Varamedia logo

Remarketing met Google Ads

Een Google Ads Remarketing strategie nodig? Bieden in SEA-advertenties moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je succesvolle Google-advertentie campagnes leren maken voor remarketing? In dit artikel lees je de beste strategie om in Google Ads te gebruiken om te bieden en welke fouten je best vermijdt!

Je bent hier:
Hoe gebruik je Google Ads voor remarketing?

Wat is Remarketing?

Remarketing campagnes zijn ontworpen SEA-advertenties om specifieke doelgroepen te opnieuw te gaan bereiken op basis van hun gedrag of interactie met je website. Het is een geweldig efficiënte manier om bestaande potentiële fans en klanten te heractiveren, terwijl je tegelijk naamsbekendheid opbouwt.

Wist je dat gemiddeld 2-4% van alle bezoekers van een online winkel, resulteert in een aankoop?

Vrij gekke statistieken wetend dat de meeste organisaties al hun budget blijven gebruiken om nieuwe bezoekers en gebruikers te genereren. En ergens is dat wel terecht, geld en budget blijven inzetten op de top van je funnel blijft erg belangrijk.

Het is belangrijk dat je een deeltje van het budget ook kan inzetting om de mensen te bereiken die al onderaan in je funnel zitten.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Hoe werkt Remarketing?

Remarketing werkt op basis van een stuk code of pixel die je installeert op je website die gegevens over websitebezoekers bijhoudt via browser cookies. Op basis van de gegevens die opgeslagen worden via deze cookies, kan je doelgroepen opbouwen die je kan gebruiken voor remarketing campagnes.

Klik op de video hieronder om te zien hoe dat te werk gaat:

Er bestaan verschillende soorten pixels die je kan installeren afhankelijk van de kanalen die je gebruikt om campagnes op te voeren. Denk bijvoorbeeld aan:

Wat is de beste biedstrategie voor een Remarketing-campagne?

In Google Advertenties zelf heb je in heel veel mogelijkheden. Dus soms lijkt het best ingewikkeld om hier één uit te kiezen:

De Cost-Per-Click-strategie

Nu, stel je wilt een remarketing campagne opstellen voor de remarketing voor een website, welk doel selecteer je en welke biedstrategie zal je gebruiken?

In zo’n geval is het aangeraden om het leads doel te gebruiken met de CPC-strategie (cost-per-click). Bij Cost-per-click betaal je dus alleen per keer dat iemand effectief klikt op je remarketing advertisement, waardoor deze dus een heel handige is. 

Laten we zeggen dat u gemiddeld 1 click krijgt per 1000 impressies. Dan betaald u maar voor deze ene click terwijl deze andere 999 mensen nu wel op de hoogte zijn van uw merk, product … Dit zorgt voor meer awareness bij mogelijke klanten en kan er uiteindelijk voor zorgen dat men na een tijdje toch klikt die dan tot een conversie kan zorgen.

Conclusie

Google Ads Remarketing is een heel krachtig iets en met de juiste aanpak kan dit zeer gunstig zijn voor uw bedrijf. Als het op bied-strategieën aankomt kunt u kiezen uit veel verschillende opties die het beste passen bij uw campagne, maar de CPC biedstrategie is zeker een aanrader voor een remarketing-campagne!

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via ons contactformulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies en gesprek is altijd gratis. 

Interesse in succesvolle Remarketing? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

CPM – Cost Per Mille

De CPM of Cost-Per-Mille zijn de kosten die je betaalt per duizend impressies in SEA-advertenties...

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij je online marketing? In dit artikel lees je wat dit pre...

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... N...

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vra...

SEA

CTR – Click-through rate

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de mensen die jouw SE...

SEA

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touch...

SEA

Google Page Speed: zo krijg je een snelle website!

Wil je weten hoe het is gesteld met je websitesnelheid? Dan is er één adres: Google Pagespeed Ins...

SEA

CPC – Cost Per Click

De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentieplatformen di...

SEA

SEA

Met Google Ads SEA marketing campagnes koopt u webverkeer in op bepaalde belangrijke zoekopdracht...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder! Met een Freelance Bin...

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Go...

Interesse in succesvolle Remarketing? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen