Varamedia logo

Hoe bereik je de beste advertentie positie met Google Ads

Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads?” Dit is een vraag die vele bedrijven en personen zich vaak stellen. Maar is dit wel een logische vraag?

Het doel zou niet op de bovenste positie staan mogen zijn. Het is best mogelijk dat je het meest winstgevend bent als je op de bovenste positie staat, maar het is vaak niet zo. De beste plek is meestal niet de bovenste. Waarom dat zo is lees je in dit artikel.

Je bent hier:
Hoe bereik je de beste advertentiepositie op Google Ads?

Niet alle Google advertenties zijn gelijk

beste advertentiepositie met google ads-sea-varamedia

Iedere SEA-advertentie die gemaakt wordt is verschillend van elkaar. Stel dat alle advertenties hetzelfde zouden zijn, dan zal degene die het meest betaalt per klik altijd de bovenste positie krijgen. Maar doordat alle advertenties verschillend zijn, is dit niet het geval. Google Ads kijkt ook naar de kwaliteit van uw advertentie en naar de relevantie. Indien jouw advertentie en uw site niet relevant genoeg zijn aan de zoekopdracht, mag je nog zoveel betalen als je maar wil, je zal niet bovenaan verschijnen. 

beste advertentiepositie met google ads-sea-varamedia

Het is belangrijk dat uw advertentie relevant is. Je zult merken dat hoe relevanter jouw advertentie is, hoe hoger Google je plaatst terwijl je minder zal moeten betalen. Als de advertentie gelijk is aan een ander zal het wel afhangen van wie het meeste heeft betaald of wil betalen.

TIP: Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads en conversie tracking

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Vergelijking positie 1 tov 3 in Google Ads

Het grote verschil tussen de 2 posities is de prijs en het verkeer. Indien je een grote winstmarge hebt in jouw bedrijf, zal je de kost van 6€ per klik wel kunnen opvangen en zal je het kunnen/willen omzetten in nieuwe klanten. Indien dit je bedoeling is en je een groot budget hebt zal plaats 1 een goede positie zijn voor je. Stel dat je een kleine winstmarge hebt en je dus een klein budget hebt, is het niet slim om 6€ te betalen maar kies je het best voor bijvoorbeeld 2€ per klik. Door dit te doen zal je minder dan de helft betalen voor plaats 1 en zal je ongeveer op een 3e plaats terecht komen. Hierdoor heb je minder verkeer maar zal je wel veel meer winstgevend zijn. 

TIP: Klik op de video hieronder om te weten te komen hoe Google je positie bepaalt voor je Google Advertentie.

Om te weten waar je het meest winstgevend bent, zal je pas achteraf te weten komen. Het te weten komen van de winstgevendheid zal met vallen en opstaan gebeuren. Je gaat dit pas kunnen zien nadat je een paar kliks hebt gekocht. Soms zal je merken dat je veel verkeer hebt en soms minder. Hiermee kan je jouw bedrag dus aanpassen om zo tot een ultiem resultaat te bekomen.

Conclusie

De conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat je dus voor jezelf zal moeten bepalen wat er voor jou het best is. Heb je een groot budget en wil je zoveel mogelijk verkeer, dan zal je hoogstwaarschijnlijk op de toppositie willen terechtkomen. Maar heb je een kleiner budget en wil je hiermee veel winst halen zal een lagere positie voor jou iets beter zijn.

Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:

Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder! Met een Freelance Bin...

SEA

Het Google Tag Manager pixel installeren op je website

Met Google Tag Manager (GTM) kun je al je marketingpixels beheren vanop één plek. Daarnaast is Go...

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een advert...

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en...

SEA

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem ...

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze ti...

SEA

Hoe gebruik je Frequency Caps in Google Ads?

Wat zijn Frequency Caps in Google Ads en hoe gebruik je deze deze? In dit artikel geven we een du...

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijk...

SEA

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA...

SEA

Is Google Ads ook nuttig voor kleine zaken?

Is het nuttig om Google Ads te gebruiken, ook al ben je een klein bedrijf? In dit artikel geven w...

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan g...

SEA

Google Page Speed: zo krijg je een snelle website!

Wil je weten hoe het is gesteld met je websitesnelheid? Dan is er één adres: Google Pagespeed Ins...

SEA

Hoe gebruik je Google Ads voor nieuwe producten?

Hoe target je mensen met Google Ads als ze jouw product nog niet kennen? Het is niet evident... N...

SEA

CR – Conversieratio

Het conversieratio of conversiepercentage, is één van de meest gebruikte cijfers om het succes va...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen