SEO is een specialisatie en rendeert enorm!
Een SEO specialist bedient honderden knoppen. Knoppen die ervoor zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar is. Zonder SEO specialist wordt het voor elk bedrijf haast onmogelijk om online vindbaar te zijn. Hierdoor mis je heel wat omzet en misloopt je bedrijf de groei die het verdient.
SEO (afkorting van Search Engine Optimization) is het geheel van verbeteringen die je kan aanbrengen aan je website om bij bepaalde zoektermen als één van de eerste websites te verschijnen op de zoekresultatenpagina van Google of Bing.

SEO genereert Leads
De meeste mensen zoeken in Google of Bing niet veel verder dan de eerste pagina. Het is dus belangrijk dat je zorgt dat je website ook verschijnt op deze eerste pagina in de zoekresultaten. Natuurlijk kan je ook betalen voor deze posities via Google Ads. Helaas lopen de kosten hiervan erg op en is SEO veel goedkoper!
Bovendien zijn de leads die je via SEO genereert vaak veel beter. Een lead die op natuurlijke wijze (niet via advertenties) haar weg vindt naar je website en je leadformulier… Dat is een veel kwalitatievere lead. We stellen dit zelf vast: de kwaliteit van leads is veel hoger als deze gegenereerd worden via SEO!

Een SEO consultant is sterk gespecialiseerd
Er is één klein detail… SEO is moeilijk! Je verdient niet zomaar die eerste posities in Google.
Om te begrijpen hoe je tot die felbegeerde eerste plek kan stijgen, heb je nood aan gespecialiseerde SEO-kennis van een ervaren SEO expert.
Dat is iemand die al jaren in het vak zit en zelf kan denken zoals Google denkt. Iemand die alles kent van SEO waaronder: websitetechnologie, Google Analytics, HTML, Google, metadata, content marketing, copywriting, keyword research, link building, authority development, competitor research, keyword gaps, …
Varamedia: de beste SEO consultant met tonnen ervaring
Varamedia helpt je website optimaliseren voor een hoge vindbaarheid in Google. Deze dienst garandeert een flinke groei in organisch zoekverkeer via Google. Sommige zoekwoorden zijn moeilijker dan andere om te domineren. Je moet ook weten dat het Google is die uiteindelijk beslist wie welke positie krijgt.
Zoekwoordstrategieën in SEO
Sommige zoekwoorden, denk bijvoorbeeld aan het woord ‘auto’, zijn heel breed en daarom heel moeilijk om als eerste zoekresultaat te verschijnen. Daarom hebben wij hiervoor een oplossing ontwikkeld. Enerzijds volgen we de standaard SEO-praktijken die elk SEO Bureau zal aanbieden: content marketing (copywriting), technische SEO, interne links, externe links, inkomende links, ankerteksten, …
Geïnteresseerd in SEO?
Wat is online marketing?
Volgens de definitie van OnlyHumans is online marketing alle vormen van marketing die via internet en sociale media verlopen. Het gaat hier om onder andere:
- SEO (zoekmachine optimalisatie)
- SEA (zoekmachine advertenties)
- Content marketing
- E-mail marketing
- Sociale media
Online marketing is meer dan een buzzword. Het is dé marketingstrategie die bedrijven inzetten om organische zoekresultaten te bekomen.
Door gericht in te spelen op de customer journey van je beoogde doelgroep, kan je op de meest efficiënte manier potentiële klanten aantrekken voor jouw producten en online leads te genereren.

Varamedia: een gedreven online marketing bureau
Onze online marketeers staan klaar om een geschikte online marketing strategie voor jouw bedrijf uit te denken. Met onze expertise in SEO, SEA en krachtige copywriting zorgen wij ervoor dat je website in no time op de eerste plaats staat in Google.
Wij adviseren je over welke campagnes via welke digitale kanalen het snelst voor resultaat gaan zorgen. Zo spendeer je niet onnodig geld aan advertenties in zoekmachines, maar zal je website organiseren groeien via SEO copywriting en kwalitatieve link building.
Het belang van digital marketing
In dit digitale tijdperk wordt het steeds belangrijker om in te zetten op online marketing. Niet enkel zitten je potentiële klanten zelf vaak op het internet, je bereikt ze veel beter via digitale middelen.
Waar je vroeger constant willekeurige advertenties kreeg in kranten en op televisie, kan je nu heel gericht aan online marketing doen.
Zo zorgt zoekmachine optimalisatie ervoor dat je op organische manier hoog scoort in Google. Niet omdat je veel geld hebt gestoken in een advertentie campagne, maar omdat je een relevante website hebt voor een bepaalde zoekopdracht.
Mensen zoeken nu alleen nog maar antwoorden op hun vragen via zoekmachines zoals Google. Zoek je een goede aannemer voor je verbouwing? Of ga je op reis en zoek je de beste bezienswaardigheden? De dagen van zware telefoonboeken zijn (gelukkig) achter ons!
Nu is het via zoekresultaten en online content dat we beslissen waar we ons geld spenderen.
Digital marketing is dus meer dan een hippe trend: het is de toekomst van marketing. Je beantwoordt zo gericht aan de behoeften van de juiste doelgroep en optimaliseert de conversie van bezoekers tot nieuwe klanten.
Wat doet een online marketing kantoor?
Elk online marketing kantoor zal een andere combinaties van technieken gebruiken om een goede online strategie te bouwen voor jouw bedrijf. We sommen de belangrijkste middelen hier even op:
1. SEO (zoekmachine optimalisatie)
SEO, ook bekend als zoekmachine optimalisatie, is het optimaliseren van je website zodat je een hoge ranking krijgt in Google. Dit gebeurt via sterke copywriting, maar ook technische optimalisatie en off-site SEO zoals linkbuilding.
Lees dit artikel van DoubleSmart: “Wat is off-page optimalisatie?”
Goede zoekmachine optimalisatie zal ervoor zorgen dat je organisch stijgt in de zoekresultaten. Met de juiste structuur en keywords en wat creativiteit in je teksten zal Google doorhebben dat je een belangrijke, kwalitatieve website hebt.
Je website gaat zowel mensen informeren als een belangrijke plaats zijn voor conversies.

2. SEA (zoekmachine adverteren)
Als je iets opzoekt in Google, zie je helemaal bovenaan ook altijd een aantal advertenties. Dit zijn Google Ads, online advertenties waar bedrijven voor betalen. Deze advertenties kan je specifiek afstellen op basis van je noden en de zoekwoorden waar je op wilt scoren.
Deze vorm van zoekmachine marketing kan enorm helpen om meer naamsbekendheid te genereren. Je wordt expliciet en transparant getoond als advertentie in de zoekresultaten en staat bovenaan. SEA alleen is vaak niet genoeg, maar kan een goede SEO strategie een duwtje in de rug geven.
Varamedia is een Google Ads Agency met ervaring in alle Google Ads-domeinen.

3. Sociale media
Binnen online marketing begint social media marketing steeds meer te groeien. Online marketeers ontdekken voortdurend nieuwe technieken om sociale media in te zetten in hun marketingstrategie.
Social media kan helpen om mensen in hun customer journey te identificeren. Volgt iemand veel sporters? Dan is de kans groot dat die persoon zelf ook graag sport én kwalitatieve sportkledij kan appreciëren.
Soms worden de influencers zelf gevraagd om een merk te promoten. Dit brengt heel wat authenticiteit met zich mee omdat mensen geen onpersoonlijke advertenties zien, maar mensen die ze bewonderen en jouw product aanprijzen.
Voor elk sociaal mediakanaal bestaan experts. Varamedia staat bijvoorbeeld bekend als LinkedIn Marketing Expertisebureau. Daarnaast zijn we ook in Facebook, Instagram en Pinterest gespecialiseerd.

4. Webdesign
Goed geschreven content is weinig waard als de website zelf niet aangenaam is om naar te kijken. Je website moet meer zijn dan een saai kader voor lange teksten. Laat daarom steeds een website maken van het hoogste niveau.
Webdesign kan delen van je tekst highlighten en de structuur benadrukken. Zo begeleid je het oog (en de muis) van de bezoeker.
Een online marketing kantoor zal dus ook kijken naar je webdesign en je website eventueel een volledige makeover geven. Er wordt dan vaak een WordPress website gemaakt. WordPress is namelijk heel geschikt voor SEO. Door de intuïtieve interface kan je dan zelf ook perfect zien hoe je website presteert en wat er allemaal aanwezig is.

5. Webshop
Sommige merken focussen op hun producten in specifieke winkels te krijgen, maar klanten willen steeds vaker online hun producten bestellen. Het is dan handig om een eigen webshop te hebben die goed werkt.
Een online marketing bureau zal hierbij kunnen helpen. Ze zullen ervoor zorgen dat de webshop van je onderneming goed geïntegreerd is met de rest van de website. Zo vindt de conversie van bezoeker tot klant plaats op je eigen website.

Laat ons je helpen met op nummer 1 ranken met je WordPress website.
3 types online marketing
1. Content marketing
Content marketing gaat vaak, maar niet altijd, rekening houden met SEO. Zeker voor blogposts en andere teksten op je website gaat er altijd zoveel mogelijk geoptimaliseerd worden voor zoekmachines.
Bij content zoals video’s is dit minder het geval. Dit type content dient er voornamelijk voor om op een goede en duidelijke manier informatie te geven aan de bezoeker.
Google leest misschien graag je lange artikels, maar klanten zien jou liever zelf spreken in een mooi filmpje of luisteren graag naar een fijne podcast.
Lees ook: Alles over content marketing

2. E-mail marketing
E-mail marketing, is dat klanten lastigvallen met mails? Nee hoor! Het is juist gericht mails sturen zodat je klant op de hoogte blijft van de meest relevante zaken.
Klanten zullen niet elke dag je website raadplegen om te zien of er iets nieuws is, maar willen wel graag updates krijgen of feedback geven op een service.
Hierbij is e-mail marketing heel doeltreffend. Heb je een nieuw product? Of bied je graag een kortingscode aan trouwe klanten? Via e-mail bereik je meteen de juiste mensen.
Een slechte e-mail marketing zal alleen maar irritaties opwekken, maar een goede e-mail marketing zal ervoor zorgen dat klanten vaak terugkomen.

3. Social media marketing
Steeds meer mensen spenderen hun tijd op sociale media. Volgens het nieuwste Social Media onderzoek van Newcom is ook dit jaar het social media gebruik weer eens gestegen. Het is dus zinvol om binnen je online marketing te kijken naar welke sociale media kanalen geschikt zijn voor jouw bedrijf.
Bij sociale media moet je echter ook met veel dingen rekening houden:
- Hoe werkt het algoritme? Bedrijven zoals Facebook maken steeds veranderingen in hoe hun algoritmes werken. Om jouw posts populair te maken, moet je dus constant rekening houden met de nieuwste veranderingen.
- Vertrouwen mensen mijn brand? Sinds de opkomst van fake news moet je mensen echt overtuigen van je authenticiteit. Hier kruipt soms heel wat tijd in omdat een deel van de social media gebruikers uiterst kritisch is.
- Past dit social media kanaal bij mijn bedrijf? Zomaar doelloos inzetten op sociale media kanalen zal vooral veel verspilde moeite zijn. Voor het ene bedrijf zullen hippe TikTok-filmpjes werken, voor het andere bedrijf is inzetten op LinkedIn eerder een rendabele optie.
Geïnteresseerd in tips voor een effectieve inzet van social media? Lees de whitepaper “Haal méér uit socialmediamarketing” van DPG Media.



Gratis marketing audit
We overtuigen je graag nog meer met een gratis marketing audit. We analyseren je website en geven je tips op vlak van leadgeneratie, SEO en SEA. Wij helpen van je website een digitale leadgenerator te maken.

Waarom kiezen voor Varamedia?
Met onze jarenlange expertise weten wij alle SEO-tricks die ervoor zorgen dat jouw website hoog scoort in zoekmachines zoals Google. Wij optimaliseren je website zodat jij op korte termijn bovenaan in Google staat met je website.
Bij Varamedia heb wij een heel team copywriters die klaarstaan om interessante, commerciële teksten te schrijven voor jouw website. Heb je graag blogposts met een interessante invalshoek die ook nog eens goed scoren in Google? Dan ben je bij het copywriting bureau van Varamedia aan het juiste adres.
Wij geloven in het belang van off-page SEO om de autoriteit van je website enorm te verhogen voor zoekmachines. Met onze uitstekende linkbuilding technieken en eigen netwerk zorgen wij voor kwalitatieve backlinks.
Mooie content heeft natuurlijk ook een mooie website nodig. Onze webdesigners staan voor je klaar! Met een verbluffende webdesign zullen klanten graag terugkomen naar je website om te ontdekken waar je bedrijf mee bezig is.
Bekijk ook: de kaart met alle webdesign bureau’s
Hoeveel kost een online marketingbureau?
De tarieven van een online marketing bureau verschillen enorm van bureau tot bureau en van jouw specifieke wensen. Om te weten welk budget je nodig hebt voor je online marketing, moet je jezelf een paar vragen stellen:
- Heb je enkel wat copywriting nodig?
- Moet mijn bestaande website onder handen worden genomen of heb ik een nieuwe website nodig?
- Heb je een webshop nodig of niet?
- Hulp bij iets specifiek of full service?
- Wil je een freelancer digital marketeer of consultant inschakelen of liever een online marketing bureau?
Deze factoren bepalen allemaal de kosten van een online marketing bureau. Zo kunnen de tarieven variëren tussen €50 – €60 per uur tot €115 – €150 per uur. Overleg altijd met een online marketing bureau wat je noden en budget zijn.
Trouwens, een online marketing kantoor dat geld kost is een kantoor dat de naam haast niet waardig is.
Zo zijn er helaas veel tegenwoordig, zo blijkt ook uit deze studie van Smartdata Agency: ‘Hoe online marketing bureaus jou oplichten’.
Kies steeds voor een bureau dat een duidelijk rendement realiseert en kijkt naar opbrengsten en reële resultaten.
Lees ook: hoeveel kost een SEO specialist?
Klaar voor resultaten?
Varamedia is een full service online marketing bureau dat klaarstaat om een ambitieus marketing plan op te stellen voor jouw bedrijf. We hebben al tientallen tevreden klanten die nu hoog scoren in Google!
Word jij de volgende? Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek en een gratis marketing audit.