Varamedia logo

Hoe werkt bieden in Google Ads?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

Je bent hier:
Wat zijn Google Ads biedingen?

Een online veiling voor zoekwoorden

Bieden in Google Ads-sea-varameda

Online advertenties via de Google zoekmachine is geen goedkoop broodje maar is wel de moeite waard als je je online omzet wilt vergroten. Als onderneming kan je via je Google Ads account online campagnes plaatsen en deze laten verschijnen bij een bepaald zoekwoord die je prospect kan intikken via Google. Bij het kiezen van deze zoekwoorden betaal je hoogste bedrag die Google kan winnen.

Zo is er dus een bieding, namelijk een veiling om zoekwoorden. Wie bereid is om het hoogste bod te geven, krijgt de hoogste plaats bij de zoekopdracht. De tweede hoogste bieder krijgt dus de tweede hoogste plaats op de wereldbekende zoekmachine. Je kan dus bij een bepaald zoekwoord eerst vier advertenties zien die aan de hand van SEA hoog staan, voordat de meest geoptimaliseerde en onbetaalde link verschijnt bij het intikken van de Google query.

Uw toekomstige advertenties kunnen dus bijna overal waar u wilt op het internet tevoorschijn komen!

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Hoeveel kost Google Ads en welke fouten vermijd je best?

Google vindt het namelijk belangrijk om de meest relevante advertenties voor te stellen. Heb je dus een advertentie die zeer relevant is aan de zoekopdracht dan betaal je een stuk minder dan een advertentie die een vage relatie of verband bij het gevraagde zoekwoord. Dit doet Google met de reden dat de klanten op de advertenties klikken. Bij elke klik verdient de online gigant het bedrag van de veiling. Ook spelen de vorige succesvolle campagnes,  de meta beschrijving en de meta data die je vermeld onder de titel, een grote rol en kan je aan de hand van deze ook een fors minder bedrag betalen.

Concurrentie bij bieden in Google Ads

Als een concurrent en jouw onderneming beide een zeer relevante advertentie hebben, een goeie geoptimaliseerde website hebben én ook een goede historiek van campagnes die veel aangeklikt werden in het verleden, dan hoef je geen overtreffend tegenbod te plaatsen van een dollar hoger maar kan je met 1 cent verschil de hogere plaats ontvangen.

TIP: Probeer dus je online advertentie zo relevant mogelijk te houden bij het zoekwoord en hoe het bij een maximumbedrag. 

Wat is Smart Bidding?

Google is recent gestart gestart met het automatiseren van hun platformen door middel van Artificiële intelligentie en zelflerende systemen (Machine Learning). Hierbij ontdekt hun AI-systeem patronen tussen de zoekopdrachten, dit gebruikt Google om Google Advertenties te automatiseren, dit heet Smart Bidding.

Lees hier meer over hoe Google Ads met Artificiële Intelligentie gecombineerd wordt.

Conclusie

De veiling om zoekwoorden is een essentiële skill als je online wil verkopen. Probeer dus zeker je advertenties dus relevant mogelijk te houden om zo hoge kosten te vermijden per klik. Je kan ook heel wat zaken bijleren via Google Skillshop en Youtube Skillshop die meer info beschikken.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken voor Google Ads? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit ...

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijk...

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes va...

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing: Google Ads is één van de biotopen wa...

SEA

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan g...

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiël...

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven w...

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan...

SEA

Hoe bereken je een Google Ads budget?

In dit artikel leren we je alles over hoe je een Google Ads budget kan berekenen en met welke fac...

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor remarketing?

Een Google Ads Remarketing strategie nodig? Bieden in SEA-advertenties moet je zien als een soort...

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij je online marketing? In dit artikel lees je wat dit pre...

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vra...

SEA

Wat zijn Display Ads?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google same...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koop je webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

Interesse om samen te werken voor Google Ads? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen