Waarom link building?
Eenvoudig gezegd, niet zo eenvoudig gedaan.
Hoe doe je link building?
- Het bouwen van links verloopt bij ons steeds op dezelfde doeltreffende manier:
- We bekijken de belangrijkste keywords waarop je website moet ranken en onderzoeken eerst of deze inhoudelijk op punt staan of mogelijks nog kunnen verbeteren (= on-page SEO).
- Vervolgens onderzoeken we of de interne linking van je website klopt en geen onduidelijkheid kan scheppen voor Google (= on-page SEO).
- Daarna starten we een positietracking op deze keywords en doen we een nulmeting. Het link building proces kan beginnen.
- Hierna zoeken we relevante websites met content over dezelfde onderwerpen als waarover jouw website gaat. We zoeken deze websites met gebruik van tools als SEMrush of Ahrefs. En natuurlijk hebben we ook onze ruime ervaring en eigen partnernetwerk.
- We plannen twee type links in: blog posts en partnerlinks. In specifieke verhouding afhankelijk van je type website, je huidige posities in Google en je budget.
- De resultaten beginnen te komen. Het rendement van de campagne volgen we op aan de hand van onze eerder ingestelde nulmeting en positietracking. Je ziet de gemiddelde posities in Google zelf verschuiven richting de 1. Vandaag sta je bijvoorbeeld op een gemiddelde positie 45, volgende week gemiddeld op positie 40, de week erna op 35, enzovoort.
Link juice, high-quality links, nofollow vs dofollow
Links moeten op een specifieke manier geplaatst worden.
Ten eerste moeten ze van hoge kwaliteit zijn: geen spammy domeinen of zelfs domeinen uit een ver, vreemd land. We werken het liefst met domeinen uit het eigen land: België of Nederland.
Daarnaast moeten de links follow zijn waarbij de website aan een zoekmachine zegt: deze link mag je volgen waarmee je link juice van mij mag doorgeven naar die andere website. Link juice is de andere benaming van PageRank. Lees hier het artikel: Hoe zoekalgoritmen werken.
Onze garantie. Beloofd.
Een grafiek zegt meer dan duizend woorden.
"Onze SEO-klanten kennen allemaal een serieuze omzetgroei. Als je nog twijfelt: niet twijfelen, gewoon doen. SEO is meer rendabel dan veel andere marketingoplossingen!"
- Jeroen Van Raemdonck
Wat kan u verwachten van ons Search Marketingbureau?
Wij zijn geen gewoon SEO bureau dat de pagina’s optimaliseert en het hierbij laat. Dan kan je evengoed je SEO zelf doen en dit niet uitbesteden aan een partner (het zou veel goedkoper zijn). Neen, Varamedia werkt helemaal anders, zoals je ook kan lezen op onze Over ons pagina. We nemen verantwoordelijkheid en rapporteren niet in kliks, noch views. In conversies: echte, reële leads.
We maken een duidelijk SEO concurrentieplan, SEO content plan en link acquisitie plan om de grootste vooruitgang te boeken.
De progressie wordt non-stop gemeten. We houden elke klik en impressie bij in ons systeem. De ROI wordt zo gemeten en de SEO wordt zo verder geoptimaliseerd.
Agency’s zeggen nogal snel dat ze “gespecialiseerd zijn in zoekmachineoptimalisatie“. Maar het is niet omdat je weet wat SEO betekent dat je er ook expert in bent. Net zoals je geen Excel-expert bent doordat je weet hoe Excel er in zijn basis uit ziet.