Varamedia logo
20+

Hoe werkt bieden in Google Ads?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

Je bent hier:
Wat zijn Google Ads biedingen?

Een online veiling voor zoekwoorden

Bieden in Google Ads-sea-varameda

Online advertenties via de Google zoekmachine is geen goedkoop broodje maar is wel de moeite waard als je je online omzet wilt vergroten. Als onderneming kan je via je Google Ads account online campagnes plaatsen en deze laten verschijnen bij een bepaald zoekwoord die je prospect kan intikken via Google. Bij het kiezen van deze zoekwoorden betaal je hoogste bedrag die Google kan winnen.

Zo is er dus een bieding, namelijk een veiling om zoekwoorden. Wie bereid is om het hoogste bod te geven, krijgt de hoogste plaats bij de zoekopdracht. De tweede hoogste bieder krijgt dus de tweede hoogste plaats op de wereldbekende zoekmachine. Je kan dus bij een bepaald zoekwoord eerst vier advertenties zien die aan de hand van SEA hoog staan, voordat de meest geoptimaliseerde en onbetaalde link verschijnt bij het intikken van de Google query.

Uw toekomstige advertenties kunnen dus bijna overal waar u wilt op het internet tevoorschijn komen!

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Hoeveel kost Google Ads en welke fouten vermijd je best?

Google vindt het namelijk belangrijk om de meest relevante advertenties voor te stellen. Heb je dus een advertentie die zeer relevant is aan de zoekopdracht dan betaal je een stuk minder dan een advertentie die een vage relatie of verband bij het gevraagde zoekwoord. Dit doet Google met de reden dat de klanten op de advertenties klikken. Bij elke klik verdient de online gigant het bedrag van de veiling. Ook spelen de vorige succesvolle campagnes,  de meta beschrijving en de meta data die je vermeld onder de titel, een grote rol en kan je aan de hand van deze ook een fors minder bedrag betalen.

Concurrentie bij bieden in Google Ads

Als een concurrent en jouw onderneming beide een zeer relevante advertentie hebben, een goeie geoptimaliseerde website hebben én ook een goede historiek van campagnes die veel aangeklikt werden in het verleden, dan hoef je geen overtreffend tegenbod te plaatsen van een dollar hoger maar kan je met 1 cent verschil de hogere plaats ontvangen.

TIP: Probeer dus je online advertentie zo relevant mogelijk te houden bij het zoekwoord en hoe het bij een maximumbedrag. 

Wat is Smart Bidding?

Google is recent gestart gestart met het automatiseren van hun platformen door middel van Artificiële intelligentie en zelflerende systemen (Machine Learning). Hierbij ontdekt hun AI-systeem patronen tussen de zoekopdrachten, dit gebruikt Google om Google Advertenties te automatiseren, dit heet Smart Bidding.

Lees hier meer over hoe Google Ads met Artificiële Intelligentie gecombineerd wordt.

Conclusie

De veiling om zoekwoorden is een essentiële skill als je online wil verkopen. Probeer dus zeker je advertenties dus relevant mogelijk te houden om zo hoge kosten te vermijden per klik. Je kan ook heel wat zaken bijleren via Google Skillshop en Youtube Skillshop die meer info beschikken.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken voor Google Ads? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijken we of AI de menselijke elementen kunnen overnemen in Google Ads campagnes.

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit precies is en hoe je leads via Google genereert voor jouw business of product met SEA.

We bekijken hier ook de fundamentele vragen en hoe je Google Advertenties gebruikt.

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vragen beantwoorden. Vragen zoals, werken SEA-advertenties even goed voor het ene andere product/bedrijf als voor een andere? Waarom werken Google-Ads en wat is het budget van een advertentiecampagne? Dat bespreken we in het artikel hieronder.

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

Wil jij met Google Ads aan de slag? Zorg dan dat je mooie kortingen niet misloopt waarmee Google je overtuigt om van haar advertentieplatform gebruik te maken. In deze pagina lichten de experts van ons Google Ads Agency je toe hoe je onmiddellijk je eerste korting te pakken krijgt bij Google advertenties!

SEA

Bing Ads

Wat is Bing Ads? Wat kan je ermee en hoe werkt het? In dit artikel leggen we je alle details uit over Bing ads, met ook een persoonlijke strategie.

SEA

CPC – Cost Per Click

De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentieplatformen die werken op basis van veilingen (Google Ads, Facebook, Instagram en andere vormen van Social Media Marketing).

SEA

Wat is Smart Bidding voor Google Ads?

Smart bidding is een nieuw concept geïntroduceerd door Google Ads en maakt gebruik van artificiële intelligentie. Via automatisch bieden kan je op een eenvoudige manier uw campagne doelstellingen behalen. Benieuwd hoe? Dat leest je in dit artikel.

SEA

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan gaan over een actie die aantoont dat een potentiële klant interesse heeft in jouw product of dienst. Dat kan bijvoorbeeld een telefoontje, een e-mail of in de ideale omstandigheid een ingevuld contactformulier. In dit artikel bespreken we alles dat je moet weten over dit onderwerp.

SEA

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.

Interesse om samen te werken voor Google Ads? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?