Op zoek naar een freelance tekstschrijver? Varamedia zit vol bruisend talent!
Een goede content marketing is één van de belangrijkste onderdelen van de digitale marketingstrategie van ieder succesvol bedrijf. Je kan het je vandaag niet langer veroorloven om geen actieve online aanwezigheid te hebben. Waardevolle informatie delen via je website, sociale media, blogs of nieuwsbrief zorgt er namelijk voor dat je doelpubliek geëngageerd blijft en dat je je als bedrijf profileert als een aanwezige, relevante speler binnen je sector.
Maar goede, activerende teksten schrijven is een kunst: de content die je deelt moet van goede kwaliteit zijn en precies inspelen op de vragen en noden van je doelgroep. Daar komen de tekstschrijvers van Varamedia in beeld: met hun welversneden pen weten ze precies welke woorden en opbouwende structuur ze moeten gebruiken om jouw doelpubliek te informeren, inspireren en aan te zetten tot actie!
Wat doet een freelance tekstschrijver voor jouw bedrijf?

Een vlotte pen en creatieve, bruisende ideeën
De copywriters van Varamedia beschikken uiteraard over een vlotte pen en schrijven foutloze, gestructureerde teksten. Het volledige team van Varamedia barst van creativiteit. Zo bedenken we ook steeds originele invalshoeken om jouw producten en diensten zo goed mogelijk over te brengen naar de lezer.
Als veelzijdige en flexibele experts in copywriting gaan we geen enkele opdracht of onderwerp uit de weg. Of het nu gaat om opdrachten voor online content, zoals webteksten, nieuwsbrieven via e-mail, blogs, posts voor sociale media… of offline content, zoals folders, brochures en tijdschriften.
Bovendien schrijven we voortdurend content voor nieuwe opdrachtgevers uit verschillende sectoren. Van tiny houses, tot chirurgische ingrepen en voedingssupplementen: we gaan geen enkel onderwerp uit de weg!
Freelance bureau nodig? Contacteer Varamedia!

Op zoek naar resultaten met Instagram Ads?

Wij creëren werve(le)nde copies
Een tekst moet echter meer zijn dan alleen maar foutloos. De tekstschrijvers van Varamedia zijn stuk voor stuk geboren verkopers die jouw producten en diensten precies op de juiste manier kunnen overbrengen bij de lezer. Daarbij houden we uiteraard steeds de doelgroep en hun koopintentie in het achterhoofd, zodat we de (potentiële) klant op de juiste manier doorheen de customer journey kunnen leiden, zonder als een opdringerige verkoper over te komen.
Commercieel en activerend schrijven is een echte kunst, die onze copywriters goed onder de knie hebben. We overtuigen de lezer niet met keiharde verkooppraatjes, maar met de juiste feiten. We spelen in op de vragen en noden van de lezer en overtuigen hem ervan dat jouw product of dienst dé oplossing is voor zijn probleem.
Echte SEO-experts
Maar onze tekstschrijvers kunnen meer dan enkel goede content creëren. Ze zijn ook echte SEO-experts die het algoritme van Google weten te verleiden en zo jouw website rechtstreeks naar de top lanceren! Dankzij de juiste tools weten we precies waar de interesses van jouw doelpubliek liggen, met welke problemen ze te kampen hebben en naar welke oplossingen op zoek zijn.
Op basis van al die informatie kunnen we, door het gebruiken van de juiste keywords, structuur en internal linking, Google verleiden en jouw websites voor specifieke keywords naar plaats 1 brengen. Met een krachtige SEO-strategie zullen de leads naar jouw website ogenblikkelijk binnenstromen!
Meer weten over onze manier van werken? Bekijk dan hier onze werkwijze.
Geïnteresseerd?
Waarom investeren in een SEO-tekstschrijver een uitstekend idee is
Investeren in een freelance schrijver voor de contentstrategie jouw bedrijf is een goed idee, omwille van verschillende redenen. We lijsten ze hier even op:
Wie investeert in SEO, maakt een investering op langere termijn. In tegenstelling tot een SEA-campagne, waarbij je pagina na stopzetting van de voorpagina van Google Search verdwijnt, blijft een SEO-campagne voor altijd draaien (mits nu en dan de nodige aanpassingen te maken).
Bovendien ben je ook steeds een stapje voor op de concurrentie, wanneer je investeert in SEO. Nog maar weinig bedrijven in België hebben de kracht van SEO ontdekt, waardoor er nog heel wat kansen te grijpen zijn.
Een SEO-campagne draagt bij tot de vorming van de verbal identity van je merk. Tijdens het schrijven houden SEO-copywriters steeds de identiteit en kernwaarden van je merk in het achterhoofd, en geven die nog meer vorming tijdens het schrijven. We gebruiken doordachte taal, die klanten meteen duidelijk maakt waar je bedrijf en merk voor staan.
Een website die uitgebouwd is met een goede SEO-strategie, valt meteen op bij de lezer. De lezer zal veel sneller vertrouwen leggen in je bedrijf en merk wanneer hij ziet dat je veel tijd hebt gespendeerd aan het uitbouwen van een professioneel ogende website met veel verschillende content.
Bovendien zorgt Varamedia er ook voor dat al je producten en services overzichtelijk van elkaar gescheiden zijn, zodat het voor de bezoeker van je site meteen duidelijk is waar hij terecht moet voor een antwoord op zijn vraag.
Dankzij het uitgebreide zoekwoordonderzoek dat we vóór de SEO-campagne uitvoeren, komen we meteen heel wat te weten over je sector. We zien precies naar welke producten mensen het meeste zoeken, naar welke oplossingen mensen zoeken en met welke problemen mensen kampen (problemen waarvoor jij uiteraard de beste oplossing biedt).
Op die manier kunnen we met de SEO-campagne rechtstreeks inspelen op de vragen en noden van de consument. Dit is veel effectiever dan zomaar in het wilde weg beginnen adverteren.
Het grote voordeel van een SEO-campagne is dat je steeds beschikt over meetbare resultaten, die je bovendien ook meer inzicht geven in je bedrijf en sector. Met handige tools, zoals Google Analytics en Google Search Console kunnen we precies zien welke pagina’s het meeste traffic krijgen, hoeveel tijd bezoekers spenderen op een pagina, op welke links er geklikt wordt, enzovoort.
Op basis van al die informatie stellen we een overzichtelijk rapport op en kunnen we precies zien op welke vlakken de SEO-campagne bijgestuurd moet worden. Op die manier zijn we altijd on top of our game en kunnen we meteen ingrijpen waar nodig.
Freelance tekstschrijver of copywriting bureau?
Misschien twijfel je nog welke de beste oplossing is voor jouw bedrijf: wil je genieten van de flexibiliteit van freelance schrijvers of van de stabiliteit en jarenlange expertise van een copywriting agency?
Goed nieuws: bij Varamedia krijg je het beste van twee werelden! Onze SEO-tekstschrijvers zijn zo soepel als een freelancer én hebben een jarenlange expertise in copywriting. Bovendien krijg je bij Varamedia ook expertise en professioneel advies van onze digitale marketingexperts, die voor jouw contentstrategie steeds met frisse, verrassende ideeën voor de dag komen.

Deze bedrijven gingen je voor
De freelance schrijvers van Varamedia hebben een jarenlange ervaring in SEO en hielpen al tal van bedrijven naar de top in Google Search. Benieuwd welke bedrijven je voorgingen? Hier vind je enkele van onze testimonials:

Freelance tekstschrijvers bij Varamedia
Er zijn geen onderwerpen of schrijfopdrachten die onze tekstschrijvers uit de weg gaan! Als Content marketing bureau hielpen we al tal van bedrijven doorheen heel België: we zijn actief in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams-Brabant, Brussel en Limburg. We koppelen steeds de juiste copywriter aan het juiste bedrijf voor een perfecte match!
Zin gekregen om de freelancers van Varamedia in te zetten in jouw bedrijf? De tekstschrijvers van Varamedia staan met veel plezier klaar om jou en je merk beter te leren kennen! Contacteer ons vandaag nog voor een eerste kennismakingsgesprek.
