Varamedia logo
33+

Performance marketing? Wasda?

Performance marketing is marketing waarbij het bedrijf enkel betaalt voor welomlijnde marketinginspanningen zoals clicks, aankopen, downloads of leads. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om aan de hand van diezelfde indicatoren in real-time de marketingstrategie aan te passen om in te spelen op het consumentengedrag. Op deze manier kunnen bedrijven focussen op specifieke KPI’s en een hogere return on investment van hun digitale marketingstrategie behalen.

Performance marketing zet volop in op verscheidene online marketing-technieken zoals affiliate marketing of e-mailmarketing. Performance marketing helpt een bedrijf dus langs sociale media succesvol een strategie uitvoeren waarbij de nadruk ligt op duidelijk meetbare prestaties voor het bedrijf. Dit moet helpen sales activiteiten verhogen en de concurrentie een stap voor te zijn.

Je bent hier:
Performance Marketing

Waarom is performance marketing nuttig?

Er zijn 3 redenen waarom performance marketing nuttig kan zijn. Zeker als je niet eindeloos wil experimenteren of maar een beperkt advertentiebudget hebt.

Omdat de kost afhangt van welomlijnde indicatoren, betaalt het bedrijf enkel voor advertenties die een concrete return of actie hebben opgebracht, zoals een klik (vb: cost-per-click model) of een aankoop. Zo ben je ervan verzekerd dat je investering resultaten heeft opgeleverd.

Performance marketing biedt een holistische kijk op digitale marketing. Daarin gebruik je verscheidene sociale mediakanalen om een coherente visie van je bedrijf te verspreiden. Bovendien laat het gebruik van verscheidene indicatoren toe dat de strategie vlot wordt aangepast om te reageren op de veranderende noden van het digitale landschap.

De grote hoeveelheid data (metrics) die je genereert, geeft je een scherper beeld van je doelpubliek. Aan de hand van deze informatie kan de marketingstrategie dan weer verder verfijnd worden. Performance marketing biedt dus de mogelijkheid om informatie in te winnen en helpt in het bijsturen van je boodschap.

backlinks-Marketing begrippen-Varamedia

Samengevat

Experten kunnen via een data studio (zoals Google data studio) inzichten genereren over je advertentie. Technologie speelt een grote rol in performance marketing. Op basis daarvan bekijken ze welke bijsturing het grootste voordeel oplevert.

Klaar om een beroep te doen op onze talenten en te genieten van betere prestaties?

Hoe implementeer je performance marketing?

Performance marketing omvat een groot aantal technieken en kanalen om aan digitale advertising te doen. Hieronder zetten we enkele voorbeelden hoe we je hier bij Varamedia kunnen helpen om een succesvolle performance marketing strategie op te zetten.

Voor veel consumenten begint de zoektocht naar een nieuw product op één van de verscheidene grote zoekmachines. Onze ervaren SEA-consultants weten perfect hoe ze een campagne op punt kunnen stellen om vanuit de zoekresultaten van Google of Bing rechtstreeks de consument te bereiken.

De beschikbare data helpen ons de effectiviteit van de campagne op de voet volgen. Zo helpen de tools het rendement van elke campagne zo hoog mogelijk te houden, zelfs in competitieve branches.

Met affiliate marketing wordt verwezen naar een vorm van digital marketing waarbij een tussenpersoon, de affiliate, op commissie wordt betaald voor geleverde resultaten. Deze marketingvorm biedt bedrijven de mogelijkheid om op een zeer gerichte manier zichzelf te adverteren met de zekerheid dat hun marketingbudget niet uit balans gaat. Je zou hier ook gebruik kunnen maken van influencers.

Behalve adverteren met Search Ads kan ook search engine optimization een essentieel onderdeel vormen van je online marketingstrategie. Onze SEO-consultants weten perfect hoe ze om moeten gaan met de grote hoeveelheid data die aan de hand van verscheidene tools verzameld kunnen worden over zoekresultaten. Aan de hand van deze indicatoren kunnen we er zeker van zijn dat jouw bedrijf hoog scoort bij zoekmachines en bijgevolg dus ook opvalt bij de consument.

Bij Varamedia is het onze passie om jou meer klanten te bezorgen. Wanneer wij jouw site opzetten zorgen we er dan ook voor dat meer bezoekers van jouw site zich zullen converteren naar betalende klanten. Zo draai jij ook meer omzet!

Valkuilen

Performance marketing, waarbij adverteerders alleen betalen voor specifieke acties zoals klikken, leads of verkopen, heeft de afgelopen jaren aan populariteit gewonnen. Het biedt meetbare resultaten en lijkt op het eerste gezicht een efficiënte manier van adverteren. Zoals elke marketingstrategie zijn er ook valkuilen.

Een van de grootste valkuilen is de neiging om zich te concentreren op korte termijn resultaten. De nadruk op direct meetbare acties kan marketeers verleiden campagnes te optimaliseren voor snelle winsten. Langetermijnstrategieën en merkopbouw lijden daar onder. Dit kan leiden tot een tunnelvisie waarbij de algehele merkwaarde en klantrelaties worden verwaarloosd.

Je campagnes zijn vaak sterk afhankelijk van grote digitale platformen zoals Google, Facebook en Amazon. Deze afhankelijkheid kan riskant zijn want deze online kanalen wijzigen hun algoritmes en beleid regelmatig. Een kleine verandering kan een grote impact hebben op de zichtbaarheid en kosten van een advertentiecampagne. 

Bovendien kunnen deze platformen hoge kosten in rekening brengen. Daardoor kan het rendement op investering (ROI) afnemen.

Sommigen neigen naar overmatige aandacht voor een groot volume clicks of conversies. De kwaliteit van deze interacties wordt dan soms genegeerd. Dat leidt dan tot leads van lage kwaliteit of klanten zonder merktrouw.

Samengevat

Ondanks de onmiskenbare voordelen is het essentieel voor marketeers om zich bewust te zijn van de potentiële valkuilen. Je wil als adverteerder kort op de bal spelen zonder de bal mis te slaan. 

Klaar om te starten?

Er valt natuurlijk nog veel meer te zeggen over performance marketing en hoe het voor jouw bedrijf nuttig kan zijn. De performance marketeers van Varamedia staan garant voor een succesvolle strategie op maat van jouw bedrijf.

Begin vandaag nog met performance marketing. Neem contact met ons op!

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

5/5

Meer dan +40 tevreden klanten

Ook zulke resultaten boeken?

Gerelateerde artikels

Marketing

Inbound marketing bureau

Een marketingstrategie die op organische wijze potentiële klanten aantrekt, dat is waar de inbound marketing om draait. Maak je ook graag gebruik van deze doeltreffende methode voor jouw bedrijf? Varamedia is een inbound marketing bureau met jarenlange ervaring dat klaar staat om jouw marketing naar een hoger niveau te tillen!

Met inbound marketing zorg je voor sterke marketingresultaten zonder veel geld te verliezen aan outbound reclametechnieken als radio, televisie of displaybanners.

Neen, met inbound draaien we de rollen om: door simpelweg aantrekkelijke content te brengen zorgen we voor een permanente instroom van websiteverkeer, dus ook leads, nieuw cliënteel, kortom: business.

Marketing

Marketing

Ben jij op zoek naar een betrouwbare partner om jouw marketing naar een hoger niveau te tillen? Zoek niet verder!

Als toonaangevend marketingbedrijf begrijpt Varamedia als geen ander de kracht van effectieve marketingstrategieën en hoe ze kunnen bijdragen aan het succes van jouw bedrijf. Met een bewezen track record en een team van deskundige marketeers helpen we jouw organisatie groeien en bloeien in de online wereld.

Marketing

Inbound marketing

Het tijdperk van push-marketing en charmante verkooppraatjes loopt op zijn einde. Marketing is niet langer een eenzijdige reclamestrategie. Traditionele marketing is dus out en inbound marketing, waarbij je klanten echt gaat aantrekken, is in!

Varamedia zorgt voor een sterke inbound marketingstrategie, met relevante content, waarmee je ineens heel wat kwalitatieve leads zult genereren. Ontdek hier hoe wij dat doen.

Interesse om samen te werken? Contacteer ons

Het contactformulier voor op de pagina's /contact, /diensten, ...

Voor + achternaam(Vereist)
Varamedia logo
Klaar voor een nieuwe samenwerking?