- Home >
- SEO Bureau >
- SEO Tools >
- Google Search Console >
Google Search Console
Wat is Google Search Console?
Google Search Console is een gratis SEO-tool van Google om je aanwezigheid van je website in de Google zoekresultaten te controleren. Het gebruik van Google Search Console is echt kinderspel. Het idee van zoekmachine optimalisatie en hoe het werkt is grotendeels hetzelfde bij andere tools. Het maakt minder uit welke tool je gebruikt, maar het is vooral het proces die je volgt. Klik op de video om te zien hoe deze tool werkt:
Wat kan je doen met Google Search Console?
Met Google Search Console kan je een aantal handige dingen doen zoals
- Zoekopdracht analyses maken.
- Snelheid en gebruikersvriendelijkheid testen.
- Inzicht wie er naar jouw website linkt.
- Onbestaande pagina’s en fouten controleren.
- Controleren of je waarschuwingen of penalty’s tegen jouw site hebt gekregen.
Heb je veel SEO-tools nodig om zoekwoord optimalisatie te doen voor je website?
Het antwoord is nee. Volgens een bevraging aan 137 SEO experts zou je genoeg hebben met 3 SEO-tools.
Een deftige Keyword Research is de basis voor ieder SEO-, PPC- of content marketing campagne. Als je niet de juiste zoekwoorden hebt. Dan leidt dit tot minder traffic.
Hoe SE Ranking je SEO kan verbeteren?
Tegenwoordig is het niet genoeg om een website te hebben en aanwezig te zijn op het internet om gevonden te worden door je doelgroep. Om je zichtbaarheid te verhogen moet je hoger in Google geraken. Hierbij is zoekmachine optimalisatie nodig. Maar om een gebruiker een gewenste actie te laten uitvoeren heb je ook conversieratio optimalisatie nodig om dat te doen. SEO-tools kunnen je hierin inzicht geven.

Hoe werkt een website optimalisatie?
Een website optimalisatie kan je bereiken door een aantal stappen te volgen:
- Zoekwoord onderzoek: Je zoekt eerst naar zoekwoorden waar jouw doelgroep naar zoekt in Google. (zoals de KWfinder tool van Mangools)
- Technische optimalisatie: Je verbetert de snelheid en gebruikersvriendelijkheid van je website door middel van tools. (bijvoorbeeld Microsoft Clarity).
- Teksten optimaliseren: Hierbij gebruik je deze handige checklist om je teksten op je website te optimaliseren voor jouw gekozen zoekwoord.
(met bijvoorbeeld SEMrush SEO Writing Assistant) - Interne en externe links: Nadat de tekst en de optimalisatie gedaan is is het relevant om externe verwijzingen (backlinks) en interne links op je website te doen. (bijvoorbeeld met Ahrefs)
- Onderhoud: Zoekmachine optimalisatie is nooit klaar. Het onderhouden van je SEO Keyword Ranking een contant proces. Blijf daarom steeds teksten schrijven! (Gebruik SE Ranking om de organische prestaties van je website op te volgen)
De top 10 beste SEO Tools
Volgens een bevraging aan 137 SEO experts heb je enkel maar 3 SEO tools nodig. Hieronder vind je een lijst met populaire SEO Tools.
SEO Tool | Website URL |
---|---|
KWfinder meer info | Bezoek de website |
Google Search Console meer info | Bezoek de website |
Bing Webmaster Tools meer info | Bezoek de website |
Microsoft Clarity meer info | Bezoek de website |
SEMrush meer info | Bezoek de website |
Ahrefs meer info | Bezoek de website |
Ubersuggest meer info | Bezoek de website |
SE Ranking meer info | Bezoek de website |
Mangools meer info | Bezoek de website |