De belangrijkste tips bij het kiezen van een social media marketing bureau
Social media is niet meer weg te denken in jouw online marketing strategie. Zeker als één van jouw doelstellingen een jonge doelgroep bereiken is. Volgens een onderzoek van Matchlab spenderen jongeren tussen de 15 en 19 jaar zo een gemiddelde van 2,5 uur per dag aan het scrollen door social media apps.Wij kunnen je helpen met het vinden van een goed social media marketing bureau.
Maar niet alleen jongeren, ook volwassenen zijn niet meer te scheiden van hun smartphone. 54% van alle vlamingen is een actieve gebruiker van minstens 4 social media platformen. Dagelijks maakt zo’n 66% gebruik van sociale kanalen. Vooral Facebook, Instagram, Youtube en LinkedIn zijn zeer populair en staan bovenaan de lijst van meest gebruikte sociale media kanalen. Dit blijkt uit een onderzoek van Coosto.
Wat doet een social media marketing bureau?
Een social media marketing bureau gaat potentiële klanten naar jouw website lokken door een doordachte strategie op te stellen die op maat gemaakt wordt voor jouw bedrijf. Dit doen ze door eerst en vooral de customer journey op te stellen: een visualisatie van de klantreis. Hiermee leren ze jouw doelgroep beter kennen en kunnen ze jouw potentiële klanten aanspreken op verschillende social media kanalen.
Na grondig onderzoek maakt het bureau een social advertising strategie op die ervoor gaat zorgen dat jouw verhaal bij de juiste doelgroep terecht komt op de juiste social media kanalen.

Met behulp van social media advertising kan je volgens To Be Found jouw product of dienst promoten onder een specifieke doelgroep die zeer waarschijnlijk geïnteresseerd is met behulp van de targeting technieken van Instagram, Facebook en andere social media kanalen. Zo creëer je met social advertising veel naamsbekendheid, bouw je een online reputatie op en vorm je een relatie met jouw doelgroep.
Zoals we al eerder schreven, bouw je veel naamsbekendheid en relaties op via social media platformen met een miljoen gebruikers. Maar ook andere doelen zoals leadgeneratie, kan je behalen via social media marketing.
Met zoveel potentieel wil je natuurlijk weten hoe je dat juist aanpakt. Neil Patel geeft ons een aantal tips wanneer je sociale media het best uitbesteedt:
Als je een budget hebt, maar niet juist weet hoe je het beste eruit kan halen
Als je worstelt met het verhogen van prestaties
Als je niet goed weet hoe je jouw sociale media prestaties meet

Social marketing bureau nodig? Contacteer Varamedia!
Hoe kies je het juiste social media bureau?
Heb je beslist om een social media marketing bureau in te schakelen? Geweldig! Maar hoe kies je nu het juiste bureau? Hieronder geven we je een aantal tips die je kunnen helpen tijdens de zoektocht naar een social media marketing bureau met behulp van het advies van Neil Patel.
1. Stel doelstellingen op
Vooraleer je hulp vraagt aan een social media marketing bureau, moet je concrete doelstellingen opbouwen. Wat wil je graag bereiken met je social media strategie? Hier zijn een aantal doelen die je op weg kunnen helpen:
Je wil natuurlijk dat mensen jouw merk herinneren en erover praten. Met behulp van social media kan je makkelijk jouw product of dienst onder die aandacht brengen.
Het voordeel van social advertising is dat je de juiste boodschap bij jouw specifieke doelgroep kan brengen omdat online targeten veel makkelijker gaat dan offline. In tegenstelling tot offline advertising kan je via social media perfect instellen wie je advertentie te zien zal krijgen.
Wil je graag dat jouw social media advertenties potentiële klanten naar jouw website leiden? Inschrijven op een nieuwsbrief? En uiteindelijk een aankoop doen? Dan moet je investeren in leadgeneratie.
CTA: Varamedia is gespecialiseerd in leadgeneratie en zorgt voor kwalitatieve leads. Boek nu een afspraak en wij helpen je met jouw digitale
marketing strategie! Verkoop stimuleren Je kan social media inzetten als methode die direct invloed heeft op de verkoop van jouw producten of diensten. Je kan bijvoorbeeld inzichten van je doelpubliek op social media gebruiken om relevante producten of diensten te adverteren aan de juiste mensen.
Je kan social media inzetten als methode die direct invloed heeft op de verkoop van jouw producten of diensten. Je kan bijvoorbeeld inzichten van je doelpubliek op social media gebruiken om relevante producten of diensten te adverteren aan de juiste mensen.
Een Instagram pagina met veel betrokkenheid zorgt voor vertrouwen bij nieuwe potentiële volgers. Dat is logisch: je zou ook geen webshop vertrouwen met duizenden volgers en amper reacties, likes of reviews. Dat geeft een slechte eerste indruk.
Het doel is om interactie te creëren met volgers en mensen die je online advertentie zien. Door in dialoog te treden met je doelgroep, versterk je de relatie onderling. Dit zorgt voor een verhoging in de klantloyaliteit en de verbondenheid met klant en merk.
2. Vergelijk verschillende bureaus

Als je jouw doelen hebt opgesteld, is het tijd om een aantal verschillende social media marketing bureaus met elkaar te vergelijken. Het is belangrijk dat je eerst bureaus grondig onderzoekt voordat je een beslissing maakt.
Op hun websites kan je op een aantal plaatsen waardevolle informatie vinden die je helpt bij deze keuze. Kijk bijvoorbeeld naar recensies. De meeste bureaus hebben recensies en testimonials van klanten die bewijzen of het bureau aan je eisen kan voldoen of niet.
Je kan nog dieper graven door het bedrijf op te zoeken op LinkedIn. Zoek via hun LinkedIn profiel naar de topmensen van het bureau en kijk of ze worden aanbevolen door klanten en collega’s.
Het doel van dit onderzoek is niet alleen het ondervinden van het aantal sterren van een agency, maar ook hoe groot hun klanten zijn, uit welke niche hun klanten komen, aan welke projecten ze hebben gewerkt en het gemiddelde budget van hun klanten.
Geïnteresseerd in een eerste kennismakingsgesprek?
Meer dan 55 bedrijven geholpen
Hoe werk je samen met een social media marketing bureau?
Je moet natuurlijk ook zorgen dat de samenwerking goed gaat. Een slechte samenwerking kan uiteindelijk leiden naar slechte resultaten door gebrek aan communicatie in twee richtingen. Daarom geven we jou nog een aantal tips die kunnen leiden tot een goede partnership:
Een social media bureau zal beter aan de slag kunnen gaan als je relevante informatie met hen deelt zoals documenten, plannen en rapporten. Elk bedrijf heeft bijvoorbeeld een merkstijlgids. Als je deze deelt met je bureau, kunnen ze aan de slag gaan om het ontwerp van hun content af te stemmen op de juiste merkkleuren.
Wanneer je zoveel mogelijk relevante informatie deelt, zal het bureau sneller op dezelfde golflengte zitten en voorkom je verwarring in het proces.
Het is niet voldoende wanneer je enkel de doelstellingen en documenten deelt. Het is belangrijk om over alles in het algemeen steeds duidelijk te communiceren met jouw bureau (en vice versa natuurlijk). Onderhoud de communicatie gedurende de hele samenwerking.
Een social media marketing bureau zal je helpen de gewenste resultaten te bereiken, maar je moet hen daartoe wel in staat stellen door effectief en efficiënt te communiceren. Alleen zo kunnen ze kwalitatieve social media advertenties bezorgen die aan jouw eisen voldoen.

Waarom zou je voor Varamedia kiezen?
1. Varamedia biedt een aangepaste service

Sommige bureaus gebruiken dezelfde social media aanpak voor al hun klanten en maken gebruik van een soort one-size-fits-all proces. Wij weten dat dit niet werkt.
Elke klant heeft een eigen unieke doelgroep met verschillende doelstellingen. Bij Varamedia zorgen we ervoor dat elke klant een eigen persoonlijke social media aanpak krijgt die perfect past bij de verwachtingen en doelstellingen die vooraf zijn gesteld.
2. Bij Varamedia kan je een hoog niveau van expertise verwachten
Alleen al in België zijn er honderden verschillende online marketing bureaus. De meeste daarvan bieden een breed scala aan soortgelijke diensten. We snappen dat het dan moeilijk wordt om tussen al die bureaus het beste social media agency eruit te vissen.
Wat Varamedia onderscheidt van de andere is dat we een ervaren bureau zijn gebeten door leadgeneratie. Met behulp van onze marketeers gespecialiseerd in SEO, zorgen we voor social media campagnes die echte, kwalitatieve resultaten oplevert.

Waarom sociale media uitbesteden?