Wat is Microsoft Bing Ads?
Bing Ads is het advertentie platform van Microsoft en heet nu inmiddels Microsoft Ads. Dit is gelijkaardig als Google Ads met het enigste verschil dat je dan SEA-advertenties maakt op de zoekmachine Bing. Weet je niet of je voor Bings Ads of Google Ads moet kiezen? In dit artikel kom je alles teweten over adverteren op Bing.

Hoe werkt Microsoft Bing Ads?
Als je in Google naar iets zoekt, dan verschijnen er soms bovenaan een aantal advertenties. Microsoft Ads werkt op dezelfde manier, hierbij betaalt een adverteerder een bepaald bedrag, dit heet de kost-per-klik (CPC). Hoeveel je betaalt voor je CPC is afhankelijk van hoeveel andere mensen op dezelfde zoekwoorden bieden. Omdat er op Bing Ads veel minder concurrentie is dan op het platform van Google Ads, kunnen je gemiddelde advertentiekosten zelfs tot 20-30% lager liggen dan bij Google Ads.
Bekijk de video hieronder om te leren hoe je moet starten met Microsoft Bing Ads:
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Voordelen van Bing Reclame?
Naast goedkopere advertenties dan Google Ads, biedt Bing een reeks voordelen:
- Mogelijkheid om je Google Ads campagnes te importeren.
- Een nieuw doelpubliek bereiken die je moeilijk kan bereiken met Google.
- Snel implementeren van meetbare resultaten.
- Minder concurrentie.
- Adverteren op het netwerk van Microsoft: Xbox, Yahoo, Bing en AOL
Een persoonlijke Microsoft Ads strategie
Of jouw onderneming geknipt is voor het Bing netwerk is afhankelijk van een aantal puntjes. Overstappen naar Bing reclame kan interessant zijn als:
- Google Ads verzadigd is met concurrenten voor dezelfde Google zoekwoorden. Het kost te veel om dezelfde Cost-Per-Lead te behalen.
- Je ziet geen verdere manieren om de top te bereiken in Google Ads-campagnes.
- Bing zorgt voor organisch verkeer naar je website en deze bezoekers zorgen voor leadgeneratie op jouw website.