Wat is ROAS - Return on ad spend?
Een Return on advertising spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.
Hoe bereken je het ROAS?

Waarom is de ROAS belangrijk ?
Het gaat erom dat je inzicht wilt krijgen in je marketinginspanningen en of deze winstgevend zijn. De ROAS is een manier om dit goed te kunnen berekenen. Als je dus exact weet welke Return on ad spend je zou moeten behalen voor je campagne dan loop je in principe niet meer tegen budget-beperkingen op.
Vaak worden marketing budgetten zoals Google Ads van ervoor vastgesteld en dan mag het niet overschreden worden terwijl je waarschijnlijk goed op weg bent om conversie te behalen. Als je budget op is zou je in principe je campagne stop zetten terwijl je misschien nog véél meer conversies had kunnen behalen. Door te werken met een ROAS weet je of je op een goede lijn zit qua kosten en baten.
Hoe kan ik mijn ROAS - Return on ad spend verbeteren?
Belangrijk is dat je conversie-tracking op punt staat. Er zijn hier verschillende tools voor. We sommen een aantal gratis tools op die je kan gebruiken:

Een conversie-tracking consultant nodig?
Als je hulp nodig hebt met het tracken van jouw Google Ads of conversies kan je een
gratis een Google Analytics analyse vragen.

Neem vandaag nog contact op met ons:
-
Mooie SEO-winnende websites
Mooie websites die meer doen dan enkel mooi zijn. Wij bouwen geen elektronische visitekaartjes maar elektronische leadgeneratoren. Wij laten bedrijven met onze websitediensten sterk groeien in omzet en verkoop. -
Topservice en hoge klanttevredenheid
Een probleem? Een last-minute wijziging? Wij hebben 24/7 permanentie. Wij helpen je altijd. Onze klanten krijgen elk een eigen persoonlijke websitemanager. -
SEO resultaten
Wij koppelen al onze websites aan een marketingpakket. Zo wordt je website snel en grondig door Google opgepikt. 1 of 2 marketingrapporten per maand, inbegrepen in de prijs.
