Varamedia logo
20+

Badkamers Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG"

De uitdaging

Groep Wouters: vroeger wist bijna niemand buiten Hulshout dat dit badkamerbedrijf bestond, laat staan wat voor mooie projecten zij realiseerden. De badkamerspecialist was namelijk onvindbaar in Google.

Onze aanpak

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina's en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Het resultaat

Van enkele leads per MAAND vroeger, realiseert Groep Wouters op de dag van vandaag enkele leads per DAG.

Groep Wouters, onderdeel van de Vlinvesta Groep, is een exclusieve badkamerproducent die focust op het totaalplaatje. Als klant kan je hier naast je badkamer, ook alle technieken laten installeren zoals sanitaire technieken, ventilatie en verwarming, waardoor je geen kopzorgen hebt over vakmannen die op elkaar moeten afgestemd zijn.

Een prachtig verhaal: Groep Wouters biedt een aangename ervaring aan haar klanten, die totaal van kopzorgen verlost worden en enkel kunnen genieten van een mooie, knappe badkamer in een unieke stijl.

Het enige probleem was: deze boodschap kwam niet terecht bij het doelpubliek. Bijna niemand die een badkamer zocht online, kwam bij Wouters terecht. Het badkamerbedrijf was onvindbaar in Google.

Vanaf het begin focusten we op het bredere plaatje

Varamedia oprichter Jeroen Van Raemdonck: "Vanaf dag 1 hebben we bij Groep Wouters gefocust op het vernieuwen van website, die vroeger in een custom CMS-systeem bestond dat onaanpasbaar was. Daarmee konden we geen marketing uitvoeren, dus moest de website worden gebouwd in een CMS-systeem dat gebruiksvriendelijk is en geen developerwerk vereist om eens pagina's aan te maken of een formulier aan te passen. Een website is een marketinginstrument en moet flexibel zijn, anders raak je snel verouderd, zeker in een concurrentiële sector als de badkamersector."

"Onze doelstelling? Zorgen voor meer SEO: hierdoor komt verkeer 'gratis' naar de website en stijgt het rendement enorm"

Jeroen Van Raemdonck: "Bekijk bijvoorbeeld onderstaande grafiek om de resultaten van Groep Wouters met eigen ogen te zien. Van bijna 0 bezoekers in juni 2021 en een kabbelen jaar in 2022, stegen we met Groep Wouters naar - intussen - een 450-tal organische bezoekers per maand (datum van optekening: maart 2023)."

Dé succesformule van deze groei?

  1. Een Google-friendly website CMS dat flexibel is zodat bepaalde SEO-structuren kunnen geïntegreerd worden (een ruim menu, breadcrumbs, SEO-categoriepagina's, ...)
  2. SEO Content: elke maand publiceren onze SEO copywriters systematisch nieuwe slim geschreven SEO-contentpagina's die in de vorm van SEO Pillar Pages (ook Skyscraper Pages genoemd door SEO-coryfee Bryan Dean) wordt geschreven. Hierbij baseren we ons op de concurrenten en komen zo tot een nog meer uitgebreidere pagina dan alle andere spelers in Google.
  3. SEO link building: met link building bouwen we van externe websites (ook uit dezelfde niche) links op naar de website, waardoor de autoriteit in Google stijgt.

Bron: Ahrefs.com publieke data).

 

Badkamers Groep Wouters

Ook zulke resultaten boeken?

Het resultaat

“Het aantal bezoekers op de website is sterk gestegen sinds de samenwerking met Varamedia”

“Leads zijn sterk gestegen”

Jeroen Van Raemdonck: "Het is zo dat Groep Wouters vroeger vooral leads binnenkreeg van mensen die elkaar kennen en spreken over Groep Wouters, mond-aan-mondreclame dus. Hierdoor was de leadkwaliteit vroeger zeer hoog. Doordat er nu veel meer leads zijn die Wouters nog niet kenden, bleek het een uitdaging te zijn om deze om te zetten in afspraken en klanten. Maar ook deze uitdaging werd aangepakt: het sales conversieratio werd een focuspunt. Varamedia stopt niet met nadenken bij enkel de leads: ook met de opvolging van deze leads voorziet Varamedia consultancy, coaching en opvolging, zodat de samenwerking in zijn geheel een absoluut succesverhaal is."

 

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?