Varamedia logo

HOE WE TE WERK GAAN?

Gaspedaal erop en knallen
met die resultaten

De werkwijze van ons uniek marketingbureau houdt van concrete doelstellingen en transparant contact. Het liefst laten we alle online marketing disciplines naadloos in elkaar grijpen met ons Team SMART-model, zodat je maximaal resultaat behaalt.

Marketing is voor ons een project, waarin bouwen centraal staat, in tegenstelling tot de meeste online marketingbureaus waar management centraal staat. We managen jouw project en leiden alles in goede banen, maar ter zelfder tijd bouwen we je website ook uit met tientallen, honderden SEO-pagina’s, zorgen we voor verschillende video’s die je boodschap versterken, … dat zijn complexe activiteiten, die echter een groot rendement hebben. En daarom draait het: het rendement. Een rendabel project zorgt voor tal van nieuwe deuren die opengaan. We kiezen daarom nooit voor de weg met de minste weerstand.

Werkwijze, Strategisch kennismakingsgesprek

1. Strategisch kennismakingsgesprek

Vooraleer we zomaar aan de slag gaan, moeten we natuurlijk eerst jou en jouw bedrijf beter leren kennen. Tijdens een strategisch kennismakingsgesprek maken we kennis met jouw product, dienst en marktpositie. We analyseren je huidige website en eerdere marketing efforts die je hebt gemaakt, en bekijken wat er is fout gelopen of wat de werkpunten zijn.

Uiteraard kijken we ook naar je doelstellingen: wil je bovenaan in Google komen? Wil je meer awareness bij je doelgroep? Wil je de Belgische markt veroveren met een nieuw concept? Wil je meer sales realiseren voor specifieke productgroepen? Op basis van al deze informatie brengen we in kaart welke resultaatgerichte stappen we samen kunnen zetten om jouw bedrijf naar een ongeziene hoogte te lanceren.

2. Voorstelling van onze marketingformules

Op basis van de ambities van je bedrijf stellen we een aantal scenario’s of pistes voor die we samen kunnen nemen. Elk van onze diensten heeft zijn prijskaartje, maar we bouwen steeds risicoverlagende drempels in die het je makkelijker maken om een samenwerking op te starten zonder grote risico’s te nemen. Als marketingbedrijf willen we écht resultaat boeken, dus we zullen nooit een marketingproject opstarten waarbij we niet geloven in het rendement.

Voorstelling van onze marketingformules, werkwijze
Technische basis, werkwijze

3. Technische basis

We bekijken de technische basis van je huidige website en controleren of die voldoet aan de nodige vereisten: is deze technisch in staat om makkelijk door Google gecrawld te worden? Staat de conversietracking op punt? Kunnen financiële- en marketingresultaten zwart op wit gemeten worden? Al deze zaken moeten eerst op punt staan om te verzekeren dat de marketingcampagne optimaal kan verlopen en renderen.

4. Wij specialiseren in websites gemaakt voor sales

Wij werken met geavanceerde marketingtechnologie die van websites digitale vertegenwoordigers maakt die 24/7 bezig zijn met verkopen en overtuigen.

Om zo’n rendabel systeem op poten te zetten, hebben we een bepaalde stabiele basis nodig. Indien je huidige website niet in staat blijkt om de sales marketingtechnologie te gebruiken die wij hanteren, zullen we voorstellen de website een upgrade te geven of helemaal te vernieuwen.

Bij Varamedia werken we namelijk met software en technologie die alleen kan werken als de website technisch helemaal op punt staat volgens specifieke, belangrijke voorwaarden zoals: een gebruiksvriendelijk en multifunctioneel content management system, topkwaliteit webhosting, de mogelijkheid om de basiscode te wijzigen (bv. voor het koppelen van externe marketingintegraties)…

En het belangrijkste: de website moet een gebruiksvriendelijk CMS hebben, bij voorkeur WordPress.

Liefst van al werken we verder in de bestaande website (indien die op punt staat), aangezien dat ons heel wat tijd uitspaart. Maar indien de huidige website niet aan de technische vereisten voldoet, zullen we bepaalde componenten toevoegen of uitbreiden.

Wij specialiseren in websites gemaakt voor sales, werkwijze
Marketing sprint, werkwijze

5. Marketing sprint

Vooraleer we effectief aan de slag gaan met het marketingproject, voeren we een ‘marketing sprint’ uit. Omdat het marketing- en communicatielandschap zo versplinterd is, bepaal je best op voorhand van welke tools en kanalen je gebruik zal maken. Dat bespaart later veel tijd en geld.

Daarom bekijken we eerst de huidige situatie van de marketinginspanningen van je bedrijf, zodat we doelgericht prioriteiten kunnen stellen. Resultaat? Een duidelijk overzicht van de positionering van je merk in de markt.

Op basis van deze marketing sprint stellen we een uitgebreid marketingplan op, dat online en offline combineert. We doen dit op basis van een héél diep en alomvattend onderzoek, waarbij de kans op succes extreem maximaliseert.

In het marketingplan baseren we ons onder meer op wat er momenteel al gebeurt in jullie sector en bij de concurrentie. Maar we voegen vooral ook nieuwe en verfrissende ideeën toe, die compleet out-of-the-box zijn en tegelijk toch logisch en verrassend zullen klinken.

Ons volledige team barst van creativiteit, waardoor we jouw bedrijf een marketingcampagne kunnen beloven met tal van unieke aspecten. En wees maar zeker dat dit zich later zal vertalen in zeer concrete resultaten: meer leads, meer sales, meer omzet, meer winst voor je bedrijf.

Lees zelf maar al onze reviews na en ontdek onmiddellijk onze impact op de cijfers van andere bedrijven.

6. Uitbouwen van de website tot een echte sales website

We gaan aan de slag met alle informatie die we tot nu toe over je bedrijf en merk vergaard hebben. De huidige website bouwen we nu verder uit tot een echte sales website, die de toekomstige bezoekers van je website zal converteren naar potentiële klanten!

Onze SEO-copywriters goochelen met precies de juiste woorden en zinnen die je doelpubliek zullen activeren en doen overgaan tot interactie. Daarna geven onze graphic designers alles vervolgens mooi vorm en zorgen zij ervoor dat er visueel voldoende nadruk wordt gelegd op de belangrijkste aspecten van de website.

In de fase van Conversion Rate Optimization (CRO) voegen we bovendien ook overtuigende call-to-actions toe en zorgen we ervoor dat de website niet enkel informatie weergeeft, maar ook sterk overtuigende eigenschappen heeft om het doelpubliek te bewegen naar een conversie.

Uitbouwen van de website tot een echte sales website, werkwijze
Lanceren van de online marketingcampagnes, werkwijze

7. Lanceren van de online marketingcampagnes

Pas wanneer de website als fundament klaar is, lanceren we geavanceerde online marketingcampagnes via alle mogelijke kanalen.

Denk hierbij aan Facebook remarketingcampagnes, Google Ads campagnes, leadgeneratie campagnes, e-mail remarketing campagnes, social campagnes… noem maar op! Ook videomarketing is mogelijk, dankzij onze professionele in-house foto- en videograaf.

Hierbij kiezen we de juiste kanalen voor het juiste publiek: een B2C-publiek bereiken we vanzelfsprekend op een volledig andere manier dan een B2B-doelgroep. We combineren hierbij typische marketingcampagnes voor nieuw publiek met nurture campagnes via e-mailmarketing op bestaand cliënteel of op leads die binnenkomen via een laagdrempelige lead magnet via de website.

8. Monitoring en evaluatie

Vanaf het moment dat de website online staat en de online marketingcampagnes gelanceerd zijn, houden we alles nauwkeurig in de gaten. Als klant krijg je vanzelfsprekend inzicht in alle cijfers en inzichten die worden vergaard. Die presenteren we overzichtelijk in een aangepast dashboard op maat.

We monitoren en evalueren voortdurend de resultaten. Daarbij optimaliseren we de website en campagnes non-stop bij nieuwe inzichten of bevindingen. Het succes van jouw bedrijf is dan ook rechtstreeks een succes voor ons. Het is in ieders belang om vooruitgang te boeken, elke dag opnieuw.

Lanceren van de online marketingcampagnes, werkwijze

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen