Varamedia logo
20+

Remarketing met Google Ads

Een Google Ads Remarketing strategie nodig? Bieden in SEA-advertenties moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je succesvolle Google-advertentie campagnes leren maken voor remarketing? In dit artikel lees je de beste strategie om in Google Ads te gebruiken om te bieden en welke fouten je best vermijdt!

Je bent hier:
Hoe gebruik je Google Ads voor remarketing?

Wat is Remarketing?

Remarketing campagnes zijn ontworpen SEA-advertenties om specifieke doelgroepen te opnieuw te gaan bereiken op basis van hun gedrag of interactie met je website. Het is een geweldig efficiënte manier om bestaande potentiële fans en klanten te heractiveren, terwijl je tegelijk naamsbekendheid opbouwt.

Wist je dat gemiddeld 2-4% van alle bezoekers van een online winkel, resulteert in een aankoop?

Vrij gekke statistieken wetend dat de meeste organisaties al hun budget blijven gebruiken om nieuwe bezoekers en gebruikers te genereren. En ergens is dat wel terecht, geld en budget blijven inzetten op de top van je funnel blijft erg belangrijk.

Het is belangrijk dat je een deeltje van het budget ook kan inzetting om de mensen te bereiken die al onderaan in je funnel zitten.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Hoe werkt Remarketing?

Remarketing werkt op basis van een stuk code of pixel die je installeert op je website die gegevens over websitebezoekers bijhoudt via browser cookies. Op basis van de gegevens die opgeslagen worden via deze cookies, kan je doelgroepen opbouwen die je kan gebruiken voor remarketing campagnes.

Klik op de video hieronder om te zien hoe dat te werk gaat:

Er bestaan verschillende soorten pixels die je kan installeren afhankelijk van de kanalen die je gebruikt om campagnes op te voeren. Denk bijvoorbeeld aan:

Wat is de beste biedstrategie voor een Remarketing-campagne?

In Google Advertenties zelf heb je in heel veel mogelijkheden. Dus soms lijkt het best ingewikkeld om hier één uit te kiezen:

De Cost-Per-Click-strategie

Nu, stel je wilt een remarketing campagne opstellen voor de remarketing voor een website, welk doel selecteer je en welke biedstrategie zal je gebruiken?

In zo’n geval is het aangeraden om het leads doel te gebruiken met de CPC-strategie (cost-per-click). Bij Cost-per-click betaal je dus alleen per keer dat iemand effectief klikt op je remarketing advertisement, waardoor deze dus een heel handige is. 

Laten we zeggen dat u gemiddeld 1 click krijgt per 1000 impressies. Dan betaald u maar voor deze ene click terwijl deze andere 999 mensen nu wel op de hoogte zijn van uw merk, product … Dit zorgt voor meer awareness bij mogelijke klanten en kan er uiteindelijk voor zorgen dat men na een tijdje toch klikt die dan tot een conversie kan zorgen.

Conclusie

Google Ads Remarketing is een heel krachtig iets en met de juiste aanpak kan dit zeer gunstig zijn voor uw bedrijf. Als het op bied-strategieën aankomt kunt u kiezen uit veel verschillende opties die het beste passen bij uw campagne, maar de CPC biedstrategie is zeker een aanrader voor een remarketing-campagne!

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via ons contactformulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies en gesprek is altijd gratis. 

Interesse in succesvolle Remarketing? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... Niemand kent jouw (nieuwe) product en mensen gaan dus bijgevolg ook niet online op zoek waardoor je online niet direct kan verkopen. Hoe je toch voor awareness en voor SEA-advertenties zorgt bij potentiële klanten lees je in dit artikel.

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? Dit artikel bevat alle informatie die je moet weten.

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijken we of AI de menselijke elementen kunnen overnemen in Google Ads campagnes.

SEA

Wat zijn Display Ads?

In de wereld van online marketing in Google spelen Display Ads een flinke rol voor bedrijven die willen excelleren met remarketing. Met kleurrijke banners kan je met display ads de ultieme marketingmix maken. Maar laten we even terugspoelen: wat zijn Display Ads nou eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk voor bedrijven die willen opvallen online?

SEA

CTR – Click-through rate

De Click-Through-Rate (CTR) is het cijfer dat weergeeft hoeveel procent van de
mensen die jouw SEA-advertentie hebben gezien ook écht heeft doorgeklikt. Met dit getal krijg je een idee wat je conversie ratio is en of er verbetering nodig is aan jouw website, app of webshop. Ben je benieuwd hoe je jouw Click-Through-Rate kan verhogen? Dat lees je verder in dit artikel.

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit precies is en hoe je leads via Google genereert voor jouw business of product met SEA.

We bekijken hier ook de fundamentele vragen en hoe je Google Advertenties gebruikt.

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door Google Ads conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en zoekwoorden kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Welke biedstrategie werkt best in remarketing campagnes?

Remarketing is een prima advertentiestrategie waarbij je mensen een aantal keer opnieuw een touchpoint laat maken met je merk of product. Door de herhaling hoop je het vertrouwen te doen toenemen en de gebruiker finaal te overtuigen om klant te worden.

Remarketingcampagnes draaien om het creëren van vertrouwen. Op deze pagina geven we een aantal remarketingstrategieën mee.

Interesse in succesvolle Remarketing? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?