Wanneer is een A/B Testing zinvol?
Voor een succesvolle A/B Testing te doen heb je eerst en vooral voldoende traffic nodig. Een goede vuistregel is dat je minstens 1000 conversies per maand nodig hebt om een duidelijk beeld te hebben. De reden hiervoor is eenvoudig: Als je niet voldoende conversies hebt, dan moet je jouw tests lang laten lopen voor ze statistisch belangrijk genoeg zijn.

Om zinvolle analyses te kunnen maken uit je A/B Tests heb je al gauw 250 conversies nodig voor variant A en 250 conversies voor variant B. Als je maar 200 conversies duurt je testtijd gewoon veel langer en is dit een gigantische verspilling van tijd.
Stel dat je toch wilt testen met iets minder conversies, dan verklein je best de scope van je tests. Bijvoorbeeld dat je een pagina test in plaats van je volledige website.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
A/B Testing tools
A/B-Testen kan je heel eenvoudig doen met een aantal speciale tools zoals:
Klik op de video hieronder om te ontdekken hoe je in 6 stappen een succesvolle A/B test doet. A/B testen is één van de belangrijkste onderdelen van conversieoptimalisatie.
Een A/B-testing specialist nodig?
Varamedia is gespecialiseerd in leadgeneratie: dat betekent dat we waardevol webverkeer vinden en aantrekken en dat vervolgens leiden naar kwalitatieve landinsgpagina’s. Om tot die kwalitatieve, high-converting landingspagina’s te komen, moeten wij uiteraard aan A/B-testing doen. Varamedia is dus jouw uitgesproken partner om aan A/B-testing en Conversion Optimization (CRO) te gaan doen.
Meer weten? Contacteer ons vrijblijvend.