• Home
  • Online Marketing Consultant

Een online marketing consultant die zichzelf X10 of meer terugverdient? Gevonden!

Online marketing is een belangrijke vorm van inkomsten voor veel bedrijven: door verstandig in te zetten op digitale marketing, krijgen bedrijven veel meer omzet via online sales of via leads. 

Varamedia is gespecialiseerd in online marketing consultancy. Onze experts bieden in-house en outsourced (freelance) expertise. Vanuit ons kantoor of vanop jullie hoofdkantoor? Onze senior marketingspecialisten zijn zowel in-house als extern beschikbaar. 

In ons marketing consultancy aanbod vindt u de sterkste profielen in e-mail marketing automation, Google Ads, social media ads en marketing analytics. Allemaal gefocust op 1 KPI: meer omzet realiseren (en ook altijd bereiken) voor de bedrijven die met ons samenwerken. 


Een online marketing consultant: expert in websites, strategie én digitale marketing

Als je een digitale marketing consultant zoekt, met andere woorden iemand die heel veel kennis heeft van alle online marketing kanalen en opportuniteiten, dan kies je best voor een breed profiel. Hiermee bedoelen we: iemand met een brede kennis van zowel websites (HTML/CSS) als online marketing (advertenties). Liefst wil je zelfs iemand die genoeg grafisch talent heeft om het grafisch designteam aan- en bij te sturen.

Waarom? Omdat websites en marketing hand in hand gaan. Een website is een tool om marketing mee te realiseren. Uiteraard dient een site mooi ontworpen te zijn met respect voor de huisstijl en grafisch vernuft. Maar laat ons nooit het doel van een website vergeten: contactaanvragen realiseren. Leads genereren, dus

Kies altijd voor iemand die probleemloos over het muurtje kan kijken bij verschillende online specialisaties. Zij of hij hoeft niet noodzakelijk zelf expert te zijn in al deze onderwerpen, maar een grondige basiskennis is absoluut noodzakelijk.


Online marketing consultant nodig? Contacteer Varamedia: wij hebben de beste marketingexperts in huis met focus op reële conversies en resultaten.


Websites zijn even waardevol als een winkel in een exclusieve winkelstraat. Investeer dus in website-ontwikkeling met sterke online marketing!

Voor veel bedrijven is de website bijvoorbeeld een belangrijke bron van leadgeneratie. Via de website vinden prospecten het bedrijf en komen zij in contact met de diensten of producten van dit bedrijf. Indien gewenst kunnen zij via de website een leadformulier invullen om bijvoorbeeld een afspraak te maken.

De website als venster naar de buitenwereld geldt bij veel bedrijven meer dan ooit. Sterker: een website bereikt véél meer mensen dan wat een winkel in de Nieuwstraat, Veldstraat of de Meir zou bereiken. Het klinkt prestigieus als je kan zeggen dat je een dure winkel in pacht hebt. Maar brengt dit ook op? De meeste bedrijven met een winkel in een dure winkelstraat ervaren een grote financiële druk door omzetverlies als ze dit niet combineren met een krachtige website.

Websites maken het succes van een bedrijf

De omzet die je via een website kan realiseren (indien deze goed in Google gevonden wordt bijvoorbeeld) is simpelweg veel groter dan wat een winkelpand kan realiseren. 

Een bedrijf wordt vaak gevaloriseerd op basis van enkele parameters: product (kwaliteit, concept), processen (team, schaalbaarheid) en marketing (een publiek hebben). Marketing is één van de belangrijkste poten van een succesvol bedrijf. Neem de marketing weg, en het product heeft veel minder succes. 

Websites met een gesystematiseerde online marketing strategie zijn daardoor bijzonder veel waard voor elk bedrijf. 

Google

Bereken het zelf! In België wonen vele miljoenen mensen die dagelijks Google gebruiken in hun zoektocht naar diensten of producten. Dankzij een ervaren online marketing strateeg kan jij met jouw website bovenaan staan in belangrijke Google zoekresultaten. Je website kan ook een ongelimiteerd aantal bezoekers aan wat een winkelpand helemaal niet kan. 

Daarnaast biedt e-commerce vele mogelijkheden tot automatisatie, je bespaart bovendien ook op personeel. 

Wij kennen de cijfers en weten met zekerheid: een website is heel rendabel als je hem goed en strategisch inschakelt in je (online) marketingstrategie.

Varamedia

Voordelen van een online marketing consultant

  • Veel bedrijven richten zich tot een Digital Marketing Consultant met kennis van zaken om hun omzet sterk te verhogen. Een marketingexpert met kennis van online weet precies welke marketingkanalen best werken en waar de grootste omzet kan gevonden worden.
  • Een online marketing consultant verschilt van een gewone marketeer in de strategische visie die zij of hij naadloos combineert met een hands-on aanpak. Met andere woorden: een echte digitaal marketing consultant is niet bang om zelf de handen vuil te maken. 

Investeer in online marketing consultancy en maak je bedrijf future proof

In digitale tijden is investeren in een degelijke website en marketingstrategie zelfs belangrijker dan investeren in offline bedrijfsuitbreidingen. Schakel hierbij de begeleiding in van een ervaren marketingexpert of online marketing consultant. Wij kunnen helpen, neem zeker contact met ons op als je een gratis intakegesprek wilt inplannen. 

Veelgestelde vragen

Marketing Consultant: wat is de betekenis, de rol en de verantwoordelijkheden?

Wanneer een onderneming marketinginspanningen wilt uitbesteden, kijkt men vaak naar marketing consultants om het werk te verlichten. Een marketingconsultant is een externe adviseur die met bedrijven samenwerkt om marketingstrategieën te creëren en uit te voeren. Deze expert helpt bij het opstellen van een gedetailleerd marketingplan, het bepalen van de perfecte marketingboodschap en het bepalen van de geschikte marketingmix. 

Niet onbelangrijk: ook bij de uitvoering moet de consultant actief blijven en op z'n minst het hele proces mee coördineren, waar nodig zelf de handen uit de mouwen steken. Er bestaan al genoeg consultants die enkel praten over hun specialisatie en voor de uitvoering naar een derde partij kijken. Je zou ervan verschieten hoeveel marketing consultants bijvoorbeeld praten over Google Ads maar eigenlijk geen ervaring hebben met dit advertentieplatform.

Wanneer een marketing consultant inhuren?

Zowel kleine bedrijven zonder marketingexperts in dienst als grote bedrijven met een eigen marketingafdeling kunnen het advies van een marketingconsultant gebruiken. Deze brengt een grote rol van betekenis aan tafel bij deze bedrijven. Het inhuren van z'n persoon verlicht niet enkel het werk maar ook:  

  • Gespecialiseerde deskundigheid aan tafel brengen die het bedrijf niet heeft
  • Een extern perspectief bieden op interne marketinguitdagingen
  • Een nieuwe kijk op klanten of marketingstrategieën brengen
  • Een bedrijf toelaten zich meer te richten op productontwikkeling en algemene operaties (en minder op gespecialiseerd marketingwerk)

Over welke vaardigheden moeten marketingconsultants beschikken?

Marketingconsultants hebben een mix van technische en zachte vaardigheden nodig om effectief met hun klanten te kunnen werken. Dergelijke marketing consulting experts zijn bedreven in marketing, business, communicatie, en psychologie. Velen zullen zich ook specialiseren in specifieke gebieden van het marketingproces, zoals:

  • Online marketing
  • Social media marketing
  • Marketing voor non-profit organisaties
  • SEO Copywriting
  • Marketing via dagbladen, tijdschriften, radio of televisie
  • Public Relations (PR)
  • Direct Marketing
  • E-Mail Marketing

Waarop letten bij een samenwerking? 

Denk je dat een marketing consultant iets voor jouw bedrijf kan betekenen? 

Als je bedrijf overweegt een marketingconsultant in te huren, zoek er dan een die zowel creatief kan denken als praktische, resultaatgerichte analyses kan laten zien.

Degene die je inhuurt moet bekend zijn met het consumentengedrag van jullie doelgroep en bereid zijn om de best mogelijke resultaten te bereiken, niet alleen voor zijn eigen portefeuille maar ook voor de doelstellingen van je bedrijf.

Wees voorzichtig met marketing consultants die geen resultaatsgarantie willen of durven beloven - of niet in staat zijn om een resultatenprognose te maken.

Hoeveel vraagt een online marketing consultant? 

Day fee

De meeste online marketing consultants werken met vaste tarieven die variëren met de grootte van de opdracht. De meeste consultants situeren zich in de range tussen €250 en €750 per dag. Dat bedrag wordt soms teruggerekend naar een uurtarief.

Veel marketingexperts, nu spreken we voornamelijk over onszelf, zijn ook flexibel in het rekenen van deze uren. Eindigt de dag een uurtje later, dan houden wij ons niet bezig met het doorrekenen van dat uurtje.  

Het is uiteindelijk enkel de finale doelstelling die telt: wij maken de belofte om de online marketing van onze klanten drastisch te verbeteren, en wij houden ons aan die belofte. In die zin mag een marketing consultant niets kosten. Een marketingexpert die geld kost, is iemand die zijn vak niet kent.

Projectvergoeding

Sommige online marketing consultants werken liever op basis van een vaste projectvergoeding. Zelf hebben wij zo ook enkele klanten actief: het is in bepaalde gevallen een beter model om te werken met vaste tarieven dan met flexibele tarieven. Dat is een model dat we meestal toepassen bij bedrijven die houden van budgetzekerheid. 

In ieder geval geldt altijd: een online marketing consultant moet zich haast onmiddellijk terugverdienen. Ook moet dat verdieneffect zichtbaar zijn. Daarom is het eerste wat wij doen bij onze klanten steeds: het instellen van conversietracking op de juiste manier. Zo zien we tot op de eurocent wat onze toegevoegde meerwaarde is en ziet de klant ook duidelijk dat de investering loont.

Contacteer ons zeker als je zoekt naar een ethisch online marketing consultancybedrijf met échte experts (geen juniorprofielen) in specifieke marketingtakken. Heb je een e-commercebedrijf en wil je e-mail marketing aanzwengelen? Kies dan voor een specialist in dit vakdomein, geen generalist die 'alles' van online marketing 'een beetje' kent. Je hebt - om echt goed te zitten - de consultancy nodig van iemand die dag in dag uit dezelfde specialisatie beoefent.

12 jaar ervaring

Meer dan 12 jaar ervaring in online marketing consultancy (mét de beste resultaten)

Tal van referenties

Varamedia heeft tientallen mooie referenties waaronder bpost, TUI, bol.com, DSM Keukens, ...

Outsourced talent

Specifiek talent nodig zoals een e-mail automation expert of Google Ads specialist? Contacteer ons.

Gratis marketing audit

Zoek je een online marketing consultant maar wil je liever eerst weten wat je precies nodig hebt? Misschien voel je wel dat je momenteel kansen laat liggen met je bedrijf... maar kan je niet precies definiëren wat er precies mank loopt. Via deze marketing audit, die gratis is, maken wij een volledige analyse van je digitale marketing. 

Hoeveel vraagt een online marketing consultant? 

De meeste online marketing consultants werken met vaste tarieven die variëren met de grootte van de opdracht. De meeste consultants situeren zich in de range tussen €250 en €750 per dag. Dat bedrag wordt soms teruggerekend naar een uurtarief. Veel marketingexperts, nu spreken we voornamelijk over onszelf, zijn ook flexibel in het rekenen van deze uren. Eindigt de dag een uurtje later, dan houden wij ons niet bezig met het doorrekenen van dat uurtje. Wij zijn geen advocaten maar gepassioneerde marketing managers! 

Sommige online marketing consultants werken liever op basis van een vaste projectvergoeding. Zelf hebben wij zo ook enkele klanten actief: het is in bepaalde gevallen een beter model om te werken met vaste tarieven dan met flexibele tarieven. Dat is een model dat we meestal toepassen bij bedrijven die houden van budgetzekerheid. 

In ieder geval geldt altijd: een online marketing consultant moet zich haast onmiddellijk terugverdienen. Ook moet dat verdieneffect zichtbaar zijn. Daarom is het eerste wat wij doen bij onze klanten steeds: het instellen van conversietracking op de juiste manier. Zo zien we tot op de eurocent wat onze toegevoegde meerwaarde is en ziet de klant ook duidelijk dat de investering loont.

consultant Varamedia
8k


Jeroen Van Raemdonck

Twijfel je eraan om je marketing uit te besteden aan een ervaren digital marketing consultant? Kies voor Varamedia. Alvorens we een samenwerking starten doen we altijd eerst een Online Marketing Audit om het gemiste potentieel te berekenen. Als die audit veel gemiste kansen blootlegt, doen we een voorstel met een marketinganalyse en marketingplan. Nadat jij akkoord gaat met de krijtlijnen van dit plan, starten we en focussen we gedurende de hele samenwerking op maar 2 parameters: een toename in leads en een toename in online autoriteit.

Jeroen Van Raemdonck ‧ Online marketing consultant

Zoek je een marketing expert, wil je raad krijgen van een marketing strateeg, zoek je een bedrijf in marketing consultancy of wil je algemene marketing consulting? Wij hebben voor elke marketingvraag een gespecialiseerde marketing consult in huis. Varamedia behoort tot de top van Marketing consultancy bedrijven in België. 

0 of 1000
  • Home
  • /
  • Online Marketing Consultant