Varamedia logo

Wat is A/B Testing? (Splittesten)

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA-advertentie uittest tegen elkaar om de conversieratio te verbeteren. Bij een A/B Test toon je afwisselend de twee varianten A en B aan je bezoekers. De helft van de bezoekers ziet variant A en de andere helft ziet variant B. In beide gevallen wordt gekeken of de ene variant beter werkt dan de andere. Hoe dat precies gebeurt lees je in dit artikel.

Je bent hier:
A/B testing

Wanneer is een A/B Testing zinvol?

Voor een succesvolle A/B Testing te doen heb je eerst en vooral voldoende traffic nodig. Een goede vuistregel is dat je minstens 1000 conversies per maand nodig hebt om een duidelijk beeld te hebben. De reden hiervoor is eenvoudig: Als je niet voldoende conversies hebt, dan moet je jouw tests lang laten lopen voor ze statistisch belangrijk genoeg zijn. 

AB testing-sea-varamedia

Om zinvolle analyses te kunnen maken uit je A/B Tests heb je al gauw 250 conversies nodig voor variant A en 250 conversies voor variant B. Als je maar 200 conversies duurt je testtijd gewoon veel langer en is dit een gigantische verspilling van tijd.

Stel dat je toch wilt testen met iets minder conversies, dan verklein je best de scope van je tests. Bijvoorbeeld dat je een pagina test in plaats van je volledige website.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

A/B Testing tools

A/B-Testen kan je heel eenvoudig doen met een aantal speciale tools zoals:

Klik op de video hieronder om te ontdekken hoe je in 6 stappen een succesvolle A/B test doet. A/B testen is één van de belangrijkste onderdelen van conversieoptimalisatie

Een A/B-testing specialist nodig?

Varamedia is gespecialiseerd in leadgeneratie: dat betekent dat we waardevol webverkeer vinden en aantrekken en dat vervolgens leiden naar kwalitatieve landinsgpagina’s. Om tot die kwalitatieve, high-converting landingspagina’s te komen, moeten wij uiteraard aan A/B-testing doen. Varamedia is dus jouw uitgesproken partner om aan A/B-testing en Conversion Optimization (CRO) te gaan doen.

Meer weten? Contacteer ons vrijblijvend.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder! Met een Freelance Bin...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koopt u webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koop je webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiël...

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit ...

SEA

Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en...

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes va...

SEA

Hoe bereik je de beste advertentiepositie op Google Ads?

“Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads?” Dit is een vraag die vele bedrijven e...

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan...

SEA

Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Bodaanpassingen zijn cruciaal bij het opstellen van SEA-advertenties binnen in het platform van G...

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en...

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een advert...

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit ...

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen