Varamedia logo
22+

Hoe bereik je de beste advertentie positie met Google Ads

Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads?” Dit is een vraag die vele bedrijven en personen zich vaak stellen. Maar is dit wel een logische vraag?

Het doel zou niet op de bovenste positie staan mogen zijn. Het is best mogelijk dat je het meest winstgevend bent als je op de bovenste positie staat, maar het is vaak niet zo. De beste plek is meestal niet de bovenste. Waarom dat zo is lees je in dit artikel.

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Hoe bereik je de beste advertentiepositie op Google Ads?

Niet alle Google advertenties zijn gelijk

beste advertentiepositie met google ads-sea-varamedia

Iedere SEA-advertentie die gemaakt wordt is verschillend van elkaar. Stel dat alle advertenties hetzelfde zouden zijn, dan zal degene die het meest betaalt per klik altijd de bovenste positie krijgen. Maar doordat alle advertenties verschillend zijn, is dit niet het geval. Google Ads kijkt ook naar de kwaliteit van uw advertentie en naar de relevantie. Indien jouw advertentie en uw site niet relevant genoeg zijn aan de zoekopdracht, mag je nog zoveel betalen als je maar wil, je zal niet bovenaan verschijnen. 

beste advertentiepositie met google ads-sea-varamedia

Het is belangrijk dat uw advertentie relevant is. Je zult merken dat hoe relevanter jouw advertentie is, hoe hoger Google je plaatst terwijl je minder zal moeten betalen. Als de advertentie gelijk is aan een ander zal het wel afhangen van wie het meeste heeft betaald of wil betalen.

TIP: Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads en conversie tracking

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Vergelijking positie 1 tov 3 in Google Ads

Het grote verschil tussen de 2 posities is de prijs en het verkeer. Indien je een grote winstmarge hebt in jouw bedrijf, zal je de kost van 6€ per klik wel kunnen opvangen en zal je het kunnen/willen omzetten in nieuwe klanten. Indien dit je bedoeling is en je een groot budget hebt zal plaats 1 een goede positie zijn voor je. Stel dat je een kleine winstmarge hebt en je dus een klein budget hebt, is het niet slim om 6€ te betalen maar kies je het best voor bijvoorbeeld 2€ per klik. Door dit te doen zal je minder dan de helft betalen voor plaats 1 en zal je ongeveer op een 3e plaats terecht komen. Hierdoor heb je minder verkeer maar zal je wel veel meer winstgevend zijn. 

TIP: Klik op de video hieronder om te weten te komen hoe Google je positie bepaalt voor je Google Advertentie.

Om te weten waar je het meest winstgevend bent, zal je pas achteraf te weten komen. Het te weten komen van de winstgevendheid zal met vallen en opstaan gebeuren. Je gaat dit pas kunnen zien nadat je een paar kliks hebt gekocht. Soms zal je merken dat je veel verkeer hebt en soms minder. Hiermee kan je jouw bedrag dus aanpassen om zo tot een ultiem resultaat te bekomen.

Conclusie

De conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat je dus voor jezelf zal moeten bepalen wat er voor jou het best is. Heb je een groot budget en wil je zoveel mogelijk verkeer, dan zal je hoogstwaarschijnlijk op de toppositie willen terechtkomen. Maar heb je een kleiner budget en wil je hiermee veel winst halen zal een lagere positie voor jou iets beter zijn.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun nieuwe converterende website:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Google Ads Specialist

Zoek je een Google Ads specialist met expertise in succesvolle SEA-advertenties via Google Ads en/of Bing Ads? Varamedia heeft een deskundig Google-team en gespecialiseerd Bing-team voor je klaarstaan. Wij specialiseren ons in:

  • Google Ads technisch opzetten / beheren / monitoren
  • Succesvolle landingspagina's creëren en bijsturen
  • KPI's opvolgen: rendement en conversies monitoren

 

Met de Google Ads specialisten van Varamedia wordt jouw Google verhaal een pak aangenamer: je krijgt meer zekerheid van succes.

SEA

Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Bodaanpassingen zijn cruciaal bij het opstellen van SEA-advertenties binnen in het platform van Google Ads. Met bodaanpassingen kan je meer of minder advertenties weergeven. Welke voordelen dit heeft voor je advertentie campagne, lees je in dit artikel.

SEA

Wat zijn Google Ads biedingen?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en CRO conversie-optimalisatie.

SEA

Wat zijn Display Ads?

In de wereld van online marketing in Google spelen Display Ads een flinke rol voor bedrijven die willen excelleren met remarketing. Met kleurrijke banners kan je met display ads de ultieme marketingmix maken. Maar laten we even terugspoelen: wat zijn Display Ads nou eigenlijk en waarom zijn ze zo belangrijk voor bedrijven die willen opvallen online?

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing. Google Ads is één van de biotopen waarmee we opstaan en gaan slapen. Maar onze diensten omvatten meer dan enkel het correct draaien van Google Ads campagnes: wij kijken vooral naar rendement.

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

Wil jij met Google Ads aan de slag? Zorg dan dat je mooie kortingen niet misloopt waarmee Google je overtuigt om van haar advertentieplatform gebruik te maken. In deze pagina lichten de experts van ons Google Ads Agency je toe hoe je onmiddellijk je eerste korting te pakken krijgt bij Google advertenties!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?