Wat kan je doen met SE Ranking?
In tegenstelling tot andere soortgelijke tools is SE Ranking niet gratis. Afhankelijk van je pakket krijg je meer of minder backlinks, websites en zoekwoorden toevoegen en monitoren. De software van SE Ranking is onderverdeeld in aantal categorieën. Hier leggen we enkele functies uit:
- Zoekwoorden volgen: Hier kan je de huidige positie(s) volgen van zoekwoorden op jouw website(s). Je ziet of je gestegen of gedaald bent.
- Backlink analyse tool : Backlinks zijn bijzonder belangrijk voor SEO, omdat ze je website meer autoriteit geven. En hoe beter je autoriteit, hoe hoger je komt in de zoekresultaten. Met de backlink tool van SE Ranking kan je zien hoeveel backlinks je hebt en wat hun bron precies is.
- Concurrentie-analyse: Dit maakt het mogelijk om een vergelijking te doen met je concurrenten op basis van de zoekwoorden die in scoren. Hiermee kan je zoekwoorden vinden die je nog ontbreekt.
- Website audit: Met de site audit van SE Ranking is het mogelijk om SEO fouten op te sporen die jouw positie kunnen bemoeilijken. Verder is het mogelijk om je website snelheid te optimaliseren.
Hoe gebruik je SE Ranking?
SE Ranking heeft een grote databank waarin België prominent vertegenwoordigd wordt. Hierbij kan je jouw eigen situatie afstellen naar Belgische zoekopdrachten. SE Ranking kan je gratis uitproberen. Klik op de video om te zien hoe deze tool werkt.
Heb je veel SEO tools nodig om zoekwoord optimalisatie te doen voor je website?
Het antwoord is nee. Volgens een bevraging aan 137 SEO experts zou je genoeg moeten hebben met 3 SEO-tools.
Wil jij ook beter vindbaar zijn in Google en ervoor zorgen dat jij niet alleen bovenaan komt te staan, maar daar ook blijft? Vraag de gratis analyse aan en ontdek waar er voor jou kansen liggen op het gebied van zoekmachine optimalisatie.
Een deftige Keyword Research is de basis voor ieder SEO-, PPC- of content marketing campagne. Als je niet de juiste zoekwoorden hebt. Dan leidt dit tot minder traffic.
Hoe SE Ranking je SEO kan verbeteren?
Tegenwoordig is het niet genoeg om een website te hebben en aanwezig te zijn op het internet om gevonden te worden door je doelgroep. Om je zichtbaarheid te verhogen moet je hoger in Google geraken.
Hiervoor is zoekmachine optimalisatie nodig. Maar om een gebruiker een gewenste actie te laten uitvoeren heb je ook conversie optimalisatie nodig om dat te doen. SEO-tools kunnen je hierin inzicht geven.
Hoe werkt een website optimalisatie?
Een website optimalisatie kan je bereiken door een aantal stappen te volgen:
- Zoekwoord onderzoek: Je zoekt eerst naar zoekwoorden waar jouw doelgroep naar zoekt in Google. (zoals de KWfinder tool van Mangools)
- Technische optimalisatie: Je verbetert de snelheid en gebruikersvriendelijkheid van je website door middel van tools. (bijvoorbeeld Microsoft Clarity).
- Teksten optimaliseren: Hierbij gebruik je deze handige checklist om je teksten op je website te optimaliseren voor jouw gekozen zoekwoord.
(met bijvoorbeeld Semrush SEO Writing Assistant) - Interne en externe links: Nadat de tekst en de optimalisatie gedaan is is het relevant om externe verwijzingen (backlinks) en interne links op je website te doen. (bijvoorbeeld met Ahrefs)
- Onderhoud: Zoekmachine optimalisatie is nooit klaar. Het onderhouden van je SEO Keyword Ranking een contant proces. Blijf daarom steeds teksten schrijven! (Gebruik SE Ranking om de organische prestaties van je website op te volgen)
“Onze SEO-klanten kennen allemaal een serieuze omzetgroei. Als je nog twijfelt: niet twijfelen, gewoon doen. SEO is meer rendabel dan veel andere marketingoplossingen!"
- Jeroen Van Raemdonck