Varamedia logo
20+

Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Bodaanpassingen zijn cruciaal bij het opstellen van SEA-advertenties binnen in het platform van Google Ads. Met bodaanpassingen kan je meer of minder advertenties weergeven. Welke voordelen dit heeft voor je advertentie campagne, lees je in dit artikel.

Je bent hier:
Waarom je best Google Ads bodaanpassingen gebruikt

Wat zijn bodaanpassingen en hoe werken ze?

Wat zijn ze? Zoals eerder vermeld kan je bodaanpassingen gebruiken om advertenties meer of minder te laten weergeven. Dit kan door op basis van verschillende soorten types.

Stel je hebt een webshop waar je schoenen verkoopt. Met Google Ads heb je een campagne opgestart waar je een bod hebt van €10 per klik. Je ziet op Google Analytics dat vrouwen veel meer kopen dan mannen. Je kan dan met bodaanpassingen bijvoorbeeld -10% minder betalen. Google zal je advertentie dan -10% minder tonen aan mannen.

Hoe werkt het? Via een optie binnen het Google Ads platform pas je jouw bod aan door het op een bepaalde percentage te zetten. Je betaalt dan ook meer of minder voor een bod aan de hand van een speciale formule:

Types bodaanpassingen

Er zijn veel verschillende types die je kan selecteren. Hieronder vindt je een lijst.

Bij elke type bodaanpassing kan je een bereik instellen van -90% tot +900% (uitgezonderd type populairste content, bereik is hier van 0% tot 500%). Je kan ook meerdere bodaanpassingen hebben per campagne, maar dan mag het totaal van het bereik niet groter zijn dan 900%.

Conclusie

Je kan dus besluiten dat bodaanpassingen zeer belangrijk zijn bij het adverteren met Google Ads. Je kan veel geld besparen door minder te adverteren bij bepaalde doelgroepen waar je niet veel conversies hebt. Je kan dan dat geld gebruiken om meer te adverteren bij belangrijkere doelgroepen. Je kan zo het aantal conversies maximaliseren.

Ontdek hier hoe je op een efficiënte manier leads genereert via Google Ads.

De volledige podcast over bodaanpassingen kan je hier beluisteren.

Expert voor Google Ads nodig?

Aarzel niet om Varamedia te contacteren als je topexperts in Google Ads zoekt. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend.

Neem contact met ons op voor meer informatie

Interesse in veel meer leads, zelfs met een beperkt budget? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Kies Varamedia als jouw PPC Expert

Gerelateerde artikels

SEA

Moet ik voor de toppositie bieden met een gelimiteerd budget?

Veel markteers vragen zich af: als ik een bepaald Google Ads budget hebt... Kan ik dat budget dan inzetten voor de topposities in Google of beter voor lager gelegen posities? Maakt het een groot verschil en welke strategie kies je best? Dat leer je hier!

SEA

CPC – Cost Per Click

De CPC of Cost-Per-Click is de prijs die je betaalt voor een klik in SEA-advertentieplatformen die werken op basis van veilingen (Google Ads, Facebook, Instagram en andere vormen van Social Media Marketing).

SEA

Wat zijn Google zoekwoorden?

Een Google Ads zoekwoord wordt ook wel eens keyword genoemd, dat zijn woord(en) waarop een adverteerder biedt. Wanneer iemand naar die keywords zoekt, dan verschijnen gerelateerde SEA-advertenties bovenaan je search engine.

SEA

CPA – Cost Per Action / Acquisition

CPA, ook Cost Per Action of Cost per Acquisition, is de prijs die je betaalt in SEA-advertenties voor een actie die een bezoeker uitvoert. Die actie is altijd een conversie vorm. Bijvoorbeeld bij het kopen van een product of dienst, een telefoongesprek of inschrijven op jouw nieuwsbrief. Bij CPA betaal je enkel voor conversies tijdens een marketingcampagne. Hoe dat precies werkt en de verschillen met andere manieren bespreken we in dit artikel.

SEA

CTA – Call To Action

Een Call-To-Action (CTA) is meestal een knop of banner die de bezoeker aanspreekt en haar of hem tracht te overtuigen om te klikken, een aankoop te doen, een registratie te doen of een e-mailadres op te geven (denk aan een nieuwsbrie-inschrijving). Zeker bij SEA-advertenties (zoals Google Ads) is een CTA belangrijk om de juiste leads aan te trekken.

SEA

Hoe genereer je leads via Google Ads

Hoe genereer je leads via Google Ads zonder advertentiebudget te verspillen? En is het in deze tijden met veel concurrentie nog mogelijk om succes te hebben met leadgeneratie via Google Ads, als je beschikt over een klein budget?

Het kan zeker, maar dan moet je keuzes durven maken en het online advertising-spel slim en creatief spelen. Wij geven je 7 tips die ervoor zorgen dat jij wel succes hebt via Google Ads met een klein budget.

SEA

ROAS – Return on advertising spending

Een Return On Advertising Spending (ROAS) is een advertentieformule die de effectiviteit van een online marketing campagne meet. Een ROAS helpt adverteerders te bepalen welke methodes werken. Zo weet je welke SEA-advertentiecampagnes je moet verbeteren. Bij ROAS gaat het dus om je advertentie-budget.

SEA

Wat zijn Google Ads biedingen?

Bieden in Google Ads moet je zien als een soort veiling voor de toppositie in Google Search. Wil je beginnen met een succesvolle Google SEA-advertentie campagne?
In dit artikel lees je hoe Google Ads Bidding werkt en welke fouten je best vermijdt!

SEA

A/B testing

A/B Testing is een vorm van splittesten waarin je 2 varianten van een pagina, website, app of SEA-advertentie uittest tegen elkaar om de conversieratio te verbeteren. Bij een A/B Test toon je afwisselend de twee varianten A en B aan je bezoekers. De helft van de bezoekers ziet variant A en de andere helft ziet variant B. In beide gevallen wordt gekeken of de ene variant beter werkt dan de andere. Hoe dat precies gebeurt lees je in dit artikel.

Interesse in veel meer leads, zelfs met een beperkt budget? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?