Een online veiling voor zoekwoorden

Online advertenties via de Google zoekmachine is geen goedkoop broodje maar is wel de moeite waard als je je online omzet wilt vergroten. Als onderneming kan je via je Google Ads account online campagnes plaatsen en deze laten verschijnen bij een bepaald zoekwoord die je prospect kan intikken via Google. Bij het kiezen van deze zoekwoorden betaal je hoogste bedrag die Google kan winnen.
Zo is er dus een bieding, namelijk een veiling om zoekwoorden. Wie bereid is om het hoogste bod te geven, krijgt de hoogste plaats bij de zoekopdracht. De tweede hoogste bieder krijgt dus de tweede hoogste plaats op de wereldbekende zoekmachine. Je kan dus bij een bepaald zoekwoord eerst vier advertenties zien die aan de hand van SEA hoog staan, voordat de meest geoptimaliseerde en onbetaalde link verschijnt bij het intikken van de Google query.
Uw toekomstige advertenties kunnen dus bijna overal waar u wilt op het internet tevoorschijn komen!
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Hoeveel kost Google Ads en welke fouten vermijd je best?
Google vindt het namelijk belangrijk om de meest relevante advertenties voor te stellen. Heb je dus een advertentie die zeer relevant is aan de zoekopdracht dan betaal je een stuk minder dan een advertentie die een vage relatie of verband bij het gevraagde zoekwoord. Dit doet Google met de reden dat de klanten op de advertenties klikken. Bij elke klik verdient de online gigant het bedrag van de veiling. Ook spelen de vorige succesvolle campagnes, de meta beschrijving en de meta data die je vermeld onder de titel, een grote rol en kan je aan de hand van deze ook een fors minder bedrag betalen.

Concurrentie bij bieden in Google Ads
Als een concurrent en jouw onderneming beide een zeer relevante advertentie hebben, een goeie geoptimaliseerde website hebben én ook een goede historiek van campagnes die veel aangeklikt werden in het verleden, dan hoef je geen overtreffend tegenbod te plaatsen van een dollar hoger maar kan je met 1 cent verschil de hogere plaats ontvangen.
TIP: Probeer dus je online advertentie zo relevant mogelijk te houden bij het zoekwoord en hoe het bij een maximumbedrag.
Wat is Smart Bidding?
Google is recent gestart gestart met het automatiseren van hun platformen door middel van Artificiële intelligentie en zelflerende systemen (Machine Learning). Hierbij ontdekt hun AI-systeem patronen tussen de zoekopdrachten, dit gebruikt Google om Google Advertenties te automatiseren, dit heet Smart Bidding.
Lees hier meer over hoe Google Ads met Artificiële Intelligentie gecombineerd wordt.
Conclusie
De veiling om zoekwoorden is een essentiële skill als je online wil verkopen. Probeer dus zeker je advertenties dus relevant mogelijk te houden om zo hoge kosten te vermijden per klik. Je kan ook heel wat zaken bijleren via Google Skillshop en Youtube Skillshop die meer info beschikken.
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?
Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!