Varamedia logo
20+

Meerdere Google Ads campagnes

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes heb lopen? In dit artikel kom je er meer over te weten.

Je bent hier:
Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

2 Google Ads campagnes - Bied ik tegen mezelf?

Het gaat hier over het lopen van 2 Google Ads campagnes (1 SEA-campagne & 1 Smart Bidding campagne) met hetzelfde product en advertentie. 

Deze vraag is belangrijk: werken meerdere Google Ads campagnes tegen elkaar en werk je jezelf tegen hiermee? Of maakt het niet uit?

In dit artikel leggen we dit uitgebreid uit.

Geen concurrentie

Het is belangrijk om te zorgen dat je campagnes niet met elkaar concurreren: als je meerdere campagnes hebt die dezelfde zoekwoorden targeten, kan het zijn dat ze elkaars prestaties beïnvloeden. Dat kan dan weer mogelijks leiden tot hogere kosten of een minder efficiënte advertentieweergave.

Zorg ervoor dat je je zoekwoorden goed beheert en uitsluitingszoekwoorden gebruikt om overlapping en concurrentie tussen je campagnes te minimaliseren.

Het is ook een goed idee om de prestaties van je campagnes regelmatig te controleren en te optimaliseren om ervoor te zorgen dat je het beste rendement op je investering behaalt.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Is een Smart Bidding of AI-gedreven campagne de beste optie?

Tegenwoordig kan je met AI en smart campagnes veel bereiken: je kan Google zelf laten beslissen over veel campagne-instellingen.

Maar je wilt niet ALLES aan Google overlaten: problemen als Keyword Cannibalization in PPC (wanneer 2 of meer campagnes op hetzelfde zoekwoord targeten) los je niet zomaar op. De tool Adalysis kan je helpen met het ontdekken van deze problemen. Bekijk de video hieronder om die tool te leren kennen.

Google Ads expert nodig?

Zoek je een expert in leadgeneratie via Google Ads of een ervaren SEO bureau? Aarzel niet om ons te contacteren!

google ads campagne-sea-varamedia

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de voor en -nadelen van beiden.

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vragen beantwoorden. Vragen zoals, werken SEA-advertenties even goed voor het ene andere product/bedrijf als voor een andere? Waarom werken Google-Ads en wat is het budget van een advertentiecampagne? Dat bespreken we in het artikel hieronder.

SEA

Wat zijn Google Ads biedingen?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

SEA

CPM – Cost Per Mille

De CPM of Cost-Per-Mille zijn de kosten die je betaalt per duizend impressies in SEA-advertenties en bij adverteren op social media. Een impressie wordt gemeten van zodra je advertentie op het scherm van de gebruiker wordt geladen - maar daarom ben je nog niet gezien.

De biedstrategie hier zal een Cost Per Impression zijn. Deze wordt steeds uitgedrukt in Cost Per Mille (CPM): kost per 1000 impressies.

Op online marketing platformen zoals Google Ads, Facebook en vele anderen kun je op verschillende manieren betalen voor reach. Hoe dit werkt en wat de verschillen zijn, bespreken we in dit artikel.

SEA

Bing Ads Specialist

Een Bing Ads Specialist nodig in België of Nederland? Zoek dan niet verder!

Met een Freelance Bing Consultant van Varamedia kan je meer bezoekers trekken naar je website met SEA-advertenties in Bing. Als SEA Agency ligt onze specialisatie in het genereren van kwalitatieve, warme leads op je website, app of webshop. Benieuwd hoe wij werken? Lees verder hieronder.

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw SEA-advertentie campagne is in het genereren van essentiële acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door Google Ads conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en zoekwoorden kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

SEA

Youtube adverteren

Op Youtube Adverteren is makkelijker dan je denkt. Reclame op Youtube is niet enkel voor grote bedrijven met een groot SEA-advertentie budget. Geloof je ons niet? Blijf dan zeker lezen.

SEA

Google Ads

Wil je weten of Google Ads kan helpen bij jouw online marketing? In dit artikel lees je wat dit precies is en hoe je leads via Google genereert voor jouw business of product met SEA.

We bekijken hier ook de fundamentele vragen en hoe je Google Advertenties gebruikt.

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties voor een actie die een bezoeker uitvoert. Die actie is altijd een conversie vorm. Bijvoorbeeld bij het kopen van een product of dienst, een telefoongesprek of inschrijven op jouw nieuwsbrief. Bij CPA betaal je enkel voor conversies tijdens een marketingcampagne. Hoe dat precies werkt en de verschillen met andere manieren bespreken we in dit artikel.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?