Een copywriting bureau: de belangrijkste pijlers
Van webtekst tot persbericht
De opdrachten die onze copywriters krijgen, zijn erg gevarieerd. Zo kunnen bedrijven vragen om teksten ‘from scratch’ te maken of bestaande teksten aan te passen. Vaak vragen opdrachtgevers om online teksten te schrijven, zoals blogs, landingspagina’s, artikelen, SEO-webteksten, een verhaal, mailings of posts op sociale media, maar ook offline content, zoals folders en brochures, kan tot het takenpakket behoren.
Copywriting= verkopen
Copywriting is meer dan een creatief, leesbaar tekstje schrijven. Copywriters zijn verkopers in hart en nieren. Het doel van elke professionele copywriter is om lezers te overtuigen en aan te zetten tot actie. Dat wil onder andere zeggen: een service of product laten kopen, een formulier invullen, een offerte aanvragen, op een link klikken of contact opnemen met de aanbieder. Met hun wervende stijl en stevige taal weten ze perfect hoe ze een commerciële tekst moeten aanpakken en een overtuigende boodschap kunnen brengen.
SEO- specialisten
Maar wat is het nut van een goed geschreven tekst als potentiële klanten die niet op Google kunnen vinden? Daarom is het tegenwoordig bij het schrijven van online content erg belangrijk dat bezoekers snel hun weg vinden naar de website van je bedrijf. In plaats van te investeren in kortstondige, betaalde advertenties, is het veel slimmer om te kiezen voor duurzame copy’s die hoog ranken op Google. De copywriters van Varamedia zijn vertrouwd met SEO en weten perfect welke keywords ze moeten gebruiken om dat resultaat te bereiken. Zo proberen ze altijd het maximale uit je content te halen.
Verbal branding

Copywriters moeten daarnaast ook rekening houden met de ‘verbal identity’ van het bedrijf. Via een gesprek of interview toetsen we bij het bedrijf af wat hun kernwaarden zijn. Waarvoor staan ze? Wat maakt hen anders dan de anderen? Ook het doelpubliek (generatie X, generatie Z, senioren,…), de communicatieve kanalen (Facebook, Instagram, webverkeer, e-mail) en communicatieve doelstellingen (lezer overtuigen, informeren) worden hierbij besproken.
Met al deze informatie in het achterhoofd kunnen we vervolgens de verbal identity van het bedrijf zo optimaal en sterk mogelijk laten doorschemeren bij het schrijven van de teksten. Dat kan dan zowel op inhoudsniveau, als op stijlniveau zijn (ook wel ‘tone-of-voice’ genoemd).
Waarom kiezen voor een goed copywriting bureau?
Een scorende website op Google

De concurrentie op Google is ontzettend groot geworden. Je bedrijf heeft dan ook nood aan een sterke marketing om met je website steeds bovenaan de lijsten te blijven eindigen. Wil je de concurrenten steeds een stapje voorblijven? Dan besteedt je best uit aan een copywriting agency of tekstbureau. Zij zijn erin gespecialiseerd om via zoekmachine optimalisatie (zoals een keyword research en andere technieken) jouw website zo hoog mogelijk op Google, en andere grote zoekmachines, te doen ranken. Een SEO-copywriter is dus niet enkel schrijver, maar ook een content marketeer. Het is een professional die voor kwalitatieve teksten zorgt en tegelijkertijd je website doet klimmen op de Google-ladder. Twee vliegen in één klap!
Neem contact met ons op voor meer informatie
Krijg een goed rendement op je investering

Sommige bedrijven denken dat investeren in betaalde advertenties veel rendabeler is dan het aanwerven van een copywriter. Dat blijkt helemaal niet te kloppen, want volgens ‘the content marketing institute’ is content marketing effectiever dan betaalde zoekopdrachten.
Bovendien is content marketing 62% goedkoper dan klassieke marketingstrategieën. Het is dus beter om te kiezen voor een copywriting bureau die hoogwaardige en duurzame content maakt, waarmee je alle concurrentie in de Google-zoekresultaten voorbij steekt, dan nodeloos veel geld te pompen in kortstondige, minder rendabele advertenties.
Woorden leiden tot verkoop. De juiste copywriter doet dat via zijn persuasieve, vlotte taalgebruik, maar ook via een slimme call to action kan hij zijn lezerspubliek net dat juiste duwtje in de rug te geven.
Last but not least: time is money. Teksten schrijven kost heel veel tijd. Kies voor een copywriting bureau en laat je team zich focussen op de echte kerntaken.
Freelance copywriter of copywriting bureau?
Op zoek naar de flexibiliteit van een freelance copywriter? Of wil je liever een full-service copywriting agency? Je hoeft niet te kiezen. Ga voor ‘the best of both worlds’ en kies voor Varamedia.
Bij ons heb je zowel de wendbaarheid van een freelancer als de zekerheid en jarenlange expertise van een gevestigde agency. Wij hebben freelance tekstschrijvers in huis maar jij als klant hebt 1 aanspreekpunt en een solide systeem van quality control waarop je kan vertrouwen.
Daarbij hebben wij als online marketingbureau zowel digitale marketingexperts als SEO-copywriters in huis. Bij ons kan je zo niet alleen terecht voor kwalitatieve content, maar ook voor advies over marketing, het opzetten van een website, grafische vormgeving én leadgeneratie.

Copywriters bij Varamedia
Lange epistels of korte, catchy teksten, een professionele toon of een goeie hoek af: bij Varamedia schrijven wij commerciële teksten voor ambitieuze ondernemingen in heel het land.
Onze visie? Schrijven met impact. Met onze SEO copywriting mag je erop rekenen dat jouw website niet alleen heel wat bezoekers zal trekken, maar ook de kans op conversies zal maximaliseren. Dat is toch het uiteindelijke doel, niet?
Wij houden daarbij steeds rekening met jouw wensen en gaan op zoek naar de beste manier om jouw merkidentiteit zoveel mogelijk tot z’n recht te laten komen. Met veel plezier verdiepen we ons in eender welk onderwerp en zorgen we ervoor dat niet enkel bezoekers op de website, maar ook de zoekmachine Google de teksten prettig vindt.
- Kwaliteit: Kwaliteit is ons stokpaardje. Wij gaan steeds voor aantrekkelijke, foutloze content die naadloos aansluit bij het DNA van jouw bedrijf. Onze copywriters werken steeds nauw samen en controleren elkaars werk, waardoor we u echte kwaliteit kunnen garanderen.
- SEO: Onze in-house copywriters kennen de regels van de SEO-kunst. Zij zijn getraind om webpagina’s hoog te laten eindigen op zoekmachines.
- Tonnen ervaring: Onze copywriters zijn taalkundige tovenaars met al heel wat copy meters op hun teller. Inmiddels hebben we daardoor enorm veel kennis over allerlei, uiteenlopende onderwerpen: van voedingssupplementen, tot vakantiehuizen. Geen enkel thema schrikt ons nog af.
- Maximaal resultaat: Het doel van onze copywriters? De lezer aanzetten tot actie en resultaten boeken: meer leads genereren, meer verkoop, meer inschrijvingen, enzovoort.
Neem contact met ons op voor meer informatie