Varamedia logo
33+

Meerdere Google Ads campagnes

Kan het kwaad om meerdere Google Ads campagnes te runnen? Bied ik tegen mezelf als ik 2 campagnes heb lopen? In dit artikel kom je er meer over te weten.

Website laten maken
Voordat je verder leest... even gedag zeggen ūüĎč

Wij zijn Varamedia en zijn gebeten door Search Engine Advertising. Wil je meer rendement halen uit je lopende Google Ads campagnes en wil je weten hoe je de advertenties nog beter kunt maken? Laat dan je campagnes beheren en optimaliseren door Varamedia. Ons Google Ads agency heeft Google Ads-gecertificeerde professionals in huis die ervoor zorgen dat je meer leads, omzet én klanten krijgt. Van een Google Ads audit tot campagne management. Varamedia zorgt ervoor dat elk aspect van jouw Google Ads tiptop in orde is.

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Bied ik tegen mezelf met 2 Google Ads campagne?

2 Google Ads campagnes - Bied ik tegen mezelf?

Het gaat hier over het lopen van 2 Google Ads campagnes (1 SEA-campagne & 1 Smart Bidding campagne) met hetzelfde product en advertentie. 

Deze vraag is belangrijk: werken meerdere Google Ads campagnes tegen elkaar en werk je jezelf tegen hiermee? Of maakt het niet uit?

In dit artikel leggen we dit uitgebreid uit.

Geen concurrentie

Het is belangrijk om te zorgen dat je campagnes niet met elkaar concurreren: als je meerdere campagnes hebt die dezelfde zoekwoorden targeten, kan het zijn dat ze elkaars prestaties be√Įnvloeden. Dat kan dan weer mogelijks leiden tot hogere kosten of een minder effici√ęnte advertentieweergave.

Zorg ervoor dat je je zoekwoorden goed beheert en uitsluitingszoekwoorden gebruikt om overlapping en concurrentie tussen je campagnes te minimaliseren.

Het is ook een goed idee om de prestaties van je campagnes regelmatig te controleren en te optimaliseren om ervoor te zorgen dat je het beste rendement op je investering behaalt.

Neem contact op met Varamedia voor meer informatie

Is een Smart Bidding of AI-gedreven campagne de beste optie?

Tegenwoordig kan je met AI en smart campagnes veel bereiken: je kan Google zelf laten beslissen over veel campagne-instellingen.

Maar je wilt niet ALLES aan Google overlaten: problemen als Keyword Cannibalization in PPC (wanneer 2 of meer campagnes op hetzelfde zoekwoord targeten) los je niet zomaar op. De tool Adalysis kan je helpen met het ontdekken van deze problemen. Bekijk de video hieronder om die tool te leren kennen.

Google Ads expert nodig?

Zoek je een expert in leadgeneratie via Google Ads of een ervaren SEO bureau? Aarzel niet om ons te contacteren!

google ads campagne-sea-varamedia
Jeroen Van Raemdonck

Jeroen Van Raemdonck

Marketingondernemer met 15+ jaar ervaring

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Google Ads expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun nieuwe converterende website:

Uitgelichte case: Groep Wouters

"Van minder dan 10 leads per MAAND, tot verschillende leads per DAG."

Varamedia bouwde een volledig nieuwe website voor Groep Wouters die sterk conversiegericht is. Via Google Ads en Social media marketing wordt verkeer gegenereerd, waarna de bezoekers met gerichte lead magnets kunnen mensen een inspiratiebrochure opvragen, waarna e-mail remarketing wordt opgestart. Bovendien is de website helemaal uitgebouwd met SEO-pagina’s en voerde Varamedia een link building campagne om het SEO-verkeer te doen stijgen.

Gerelateerde artikels

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze tijden met veel concurrentie nog mogelijk om succes te hebben met leadgeneratie via Google Ads, als je beschikt over een klein budget?

Het kan zeker, maar dan moet je keuzes durven maken en het online advertising-spel slim en creatief spelen. Wij geven je 7 tips die ervoor zorgen dat jij wel succes hebt via Google Ads met een klein budget.

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? Dit artikel bevat alle informatie die je moet weten.

SEA

Wat zijn Google Search Partners?

Google Search Partners is een netwerk van verschillende pagina's en bedrijven die met Google samenwerken om SEA-advertenties weer te geven. Je kunt clicks kopen van Google Ads via het netwerk van zoekpartners, waarna je advertenties worden weergegeven op deze pagina's die deel uitmaken van het netwerk. Of het loont om in zo'n netwerk te zitten en de voordelen hiervan lees je in dit artikel.

SEA

Conversietracking ‚Äď Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking¬†ook wel conversion tracking genoemd¬†is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u kunt nagaan hoe goed uw¬†SEA-advertentie¬†campagne is in het genereren van essenti√ęle acties of gegevens voor uw bedrijf. Met de gegevens die door¬†Google Ads¬†conversion tracking worden geregistreerd, kunt u vaststellen welke onderdelen van uw campagne wel en niet werken, zodat u uw offertes, advertentietekst en¬†zoekwoorden¬†kunt optimaliseren. In dit artikel bespreken we hoe je conversietracking precies doet.

SEA

Wat zijn Google Ads biedingen?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

SEA

Wat is Google Ads met Artifici√ęle Intelligentie?

Gaat artifici√ęle intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijken we of AI de menselijke elementen kunnen overnemen in Google Ads campagnes.

SEA

Hoe goed werkt Google Ads?

Om te kunnen weten hoe goed je Google Ads werkt, is het misschien beter dat we eerst een paar vragen beantwoorden. Vragen zoals, werken SEA-advertenties even goed voor het ene andere product/bedrijf als voor een andere? Waarom werken Google-Ads en wat is het budget van een advertentiecampagne? Dat bespreken we in het artikel hieronder.

SEA

Google Ads met een klein budget

Wil je Google Ads inschakelen met een klein budget? Lees dan deze tips hoe je het maximale uit Google kan halen, zelfs als je niet het grootste marketingbudget hebt!

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan inzetten voor de topposities in Google of beter voor lager gelegen posities? Maakt het een groot verschil en welke strategie kies je best? Dat leer je hier!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?