Varamedia logo

Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Bodaanpassingen zijn cruciaal bij het opstellen van SEA-advertenties binnen in het platform van Google Ads. Met bodaanpassingen kan je meer of minder advertenties weergeven. Welke voordelen dit heeft voor je advertentie campagne, lees je in dit artikel.

Je bent hier:
Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Wat zijn bodaanpassingen en hoe werken ze?

Wat zijn ze? Zoals eerder vermeld kan je bodaanpassingen gebruiken om advertenties meer of minder te laten weergeven. Dit kan door op basis van verschillende soorten types.

Stel je hebt een webshop waar je schoenen verkoopt. Met Google Ads heb je een campagne opgestart waar je een bod hebt van €10 per klik. Je ziet op Google Analytics dat vrouwen veel meer kopen dan mannen. Je kan dan met bodaanpassingen bijvoorbeeld -10% minder betalen. Google zal je advertentie dan -10% minder tonen aan mannen.

Hoe werkt het? Via een optie binnen het Google Ads platform pas je jouw bod aan door het op een bepaalde percentage te zetten. Je betaalt dan ook meer of minder voor een bod aan de hand van een speciale formule:

Types bodaanpassingen

Er zijn veel verschillende types die je kan selecteren. Hieronder vindt je een lijst.

Bij elke type bodaanpassing kan je een bereik instellen van -90% tot +900% (uitgezonderd type populairste content, bereik is hier van 0% tot 500%). Je kan ook meerdere bodaanpassingen hebben per campagne, maar dan mag het totaal van het bereik niet groter zijn dan 900%.

Conclusie

Je kan dus besluiten dat bodaanpassingen zeer belangrijk zijn bij het adverteren met Google Ads. Je kan veel geld besparen door minder te adverteren bij bepaalde doelgroepen waar je niet veel conversies hebt. Je kan dan dat geld gebruiken om meer te adverteren bij belangrijkere doelgroepen. Je kan zo het aantal conversies maximaliseren.

Ontdek hier hoe je op een efficiënte manier leads genereert via Google Ads.

De volledige podcast over bodaanpassingen kan je hier beluisteren.

Expert voor Google Ads nodig?

Aarzel niet om Varamedia te contacteren als je topexperts in Google Ads zoekt. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend.

Neem contact met ons op voor meer informatie

Interesse in veel meer leads, zelfs met een beperkt budget? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Kies Varamedia als jouw PPC Expert

Gerelateerde artikels

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en...

SEA

CPL – Cost Per Lead

CPA of Cost per Lead is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties per lead. Leadgeneratie kan g...

SEA

Wat zijn Google Ads biedingen?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil ...

SEA

Bing Ads vs Google Ads

Wat is het verschil tussen Bing en Google ads? In dit artikel kom je o.a. meer te weten over de v...

SEA

Wat is Google Ads met Artificiële Intelligentie?

Gaat artificiële intelligentie de jobs overnemen van manuele SEA-campagnes? In dit artikel bekijk...

SEA

Conversietracking – Wat zijn de voordelen en hoe zet je het klaar?

Conversietracking ook wel conversion tracking genoemd is een zeer krachtig hulpmiddel waarmee u k...

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Google Ads Agency / SEA Marketing Agency

Met Varamedia zijn wij dagelijks bezig met search marketing: Google Ads is één van de biotopen wa...

SEA

Wat zijn Display Ads?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan...

SEA

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA...

SEA

Google Ads 75 euro promo nodig?

CPA, ook Cost per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties ...

SEA

SEA Marketing Agency

Varamedia is een gespecialiseerd SEA Marketing Agency met expertise in SEA traffic acquisition en...

SEA

Concurrenten targetten op Google Ads?

De naam van je concurrenten targetten, waarom zou je dat niet doen? Is het slim en mag het wel? D...

SEA

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA...

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze ti...

Interesse in veel meer leads, zelfs met een beperkt budget? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen