- Home >
- SEA >
- CPC – Cost Per Click >
Wat is CPC - Cost Per Click?
De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentie platformen die werken op basis van veilingen (Google Ads, Facebook en vele anderen).
Wanneer gebruik je CPC?
CPC of Cost-Per-Click gebruik je voor marketingcampagnes die bestaan uit website-banners, display advertenties of zoekwoord-advertenties. Dit komt vooral voor bij:
– Google Ads
– Remarketing
– Display Ads
Afhankelijk van jouw marketingstrategie is het slim om een aantal andere technieken te gebruiken. zoals CPL, CPA of CPM.
Hoeveel kost een CPC?
De CPC die je betaalt, hangt af van de concurrentie in de niche waarin je
advertenties wilt plaatsen. Hoe hoger de concurrentie, hoe hoger de CPC zal zijn die je nodig hebt om een bod te winnen.
Je kan in marketingplatformen steeds instellen wat je maximale CPC mag zijn. Zo kan je bijvoorbeeld geautomatiseerd bieden instellen met een Maximum CPC van een paar euro. Dit voorkomt onaangename verrassingen, want CPC’s kunnen in sommige competitieve sectoren oplopen tot meer dan 10 euro per klik of soms zelfs meer. Aangezien niet elke klik zal leiden tot een conversie moet je goed opletten met te hoge CPC’s.
Hoeveel moet je budget zijn op Google Ads?
Waarom is Cost Per Action belangrijk?
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie CPC-specialist voor Google Ads nodig?

Neem vandaag nog contact op met ons:
-
Mooie SEO-winnende websites
Mooie websites die meer doen dan enkel mooi zijn. Wij bouwen geen elektronische visitekaartjes maar elektronische leadgeneratoren. Wij laten bedrijven met onze websitediensten sterk groeien in omzet en verkoop. -
Topservice en hoge klanttevredenheid
Een probleem? Een last-minute wijziging? Wij hebben 24/7 permanentie. Wij helpen je altijd. Onze klanten krijgen elk een eigen persoonlijke websitemanager. -
SEO resultaten
Wij koppelen al onze websites aan een marketingpakket. Zo wordt je website snel en grondig door Google opgepikt. 1 of 2 marketingrapporten per maand, inbegrepen in de prijs.
