- Home >
- Content marketing >
- Copywriter >
Copywriter gezocht?
Varamedia kan helpen!
Een freelance copywriter of copywriting bureau gezocht die de teksten voor jouw bedrijf eens grondig onder (schrijvers)handen neemt? Wil je copywriters die met kennis van marketing jouw websiteĀ hoog kunnen laten ranken op Google?
DeĀ SEO-copywritersĀ bij Varamedia weten daar wel raad mee.
Copywriters bij Varamedia: Woordkunstenaars met SEO-expertise
Lange epistels of korte, catchy teksten, een professionele toon of een goeie hoek af: als je ooit een copywriter gezocht hebt, waren dit waarschijnlijk de eigenschappen waarnaar je op zoek was.
Wel, bij Varamedia schrijven wij als ervarenĀ copywriting bureauĀ commerciĆ«le tekstenĀ voorĀ ambitieuze ondernemingenĀ in heel het land. Wij bevinden ons in de regio West-Vlaanderen, maar zijn werkzaam in elke provincie en in heel wat grote steden, zoals Antwerpen, Mechelen, Leuven, Gent, Brugge,….
Onze visie? SchrijvenĀ met impact. Met onze SEO copywriting mag je erop rekenen dat jouw website niet alleen heel wat bezoekers zal trekken, maar ook de kans opĀ conversiesĀ zal maximaliseren. Dat is toch het uiteindelijke doel, niet?
Wij houden daarbij steeds rekening met jouw wensen en gaan op zoek naar de beste manier om deĀ merkidentiteitĀ van jouw bedrijf zoveel mogelijk tot zān recht te laten komen. Met veel plezier verdiepen we ons in eender welk onderwerp en zorgen we ervoor dat niet enkel bezoekers op de website, maar ook deĀ zoekmachine GoogleĀ de teksten prettig vindt.

Content strategie
We kiezen de juiste copywriting strategie. Wat wilt u precies bereiken met de content marketing? We kiezen een juiste strategie die aansluit bij de doelstellingen van bijvoorbeeld meer leads of sales via de website.

We beginnen eraan
Wij garanderen:
- Kwaliteit: Kwaliteit is ons stokpaardje. Wij gaan steeds voor aantrekkelijke, foutloze content die naadloos aansluit bij het DNA van jouw bedrijf. Onze copywriters werken steeds nauw samen en geven feedback op elkaars werk, waardoor we u echte kwaliteit kunnen garanderen.
- SEO: Onze ervaren in-house copywriters kennen de regels van de SEO-kunst. Zij zijn getraind om webpaginaās hoog te laten eindigen op zoekmachines.
- Tonnen ervaring: Onze copywriters zijn taalkundige tovenaars met al heel wat copy meters op hun teller. Inmiddels hebben we daardoor enorm veel kennis over allerlei, uiteenlopende onderwerpen: van voedingssupplementen, tot vakantiehuizen. Geen enkel thema schrikt ons nog af.
- Maximaal resultaat: Het doel van onze copywriters? De lezer aanzetten tot actie en resultaten boeken: meer leads genereren, meer verkoop, meer inschrijvingen, meer respons, enzovoort.

Wat doet een copywriter?
Een copywriter is meer dan een tekstschrijver. Hij is per definitie een creatieve geest die met gemak commerciƫle, sterke teksten uit zijn mouw schudt.
Copywriting= verkopen met woorden
Een copywriter isĀ klantgerichtĀ en weet lezers met hun persuasieve taal te overtuigen en aan te zetten totĀ actie. Daarmee bedoelen we: inschrijven op een nieuwsbrief, een product of service kopen of een offerte aanvragen.
Hiervoor moet een copywriter zowelĀ taalkundig sterkĀ zijn, maar, en misschien zelfs nog belangrijker, ookĀ psychologische kennisĀ hebben. Een copywriter probeert zich in de schoenen te stellen van de doelgroep om zo de optimale, wervende teksten te kunnen schrijven.
Hoofdtaken van de copywriter
De taken van copywriters zijn heel uiteenlopend. Ze moeten zowel affiniteit hebben met online als offline communicatie, zoals:
- SEO webteksten en landingspagina's
- content marketing
- nieuwsbrieven
- verhalen
- mailings
- sociale media
- persberichten
- brochure
- blogs
- interviews
- vacatures
- advertenties
- slogan/ slagzin/ baseline
- ....
Van concept tot afgewerkte tekst
Copywriters met een aantal jaar ervaring zullen niet enkel schrijven, maar ookĀ bedenken. Ze creĆ«ren het juiste, creatieve concept en werken teksten uit die volledig in lijn liggen metĀ de verbal identityĀ van het bedrijf.Ā

Copywriter tarieven: hoeveel kost goede copywriting?
Een copywriter kan opĀ freelance basisĀ werken als onderdeel zijn van eenĀ copywritingbureau. De prijzen kunnen dan ook heel erg uiteenlopen. Zo zal een ervaren copywriter een flinke cent meer durven vragen dan een absolute beginner in het vak. Sommige werken daarbij met eenĀ kost per woord, terwijl anderenĀ per uur een bedragĀ aanrekenen.
Ook de soort opdracht kan invloed hebben op de prijs. Een tekst met hoge moeilijkheidsgraad zal, normaal gezien, duurder zijn dan een eenvoudige opdracht.
VaramediaĀ heeft een andere manier van werken: wij werken opĀ projectbasisĀ waarbij de kosten vaak veel goedkoper uitvallen. Hierbij staat ook de doelstelling veel meer centraal dan hoeveel uren we hebben geschreven of tot hoeveel woorden we zijn geraakt. We kijken bijvoorbeeld naar de doelstelling om op positie 1 in Google te komen en werken op basis van dat doen eenĀ keyword planĀ uit dat we nadien met copywriting invulling geven. Het gevolg is dat de website waarvoor we schrijven stijgt in de Google-rangschikking, zo meer klanten aantrekt en uiteindelijk meer omzet realiseert. En rond dat rendement draait het natuurlijk allemaal.Ā
Hoger in Google met copywriting

Copywriter gezocht? Copywriter gevonden!
Interesse in eenĀ gemotiveerd team SEO-copywritersĀ die voor jouw bedrijf met veel plezier in hun pen kruipen?Ā Neem contact op met Varamedia. Wij bespreken graag de mogelijkheden en wie weet worden we binnenkort wel partners.
Is teksten schrijven je grootste passie en heb je zin om ons team te versterken? Bekijk danĀ hier onze vacatures.