Varamedia logo
20+

Verschil Google en Bing in SEO

Heb je je ooit afgevraagd waarom je hoger (bv. Pagina 1) rankt in Google en veel lager rankt (bv. Pagina 4) in Bing? Slechts een kwart van de zoekresultaten op de eerste pagina van Bing en Google zijn hetzelfde. De redenen hierachter zijn voor vele nog een mysterie. Daarom belichten we bij Varamedia in dit artikel het volgende: Verschil Google en Bing in SEO.

Varamedia
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia: als SEO agency hebben wij alles in huis om websites naar de top van Google te brengen. 📈

Verder zijn wij ook podcast host van SEO Connect (bezoek podcast🔗), neem een kijkje! Heb je hulp nodig met jouw SEO-succes? Ons SEO bureau is jouw aangewezen partner. Neem dan vandaag nog contact met ons op! 

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
Hoe verschilt Google SEO van Bing SEO?

Bing en Google zijn verschillend in SEO

Goede SEO houdt niet enkel rekening met Google maar met zoekmachines in het algemeen. Nu is het natuurlijk wel een feit dat Google ’s werelds meest gebruikte zoekmachine is. De manier hoe Google het zoekalgoritme heeft opgebouwd, heeft ons leven allemaal veranderd. Vandaar zijn er veel SEO-professionals die in SEO alle andere zoekmachines zoals Bing volledig negeren.

Waarom SEO via zowel Google als Bing?

Bing en Google bieden beiden zoekmachines aan waarin je met SEO hogerop in de zoekresultaten kan komen. Voor beiden geldt dat de SEO licht verschillend is en je dus met andere dingen moet rekening houden. 

Hoe verschilt Google SEO van Bing SEO?-SEO-varamedia

Bing en Google SEO

Bekijk alle Ranking Factoren voor Google SEO en Bing SEO zoals uitgegeven door SearchMetrics. Klik op de knop hieronder om de PDF onmiddellijk te openen.

Relevantie blijft nummer 1 in SEO

Vergeet hierbij echter niet dat de belangrijkste ranking factor bij zowel Google als Bing blijft: de impact die jouw website brengt voor de eindgebruiker. 

Welke SEO-optimalisaties je dus ook inplant, vergeet nooit om de eindgebruiker in gedachten te houden! Schakel indien nodig een SEO specialist in om je te begeleiden met de SEO voor Google en voor Bing.

Verschil 1: de SEO Search Consoles

Wil je SEO beheren in Bing of Google, dan kan je gebruik maken van de Search Consoles van beide zoekmachines. Dat zijn Google Search Console en Bing Webmaster Tools.  

Hoe verschilt Google SEO van Bing SEO?-SEO-varamedia

SEO begint in je Webmaster Tools Programma!

Met een toegang tot Google Search Console of Webmaster Tools kan je inzichten krijgen in belangrijke SEO-informatie over Bing of Google zoals:

  1. De zoekopdrachten waarvoor je gevonden wordt in deze zoekmachines.
  2. Wat je click-through-rate is.
  3. Welke van je pagina’s het best score in SEO.
  4. En nog veel, veel meer!

Deze dashboards verschillen sterk van elkaar en dat is een eerste noemenswaardig verschil tussen Bing SEO en Google SEO. Het dashboard is bij Google iets sterker in gebruiksvriendelijkheid dan bij Bing. 

Veel marketeers neigen om Bing Webmaster Tools zelfs helemaal links te laten liggen als ze optimaliseren voor SEO. Hierbij kiezen ze vaak voor een instelling in Google Search Console (waarbij de website wordt toegevoegd en een indexering aangevraagd). 

Bing Webmaster Tools heeft hierop geanticipeerd en biedt daarom de mogelijkheid om de koppeling te leggen met Google Search Console. Met andere woorden: je kan alles op SEO-vlak instellen in Google en dit daarna importeren in je Bing SEO platform.

Hoe verschilt Google SEO van Bing SEO?-SEO-varamedia

Geïnteresseerd in SEO?

Verschil 2: Backlinks in Google en Bing

Eén van de vele SEO-parameters waarmee zoekmachines een websitepagina evalueren is de hoeveelheid backlinks die verwijzen naar deze pagina. Dat zijn de links van andere websites die linken naar deze pagina. 

Algemeen geldt: hoe meer backlinks een webpagina heeft, hoe meer autoriteit deze pagina krijgt in zoekmachines. Hierbij blijkt een groot onderscheid te bestaan tussen hoe Bing en Google belang hechten aan backlinks. 

SEO consultant nodig? 

Via dit formulier treed je rechtstreeks in contact met ons. Stel je vraag over SEO rechtstreeks aan een SEO expert. Het eerste advies is altijd gratis. Zou je ook graag een SEO audit willen ontvangen? Dit is een gratis service voor onze leads. Laat dit dan even weten in het formulier of vraag deze audit aan via het menu op de website!

SEO checklist

Download gratis de ultieme SEO checklist om bovenaan in Google te komen

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Uitgelichte case: Buildinc

"Met een groei aan leads van meer dan 1500% toont Varamedia wel degelijk dat ze weten waarmee ze bezig zijn."

Pante: “Voor we met Varamedia samenwerkten, hadden we simpelweg geen leads via internet. Nu hebben gemakkelijk 10 à 15 leads per week, die over het algemeen ook kwalitatief zijn. Binnen de zes weken stonden we met een aantal keywords op plaats één in Google. Hoe ze het doen is mij een raadsel, maar met een groei aan leads van meer dan 1500% toont Varamedia wel degelijk dat ze weten waarmee ze bezig zijn.”

SEO-expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun SEO:

Gerelateerde artikels

SEO

Technische SEO

Met technische SEO scoort jouw website hoger in de organische zoekresultaten. Benieuwd hoe je jouw website kan optimaliseren op vlak van SEO? Het Varamedia SEO-bureau heeft jarenlange ervaring met zelfs de meest ingewikkelde technische SEO-ingrepen.

SEO

Zoekmachine optimalisatie tips

Zoekmachine optimalisatie of SEO zijn alle activiteiten die worden ondernomen om een webpagina hoog te laten ranken in de organische zoekresultaten. Je onderneemt acties om een betere ranking te verkrijgen en zo krijg je dan ook meer verkeer van relevante bezoekers naar je website.

Je kan je webpagina optimaliseren op basis van drie factoren: techniek, autoriteit en content. Voor elk van deze domeinen geven we handige tips mee.

Nog meer tips ontvangen? Download hier onder onze ultieme SEO whitepaper om jouw website hoog te ranken in Google.

SEO

SEO expert

Wil je meer organisch verkeer naar je website? Wil je met je website sterk worden in SEO? Blijft je website ergens hangen op pagina 5 van Google? Een SEO expert bij Varamedia kan je organische vindbaarheid verbeteren en je website pijlsnel op de eerste plaats in de Google rankings krijgen.

SEO

Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools is een gratis SEO-tool van Bing. Google heeft hier ook een soortgelijke variant: Google Search Console. Hierbij gebruik je deze tool om je aanwezigheid van je website in de Microsoft Bing zoekresultaten te controleren.

SEO

Zoekmachine optimalisatie

Als zoekmachine optimalisatie bureau heeft Varamedia jarenlange ervaring in het organisch laten ranken van websites in Google. Ons SEO-bureau kent intussen alle ins en outs van hoe Google werkt, wat belangrijk is op vlak van SEO en welke kneepjes van het vak je moet kennen om in zoekmachines hoger te ranken. Wil jij ook weten hoe je je website optimaliseert en zo boven je concurrent(en) springt in Google? Lees dan zeker verder.

SEO

Zoekmachine marketing bureau

Varamedia is een zoekmachine marketing bureau dat ook keiharde garanties aanbiedt aan haar partners. We garanderen een minimumrendement en houden ons hier ook aan. Centraal in ons werk staat conversietracking.

Naast zoekmachine marketing doet ons SEO Bureau dus ook aan campagne-optimalisatie voor zoekmachines.

Met een hoge positie in zoekmachines ben je namelijk niet veel: je wilt nadien ook deze nieuwe websitebezoekers kunnen overtuigen als klant.

SEO

On-page SEO

Droom je ervan dat jouw website in de top 10 van Google staat? Wil je meer bezoekers verwelkomen op jouw website? Dan is on-page SEO dé SEO-praktijk die je snel wil beheersen. SEO-agency Varamedia dompelt je onder in de wondere wereld van on-page zoekmachineoptimalisatie.

SEO

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Varamedia is een zoekmachine optimalisatie bureau die je helpt om je website te optimaliseren. Zoekmachine optimalisatie of SEO is het makkelijk vindbaar maken van je website binnen zoekmachines in de gratis resultaten. SEO is een techniek waarbij je hogere posities kan behalen in de zoekmachines en zo meer relevante bezoekers aantrekt.

Varamedia zorgt ervoor dat je website volledig SEO-proof is, vraag hier je offerte aan.

SEO

SEMrush

Semrush is een van de grootste SEO-toolszo niet de bekendste. Naast SEO heeft dit platform ook aparte tools voor advertentiessociale mediacontent creatie en concurrentieanalyse.

Dit is dan ook een van de nadelen: Het is geen toegewijde tool meer. We bespreken in dit artikel een aantal voordelen en nadelen van Semrush en geven we je ook een aantal gratis alternatieven. Wil je meer weten over deze tool? Lees meer hieronder.

 

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?