Varamedia logo

Varamedia is dé conversie optimalisatie specialist die jij zoekt!

Wil jij jouw business naar een hoger niveau tillen? Ben je klaar voor meer succes? Varamedia is dé conversie optimalisatie specialist die jouw dromen kan realiseren. Samen met jou streven we naar een hogere conversieratio. Zo verdien je meer met jouw bedrijf, zonder je blauw te betalen aan marketingtechnieken! Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Wij geven eerlijk antwoord op de vraag: “Wat is een CRO-specialist?”

Je bent hier:
Conversie optimalisatie specialist

Wat is de taak van een conversie optimalisatie specialist?

Ziet jouw website er erg aantrekkelijk uit, vinden gebruikers de weg naar jouw website, maar ondernemen hetzelfde aantal bezoekers geen actie? Dan is er werk aan de conversie optimalisatie of conversion rate optimization (CRO). In dit vakgebied verhoogt een CRO-specialist of CRO-freelancer de effectiviteit van jouw website zodat verkeer omgezet wordt naar leads. Bij Varamedia zorgen we ervoor dat jouw bezoekers resultaten boeken!

Welke acties kunnen websitebezoekers allemaal ondernemen? De mogelijkheden zijn eindeloos. Denk hierbij aan: een product kopen, een aanmelding voor een webinar, een inschrijving op de nieuwsbrief, een aanvraag van een offerte, een ingevuld contactformulier, een reactie op een blogpost…

“Dankzij conversie optimalisatie bereik jij méér leads en méér omzet”

Conversie optimalisatie specialisten bij Varamedia analyseren jouw website, implementeren verbeteringen en garanderen dat bezoekers doen wat jij voor ogen hebt.

Op zoek naar een conversie optimalisatie specialist?

Hoe gaat een conversie specialist te werk?

Hoe werkt conversie optimalisatie nu precies? En wat doet een CRO-specialist? Een conversion rate specialist heeft als grootste doel om het aantal conversies te verhogen op jouw website. Maar, hoe pakken we dat bij Varamedia in de praktijk aan? We lichten de aanpak van onze experten even toe.

1. Analyse van de pijnpunten

Eerst en vooral is het belangrijk om na te gaan wat de ‘pijnpunten’ zijn van jouw website. Waarom haken bezoekers bijvoorbeeld af? We analyseren het gedrag van jouw websitebezoekers zorgvuldig aan de hand van kwalitatieve tools zoals Microsoft Clarity. Zo krijgen we aan de hand van heatmaps en recordings een zicht op het scrollgedrag en klikgedrag van jouw bezoeker. We houden volgende vragen steeds in ons achterhoofd:

  • Welke pagina’s worden bekeken?
  • Wat doet de gebruiker: klikken, scannen, scrollen?
  • Hoe navigeert de gebruiker doorheen de website?
  • Is het doel van de webpagina duidelijk?

We leren de doelgroep zo erg goed kennen en kunnen sterktes en zwaktes van een webpagina opsommen. Stel je voor dat een gebruiker klikt op een niet-klikbaar stukje tekst, dan is dat een ‘pijnpunt’ om te verbeteren. Op basis van die data-analyse kunnen we starten met optimalisatie.

2. Optimalisatie

Nu we de behoeftes van de gebruiker kennen en pijnpunten hebben blootgelegd, kunnen we de website verbeteren. We focussen op volgende aspecten.

Afleiding is de de grootste conversiekiller. We zorgen ervoor dat de keuzes op elke webpagina gelimiteerd zijn. Elke pagina staat in het teken van één concrete actie. De belangrijkste informatie staat ‘above the fold’. Dit betekent op de bovenste helft van de pagina.

Keep it simple in het design. We zijn meer fan van één knop, dan tien knoppen. We nemen je bezoeker bij de hand en begeleiden hem naar de call-to-actions.

Conversie optimalisatie specialist

“Online marketing gaat om aandacht grijpen, vasthouden én omzetten in actie.”

We maken webpagina’s vanuit het principe: mobile first. Content wordt steeds meer gelezen vanop een smartphone, dus jouw website moet dé beste gebruikerservaring voor mobiel bezitten. Pagina’s maken we daarom ook scrollbestendig.

Hiernaast schenken we ook veel aandacht aan call-to-actions. Ze zijn een erg belangrijk aspect van jouw pagina. We zorgen dat call-to-actions opvallen (via contrasterende kleuren) en we houden de tekst op de knop to-the-point.

Wist je dat elk kleur een ander gevoel oproept bij mensen? In onderstaand handig overzicht leer jij meer over de psychologie van kleuren.

Ten slotte optimaliseren we de tekstuele content. Hieronder kan je een lijstje raadplegen met tips voor sterke copy:

  • Pakkende, triggerende koppen (cijfers doen het goed in titels)
  • Toon autoriteit aan, pak uit met enkele cijfers
  • Vermeld unique selling propositions en voordelen
  • Gebruik social proof in de vorm van testimonials
  • Prik de nieuwsgierigheid van je lezer door bulletpoints (ha, precies wat we hier doen!)
  • Schrijf voor scannende lezers
  • Schrijf in de 2e persoon, dat maakt je tekst persoonlijker
  • Ondersteun je tekst met beeld: foto’s én video
Conversie optimalisatie specialist

In een laatste fase testen we verschillende opties uit. Dat noemt men ook wel A/B-testen. Er worden dan twee varianten van een pagina getest.

We geven een voorbeeld. Variant A bevat een rode button voor de offerteaanvraag en variant B bevat een groene button voor de offerteaanvraag. Op basis van de test, kan je in één oogopslag zien welke button de voorkeur krijgt bij de gebruiker. Wat misschien werkt bij de concurrentie, werkt niet bij jou…

Het is belangrijk dat we dit proces van A/B-testing blijven herhalen. Alleen zo kunnen we resultaten boeken. Bij Varamedia geven we niet op, we zetten door tot jij tevreden bent.

Waarom is Varamedia jouw partner voor CRO?

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat Google jouw pagina sneller vindt, terwijl conversie optimalisatie ervoor zorgt dat je omzet stijgt. Beide specialisaties kunnen niet zonder elkaar. Het is dan ook een goed idee om te investeren in beide aspecten.

Gelukkig hebben we bij Varamedia de juiste kennis in huis dankzij jarenlange ervaring in beide vakgebieden. Een conversie optimalisatie specialist zoekt samen met jou naar gerichte oplossingen én blijft testen en optimaliseren totdat jij de resultaten bereikt waar je van droomt. Laat van je horen! Zo leggen we de basis voor een goede samenwerking in de toekomst.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Verhoog jouw conversies met onze CRO specialisten!

Gerelateerde artikels

CRO

Conversie optimalisatie

Krijg je veel websitebezoekers, maar valt het aantal conversies toch wat tegen? Waarschijnlijk br...

CRO

CRO specialist

Er is één ding dat elk bedrijf wil: meer klanten. Maar hoe zorg je ervoor dat je meer omzet draai...

CRO

CRO specialist

Er is één ding dat elk bedrijf wil: meer klanten. Maar hoe zorg je ervoor dat je meer omzet draai...

CRO

Conversie optimalisatie

Krijg je veel websitebezoekers, maar valt het aantal conversies toch wat tegen? Waarschijnlijk br...

CRO

CRO specialist

Er is één ding dat elk bedrijf wil: meer klanten. Maar hoe zorg je ervoor dat je meer omzet draai...

CRO

Conversie optimalisatie

Krijg je veel websitebezoekers, maar valt het aantal conversies toch wat tegen? Waarschijnlijk br...

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Contactformulier (Artikels POPUP)

Formulier dat wordt geïntegreerd op de artikels in de vorm van een popup.

Naam*(Vereist)
* verplicht in te vullen