SEO expert nodig? Laat onze SEO geeks ervoor zorgen dat Google helemaal gek wordt op je website

Wil je meer organisch verkeer naar je website? Wil je met je website sterk worden in SEO? Blijft je website ergens hangen op pagina 5 van Google? Een SEO expert bij Varamedia kan je organische vindbaarheid verbeteren en je website pijlsnel op de eerste plaats in de Google rankings krijgen.

Lees hier verder.

Wat doet een SEO expert?

SEO expert, SEO specialist, SEO consultant, ... Je vindt heel wat verschillende titels op het internet. Ze betekenen echter allemaal hetzelfde: iemand die de geheimen van zoekmachine optimalisatie helemaal kent en jou kan helpen met de organische vindbaarheid van je website te verbeteren.

Met enkel mond-tot-mondreclame kom je helemaal niet zo ver meer. Natuurlijk blijven networking en referenties een belangrijke manier om potentiële klanten te vinden, maar veel vaker zullen geïnteresseerde klanten je via Google vinden.

Een SEO specialist zorgt ervoor dat je geen ingewikkelde advertenties moet publiceren. Via een goede SEO strategie en nieuwe pagina’s optimaliseren SEO experts je eigen website zodat je meteen in de juiste zoekresultaten verschijnt.

Maar hoe doet een SEO specialist dat nu eigenlijk?

Copywriting

Een van de bekendste tools van een SEO expert is natuurlijk copywriting. Een lege website is helemaal niet aantrekkelijk. Bezoekers leren ook graag wat bij over:

  • Welke producten of services bied jij aan?
  • Wat is je missie?
  • Wat doe jij anders dan andere bedrijven?

Dit moet op een interessante en enthousiaste manier gebeuren via goede inhoudelijke teksten. Geen droge opsommingen van bijvoorbeeld ingrediënten, maar uitgebreide informatie over waarom je precies dat ene ingrediënt nodig hebt voor de beste resultaten.

SEO expert

Conversie optimalisatie

Niet elke SEO tekst of pop-up werkt even goed voor elke persoon die je website bezoekt. Mensen die nog maar net aan hun zoektocht begonnen zijn, worden liefst niet overladen met pop-ups over je producten. Ze willen liever wat bijleren en zien wat ze precies nodig hebben.

Het gaat hier namelijk om het onderscheid tussen Marketing Qualified Leads en Sales Qualified Leads. Niet elke lead heeft dezelfde aanpak nodig. SEO specialisten zijn goed in het personaliseren van de content die een bezoeker te zien krijgt. Zo toon je op het juiste moment de juiste informatie en wordt een bezoeker een tevreden klant. 

Heb je dus nood aan conversie optimalisatie? Wil jij je SEO-teksten laten schrijven? Schakel een SEO expert in!

Analyse van je online marketing

Als een SEO expert net in je bedrijf komt, zal er eerst een analyse gemaakt worden van hoe je bedrijf al presteert op vlak van online marketing.

Een goede samenwerking betekent dus ook een goede opvolging van waar je begonnen bent en welke doelstellingen gehaald worden. Echte SEO experts kunnen niet alleen goed inschatten wat haalbaar is, ze zullen ook vaak communiceren over welke nieuwe ontwikkelingen er zijn en bijsturen waar nodig.

Nieuwsgierig wat zo'n analyse inhoudt? Vraag een gratis marketing audit aan bij Varamedia!

Geïnteresseerd in SEO?

Ben je geïnteresseerd in SEO (Search Engine Optimalization) voor je bedrijf en zoek je een agency die je verder kan helpen? Varamedia heeft dé succesformule die je tot 3x meer verkeer via Google laat krijgen in een periode van max. 6 maanden tijd!

Wat is SEO eigenlijk?

Eventjes herhaling: SEO (search engine optimization) is het verbeteren van een website zodat hij een goede vindbaarheid krijgt en hoog scoort in Google.

Google is vandaag de dag namelijk de belangrijkste plaats voor de online marketeer geworden. Wanneer is de laatste keer dat jij een loodgieter in een telefoonboek hebt opgezocht? Precies!

Binnen je online marketing is een goede SEO strategie werkelijk onmisbaar. Het is heel simpel: als je website hoger staat dan je concurrenten bij een specifieke zoekopdracht, zullen mensen eerst op jouw website klikken. 

Hoog scoren gaat over meer dan populariteit. Je moet aan Google kunnen bewijzen dat je relevant bent. Zoekmachine optimalisatie doet exact dat: tonen aan Google dat jij het antwoord bent op een specifieke vraag.

De belangrijkste middelen voor zoekmachine optimalisatie

Hoe zorgen SEO specialisten nu voor sterke zoekmachine optimalisatie? We leggen het even uit!

Organische zoekresultaten (SEO)

Het belangrijkste doel van SEO blijft de organische vindbaarheid van je website vergroten. Hiermee ga je kijken naar wat het Google algoritme als relevant ziet en wat juist een lagere ranking krijgt.

Hoog in een zoekmachine zoals Google scoren gaat ook over meer dan enkel je zichtbaarheid vergroten. Een website die al op de eerste webpagina verschijnt, straalt heel wat meer kwaliteit uit dan een website die enkel op pagina 6 verschijnt. Zo creëer je meteen al heel wat meer vertrouwen.

SEO expert

Zoekmachine adverteren (SEA)

Naast organische zoekmachine optimalisatie kan je ook advertenties in zoekmachines gebruiken, zoals Google Ads. Je volledige SEO strategie hierop baseren gaat niet zorgen voor organische resultaten, maar dergelijke advertenties kunnen wel je SEO een duwtje in de rug geven.

Een goede SEO specialist zal heel precies kunnen zien wanneer je best geld uitgeeft aan een advertentie in een zoekmachine. SEA kan heel rendabel zijn, maar enkel als het juist wordt afgesteld. Hierbij kan een SEO expert helpen!

Link Building

link building seo

Je website bestaat niet geïsoleerd van de rest van het internet. Je moet daarom niet enkel letten op de interne links binnen je eigen website, maar ook op externe links en backlinks.

SEO link building is onmisbaar binnen een sterke SEO strategie. Google geeft jouw website namelijk een hogere waarde als veel kwalitatieve websites naar jou verwijzen. Deze backlinks geven autoriteit aan je website. Anders zouden die andere websites niet naar je verwijzen.

Een SEO expert kan ervoor zorgen dat je kwalitatieve link building krijgt. Bij Varamedia gebruiken we een specifieke strategie waarbij we enkel relevante backlinks gebruiken voor je website. Je leest er meer over op onze pagina over linkbuilding.

Technische SEO

SEO is natuurlijk meer dan enkel interessante blog posts schrijven. Een goede SEO expert zal ook heel wat kennis hebben van de technische kant van SEO. Er zijn namelijk ook veel manieren om exact te zien hoe goed je website presteert. 

Je moet deze data dan ook correct kunnen interpreteren. Want met enkel een paar cijfers op te sommen weet je nog niet hoe goed je zoekmachine optimalisatie echt is.

Analytische tools

Als SEO expert moet je natuurlijk eerst weten hoe je kan zien hoe goed of slecht een website presteert. Er zijn genoeg analytische tools die je kunnen helpen in het achterhalen van de prestaties van een website. Je hebt zo bijvoorbeeld:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • SEMrush
  • Rank Math
  • SERanking

  • Sommige tools kan je direct als plugin in WordPress installeren. Voor andere ga je via een aparte interface heel wat data krijgen over je website.

    SEO expert

    Een goede SEO expert weet exact welke tools het best werken en kan hier ook goed mee om. Geïnteresseerd in welke tools er nog bestaan en hoe ze werken? Lees dan ons artikel over de 10 beste SEO tools voor zoekwoordmarketing.

    KPI's

    KPI staat voor Key Performance Indicators. Ze worden gebruikt om te zien wat wel of niet werkt binnen je SEO campagne. Zo blijft je marketingstrategie steeds efficiënt werken.

    SEO KPI's gaan zich richten op specifieke fases in je marketing- of sales-funnel. Hiermee ga je verschillende doelen vooropstellen afhankelijk van waar een potentiële klant zit in hun customer journey. In de awareness fase is het veel belangrijker om het organisch verkeer op te meten, terwijl je in de conversie fase voornamelijk focust op de verkoopcijfers via je website.

    Hierbij onderscheiden goede SEO specialisten zich van beginners. Ze weten exact welke KPI's op te volgen voor welke fase en kennen alle tools om te tracken hoe goed je website presteert over een langere periode.

    Geïnteresseerd in welke KPI's goed zijn voor welke fase? Dallas Antwerp legt het even voor je uit in hun uitgebreid artikel.

    Webdesign en web development

    Een SEO expert zal niet altijd een hele website in elkaar steken, maar zal wel heel wat kennis hebben over welke elementen binnen je webdesign gunstig zijn voor SEO. Het gaat hierbij om de juist metadata, title tags en algemene website-structuur.

    Deze kennis is nodig om de juiste aanpassingen aan te raden. Soms ligt het probleem ergens bij een gebrek aan responsive design, waardoor bezoekers op hun smartphone nooit kunnen doorklikken naar de juiste pagina's.

    Een SEO consultant is meer dan een schrijver die een beetje kennis heeft van zoekwoorden. Een goede SEO strategie houdt rekening met alle elementen, want dat is ook wat een zoekmachine en je bezoekers doen. Het maakt niet uit dat je een mooie tekst hebt als je webdesign verschrikkelijk is om naar te kijken.

    Geïnteresseerd in copywriting?

    Ben je geïnteresseerd in copywriting voor jouw bedrijf? Aarzel niet langer en neem contact met ons op via onderstaande knop!

    Tips om zelf je SEO te verbeteren

    Verbeter je liefst nu snel al je SEO? We geven je wat tips:

    • Maak je website via WordPress en installeer een goede SEO plugin zoals de Yoast WordPress plugin.
    • Schrijf interessante teksten over je producten waar je je focuszoekwoord vaak genoeg in laat voorkomen.
    • Zorg voor een goede domeinnaam en/of hosting. Zo ziet de link naar je website er professioneel uit en zal je website snel genoeg laden.
    • Geef ook genoeg aandacht aan je meta descriptions en titels. Dit is het eerste dat bezoekers zien van je website wanneer ze in Google zoeken. Een eerste indruk is belangrijk om mensen te overtuigen naar je website te komen!

    Hoe word ik een SEO specialist?

    Er zijn heel wat manieren om zelf een SEO expert te worden. Als SEO specialist leer je ook telkens bij. Je hebt dus ook een grote portie leergierigheid nodig en bereid zijn om je constant bij te scholen. Zo verander jij altijd mee met het internet!

    Opleidingen

    Er bestaan veel (online) opleidingen die je wegwijs helpen in de wereld van SEO en online marketing. Veel SEO specialisten hebben een achtergrond in marketing en scholen zich bij via online cursussen.

    Op zoek naar een goede opleiding? Neem eens een kijkje bij de opleidingen van Varamedia.

    Training door een ervaren SEO expert

    Vind je heel veel theorie leren maar niets? Bijt je meteen in de praktijk door een training te doorlopen van een ervaren SEO expert. Zo zie je direct hoe SEO expertise in het echte leven gebruikt wordt om voor resultaten te zorgen.

    Ben je een beginnend SEO specialist die graag op een praktische manier veel bijleert? Kom dan stage lopen bij Varamedia!

    SEO consultant gezocht? Varamedia is de oplossing!

    Overtuigd dat jouw bedrijf wat SEO expertise kan gebruiken? Varamedia staat voor je klaar. 

    SEO expert
    webdevelopment varamedia

    SEO copywriting

    Met ons team SEO copywriters zorgen we voor sterke, commerciële webteksten. We focussen hier niet gewoon op zoveel mogelijk zoekwoorden in een tekst te gooien. Met wat eigen creativiteit schrijven we interessante teksten die bezoekers informeren over jouw producten.

    Teamwork makes the dream work

    Varamedia bestaat uit een heel team gepassioneerde SEO experts die graag jouw droom werkelijkheid maakt. Hiermee werken we efficiënt en snel om van jouw website een goed renderende machine te maken binnen je online marketing.

    Gratis marketing audit

    Weet je graag exact wat je van ons kan verwachten? Vraag je gratis marketing audit aan en krijg een analyse van je huidige website op vlak van SEO, SEA en leadgeneratie. We tonen je wat nog beter kan en geven meteen ook wat tips over hoe je dat zelf al kan doen.

    Geïnteresseerd in een gratis marketing audit?

    Vraag hem aan via onderstaande link!

    Veelgestelde vragen

    Heb ik wel echt een SEO expert nodig?

    Je zou kunnen denken dat het beter is om te besparen en geen SEO consultancy bureau te vragen voor advies, maar op lange termijn kan je heel wat leads en verkopen mislopen. SEO expertise gaat namelijk over veel meer dan enkel een paar teksten schrijven of wat advertenties via Google Ads of sociale media kopen.


    Een SEO expert kan je helpen met een complete online marketingstrategie, volledig afgestemd op jouw noden en je bedrijf.

    Is WordPress geschikt voor een professionele website?

    WordPress is niet voor niets het bekendste content management systeem geworden. Door het breed scala aan plugins en een intuïtief gebruiksinterface kan echt iedereen een degelijke website opbouwen.


    Het is veel meer dan enkel een platform voor beginnende blogs. Online marketing bureaus kunnen via WordPress een prachtige website maken die gemakkelijk te beheren is. Door de vele plugins is WordPress een goede tool binnen een SEO strategie. Het is dus zeker geschikt voor een professionele website, zolang die beheerd wordt door een SEO expert.

    Hoeveel kost een SEO expert?

    De tarieven van een SEO expert variëren enorm afhankelijk van het takenpakket en de duur van de samenwerking. Laat je een aantal teksten schrijven of heb je een volledig nieuwe SEO strategie nodig? Kies je 1 specialist of een heel SEO agency? Al deze factoren bepalen de kost van een SEO expert.


    Bespreek altijd je budget als je overweegt een SEO expert aan te nemen. Zo kan er een plan opgesteld worden exact naar jouw noden en wensen.


    Bij Varamedia meten we het rendement van onze expertise tot op de euro. Zo weet jij exact wat je uit onze samenwerking haalt.


    Lees verder: "Hoeveel kost SEO?"

    Freelance SEO expert of SEO agency?

    Er zijn veel mogelijkheden. Je kan een SEO specialist inhuren voor een bepaalde duur. Die persoon is dan vaak eerder een raadgever. Een freelancer kan je heel flexibel inzetten in je marketingstrategie, maar kan niet altijd zoveel werk doen aangezien freelancers meestal verschillende opdrachtgevers hebben.


    Of je kan een SEO bureau inhuren die over een langere periode je bedrijf kan opvolgen. Bij een SEO agency ga je niet 1 maar meerdere SEO consultants krijgen die allemaal samenwerken om de beste strategie uit te denken voor je bedrijf. 


    Bij Varamedia hebben we zo een heel team van content managers, copywriters en webdesigners, die allemaal SEO specialisten zijn.

    Is een SEO expert het geld waard?

    Zeker! Nog beter: het brengt je vaak heel wat geld op. Zoekmachine optimalisatie zorgt er namelijk voor dat je website veel sneller gevonden wordt door je doelgroep. Een SEO expert focust niet enkel op meer leads genereren, maar specifiek op veel kwalitatieve leads genereren.


    Het aannemen van een SEO expert is dus een waardevolle investering in de online marketing van je bedrijf. Voor je het weet, sta je op de eerste plaats in Google en wordt je dus door bijzonder veel mensen gevonden.

    Waar moet je op letten bij SEO experts?

    Er zijn veel manieren om hoog te scoren in Google, maar niet alle methodes zijn even goed. Een vaak gebruikte "truc" is om onzichtbare tekst op je webpagina te zetten. De bezoeker krijgt dan gewoon een normale tekst te lezen, maar Google ziet een langere teksten met veel meer zoekwoorden en semantisch gerelateerde woorden.


    Met deze "black hat" technieken proberen sommige SEO specialisten Google te manipuleren zodat er snel resultaat is. Vaak zijn deze resultaten echter niet duurzaam en zal je organisch verkeer ook weer snel dalen. Kies dus enkel voor SEO experts die duurzame middelen gebruiken voor zoekmachine optimalisatie.

    Geïnteresseerd in onze SEO? Contacteer ons!

    0 of 1000

    Categorie: