Veeleisend SEO bureau met tonnen ervaring en knowhow in Google marketing

Heb je al met meer dan één SEO bureau samengewerkt, maar geen resultaat gekregen?
Hoe ons bureau SEO aanpakt
- Kijken naar de hoeveelheid content pagina’s van je website
- Kijken naar de backlinks die je website ontvangt
- We maken een content gap en backlink gap met je concurrentie (= kijken hoeveel ‘achterstand’ je hebt)
- De algemene structuur en topic clustering van je website wordt bekeken
- De on-page SEO content scores worden berekend.
- We kijken naar User Experience SEO-factoren zoals:
- Sessieduur
- Bouncepercentage
- We maken een groot zoekwoordplan volgens een zéér specifieke methode die we niet publiekelijk delen op deze pagina – maar geloof ons: onze manier van structureren is uniek.
- Finaal maken we een heus actieplan dat nadien ofwel door jullie ofwel door ons – ofwel door een verdeling van het werk – wordt uitgevoerd.

Geavanceerde SEO Monitoring Tools die garant staan voor de beste resultaten
Hierbij maken we gebruik van de meest geavanceerde SEO-tools die altijd inbegrepen zijn in onze service aan de beste prijzen.
Dit zijn onder meer gratis tools als Google Search Console en Google DataStudio maar ook SEMrush, Ahrefs, SERanking, Ubersuggest en Screaming Frog.
Natuurlijk zijn het bezitten van de juiste tools maar het halve werk. Wij hebben de juiste SEO consultants en experts in huis die alle data die in internetmarketing omgaat moeiteloos kunnen interpreteren. Hiervan maken wij strategische analyses waarmee we alles in rekening nemen:
- Je doelstellingen op vlak van omzet, websiteverkeer, leads en sales
- Wie je concurrenten zijn
- Hoe sterk de online concurrentie is
- Welke de sterktes en zwaktes zijn van je website en zoekmachineposities
- Waar het ‘low hanging fruit’ van je website zich bevindt (grote onbenutte opportuniteiten)
Benieuwd naar hoe wij te werk gaan? Ontdek het hier.
“Wij doen niet gewoon aan link building of gewoon aan content creation. Wij zorgen voor de optimale SEO-mix waarin gedacht wordt aan elk klein detail."
- Jeroen Van Raemdonck
Veelgestelde vragen
Leadgeneratie: het genereren van kwalitatieve contactaanvragen via de digitale weg. Dat kunnen kandidaat-klanten zijn of nieuwe sollicitanten (denk aan kandidaten voor bepaalde knelpuntberoepen). Een inschrijving op de nieuwsbrief of een download van een whitepaper? Mooi meegenomen, maar dat is geen echte lead die telt. Een lead is een warm contact dat zich vrijwillig aanmeldt bij je bedrijf via je website. En natuurlijk dankzij de hulp van de marketingtechnologie waarmee wij je website verrijken.
Een lead kan ook een sollicitant zijn voor een vacature die maar niet ingevuld geraakt. Ja, zelf voor beroepen waar ook rekruteringskantoren hun tanden op stukbijten. Wij gaan natuurlijk niet zelf aan headhunting doen met de telefoon. Wij creëren een digitale vacaturemagneet die kandidaat-sollicitanten warm maakt om eens te komen praten. Bekijk hier bijvoorbeeld ons voorbeeld van een jobplatform voor Connectify. In plaats van 1 lead (sollicitant) per kwartaal via een rekruteringskantoor bezorgden wij hen via een geavanceerde LinkedIn-strategie 4 concrete sollicitaties en 25 warme contacten op slechts twee weken tijd. En dat uiteraard zonder dat wij hiervoor een hoge consultancy fee vroegen zoals veel rekruteringskantoren doen (waarbij deze kan oplopen tot meer dan €10.000).
De definitie van INVESTEREN:
- “Het inzetten van tijd en geld met als doel hier op langere termijn meer opbrengst mee te behalen.”
- “Het beleggen van geld of het aanschaffen van middelen ter verkrijging van een meeropbrengst c.q. om meer winst te behalen.”
- “Investeren is te omschrijven als het doen van aanschaffingen die tot doel hebben de continuïteit en kwaliteit van de onderneming te waarborgen op langere termijn.”
Lees meer over de investering in je marketingsysteem bij het volgende puntje: Hoeveel kost een marketingproject?
Wij starten enkel een klantenrelatie en marketingproject op als we geloven in het project en belangrijk: het rendement. Daarin verschillen wij sterk van traditionele communicatiebureaus die uurtjes verkopen. Wij verkopen geen uurtjes, wij verkopen rendement.
Het automatisch marketingsysteem dat wij voor onze klanten opbouwen betaalt zich altijd meervoudig terug. Over de concrete kostprijs, die verschilt van project tot project, kunnen wij meer toelichting geven tijdens een telefoongesprek. Via deze pagina vind je het boekingsformulier.
Maar laat het duidelijk zijn: een echte expert mag niets kosten. Een echte expert moet opbrengen.
Als je nu marketingbudget spendeert zonder meetbare return is dat een teken dat er iets misloopt met je huidige partners. De lijn die wij bewandelen is de lijn van discipline, focus en expertise.
Wij hebben klanten in alle sectoren en van alle groottes (bekijk hier een aantal referenties en testimonials).
Soms zegt een grafiek meer dan duizend woorden. Daarom delen we hieronder een aantal interessante screenshots van klanten van Varamedia. Om het met de woorden van één van onze klanten te zeggen: “Jullie strategie met Google werkt als geen ander en wij zijn heel blij dat we jullie leerden kennen. Tijdens de coronacrisis weten we dat al onze concurrenten het moeilijk hadden, maar bij ons bleef het werk vlot binnenkomen”. Lees hier enkele andere reviews van Varamedia.
Ons marketingsysteem legt de focus op impact en rendement. Maar we laten liever onze klanten aan het woord.
- Cedric (Buildinc): “Binnen de 6 weken stonden we op plaats 1 in Google” Lees volledige review
- Benjamin (YourCoach): “”De kritische blik van Jeroen op onze SEO-strategie droeg bij aan de omzetgroei van YourCoach” Lees volledige review
- Badkamers Wouter: “”Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG” Lees volledige review
- Connectify: “Varamedia zorgde voor exponentiële SEO-groei voor Connectify.be” Lees volledige review
- Pieter (Mister Franklin): ““De waarden waar Varamedia voor staat, kan elk bedrijf gebruiken.” Lees volledige review
- Jong Verzekerd: “Voor massaal veel leads moet je bij Varamedia zijn” Lees volledige review
- Betonwerken SMP: “Ik geef de samenwerking met Varamedia zonder twijfel een 10/10!” Lees volledige review
- En nog zoveel meer reviews. Lees ze hier allemaal!
Traject
Afhankelijk van de situatie van uw website en je huidige digitale marketing stellen we een traject op maat samen. De bouwblokken van zo’n traject vind je hieronder.
Tal van factoren spelen een rol: B2B of B2C, de sterkte van de concurrentie, … Afhankelijk van je situatie bespreken we een traject op maat.
Tijdens een eerste consultatiegesprek is deze informatie trouwens geheel gratis. Eentje van het huis, zeg maar. Een kennismaking met onze expertise en waarde.
Verwachten we je binnenkort voor een tas koffie met een strategische bespreking?
Timing
We starten slechts 2 nieuwe trajecten per maand op. Bij grote projecten kan dat aantal verminderd worden naar 1.
Aarzel dus niet te lang met beslissen, want opstarten kan niet op korte termijn. De timing van opstart (na het instemmen met een samenwerking) bedraagt gemiddeld drie maanden.
Het eerste rendement en stijgend SEO-verkeer mag je verwachten rond de 4 à 6 maanden na opstart.
Wat doet een SEO Bureau?
België telt verschillende SEO bureaus. Maar het wordt hoogt tijd dat je Varamedia leert kennen.
Als SEO agency bieden wij een SEO-service die gegarandeerd topresultaten oplevert. We werken daarom enkel met je belangrijkste zoekwoorden waarachter het meeste omzet schuilgaat.
Zo creëren we in een korte tijdspanne een enorme verkeerstoename voor je website met verkeer dat een hoge koopintentie heeft, wat dan weer zijn impact heeft op je omzet/rendement.
Zo ben je gelijk ook overtuigd van de enorme kracht van SEO.
Gemiddeld creëren wij voor €30.000 euro aan SEO-verkeer per klant per maand (die getallen worden berekend door de gemiddelde CPC in de zoekwoordveilingen van Google Ads te raadplegen).
Dat doet geen ander SEO agency ons na. Hiervoor gebruiken wij enkel ‘white hat’ technieken die duurzaam, blijvend en krachtig zijn.
Waarnaar moet je zeker vragen bij een SEO bureau?
Als je wilt samenwerken met SEO-consultants / SEO-copywriters, moet je zeker de volgende zaken aftoetsen:
- Of er een voorafgaande SEO audit plaatsvindt.
- In welke mate men ook aan concurrentie-onderzoek doet.
- Belangrijk: wordt een overzichtelijke Excel of Google spreadsheet bezorgd met hierin de resultaten van deze analyses?
- Kan men ook SEO teksten laten schrijven en SEO copywriting voorzien volgens de Pillar Page Methode?
- Heeft het SEO bureau expertise in on-page SEO? Dan denken we aan zaken als pagina-optimalisatie en interne linking.
- Kan het SEO kantoor ook voorzien in doeltreffende link building strategieën inclusief de uitvoering ervan?
- Gebeurt er SEO position tracking?
- Hoe verloopt de SEO-opvolging? Krijg je als klant dashboards, rapporten of geregelde feedbackmomenten?
- Krijg je voldoende inzichten en transparantie?
- Hoe worden de conversies (leads en e-commerce) gemeten, opgevolgd en geëvalueerd die via zoekmachinemarketing binnenkomen?
- In SEO spelen meer dan 300 parameters mee. Heeft het bureau een gestructureerde aanpak om alle SEO-parameters aan te pakken? Of focust men enkel op een paar aspecten zoals content creatie of link building? (alarmbel :-))

Onze garantie
Wij garanderen 1 ding: dat jouw Google Search Console omhoog gaat, consistent, non-stop. Wij werken graag met jouw bedrijf samen: contacteer ons voor een 1ste afspraak!

"Onze SEO-klanten kennen allemaal een serieuze omzetgroei. SEO is meer rendabel dan veel andere marketingoplossingen."
- Jeroen Van Raemdonck
Wat kan je verwachten van ons Search Marketingbureau?
Wij zijn geen gewoon SEO bureau dat de pagina’s optimaliseert en het hierbij laat. Dan kan je evengoed je SEO zelf doen en dit niet uitbesteden aan een partner (het zou veel goedkoper zijn).
Neen, Varamedia werkt helemaal anders, zoals je ook kan lezen op onze missiepagina. We nemen verantwoordelijkheid en rapporteren niet in kliks, noch views. In conversies: echte, reële leads.

Verwachting 1: duidelijk SEO-plan
We maken een duidelijk SEO-concurrentieplan, SEO content plan en link acquisitie plan om de grootste vooruitgang te boeken.
Verwachting 2: voortdurende metingen
De progressie wordt non-stop gemeten. We houden elke klik en impressie bij in ons systeem. De ROI wordt zo gemeten en de SEO wordt zo verder geoptimaliseerd.
Verwachting 3: SEO + SEO
Sommigen zeggen nogal snel dat ze “gespecialiseerd zijn in zoekmachineoptimalisatie”.
Maar het is niet omdat je weet wat de afkorting SEO betekent, dat je er ook expert in bent.
SEO is zoals Excel
Net zoals je geen Excel-expert bent doordat je weet hoe Excel er in zijn basis uit ziet.
Hoeveel mensen ken jij die alle Excel-formules uit het hoofd kennen en vlot VLOOKUP functies en dergelijke uitvoeren via Excel?
Uiteraard kan ons team ook goed overweg met Excel (dat moet wel, als je honderdduizenden keywords en datatabellen analyseert) maar je begrijpt de vergelijking. Laat je dus niet vangen als je kiest voor een SEO-bureau: kies voor een partij die echt bovenaan in Google staat!
Om je een idee van de markt te geven, hebben we hieronder een lijst gemaakt met onze collega’s in SEO.
Lijst met verschillende SEO bureaus
Naam SEO Bureau | Website URL |
---|---|
Varamedia SEO | Website |
Ants Connect | Website |
Digicreate | Website |
STRAREX | Website |
Intracto | Website |
Imaxx | Website |
Wiseo | Website |
Clicktrust | Website |
Dropsolid | Website |
Ntriga agency | Website |
Jakency | Website |
Websauce | Website |
Liquid Society | Website |
OnlyHumans | Website |
Dexville Agency | Website |
Duke & Grace | Website |
Marbles | Website |
Yappa | Website |
idcreation | Website |
MIA Interactive | Website |
Starring Jane | Website |
Mex United | Website |
FCR Media | Website |
Team Nijhuis | Website |
The Reference | Website |
Hannibal Agency | Website |
Digital KIXX | Website |
Digital Climax | Website |
Torseo | Website |
Kneet | Website |