Varamedia logo
20+

SEO zelf doen of uitbesteden?

Wil je SEO zelf doen of uitbesteden? Varamedia helpt je met kiezen of je beter zelf aan de slag gaat met SEO of dat je beter een SEO-expert onder de arm zou nemen. Er zijn pro's en contra's. Ontdek ze hier!

Varamedia
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia: als SEO agency hebben wij alles in huis om websites naar de top van Google te brengen. 📈

Verder zijn wij ook podcast host van SEO Connect (bezoek podcast🔗), neem een kijkje! Heb je hulp nodig met jouw SEO-succes? Ons SEO bureau is jouw aangewezen partner. Neem dan vandaag nog contact met ons op! 

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
SEO zelf doen of uitbesteden?

SEO uitbesteden of het zelf doen?

Wil jij graag een website dat het hoogst in de zoekresultaten van Google verschijnt? Maar ben je zelf niet zo’n krak in marketing? Kies er dan voor om jouw SEO uit te besteden aan Varamedia! Wij zijn gespecialiseerd in marketing en weten als geen ander hoe we moeten inspelen op de zoekresultaten van Google.

Een prachtige website waarop jouw dienst of product aangeboden wordt is zeer belangrijk, maar is niets zonder klanten. Dit is exact wat wij doen, zorgen voor klanten.

SEO

De voor- en nadelen van je SEO uitbesteden

Alle voor- en nadelen als je SEO uitbesteedt:

Voordelen:

Nadelen:

Conclusie:

SEO uitbesteden houdt enkel risico’s in als je je laat leiden door ‘mooie verhalen’ van marketingbureaus en onvoldoende aandacht hebt voor hun echte SEO-kwalificaties. Besteed je SEO niet uit aan marketingbureaus die zeggen dat ze SEO-expert zijn. Daag hen uit en laat hen zichzelf bewijzen. Alleen zo scheid je het kaf van het koren onder iedereen die pronkt met de titel ‘SEO specialist’.

Heb je al met tal van SEO bureau's samengewerkt, maar geen resultaat gekregen?

Bij Varamedia heb je de garantie dat je binnen de 6 maand tot 3x meer verkeer krijgt via Google.

De voor- en nadelen van je SEO uitbesteden

Alle voor- en nadelen als je SEO uitbesteedt:

Voordelen:

Nadelen:

Conclusie:

SEO intern organiseren is enkel interessant als deze SEO-teamleden ook echt op topniveau presteren. Zij moeten kunnen geëvalueerd worden op hun SEO-kennis. Als zaakvoerder van het bedrijf is het niet evident je personeel te evalueren over iets waarvan je zelf geen kennis hebt. Heb je zelf een SEO-team en wil je dit team maximaal laten renderen? Overweeg dan een externe SEO specialist in te huren die elk kwartaal mee de cijfers overloopt en het team nieuwe inspiratie en werkpunten geeft.

SEO zelf doen of uitbesteden? Kijk ook naar kostprijs versus ervaring

prijsservice

Veel bedrijven denken over marketing nog steeds na als ze nadenken over hun andere overheadkosten. Dat is echter de foute veronderstelling: een marketinginvestering hoort zichzelf altijd voelbaar terug te verdienen. Doet deze dat niet, dan ben je in zee gegaan met de verkeerde marketingpartner. Er zijn namelijk veel marketingbedrijven die ondanks hun goede naam toch niet het onderste uit de kan halen voor hun klanten. Sommigen noemen het cowboypraktijken, anderen vinden dat het normaal is dat je als marketingbedrijf niet altijd mee bent met de nieuwste ontwikkelingen.

Maar dit is de realiteit: marketing verandert zo snel (en dus ook SEO) dat je je SEO enkel mag uitbesteden aan een partner die op dit vlak een ruime bewezen ervaring heeft.

Een SEO consultant is dus iemand die zichzelf heel snel moet terugverdienen. Wees dus niet bang om zo iemand onder de arm te nemen want als deze echt weet waar hij/zij over spreekt, zal dit de beste investering zijn die je ooit hebt gedaan op marketingvlak.

Lees ook het artikel: Hoeveel kost SEO?

Over ons

Wij zijn een SEO agency met ruime ervaring in het voeren van SEO campagnes voor onze klanten. Door aan strategische SEO te doen verhogen wij de omzet die via de website van onze klanten binnenkomt gevoelig. Een vertienvoudiging van de omzet vormt al lang geen uitzondering meer en veel van onze klanten bestaan vandaag nog altijd dankzij de SEO-conversies die zij via Google binnenhalen.

Veel bedrijven besteden hun SEO aan ons uit en met elk van hen hebben wij een langetermijn win-winpartnership.

Het is dus zeer terecht dat je nadenkt over SEO want dit is voor veel bedrijven een echte gamechanger en hopelijk ook voor jullie bedrijf binnenkort.

Lees ook: Marketing oursourcen, een goed idee?

SEO Uitbesteden-SEO-varamedia

SEO conversietracking staat bij ons centraal

Een zoekmachine marketing specialist hoort niet tevreden te zijn met alleen maar een toename in kliks of weergaven.

Natuurlijk zijn kliks en weergaven leuk. Maar ze betalen de rekening niet.

Wat wel de rekeningen betaalt, zijn echte conversies in de vorm van sales en leads die zuiver via zoekmachines zijn binnengekomen.

Vandaar start onze samenwerking altijd met het allerbelangrijkste. We stellen de conversietracking helemaal op punt voor het meten van conversies via zoekmachines. Alleen zo kunnen onze resultaten objectief worden gemeten en kan jullie bedrijf de digitale marketing verder opschalen op een datagedreven manier.

Eén van onze kenmerken als zoekmachine marketingbureau is het uitgebreid KPI Dashboard via Google Looker Studio dat we delen met jullie. Hierin wordt al ons SEO-werk transparant geregistreerd.

En natuurlijk bezorgen we elke week, twee weken of maand een PDF-rapport van deze evoluties. De conversies zwart op wit op papier.

Wat kost SEO of een SEO specialist-SEO-varamedia

Varamedia specialiseert zich in de krachtigste SEO campagnes in combinatie met doeltreffende online marketing voor leadgeneratie: SEO, SEA en sociale media marketing. Onze grafieken liegen er niet om. Wie met ons samenwerkt, krijgt meer omzet via de website en steekt zijn concurrenten voorbij in de Google zoekresultaten.”

Jeroen Van Raemdonck, SEO-specialist

Jeroen Van Raemdonck
SEO checklist

Download gratis de ultieme SEO checklist om bovenaan in Google te komen

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Uitgelichte case: Buildinc

"Met een groei aan leads van meer dan 1500% toont Varamedia wel degelijk dat ze weten waarmee ze bezig zijn."

Pante: “Voor we met Varamedia samenwerkten, hadden we simpelweg geen leads via internet. Nu hebben gemakkelijk 10 à 15 leads per week, die over het algemeen ook kwalitatief zijn. Binnen de zes weken stonden we met een aantal keywords op plaats één in Google. Hoe ze het doen is mij een raadsel, maar met een groei aan leads van meer dan 1500% toont Varamedia wel degelijk dat ze weten waarmee ze bezig zijn.”

SEO-expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun SEO:

Gerelateerde artikels

SEO

SEMrush

Semrush is een van de grootste SEO-toolszo niet de bekendste. Naast SEO heeft dit platform ook aparte tools voor advertentiessociale mediacontent creatie en concurrentieanalyse.

Dit is dan ook een van de nadelen: Het is geen toegewijde tool meer. We bespreken in dit artikel een aantal voordelen en nadelen van Semrush en geven we je ook een aantal gratis alternatieven. Wil je meer weten over deze tool? Lees meer hieronder.

 

SEO

SEO uitbesteden

Wil je je SEO uitbesteden aan specialisten in zoekmachinemarketing? Varamedia is de specialist die je zoekt!

Dan heb je waarschijnlijk nood aan:

  1. Meer groei voor je bedrijf
  2. Meer leads en sales via de website
  3. Echte SEO-expertise en geen "SEO expertise" tussen aanhalingstekens (door iemand die zegt expert te zijn, maar in realiteit matig werk levert)

 

Ontdek in dit artikel waarom je je SEO aan ons zou kunnen uitbesteden.

SEO

Bovenaan in Google

Tijdens jouw weg naar succes is het van cruciaal belang om je website bovenaan in de Google zoekmachine te krijgen. Met SEO (Search Engine Optimization) als specialiteit, zorgt Varamedia dat Google helemaal gek wordt op je website. In dit artikel vertellen we je hoe je met de juiste strategie en technieken je website bovenaan in Google kunt krijgen, met of zonder Google Ads Campagne.

Een Google Ads Campagne opstarten? Of zoek je een SEO Agency? Wij helpen je graag én met succes!

Lees ook: Zo krijg je je website bovenaan in Google

SEO

SEO: zo vind je de shortcuts naar de top!

Iedereen met een eigen website droomt er uiteraard van om bovenaan de Google Search resultaten te verschijnen. Maar hoe doe je dat precies? Met SEO ben je in staat om je website hoger te laten ranken in zoekmachines en zo meer organisch verkeer te genereren. In dit artikel legt Varamedia je uit hoe je je website toekomst-proof voor Google maakt met behulp van SEO!

SEO

Ubersuggest

Ubersuggest is een van de favoriete SEO-tools bij ons op het kantoor. Dit is zeker handig voor mensen die met zoekmachine optimalisatie bezig zijn. Met deze marketing tool van Neil Patel kan je makkelijk een keyword research doen. Hierbij gebruikt Ubersuggest data afkomstig uit Google zelf en wordt dit op een gebruiksvriendelijke dashboard vertoond. Lees hieronder meer over deze SEO-tool.

 

SEO

Mangools

Mangools is een bedrijf dat een all-in-one SEO-tool pakket aanbiedt. Het bedrijf is in 2014 gestart met hun zoekwoordanalyse tool KWfinder en heeft intussen hun gamma uitgebreid met andere handige tools. Lees in dit artikel alles over deze marketing tools.

SEO

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Varamedia is een zoekmachine optimalisatie bureau die je helpt om je website te optimaliseren. Zoekmachine optimalisatie of SEO is het makkelijk vindbaar maken van je website binnen zoekmachines in de gratis resultaten. SEO is een techniek waarbij je hogere posities kan behalen in de zoekmachines en zo meer relevante bezoekers aantrekt.

Varamedia zorgt ervoor dat je website volledig SEO-proof is, vraag hier je offerte aan.

SEO

SEO in WordPress

Op zoek naar tips over SEO in je WordPress website? We vertellen je hier alles dat je moet weten en welke tools jou kunnen helpen!

Als online marketing agency heeft Varamedia een ruime ervaring in het realiseren van sterke omzettoenames. Content is namelijk de meest effectieve manier om webverkeer én conversies te doen toenemen. Ons content marketingkantoor heeft vele jaren ervaring in leadgeneratie en SEO en heeft hier een ruime expertise in opgebouwd.

SEO

Wat kost SEO en/of een SEO specialist?

Veel bedrijven stellen zich de vraag wat SEO of een SEO expert kost. Deze marketeer heeft search engine marketing als hoofdverantwoordelijkheid en moet de zoekkanalen Google en Bing optimaal laten renderen. Soms wordt dit uitbesteed aan een zoekmachine marketing bureau voor extra hoge kwaliteit.

Als je weet dat Google miljarden zoekopdrachten verwerkt, weet je ook dat de potentiële omzet die je hieruit kan halen, enorm is. Een SEO-marketeer en SEA-marketeer is dus van cruciaal belang voor het slagen van je zaak online. Maar natuurlijk wil je weten wat die persoon zou kosten.

Wil jij de beste SEO? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?