- Home >
- SEO Bureau >
- SEO Tools >
- Bing Webmaster Tools >
Bing webmaster tools
Wat is Bing Webmaster Tools?
Bing Webmaster Tools is een gratis SEO-tool van Bing. Google heeft hier ook een soortgelijke variant: Google Search Console. Hierbij gebruik je deze tool om je aanwezigheid van je website in de Microsoft Bing zoekresultaten te controleren. Het gebruik van Bing Webmaster Tools is echt kinderspel. Het idee van zoekmachine optimalisatie en hoe het werkt is grotendeels hetzelfde bij andere SEO tools. Het maakt minder uit welke tool je gebruikt, maar het is vooral het proces die je volgt. Klik op de video hieronder om te zien hoe deze tool werkt:
Bing Webmaster Tools is gratis.
Wat kan je doen met Bing Webmaster Tools?
Met Bing Webmaster Tools kan je een aantal handige dingen doen zoals:
- Zoekopdracht analyses maken.
- Snelheid en gebruikersvriendelijkheid testen.
- Inzicht wie er naar jouw website linkt.
- Onbestaande pagina’s en fouten controleren.
- Controleren of je waarschuwingen tegen jouw site hebt gekregen.
Heb je veel SEO-tools nodig om zoekwoord optimalisatie te doen voor je website?
Het antwoord is nee. Volgens een bevraging aan 137 SEO experts zou je genoeg hebben met 3 SEO-tools.
Een deftige Keyword Research is de basis voor ieder SEO-, PPC- of content marketing campagne. Als je niet de juiste zoekwoorden hebt. Dan leidt dit tot minder traffic.
Hoe Bing Webmaster Tools je SEO kan verbeteren?

Hoe werkt een website optimalisatie?
Een website optimalisatie kan je bereiken door een aantal stappen te volgen:
- Zoekwoord onderzoek: Je zoekt eerst naar zoekwoorden waar jouw doelgroep naar zoekt in Google. (zoals de KWfinder tool van Mangools)
- Technische optimalisatie: Je verbetert de snelheid en gebruikersvriendelijkheid van je website door middel van tools. (bijvoorbeeld Microsoft Clarity).
- Teksten optimaliseren: Hierbij gebruik je deze handige checklist om je teksten op je website te optimaliseren voor jouw gekozen zoekwoord.
(met bijvoorbeeld SEMrush SEO Writing Assistant) - Interne en externe links: Nadat de tekst en de optimalisatie gedaan is is het relevant om externe verwijzingen (backlinks) en interne links op je website te doen. (bijvoorbeeld met Ahrefs)
- Onderhoud: Zoekmachine optimalisatie is nooit klaar. Het onderhouden van je SEO Keyword Ranking een contant proces. Blijf daarom steeds teksten schrijven! (Gebruik SE Ranking om de organische prestaties van je website op te volgen)
