Varamedia logo
33+

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner is de build-in zoekwoord onderzoek tool van Google Ads. Met GKP kan je gemakkelijk zoekwoorden opzoeken én hun volumes. Lees in dit artikel hoe je ermee aan de slag gaat.

E-mail automations
Voordat je verder leest... even gedag zeggen 👋

Wij zijn Varamedia: als SEO agency hebben wij alles in huis om websites naar de top van Google te brengen. 📈

Verder zijn wij ook podcast host van SEO Connect (bezoek podcast🔗), neem een kijkje! Heb je hulp nodig met jouw SEO-succes? Ons SEO bureau is jouw aangewezen partner. Neem dan vandaag nog contact met ons op! 

In dit artikel lees je
Je bent hier:
/
/
/
/
Google Keyword Planner

Wat is de Google Keyword Planner?

Google Keyword Planner is het Zwitsers zakmes van elke SEO- en SEA-marketeer. Wie wilt weten of een bepaald zoekwoord een bepaald potentieel heeft, kan in de Keyword Planning tool van Google Ads gemakkelijk opzoeken:

  • Welke de meest interessante zoekwoorden zijn
  • Hoe vaak per maand dat zoekwoord gezocht wordt door de mensen in Google (en in welk geografisch gebied)
  • Op basis van deze gegevens kan jij dus perfect weten: is een bepaald zoekwoord interessant voor mij of niet?

Google Keyword Planner haalt de blinddoek weg bij elke marketeer of ondernemer die zich afvraagt: achter welke zoekwoorden zit marktpotentieel? Waar is mijn doelmarkt naar op zoek in Google? En rond welke zoekwoorden moet ik mijn campagnes bouwen en/of website uitbouwen?

Raadpleeg de KWR-tool van Google via deze link

Google Ads-sea-varamedia
SEO checklist

Download gratis de ultieme SEO checklist om bovenaan in Google te komen

5/5

Meer dan +35 tevreden klanten

Uitgelichte case: Buildinc

"Met een groei aan leads van meer dan 1500% toont Varamedia wel degelijk dat ze weten waarmee ze bezig zijn."

Pante: “Voor we met Varamedia samenwerkten, hadden we simpelweg geen leads via internet. Nu hebben gemakkelijk 10 à 15 leads per week, die over het algemeen ook kwalitatief zijn. Binnen de zes weken stonden we met een aantal keywords op plaats één in Google. Hoe ze het doen is mij een raadsel, maar met een groei aan leads van meer dan 1500% toont Varamedia wel degelijk dat ze weten waarmee ze bezig zijn.”

SEO-expert inschakelen? Vertrouw op onze ervaring!

Zij vertrouwden ons al voor hun SEO:

Gerelateerde artikels

SEO

SEO audit

Een SEO-audit en SEO in het algemeen zijn onze grootste specialiteit. De reden is simpel: met zoekmachine optimalisatie rank je hoog in Google zonder te betalen. Het rendement ligt bij deze vorm van marketing dus bijzonder hoog.

Presteert je website niet zo goed als je zou willen, maar zie je niet wat het probleem is? Dan kan een SEO audit helpen. Varamedia helpt je graag op weg naar een hoge ranking in Google.

Nieuwsgierig naar hoe jij met SEO op de eerste plaats kunt staan in Google?

SEO

Bing Webmaster Tools

Bing Webmaster Tools is een gratis SEO-tool van Bing. Google heeft hier ook een soortgelijke variant: Google Search Console. Hierbij gebruik je deze tool om je aanwezigheid van je website in de Microsoft Bing zoekresultaten te controleren.

SEO

SEO Consultant

Kies voor onze SEO consultant en voel wat écht rendement in Google teweeg brengt. Als je wil dat jouw bedrijf online gevonden wordt door nieuwe klanten, moet je investeren in zoekmachineoptimalisatie. Een SEO consultant kan hierbij helpen. Maar wat is SEO consultancy precies? Wat houdt dit in? Het Varamedia SEO-team legt het uit!

SEO

Mangools

Mangools is een bedrijf dat een all-in-one SEO-tool pakket aanbiedt. Het bedrijf is in 2014 gestart met hun zoekwoordanalyse tool KWfinder en heeft intussen hun gamma uitgebreid met andere handige tools. Lees in dit artikel alles over deze marketing tools.

SEO

Skyscraper-techniek: de beste SEO-strategie voor 2024

Hoe kan je met je SEO-partner nog uniekere en waardevollere content creëren? Hoe behaal je een betere positie in Google dan jouw concurrentie? Hoe krijg je een link naar jouw pagina op andere websites? Eén antwoord: de Skyscraper Techniek.

SEO

Bovenaan in Google

Tijdens jouw weg naar succes is het van cruciaal belang om je website bovenaan in de Google zoekmachine te krijgen. Met SEO (Search Engine Optimization) als specialiteit, zorgt Varamedia dat Google helemaal gek wordt op je website. In dit artikel vertellen we je hoe je met de juiste strategie en technieken je website bovenaan in Google kunt krijgen, met of zonder Google Ads Campagne.

Een Google Ads Campagne opstarten? Of zoek je een SEO Agency? Wij helpen je graag én met succes!

Lees ook: Zo krijg je je website bovenaan in Google

SEO

SEO Checklist voor Copywriting

Als je denkt aan een SEO Checklist voor copywriting, denk je misschien aan ellenlange SEO lijsten met optimalisaties die je kan doen op websites. In dit artikel kiezen we bewust om enkel te focussen op de belangrijkste SEO checklist items die je nodig hebt om:

  • Krachtige teksten te schrijven voor zoekmachines.
  • Teksten te bouwen die ook de lezers sterk bekoren.

In de SEO checklist zal je twee zaken naar voren zien komen: optimalisaties die belangrijk zijn voor zoekmachines (technische SEO) en optimalisaties die belangrijk zijn voor mensen: de websitebezoekers en lezers van je content dus (content SEO).

Varamedia heeft ruime ervaring met zoekmachine optimalisatie en helpt je graag verder met het hoger krijgen van je website in Google.

SEO

Wat kost SEO en/of een SEO specialist?

Veel bedrijven stellen zich de vraag wat SEO of een SEO expert kost. Deze marketeer heeft search engine marketing als hoofdverantwoordelijkheid en moet de zoekkanalen Google en Bing optimaal laten renderen. Soms wordt dit uitbesteed aan een zoekmachine marketing bureau voor extra hoge kwaliteit.

Als je weet dat Google miljarden zoekopdrachten verwerkt, weet je ook dat de potentiële omzet die je hieruit kan halen, enorm is. Een SEO-marketeer en SEA-marketeer is dus van cruciaal belang voor het slagen van je zaak online. Maar natuurlijk wil je weten wat die persoon zou kosten.

SEO

Zoekmachine optimalisatie tips

Zoekmachine optimalisatie of SEO zijn alle activiteiten die worden ondernomen om een webpagina hoog te laten ranken in de organische zoekresultaten. Je onderneemt acties om een betere ranking te verkrijgen en zo krijg je dan ook meer verkeer van relevante bezoekers naar je website.

Je kan je webpagina optimaliseren op basis van drie factoren: techniek, autoriteit en content. Voor elk van deze domeinen geven we handige tips mee.

Nog meer tips ontvangen? Download hier onder onze ultieme SEO whitepaper om jouw website hoog te ranken in Google.

Wil je de beste Google resultaten?

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?