Niet alle Google advertenties zijn gelijk

Iedere SEA-advertentie die gemaakt wordt is verschillend van elkaar. Stel dat alle advertenties hetzelfde zouden zijn, dan zal degene die het meest betaalt per klik altijd de bovenste positie krijgen. Maar doordat alle advertenties verschillend zijn, is dit niet het geval. Google Ads kijkt ook naar de kwaliteit van uw advertentie en naar de relevantie. Indien jouw advertentie en uw site niet relevant genoeg zijn aan de zoekopdracht, mag je nog zoveel betalen als je maar wil, je zal niet bovenaan verschijnen.

Het is belangrijk dat uw advertentie relevant is. Je zult merken dat hoe relevanter jouw advertentie is, hoe hoger Google je plaatst terwijl je minder zal moeten betalen. Als de advertentie gelijk is aan een ander zal het wel afhangen van wie het meeste heeft betaald of wil betalen.
TIP: Hoe bereik je de beste advertentiepositie met Google Ads en conversie tracking?
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Vergelijking positie 1 tov 3 in Google Ads
Het grote verschil tussen de 2 posities is de prijs en het verkeer. Indien je een grote winstmarge hebt in jouw bedrijf, zal je de kost van 6€ per klik wel kunnen opvangen en zal je het kunnen/willen omzetten in nieuwe klanten. Indien dit je bedoeling is en je een groot budget hebt zal plaats 1 een goede positie zijn voor je. Stel dat je een kleine winstmarge hebt en je dus een klein budget hebt, is het niet slim om 6€ te betalen maar kies je het best voor bijvoorbeeld 2€ per klik. Door dit te doen zal je minder dan de helft betalen voor plaats 1 en zal je ongeveer op een 3e plaats terecht komen. Hierdoor heb je minder verkeer maar zal je wel veel meer winstgevend zijn.
TIP: Klik op de video hieronder om te weten te komen hoe Google je positie bepaalt voor je Google Advertentie.
Om te weten waar je het meest winstgevend bent, zal je pas achteraf te weten komen. Het te weten komen van de winstgevendheid zal met vallen en opstaan gebeuren. Je gaat dit pas kunnen zien nadat je een paar kliks hebt gekocht. Soms zal je merken dat je veel verkeer hebt en soms minder. Hiermee kan je jouw bedrag dus aanpassen om zo tot een ultiem resultaat te bekomen.
Conclusie
De conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat je dus voor jezelf zal moeten bepalen wat er voor jou het best is. Heb je een groot budget en wil je zoveel mogelijk verkeer, dan zal je hoogstwaarschijnlijk op de toppositie willen terechtkomen. Maar heb je een kleiner budget en wil je hiermee veel winst halen zal een lagere positie voor jou iets beter zijn.
Beluister de podcast hieronder over dit onderwerp:
Leadgeneratie specialist voor Google Ads nodig?
Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met onze expert in Leadgeneratie via Google Ads. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een Leadgeneratie Audit willen ontvangen? Dit is een gratis service om elkaar beter te leren kennen. Vraag deze Audit aan via het menu op de website!