Varamedia logo
33+
/
/
DHB Bank

Hoe DHB Bank groeide met sterke SEO Copywriting

DHB Bank, een nieuwe Belgische bank met zetel in Brussel, wilde sterk groeien in de categorie ‘persoonlijke leningen’. Hoe? Door Google uiteraard: deze zoekmachine blijkt voor de meeste mensen die zoeken naar de keuzes in persoonlijke leningen de nummer 1 place to be. We gingen aan de slag met een consultancy- en SEO-traject waarbij de website enerzijds werd vertaald in meerdere talen, anderzijds de SEO-structuur werd opgebouwd voor een maximale groei in Google.

De uitdaging

 De bankensector is in Google heel competitief. Hoe spring je dan toch met kop en schouders boven het maaiveld uit? Met een goede SEO-structuur uiteraard die ervoor zorgt dat Google de website hoger waardeert dan andere websites. En ten tweede: ijzersterke copywriting in de perfecte verbal identity en tone of voice met een sterke uitstraling van de kernwaarden van de bank.

Onze aanpak

We gingen aan de slag met een SEO-consultancy traject waarbij we eerst de nodige adviezen opbouwden rond de ideale SEO-structuur. Vervolgens gingen onze SEO Copywriters in 2 talen (Frans en Nederlands) aan de slag.

Het resultaat

De website van de bank werd succesvol vertaald in 2 talen met de perfecte tone of voice. Vervolgens werd de website op bepaalde belangrijke zoekwoorden zoals ‘persoonlijke lening’ veel beter gevonden. Daarnaast waren de KPI’s van DHB Bank ook inhoudelijk belangrijk: de teksten op de website moesten de juiste verbal identity uitstralen wat ook bijdroeg aan meer klantenvertrouwen en on-site conversies. 

Ook zulke resultaten boeken?

Bekijk ook zeker deze cases:

Wil jij ook zulke resultaten boeken? Contacteer de experts van Varamedia!

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?