Varamedia logo
33+

Digital Marketing: klaar om te groeien?

Ben je nieuw in de wereld van digitale marketing en wil je graag weten hoe je jouw online marketingstrategie aanpakt? Varamedia heeft de nodige digitale skills om jouw organisatie online in de spotlights te zetten.

Je bent hier:
Digital Marketing

Digitale Marketing is onmisbaar in dit digitale tijdperk.

Je online aanwezigheid heeft een groot belang wanneer we spreken over een succesvolle marketing aanpak. Waarom? Omdat de meeste van jouw klanten zich op het internet bevinden.

Wil je graag een kleine intro in de wereld van digital marketing? Ontdek samen met ons digitaal marketingbureau de belangrijkste tips voor een knallende strategie.

Digital Marketing-Digital Marketing-Varamedia

Ben je nieuw in de wereld van digitale marketing en wil je graag weten hoe je jouw online marketingstrategie aanpakt? Contacteer ons!

Content marketing

Volgens de definitie van Only Humans gaat content marketing over doelgericht inhoud verspreiden en creëren via verschillende kanalen. Deze inhoud is relevant en kwalitatief voor jouw doelgroep en trekt klanten aan via SEO en sociale media. Bijvoorbeeld interessante blogposts, video’s of infographics leiden naar meer leads. Lees hier hoe je content marketing het best aanpakt? https://www.varamedia.be/content-marketing/  

Social media marketing

Social media marketing is alle marketingcommunicatie dat verricht wordt via social media kanalen zoals Instagram, Facebook, Linkedin, Youtube, enz. Uit een onderzoek van Faceless brengen meer en meer mensen tijd online door. Social media gebruikers spenderen gemiddeld 2 uur en 32 minuten aan het scrollen door nieuwsoverzichten op hun smartphone. Sommige tieners brengen zelfs tot 9u per dag door op apps zoals Instagram, Youtube en TikTok.

E-mail marketing

E-mail marketing is een vorm van digitale marketing waarbij e-mail gebruikt wordt om te communiceren met hun doelpubliek. Denk aan nieuwsbrieven en mails met aanbiedingen of persoonlijke kortingscodes. Het is dus belangrijk om een e-mailadres te verkrijgen wanneer een potentiële klant jouw website bezoekt. Zo kunnen de aanbiedingen die je verstuurt via e mail, jouw klant terug naar de website lokken. 

“Maar werken commerciële e-mails echt?” horen wij jou al denken. Het antwoord is “Ja!”. Velen denken dat communicatie via e-mail niets oplevert, maar niets is minder waar. Wij sommen graag de voordelen kort op: 

Dankzij e-mailmarketing bouw je relaties op met je prospects. Met de juiste inhoud kan je jouw klant laten converteren om een aankoop te doen op de website met behulp van bijvoorbeeld persoonlijke aanbiedingen.  

E-mail is een veelgebruikt kanaal om klanten direct te kunnen bereiken. Volgens een onderzoek van Frankwatching checken de meeste mensen 1 tot 6 keer per dag hun e-mail. Dat zijn 1 tot 6 kansen die je hebt om jouw doelgroep te bereiken met je campagne. 

Sociale media gebruikers hebben een korte aandachtsspanne waardoor mensen vaak langs je bericht scrollen zonder het te bekijken. Je moet meteen je boodschap laten overkomen in een paar zinnen en een aantrekkelijk beeld. Dit probleem heb je niet met e-mailmarketing: je kan je content goed aanpassen aan de boodschap van je mail. De meesten nemen dan ook meer tijd om hun e-mails te lezen. 

Je hebt niets aan overtuigende teksten schrijven via e-mail als je geen adressen hebt om ze naar te versturen. Een marketingexpert zorgt ervoor dat je jouw e-maillijst uitbreidt via e-mail lead nurturing op de website. 

Affiliate marketing

Affiliate marketing: een term dat misschien minder bekend in de oren klinkt dan content-, social media- of e-mailmarketing. Volgens OnlineSuccessen is de definitie kort en als volgt: Een website waar producten of diensten van andere organisaties gepromoot worden. 

Je kan affiliate marketing vergelijken met influencer marketing. Een influencer promoot een bepaald product of dienst via hun online content. Daarna bezoekt de doelgroep jouw website en doet deze een bepaalde actie (inschrijven voor jouw nieuwsbrief, een aankoop doen of een andere conversie maken). 

Met affiliate marketing gaan adverteerders hun partners belonen voor de leads die ze hebben gehaald. In België zijn er veel adverteerders actief op het gebied van affiliate marketing.

Ben je geïnteresseerd in digitale marketing?

Van outbound naar inbound marketing

Hoe bouw je nu zo een digital marketing strategie op? Voordat je aan jouw digitale marketing activiteiten begint, moet je jezelf een paar vragen stellen: Wat zijn mijn doelstellingen? Wat is mijn doelgroep? Welk verhaal wil ik vertellen? Met onze eigen vaardigheden en de tips van d-artagnan leggen we jou uit hoe je hier gemakkelijk op kan antwoorden.

1. Wat zijn jouw doelstellingen?

Wat zijn de doelen die je wil bereiken met je digitale marketing strategie? Door doelen op te stellen voor je begint, heb je een breder zicht op wat je wil bereiken en hoe je dit gaat aanpakken. Opletten: doelen zoals “500 aankopen in één dag” zijn misschien onhaalbaar voor jouw bedrijf. Zorg er dus voor dat je deze SMART formuleert:

  • Specifiek
  • Meetbaar
  • Acceptabel
  • Realistisch
  • Tijdgebonden

Daarnaast zijn SMART doelstellingen nodig tijdens het evalueren van jouw online marketing strategie op het einde van de rit. Denk aan resultaten meten: resultaten die moeilijk meetbaar zijn, kan je ook moeilijk evalueren.

1. Wat zijn jouw doelstellingen?

Natuurlijk is het essentieel om in alle marketingstrategieën je doelgroep te bepalen. In de online wereld is dat nog belangrijker omdat elke doelgroep zich op verschillende social media platformen bevindt. Zo scrollen de meeste tieners op TikTok en bevindt de oudere doelgroep zich vooral op Facebook . Dit is belangrijk om te weten bij het opstellen van je social media marketing strategie.

2. Breng de customer journey in kaart en duik in de reis van je potentiële klanten

De klantreis, ook wel de customer journey genoemd, is volgens icm een visueel beeld van de reis die een consument afneemt en waarin je alle contactmomenten vastlegt die jouw potentiële klant heeft met jouw onderneming. De customer journey bestaat uit vier fases waarin je minstens één contact maakt per fase:

In de eerste fase krijgt de klant het eerste contactmoment met je organisatie. Dit komt meestal door een online advertentie en social media post. Denk bijvoorbeeld aan een Instagram advertententie die tussen de verhalen van jouw doelgroep verschijnt.

In deze fase vergelijkt de klant jouw product of dienst met die van de concurrentie en toetst af welk merk het meest kan voldoen aan hun behoeften. Hier is het belangrijk dat je duidelijk communiceert over je USP (Unique selling proposition): wat maakt jouw merk beter dan die van de concurrentie?

Hier heeft de klant beslist om te kiezen voor jouw merk en doet een aankoop. Hoera! Maar hier stopt de klantreis niet.

In de loyaliteitsfase is het tijd dat je jouw klant omzet naar een trouwe ambassadeur van je bedrijf. Het doel is om jouw klant terug te lokken naar je website en anderen vertelt over jouw product of dienst. Dit doe je bijvoorbeeld door e-mailmarketing.

Veel ondernemingen maken gebruik van customer journey mapping om een beter

beeld te krijgen van hun consumenten. Door het aankoopgedrag van je doelgroep te

analyseren weet je hoe jouw doelgroep zich online gedraagt en werk je effectief naar

een succesvolle digitale marketingstrategie.

Eén van de belangrijkste aspecten in digitale marketing, meer specifiek in contentmarketing, is storytelling. Zorg dat je een verhaal vertelt wanneer je communiceert met je doelgroep en hun emoties opwekt. Door in te spelen op de emoties van jouw doelgroep voelen ze zich meer betrokken en hebben ze het gevoel dat ze een speciale band hebben gecreëerd met je organisatie. Daarnaast delen mensen vaak verhalen die hen doen huilen of lachen op hun social media kanalen.

Ben je geïnteresseerd in digitale marketing?

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

Digital marketing

Digitaal marketing bureau

Als bedrijf kan je ook niet alles zelf doen, laat staan gespecialiseerd zijn in alle aspecten van online marketing. Daarbij komt een ervaren digitaal marketing bureau duidelijk als geroepen. De marketingexperts van ons gereputeerd marketingbureau hebben een passie voor hun vak en nemen je graag bij de hand. Wij zullen je wegwijs maken in de wondere, soms gecompliceerde, wereld van de online marketing.

Digital marketing

Online Marketing Agency

Varamedia heeft een jarenlange ervaring als online marketing agency en onderscheidt zich van andere marketingbureaus op tal van vlakken.

Online marketing is onmisbaar in de marketing strategieën van vandaag. Iedereen gebruikt namelijk dagelijks wel één van volgende online platformen: Google, Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube en Pinterest.

Maar met zoveel advertentiemogelijkheden, welk platform ga je gebruiken? Dat zal afhangen van jouw producten, diensten en doelgroep. Ben jij echter, in tegenstelling tot de millennials, geen digitale expert en kijk je wat scheel op al die platformen?

Geen nood! Daarom bestaat Varamedia, jouw online marketing agency.

Digital marketing

Digitaal Marketing Agency

Nog op zoek naar digital marketing? Zoek je een sterke agency? Ontdek hier de do's en don'ts en maak de juiste keuze voor jouw online marketing!

Digital marketing

Internet Marketing

Internet marketing: een term die vandaag de dag onvermijdelijk is in de digital marketing wereld, maar wat is dat nu juist? In dit artikel geven we jou een duidelijke betekenis en waarom het zo belangrijk is.

Digital marketing

Digitale marketing agency in Antwerpen

Varamedia is een digital marketing agency met voet aan de grond in Antwerpen. Ons Antwerps webdesignbureau heeft hier veel klanten die stuk voor stuk rekenen op onze know-how en expertise om hun resultaten (omzet / winst / klanten) sterk te verhogen met marketing.

Wat doen wij dan als marketing agency? Eerst kijken we naar de website: doet deze wat hij zou moeten doen? Is de website geoptimaliseerd voor conversies en leads? En hoe ziet de marketing eruit: meten de Facebookpixels en Google pixels bijvoorbeeld wel alle websitebezoekers? En loopt er een retargetingcampagne? En hoe zit het met de SEO en SEA?

Digital marketing

Freelance Online Marketing Consultant

Een freelance online marketing consultant hoort een Zwitsers zakmes te zijn als het aankomt op marketing skills. In dit artikel gaan we het hebben over wat een online marketing consultant doet en wat de voor en -nadelen ervan zijn.

Digital marketing

Online marketing

Het internet wordt steeds groter en groter en dat betekent dat online marketing of digitale marketing steeds interessanter wordt. Gewone mond-op-mond reclame is meestal niet goed genoeg meer: veel bedrijven willen met behulp van een online marketing specialist of online marketing agency online leads en resultaten behalen.

Digital marketing

Online marketing bureau

Nood  aan goede digital marketing van een top online marketing bureau? Wil je meer leads, een betere website én goede copywriting die hoog in Google scoort? Wil je op alle digitale kanalen zoals social media of zoekmachines veel meer zichtbaarheid krijgen en groter worden dan je concurrent(en)?

Varamedia doet al deze online marketing voor jou en behaalt hiermee heel sterke resultaten. In dit artikel leer je ons bureau beter kennen en ontdek je onze manier van werken.

Digital marketing

Marketing Manager

Bij Varamedia vind je de online marketing manager waarnaar je zocht: iemand met decennialange ervaring, kennis van alle digitale marketingstrategieën die ertoe doen en ervaring met het creëren van rendement.

1 euro omvormen tot 20 euro of meer: dat is de rol van een succesvolle online marketing manager.

We're ready for the challenge!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?