Varamedia logo
33+

Conversietracking

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door Google Ads conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en zoekwoorden kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?
conversion tracking-sea-varamedia

Voorbeelden van conversietracking

Afhankelijk van uw bedrijf, kan er een conversie worden geteld wanneer een klant een aankoop doet via uw website, zich inschrijft voor een nieuwsbrief, een online enquête of contactformulier invult, een app of whitepaper downloadt, een telefoonnummer belt vanaf een mobiele telefoon, enzovoort.

TIP: Ontdek hier hoe je leads genereert via Google Ads.

Vijf conversion tracking tools

U kunt ervoor kiezen om conversies bij te houden via Google Analytics door deze conversies te importeren vanuit Google Analytics, maar later zult u dan hoogstwaarschijnlijk ondervinden dat de telling van deze gegevens aan de lage kant is.

Die conversies in Google Analytics die verschijnen als doelen kunnen verloren gaan in het proces doordat ze die doelen terug importeren in Google Ads. Deze gemiste conversies worden dan meegeteld waardoor dit een vertekend beeld weergeeft.

Vraag hier een gratis Google Analytics Analyse aan.

 

Het principe om aan conversion tracking te doen via Google Tag Manager is dat je Google Ads codes neemt, en ze daarna installeert via GTM op bijvoorbeeld je Facebookpagina of website. Deze methode vind ik enkel nuttig wanneer je het account van een klant beheert, omdat het proces een beetje zinloos is naar mijn mening.

Veel gebruikers hebben het probleem dat hun codes gewoonweg niet werkten wanneer ze dit installeerden via GTM en dat het na enige tijd nog altijd niet werkte. Als je de code installeert via Tag Manager of rechtstreeks op de site, de resultaten blijven hetzelfde, dit is de reden waarom ik dit aanhaalde in de vorige alinea.

 

Deze methode voor het genereren van conversies is zeer eenvoudig, het enige wat je moet doen is je code kopiëren vanuit Facebook Pixel en daarna plakken op je site. Meer uitleg hieronder.

 

Deze methode voor het genereren van conversies is zeer eenvoudig, het enige wat je moet doen is je code kopiëren vanuit Google Ads en daarna plakken op je site. Je krijgt hier dus een code die je in de Header en Body van je website moet toevoegen.

Wil je weten hoe je met Google Ads mensen kan targetten voor een nieuw product?

conversion tracking-sea-varamedia

Conversies tracken in WordPress werkt ook op dezelfde manier als een normale website. Binnen in je WordPress dashboard moet je ook in je global header en body de code snippit toevoegen. Hoe je dat stap-per-stap doet ontdek je in de video hieronder. 

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Conclusie

De meest nauwkeurige en eenvoudige methode om conversies bij te houden is door het genereren van de code van Google Ads en deze te installeren op de website. Deze methode elimineert namelijk de Google Analytics en Google Tag Manager tussenpersoon, omdat je gewoon kunt kopiëren van Google Ads en daarna kunt plakken op je site.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun Google Ads campagnes:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiële intelligentie. Via automatisch bieden kan je op een eenvoudige manier uw campagne doelstellingen behalen. Benieuwd hoe? Dat leest je in dit artikel.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit precies is en hoe je leads via Google genereert voor jouw business of product met SEA.

We bekijken hier ook de fundamentele vragen en hoe je Google Advertenties gebruikt.

SEA

Google Page Speed: zo krijg je een snelle website!

Wil je weten hoe het is gesteld met je websitesnelheid?

Dan is er één adres: Google Pagespeed Insights.

Hiermee verhoog je je websitesnelheid waardoor de resultaten in SEA en SEO sterk zullen toenemen.

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een duidelijke uitleg en conclusie.

SEA

Wat zijn Display Ads?

In de wereld van online marketing in Google spelen Display Ads een flinke rol voor bedrijven die willen excelleren met remarketing. Met kleurrijke banners kan je met display ads de ultieme marketingmix maken. Maar laten we even terugspoelen: wat zijn Display Ads nou eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk voor bedrijven die willen opvallen online?

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vragen beantwoorden. Vragen zoals, werken SEA-advertenties even goed voor het ene andere product/bedrijf als voor een andere? Waarom werken Google-Ads en wat is het budget van een advertentiecampagne? Dat bespreken we in het artikel hieronder.

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?