Varamedia logo
20+

Wat is ROAS - Return on ad spend?

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.

Je bent hier:
ROAS – Return on advertising spending

Wat is ROAS - Return on ad spend?

Een Return on advertising spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.

Hoe bereken je het ROAS?

Hier is de ROAS formule:

Een voorbeeld: Je hebt €100 uitgegeven op Google Ads en het heeft tot sales geleid ter waarde van €200. Dan deel je €200/€100 en je hebt dus een ROAS van €2.

Waarom is de ROAS belangrijk ?

Het gaat erom dat je inzicht wilt krijgen in je marketinginspanningen en of deze winstgevend zijn. De ROAS is een manier om dit goed te kunnen berekenen. Als je dus exact weet welke Return on ad spend je zou moeten behalen voor je campagne dan loop je in principe niet meer tegen budget-beperkingen op.

Vaak worden marketing budgetten zoals Google Ads van ervoor vastgesteld en dan mag het niet overschreden worden terwijl je waarschijnlijk goed op weg bent om conversie te behalen. Als je budget op is zou je in principe je campagne stop zetten terwijl je misschien nog véél meer conversies had kunnen behalen. Door te werken met een ROAS weet je of je op een goede lijn zit qua kosten en baten.

Hoe kan ik mijn ROAS - Return on ad spend verbeteren?

Belangrijk is dat je conversie-tracking op punt staat. Er zijn hier verschillende tools voor. We sommen een aantal gratis tools op die je kan gebruiken:

Neem contact met ons op voor meer informatie

Interesse in veel meer leads met hoge ROAS? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Kies Varamedia als jouw PPC Expert

Gerelateerde artikels

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiële intelligentie. Via automatisch bieden kan je op een eenvoudige manier uw campagne doelstellingen behalen. Benieuwd hoe? Dat leest je in dit artikel.

SEA

Youtube adverteren

Op Youtube Adverteren is makkelijker dan je denkt. Reclame op Youtube is niet enkel voor grote bedrijven met een groot SEA-advertentie budget. Geloof je ons niet? Blijf dan zeker lezen.

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit over Bing ads, met ook een persoonlijke strategie.

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en CRO conversie-optimalisatie.

SEA

Wat zijn Google Ads biedingen?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een adverteerder biedt. Wanneer iemand naar die keywords zoekt, dan verschijnen gerelateerde SEA-advertenties bovenaan je search engine.

SEA

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan gaan over een actie die aantoont dat een potentiële klant interesse heeft in jouw product of dienst. Dat kan bijvoorbeeld een telefoontje, een e-mail of in de ideale omstandigheid een ingevuld contactformulier. In dit artikel bespreken we alles dat je moet weten over dit onderwerp.

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? Dit artikel bevat alle informatie die je moet weten.

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en/of Bing Ads? Varamedia heeft een deskundig Google-team en gespecialiseerd Bing-team voor je klaarstaan. Wij specialiseren ons in:

  • Google Ads technisch opzetten / beheren / monitoren
  • Succesvolle landingspagina's creëren en bijsturen
  • KPI's opvolgen: rendement en conversies monitoren

 

Met de Google Ads specialisten van Varamedia wordt jouw Google verhaal een pak aangenamer: je krijgt meer zekerheid van succes.

Interesse in veel meer leads met hoge ROAS? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?