zijn volledig objectief te meten. Zo weet je steeds of je goed bezig bent.


Niet alleen krijg je een mooi inzicht in de resultaten, een online marketing bureau zal er ook voor zorgen dat elke cent zo goed mogelijk geïnvesteerd wordt. Goede marketing agency’s zijn erin getraind om op een relatief korte tijd kwalitatieve leads en conversies voor je website te genereren. 

Affiliate marketing in Nederland

3. Last but not least: Het komt goedkoper uit

Een medewerker fulltime in dienst nemen kost best veel geld. In ruil kan je kiezen voor een volledig team marketeers die in allerlei verschillende disciplines gespecialiseerd zijn. Een mooi pluspunt is ook dat ze, in tegenstelling tot een medewerker die vast in dienst is, vaak flexibeler kunnen werken. 


Naast ervaring en expertise, hebben ze bovendien de juiste, gespecialiseerde tools in huis om campagnes echt te doen slagen. Deze tools voor, onder andere, online marketing, advertentiecampagnes en SEO, zijn over het algemeen te duur voor kleine en middelgrote bedrijven. Uitbesteden aan een online marketing bureau is daarom de slimste en goedkoopste optie. 

Hoe kies je een goed marketingbureau?

Er zijn een heleboel redenen op te sommen waarom je baat zou hebben bij het inschakelen van een marketingbureau. Toch steken twijfels vaak de kop op: zal het de investering waard zijn? Weet het marketing bureau wel waarover hij spreekt? Of misschien ben je al eens met een online marketing bureau in zee gegaan, maar bleken de beloofde resultaten enkel een illusie te zijn. Bij het kiezen van een marketing bureau zijn er een aantal zaken waar je goed op moet letten:

Persoonlijke betrokkenheid

Niemand wordt graag als een nummer behandeld. Of een marketingbureau nu honderden werknemers telt of eerder uit een kleinere team bestaat, steeds mag je een persoonlijke samenwerking en een uitgestippeld individueel traject op maat van je bedrijf verwachten. 

Met Varamedia heb je het juiste kantoor gevonden: wij weten precies wat je bedrijf nodig heeft. Dankzij onze ervaring boek je de snelste groei en levert de digitale marketing snel een return on investment op.

working_partners

Heldere rapportering

Sommige agency’s blijven soms erg vaag in hun rapportering. Of omgekeerd, kan het ook gebeuren dat ze je om de oren slaan met fancy marketingrapporten, grafieken en cijfers, terwijl ze uiteindelijk vooral, excusez le mot, gebakken lucht aan het verkopen zijn. Voor jouw maandelijkse investering mag je best iets terug verwachten. Een goed marketing bureau zal spontaan relevante cijfers meedelen zoals het aantal échte leads (contactopnames) en staat steeds klaar om je met raad en daad bij te staan. Transparantie is een must!

Wij rapporteren enkel échte leads en sales. Bij ons krijg je weinig blabla en veel echte resultaten waarachter echte omzettoenames zitten.

Waarom bedrijven kiezen voor Varamedia als online marketing bureau?

Varamedia onderscheidt zich op tal van vlakken in de online marketingwereld. Onze meest belangrijke troef is de focus op duurzame marketinggroei waarbij we een unieke specialisatie opbouwden in SEO-groeitrajecten. 

Hierbij bouwen we websites om tot ware machines in leadgeneratie zonder dat het onze klanten een euro aan advertentiekosten kost. Daarnaast bieden we natuurlijk ook de traditionele digitale marketingrecepten aan, alleen telkens in een ruimer en bedrijfsbreed kader. 

Dat lichten we graag even toe: naast de problemen die wij met digitale marketing oplossen (zoals leadgeneratie) leggen we in onze diensten ook altijd een grote focus op het werven van knelpuntberoepen. We voeren dus digitale marketing uit op twee fronten: 

  • Enerzijds verhogen we de instroom van leads en omzet via leadgeneratie. U kan hierbij lekker achterover leunen, want wij volgen de leads ook steeds nauwgezet mee op. Zo kunnen wij op elk moment onze marketing strategie bijschaven en u de meest optimale resultaten garanderen.

  • Anderzijds verhogen we het potentieel van het bedrijf door talentenacquisitie (en kan het bedrijf deze toegenomen omzet ook aan)

Daarbovenop verstoppen wij ons niet achter betekenisloze cijfers, maar delen we je enkel de echte, kwalitatieve leads mee. Dat wil zeggen dat we zowel zorgen voor contactopnames, offerte-aanvragen als echte afspraken met prospecten of kandidaat-klanten.

Verder vind je bij Varamedia natuurlijk ook de traditionele marketingmix: zo doen wij social media marketing, werken wij via zoekmachines en houden we ook offline promoties.

De fases in een winnend online marketingtraject

MarketingMix

Fase 1 - tracking

Om gefundeerde beslissingen te kunnen nemen over welke tactiek wel dan niet werkt, moet de tracking van de (verschillende) website(s) feilloos verlopen. Het is daarom opportuun dat we al deze tools correct instellen alvorens enige andere aanpassing door te voeren.

Fase 2 - analyse en plan

Op basis van de gemeten info analyseren we waar de grootste opportuniteiten liggen. We focussen hierbij op quick-wins, i.e. zaken die met een zo miniem mogelijke inspanning omzet kunnen genereren.

fase 3 - optimalisatie

Zowel de gebruikersflow op de website, de indeling van de pagina’s als de marketingstrategie en gebruikte tactieken worden geoptimaliseerd, en eventueel vervangen of stopgezet. Op dit moment richten wij ons op meer en betere leadgeneratie, kwalitatieve contacten via gerichte advertising en betere resultaten op gebied van organisch zoekverkeer en ranking in zoekmachines.

fase 4 - advertising

Instellen van verschillende tests op gebied van advertising en remarketing. Dit omvat o.a. Facebook- of Instagram advertenties, Youtube, Google Ads, LinkedIn Ads en E-mail marketing. 

Fase 5 - communicatie

Optimalisatie van de communicatieflow naar de klanten van jouw onderneming. Dit omvat zowel online communicatie via nieuwsbrieven of nurture e-mail campagnes als voorstellen voor offline communicatie

Hoeveel kost digitale marketing?

Op 09/06/2021 verscheen Varamedia in het Pulse+ Magazine van De Tijd samen met twee experts van KIXX en lnspira. Hier bespraken we de kostprijs van digitale marketing en hoe je een marketingbudget kan bepalen.  

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen? Vul het formulier hieronder in:

CONTACTEER ONS

0 of 350