Varamedia logo
33+

Remarketing met Google Ads

Een Google Ads Remarketing strategie nodig? Bieden in SEA-advertenties moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je succesvolle Google-advertentie campagnes leren maken voor remarketing? In dit artikel lees je de beste strategie om in Google Ads te gebruiken om te bieden en welke fouten je best vermijdt!

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Hoe gebruik je Google Ads voor remarketing?

Wat is Remarketing?

Remarketing campagnes zijn ontworpen SEA-advertenties om specifieke doelgroepen te opnieuw te gaan bereiken op basis van hun gedrag of interactie met je website. Het is een geweldig efficiënte manier om bestaande potentiële fans en klanten te heractiveren, terwijl je tegelijk naamsbekendheid opbouwt.

Wist je dat gemiddeld 2-4% van alle bezoekers van een online winkel, resulteert in een aankoop?

Vrij gekke statistieken wetend dat de meeste organisaties al hun budget blijven gebruiken om nieuwe bezoekers en gebruikers te genereren. En ergens is dat wel terecht, geld en budget blijven inzetten op de top van je funnel blijft erg belangrijk.

Het is belangrijk dat je een deeltje van het budget ook kan inzetting om de mensen te bereiken die al onderaan in je funnel zitten.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Hoe werkt Remarketing?

Remarketing werkt op basis van een stuk code of pixel die je installeert op je website die gegevens over websitebezoekers bijhoudt via browser cookies. Op basis van de gegevens die opgeslagen worden via deze cookies, kan je doelgroepen opbouwen die je kan gebruiken voor remarketing campagnes.

Klik op de video hieronder om te zien hoe dat te werk gaat:

Er bestaan verschillende soorten pixels die je kan installeren afhankelijk van de kanalen die je gebruikt om campagnes op te voeren. Denk bijvoorbeeld aan:

Wat is de beste biedstrategie voor een Remarketing-campagne?

In Google Advertenties zelf heb je in heel veel mogelijkheden. Dus soms lijkt het best ingewikkeld om hier één uit te kiezen:

De Cost-Per-Click-strategie

Nu, stel je wilt een remarketing campagne opstellen voor de remarketing voor een website, welk doel selecteer je en welke biedstrategie zal je gebruiken?

In zo’n geval is het aangeraden om het leads doel te gebruiken met de CPC-strategie (cost-per-click). Bij Cost-per-click betaal je dus alleen per keer dat iemand effectief klikt op je remarketing advertisement, waardoor deze dus een heel handige is. 

Laten we zeggen dat u gemiddeld 1 click krijgt per 1000 impressies. Dan betaald u maar voor deze ene click terwijl deze andere 999 mensen nu wel op de hoogte zijn van uw merk, product … Dit zorgt voor meer awareness bij mogelijke klanten en kan er uiteindelijk voor zorgen dat men na een tijdje toch klikt die dan tot een conversie kan zorgen.

Conclusie

Google Ads Remarketing is een heel krachtig iets en met de juiste aanpak kan dit zeer gunstig zijn voor uw bedrijf. Als het op bied-strategieën aankomt kunt u kiezen uit veel verschillende opties die het beste passen bij uw campagne, maar de CPC biedstrategie is zeker een aanrader voor een remarketing-campagne!

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via ons contactformulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies en gesprek is altijd gratis. 

Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun Google Ads campagnes:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan inzetten voor de topposities in Google of beter voor lager gelegen posities? Maakt het een groot verschil en welke strategie kies je best? Dat leer je hier!

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

SEA

Google Ads Factuur

Je Google Ads factuur nodig? Wij krijgen vaak de vraag van klanten hoe je jouw Google Ads facturen kan opvragen voor het afdrukken voor in je administratie. Lees verder in deze handige gids hoe je dat kan doen.

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze tijden met veel concurrentie nog mogelijk om succes te hebben met leadgeneratie via Google Ads, als je beschikt over een klein budget?

Het kan zeker, maar dan moet je keuzes durven maken en het online advertising-spel slim en creatief spelen. Wij geven je 7 tips die ervoor zorgen dat jij wel succes hebt via Google Ads met een klein budget.

SEA

Hoe bereken je een Google Ads budget?

In dit artikel leren we je alles over hoe je een Google Ads budget kan berekenen en met welke factoren er rekening wordt gehouden.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? Dit artikel bevat alle informatie die je moet weten.

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en CRO conversie-optimalisatie.

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

Interesse in succesvolle Remarketing? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?