Wat is Remarketing?

Remarketing campagnes zijn ontworpen SEA-advertenties om specifieke doelgroepen te opnieuw te gaan bereiken op basis van hun gedrag of interactie met je website. Het is een geweldig efficiënte manier om bestaande potentiële fans en klanten te heractiveren, terwijl je tegelijk naamsbekendheid opbouwt.
Wist je dat gemiddeld 2-4% van alle bezoekers van een online winkel, resulteert in een aankoop?
Vrij gekke statistieken wetend dat de meeste organisaties al hun budget blijven gebruiken om nieuwe bezoekers en gebruikers te genereren. En ergens is dat wel terecht, geld en budget blijven inzetten op de top van je funnel blijft erg belangrijk.
Het is belangrijk dat je een deeltje van het budget ook kan inzetting om de mensen te bereiken die al onderaan in je funnel zitten.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Hoe werkt Remarketing?
Remarketing werkt op basis van een stuk code of pixel die je installeert op je website die gegevens over websitebezoekers bijhoudt via browser cookies. Op basis van de gegevens die opgeslagen worden via deze cookies, kan je doelgroepen opbouwen die je kan gebruiken voor remarketing campagnes.
Klik op de video hieronder om te zien hoe dat te werk gaat:
Er bestaan verschillende soorten pixels die je kan installeren afhankelijk van de kanalen die je gebruikt om campagnes op te voeren. Denk bijvoorbeeld aan:
- Google Analytics Tracking Code
- Google Tag Manager pixel
- Facebook Pixel
- Linkedin Insight Tag
Wat is de beste biedstrategie voor een Remarketing-campagne?
In Google Advertenties zelf heb je in heel veel mogelijkheden. Dus soms lijkt het best ingewikkeld om hier één uit te kiezen:

De Cost-Per-Click-strategie
Nu, stel je wilt een remarketing campagne opstellen voor de remarketing voor een website, welk doel selecteer je en welke biedstrategie zal je gebruiken?
In zo’n geval is het aangeraden om het leads doel te gebruiken met de CPC-strategie (cost-per-click). Bij Cost-per-click betaal je dus alleen per keer dat iemand effectief klikt op je remarketing advertisement, waardoor deze dus een heel handige is.
Laten we zeggen dat u gemiddeld 1 click krijgt per 1000 impressies. Dan betaald u maar voor deze ene click terwijl deze andere 999 mensen nu wel op de hoogte zijn van uw merk, product … Dit zorgt voor meer awareness bij mogelijke klanten en kan er uiteindelijk voor zorgen dat men na een tijdje toch klikt die dan tot een conversie kan zorgen.
Conclusie
Google Ads Remarketing is een heel krachtig iets en met de juiste aanpak kan dit zeer gunstig zijn voor uw bedrijf. Als het op bied-strategieën aankomt kunt u kiezen uit veel verschillende opties die het beste passen bij uw campagne, maar de CPC biedstrategie is zeker een aanrader voor een remarketing-campagne!
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?
Via ons contactformulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies en gesprek is altijd gratis.