2 Google Ads campagnes - Bied ik tegen mezelf?
Het gaat hier over het lopen van 2 Google Ads campagnes (1 SEA-campagne & 1 Smart Bidding campagne) met hetzelfde product en advertentie.
Deze vraag is belangrijk: werken meerdere Google Ads campagnes tegen elkaar en werk je jezelf tegen hiermee? Of maakt het niet uit?
In dit artikel leggen we dit uitgebreid uit.

Geen concurrentie
Het is belangrijk om te zorgen dat je campagnes niet met elkaar concurreren: als je meerdere campagnes hebt die dezelfde zoekwoorden targeten, kan het zijn dat ze elkaars prestaties beïnvloeden. Dat kan dan weer mogelijks leiden tot hogere kosten of een minder efficiënte advertentieweergave.
Zorg ervoor dat je je zoekwoorden goed beheert en uitsluitingszoekwoorden gebruikt om overlapping en concurrentie tussen je campagnes te minimaliseren.
Het is ook een goed idee om de prestaties van je campagnes regelmatig te controleren en te optimaliseren om ervoor te zorgen dat je het beste rendement op je investering behaalt.
Neem contact op met Varamedia voor meer informatie
Is een Smart Bidding of AI-gedreven campagne de beste optie?
Tegenwoordig kan je met AI en smart campagnes veel bereiken: je kan Google zelf laten beslissen over veel campagne-instellingen.
Maar je wilt niet ALLES aan Google overlaten: problemen als Keyword Cannibalization in PPC (wanneer 2 of meer campagnes op hetzelfde zoekwoord targeten) los je niet zomaar op. De tool Adalysis kan je helpen met het ontdekken van deze problemen. Bekijk de video hieronder om die tool te leren kennen.
Google Ads expert nodig?
Zoek je een expert in leadgeneratie via Google Ads of een ervaren SEO bureau? Aarzel niet om ons te contacteren!
