Voorbeelden van conversietracking
Afhankelijk van uw bedrijf, kan er een conversie worden geteld wanneer een klant een aankoop doet via uw website, zich inschrijft voor een nieuwsbrief, een online enquête of contactformulier invult, een app of whitepaper downloadt, een telefoonnummer belt vanaf een mobiele telefoon, enzovoort.
TIP: Ontdek hier hoe je leads genereert via Google Ads.
Vijf conversion tracking tools
U kunt ervoor kiezen om conversies bij te houden via Google Analytics door deze conversies te importeren vanuit Google Analytics, maar later zult u dan hoogstwaarschijnlijk ondervinden dat de telling van deze gegevens aan de lage kant is.
Die conversies in Google Analytics die verschijnen als doelen kunnen verloren gaan in het proces doordat ze die doelen terug importeren in Google Ads. Deze gemiste conversies worden dan meegeteld waardoor dit een vertekend beeld weergeeft.
Vraag hier een gratis Google Analytics Analyse aan.
Het principe om aan conversion tracking te doen via Google Tag Manager is dat je Google Ads codes neemt, en ze daarna installeert via GTM op bijvoorbeeld je Facebookpagina of website. Deze methode vind ik enkel nuttig wanneer je het account van een klant beheert, omdat het proces een beetje zinloos is naar mijn mening.
Veel gebruikers hebben het probleem dat hun codes gewoonweg niet werkten wanneer ze dit installeerden via GTM en dat het na enige tijd nog altijd niet werkte. Als je de code installeert via Tag Manager of rechtstreeks op de site, de resultaten blijven hetzelfde, dit is de reden waarom ik dit aanhaalde in de vorige alinea.
Deze methode voor het genereren van conversies is zeer eenvoudig, het enige wat je moet doen is je code kopiëren vanuit Facebook Pixel en daarna plakken op je site. Meer uitleg hieronder.
Deze methode voor het genereren van conversies is zeer eenvoudig, het enige wat je moet doen is je code kopiëren vanuit Google Ads en daarna plakken op je site. Je krijgt hier dus een code die je in de Header en Body van je website moet toevoegen.
Wil je weten hoe je met Google Ads mensen kan targetten voor een nieuw product?
- Ontdek onze tips voor Targetting met Google Ads
Conversies tracken in WordPress werkt ook op dezelfde manier als een normale website. Binnen in je WordPress dashboard moet je ook in je global header en body de code snippit toevoegen. Hoe je dat stap-per-stap doet ontdek je in de video hieronder.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Conclusie
De meest nauwkeurige en eenvoudige methode om conversies bij te houden is door het genereren van de code van Google Ads en deze te installeren op de website. Deze methode elimineert namelijk de Google Analytics en Google Tag Manager tussenpersoon, omdat je gewoon kunt kopiëren van Google Ads en daarna kunt plakken op je site.
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?
Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!