Varamedia logo
20+

Copywriter tarieven

Elk bedrijf heeft nood aan sterke content marketing. Een goede copywriter is dan ook een onmisbare investering in je marketing strategie. Maar hoeveel kost een copywriter of copywriting bureau nu precies? En welke kies je het best? Wij vertellen je in dit artikel alles over de gangbare copywriter tarieven om teksten voor je bedrijf te laten schrijven.

Je bent hier:

Copywriter tarieven

De vraag naar het tarief is vaak het eerste wat copywriters te horen krijgen. Helaas is er niet één standaard prijs die voor alle copywriters geldt.  Tekstschrijvers hebben doorgaans verschillende manieren om de prijs voor hun werk te bepalen. 

Zowel een uurprijs, woordprijs, dagprijs of projectprijs zijn mogelijke opties:

Positief aan dit systeem is dat de prijs al op voorhand vastligt. Zo spreek je in de overeenkomst met het copywriting bureau of de freelance copywriter op voorhand af wat het aantal woorden is dat de tekst(en) ongeveer moet bevatten. 

Op die manier wordt er je nooit meer aangerekend wanneer een copywriter er langer over doet en heb je altijd een goed beeld van het totale kostenplaatje. Een nadeel is dan weer dat dit systeem vooral lange teksten beloont, hoewel er soms ook kortere, commerciële teksten nodig zijn. 

Om een indicatie te geven, vermeldt freelance copywriter Bianca Walraven op haar site dat een ervaren schrijver een tarief hanteert tussen €0,07 en €0,25. Erg grote verschillen die vaak te maken hebben met een verschil in ervaring van de copywriter. 

Nog een voorbeeld: het platform Textbroker maakt ook ook gebruik van een prijs per woord. Echter heeft een woordprijs geen garantie op kwaliteit, hierdoor heeft Textbroker de reputatie gekregen van een platform waar je grote teksten krijgt, die inhoudelijk van magere kwaliteit zijn.

Bij Varamedia maken wij daarom bewust geen gebruik van een woordprijs of tekenprijs, maar een totaalprijs

Een uurprijs is altijd een beetje tricky. Een ervaren tekstschrijver zal misschien een hoger tarief van 95 euro per uur vragen, maar dubbel zo snel werken dan een beginner die 30 euro per uur vraagt. 

Een uurtarief zegt daarom maar weinig. Laat je dus niet te veel vangen door de prijs. Ook vraagt een uurprijs veel vertrouwen aan de kant van de opdrachtgevers. Je bent namelijk nooit 100% zeker hoe lang de copywriter er echt aan gewerkt heeft. 

Om die reden werken wij bij Varamedia met forfaitaire uurprijzen. Op die manier is het vooraf zeer duidelijk hoe groot of klein het budget voor een project zal zijn. 

Als opdrachtgever krijg je zo de ultieme garantie op een vaste, betaalbare prijs. 

Volgens copywriter Frank Ceulemans vraagt een gemiddelde freelance copywriter zo’n 50 euro per uur. Al zullen er hier wellicht ook grote verschillen zijn. Zo zijn er die wel 100 euro vragen terwijl anderen voor nog geen peulenschil hun copywriting diensten aanbieden.

Kijk daarom niet enkel naar de uurprijs maar ook naar de snelheid van de copywriter. Je hebt liever een dure copywriter die uitblinkt in snelheid (en kwaliteit) dan eentje die goedkoop is maar wel drie keer trager werkt. 

Een ander gangbaar prijsmodel is een dagprijs. Zoals de naam zegt: je bepaalt per dag. Dit komt vaker voor bij langdurige samenwerkingen waarbij een copywriter elke maand een vaste dag of meerdere dagen voor je bedrijf werkt.

Een prima idee dus wanneer je langer met een copywriter in zee wil gaan. 

Voor grotere opdrachten is ook een projectprijs mogelijk. Op voorhand spreek je een all-in prijs af voor het hele project. Ook hier weet je dan exact hoeveel het je in het totaal zal kosten.

Wat is bepalend voor jouw offerte?

Het tarief van een tekst wordt bepaald aan de hand van 5 factoren:

Wil je het Varamedia copywriting team leren kennen?

Opvolging en evaluatie

Niet alleen de afgeleverde teksten bepalen de totale prijs. Ook de hoeveelheid persoonlijke communicatie tussen de tekstschrijver en het bedrijf zal meetellen. Denk bijvoorbeeld aan mails met input van het bedrijf, briefings over de contentplanning, interview over de tone of voice, en nog veel meer.

Zeker bij SEO is opvolging broodnodig. Zo kunnen er via verschillende tools, zoals Google Analytics, nagegaan worden wat de positie is van de webteksten in de zoekresultaten van Google, wat de bouncerate is van de artikels, hoeveel leads een tekst heeft opgebracht, … 

Bij Varamedia vinden we transparantie erg belangrijk. Aan het einde van elke maand delen we de cijfers mee die voor je bedrijf echt van tel zijn. De copywriters bij Varamedia hebben namelijk steeds één doel voor ogen: leads generen en conversies stimuleren. En dat met aantrekkelijke copy zowel voor de potentiële klant als de algoritmes van Google. 

Een goedkope of duurdere copywriter kiezen

Het tarief van een beginnende tekstschrijver zal ongetwijfeld een pak lager liggen dan bij een doorgewinterd copywriter. Nu, dat wil niet per se zeggen dat die oude rot in het vak ook echt veel betere teksten schrijft dan de beginner. De kwaliteit van de teksten hangt namelijk af van drie factoren: talent, ervaring én engagement.

Schrijven kan je op zekere hoogte leren, maar een portie talent blijft toch nog steeds belangrijk om echt tot de top te kunnen behoren. Daarnaast is het altijd goed als een copywriter op zijn of haar eigen website een mooi portfolio aan teksten kan voorleggen.

webdesign en website laten maken

Het is dan ook geen slecht idee om eens naar voorgaand werk van de copywriter te gaan kijken. Als laatste moet de copywriter enthousiasme tonen voor je bedrijf. Een professionele copywriter die beslist om jouw opdracht aan te nemen, zal er vaak veel meer energie in stoppen dan iemand die copywriter is in bijberoep of als hobby.

De uitspraak ‘you get what you pay for’ klopt dus wel voor een groot deel. Wie zo min mogelijk geld wil uitgeven aan zijn teksten, kan niet verwachten om daar ook pareltjes van teksten voor terug te krijgen.

Goedkope teksten, geschreven door startende copywriters, zijn misschien goed genoeg om je website mee te vullen, maar zullen niet snel hoog scoren op Google. En bijgevolg dus ook niet renderen.

Freelance copywriter of copywriting bureau?

Op zoek naar de flexibiliteit van een freelance copywriter? Of wil je liever een full-service copywriting agency? Je hoeft niet te kiezen. Combineer beide en kies voor Varamedia. Bij ons heb je zowel de wendbaarheid van een freelancer als de zekerheid en jarenlange expertise van een gevestigde agency.

Daarbij hebben wij als digitaal marketing bureau zowel digitale marketingexperts als SEO-copywriters in ons team. Bij ons kan je zo niet alleen terecht voor kwalitatieve content, maar ook voor advies over marketing, het opzetten van een website, grafische vormgeving én leadgeneratie.

Welkom bij Varamedia: een wervelend copywriting bureau

Wil je echte resultaten boeken? Interesse in een copywriting bureau dat jouw website naar positie 1 op Google brengt? Voor elk marketing project kan je rekenen op Varamedia. 

Wij hanteren een unieke workflow waarbij we in een speciaal 8-stappenplan komen tot de perfecte teksten:

  1. Voorafgaande online concurrentie-onderzoek (waarbij we opnemen hoe de concurrentie het nu doet, hoeveel woorden zij hebben, welke insteek zij gebruiken, …)
  2. Vervolgens gaan wij aan de slag met het creëren van een betere tekst dan de online concurrentie. 
  3. Foutloze, leuk geschreven teksten met een goede insteek en verhaal
  4. In de tone-of-voice van je bedrijf
  5. Inhoudelijk accuraat (zelfs voor moeilijke onderwerpen)
  6. Met niet minder dan 3 double quality checks door minstens 3 verschillende partijen
  7. En dit alles in gemiddeld 4 uur per volledig afgewerkte tekst (gemiddeld 1000 à 1500 woorden)
  8. Wil je hem ook meteen laten publiceren (op je website). Dat voegt gemiddeld 45 minuten toe aan de workflow. 
  9. Een afgewerkte tekst van A tot Z, inclusief publicatie, kan dus gemiddeld aan 5 uur per tekst. 

Dat is uniek in het online copywriting landschap. Contacteer ons en vraag een vrijblijvende offerte aan voor jouw project. 

Luister naar tevreden klanten

Play Video

Mr. Franklin

Play Video

Sojka

Play Video

Tervia's

Play Video

Dinac

Play Video

Vroman

Play Video

ExStra

Play Video

Buildinc

Play Video

Meer inspiratie

Contacteer ons om je copywriting succes te starten

Samenwerken met de meest overtuigende copywriters?

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Kies Varamedia als jouw Copywriting partner

Gerelateerde artikels

Webdesign

Webdesign bedrijf België

Strategie en visie brengen een slimme ondernemer al heel ver: een bloeiend bedrijf kan niet zonder die drijvende kracht. Talent en hard werk zijn echter niet de enige zaken die een bedrijf kunnen maken of kraken. Zo is online marketing van primordiaal belang om je onderneming iets te laten betekenen. Maar hoe begin je hier aan? Goede marketing vraagt immers heel wat ervaring, knowhow en expertise. Klaar om je bedrijf digitaal op de kaart te zetten? Varamedia is jouw ideale partner voor webdesign in België!

Webdesign

Webdesign West-Vlaanderen

Ben jij op zoek naar een professioneel webdesign voor de website van jouw bedrijf? Varamedia is het beste webdesign bureau in West-Vlaanderen en omstreken, gespecialiseerd in het maken van websites die bezoekers converteren naar terugkerende klanten! Ontdek op deze pagina onze expertise in webdesign (West-Vlaanderen, België).

Webdesign

UI UX design

In de snel evoluerende wereld van digitale producten speelt UI UX design een cruciale rol bij het creëren van succesvolle en gebruiksvriendelijke digitale ervaringen. Het is echter meer dan alleen het creëren van iets dat er goed uitziet. Het gaat erom een product te ontwerpen dat goed werkt en tegelijkertijd voldoet aan de behoeften en wensen van de gebruiker. In dit artikel duiken we dieper in het concept van UI UX design en verduidelijken we het belang van een goede gebruikersinterface in het huidige digitale landschap.

Webdesign

Webdesign Mechelen

Webdesign gaat niet enkel over het creëren van een mooie website. Je moet ook denken aan manieren om je website te verbeteren. Je kan bijvoorbeeld conversie-optimalisatie of een breed scala technieken gebruiken om meer leads te genereren.

Op de correcte manier digitale groei realiseren kan moeilijk zijn wanneer je zelf geen webdesigner bent. Daarom kan het een goed idee zijn om een webdesignbureau rond Mechelen in te schakelen! Varamedia zorgt voor een professionele website waarmee je je omzet kan verhogen.

Webdesign

Webdesign in Geel

Ben je op zoek naar een webdesign bureau in Geel dat voor verbluffende webdesign kan zorgen voor jouw bedrijf? Brengt je website nog niets op in jouw online marketing strategie? Varamedia staat voor je klaar met een flinke dosis expertise.

Je professionele website laten maken bij Varamedia betekent: meer leads, meer verkopen, kortom: meer resultaten.

Webdesign

Landingspagina

Een goede landingspagina flow is van onschatbare waarde voor jouw bedrijf. Varamedia is jouw expert in webdesign en leadgeneratie en ontwerpt de perfecte landingspagina’s om leadgeneratie en conversies te stimuleren. 

Ontdek in onderstaande artikel hoe landingspagina’s de sleutel kunnen zijn tot succesvolle marketing voor jouw bedrijf. Bereik samen met Varamedia jouw doelen aan de hand van gerichte en effectieve landingspagina’s.

Webdesign

Webdesign beernem

Ben je op zoek naar een professioneel webdesign bureau in Beernem, West-Vlaanderen? Wil je een website die niet alleen goed uitziet, maar ook effectief converteert?

Bij Varamedia (gespecialiseerd in webdesign in Beernem) begrijpen we dat een online aanwezigheid essentieel is in de digitale wereld van vandaag. Daarom bieden wij een op maat gemaakt webdesign dat aansluit bij jouw wensen en doelstellingen.

Webdesign

Webdesign in Brussel

Ben je op zoek naar een professioneel webdesignbureau dat jouw bedrijf in regio Brussel kan helpen? Nood aan een website die volledig past in jouw online marketing strategie? Varamedia staat voor je klaar!

Wij bekijken samen met jou hoe we je website goed laten presteren op het web door middel van marketing expertise en sterke webdesign.

Klaar voor resultaten met een grote impact over heel België?

Webdesign

Webdesign Kortrijk

Op zoek naar verbluffende webdesign voor jouw bedrijf in Kortrijk? Heb je daarbij graag dat je website ook nog eens veel leads genereert? Varamedia staat voor je klaar met webdesign expertise en jarenlange ervaring.

Je professionele website laten maken bij Varamedia betekent: meer leads, meer verkopen, kortom: meer resultaten.

Samenwerken met de meest overtuigende copywriters?

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?