Wat doet een social media marketing bureau?
Een social media marketing bureau heeft verschillende channel managers in het team zoals een Facebook Ads specialist, een Instagram Ads specialist, een TikTok marketeer, enzovoort.
Samen gaan zij potentiële klanten naar jouw website lokken door een doordachte strategie op te stellen die op maat gemaakt wordt voor jouw bedrijf.
Dat doen ze door eerst en vooral de customer journey op te stellen: een visualisatie van de klantreis. Hiermee leren ze jouw doelgroep beter kennen en kunnen ze jouw potentiële klanten aanspreken op verschillende social media kanalen.
Na grondig onderzoek maakt het bureau een social advertising strategie op die ervoor gaat zorgen dat jouw verhaal bij de juiste doelgroep terecht komt op de juiste social media kanalen.
Waarom sociale media uitbesteden?
Zoals we al eerder schreven, bouw je veel naamsbekendheid en relaties op via social media platformen met een miljoen gebruikers. Maar ook andere doelen zoals leadgeneratie, kan je behalen via social media marketing.
Met zoveel potentieel wil je natuurlijk weten hoe je dat juist aanpakt. Neil Patel geeft ons een aantal tips wanneer je sociale media het best uitbesteedt:
- Als je een budget hebt, maar niet juist weet hoe je het beste eruit kan halen
- Als je worstelt met het verhogen van prestaties
- Als je niet goed weet hoe je jouw sociale media prestaties meet
Social marketing bureau nodig? Contacteer Varamedia!
Hoe kies je het juiste social media bureau?
1. Stel doelstellingen op
Je wil natuurlijk dat mensen jouw merk herinneren en erover praten. Met behulp van social media kan je makkelijk jouw product of dienst onder die aandacht brengen.
Het voordeel van social advertising is dat je de juiste boodschap bij jouw specifieke doelgroep kan brengen omdat online targeten veel makkelijker gaat dan offline. In tegenstelling tot offline advertising kan je via social media perfect instellen wie je advertentie te zien zal krijgen.
Wil je graag dat jouw social media advertenties potentiële klanten naar jouw website leiden? Inschrijven op een nieuwsbrief? En uiteindelijk een aankoop doen? Dan moet je investeren in leadgeneratie.
CTA: Varamedia is gespecialiseerd in leadgeneratie en zorgt voor kwalitatieve leads. Boek nu een afspraak en wij helpen je met jouw digitale
marketing strategie! Verkoop stimuleren Je kan social media inzetten als methode die direct invloed heeft op de verkoop van jouw producten of diensten. Je kan bijvoorbeeld inzichten van je doelpubliek op social media gebruiken om relevante producten of diensten te adverteren aan de juiste mensen.
Je kan social media inzetten als methode die direct invloed heeft op de verkoop van jouw producten of diensten. Je kan bijvoorbeeld inzichten van je doelpubliek op social media gebruiken om relevante producten of diensten te adverteren aan de juiste mensen.
Een Instagram pagina met veel betrokkenheid zorgt voor vertrouwen bij nieuwe potentiële volgers. Dat is logisch: je zou ook geen webshop vertrouwen met duizenden volgers en amper reacties, likes of reviews. Dat geeft een slechte eerste indruk.
Het doel is om interactie te creëren met volgers en mensen die je online advertentie zien. Door in dialoog te treden met je doelgroep, versterk je de relatie onderling. Dit zorgt voor een verhoging in de klantloyaliteit en de verbondenheid met klant en merk.
Wil je graag je betrokkenheid verder vergroten? Dan kan je met behulp van social media marketing een speciale community opbouwen. Je kan je bijvoorbeeld richten op een actieve Facebook-groep of conversaties aanmoedigen via een hashtag.
Het is geen geheim dat gebruikers advies en hulp vragen via social media kanalen aan merken. Dat kan gaan over een pakketje dat niet geleverd werd of in stukken thuis aankwam. Social media kan je helpen om direct te communiceren met je klanten en ze tevreden te houden.
2. Vergelijk verschillende bureaus
Als je jouw doelen hebt opgesteld, is het tijd om een aantal verschillende social media marketing bureaus met elkaar te vergelijken. Het is belangrijk dat je eerst bureaus grondig onderzoekt voordat je een beslissing maakt.
Op hun websites kan je op een aantal plaatsen waardevolle informatie vinden die je helpt bij deze keuze. Kijk bijvoorbeeld naar recensies. De meeste bureaus hebben recensies en testimonials van klanten die bewijzen of het bureau aan je eisen kan voldoen of niet.
Je kan nog dieper graven door het bedrijf op te zoeken op LinkedIn. Zoek via hun LinkedIn profiel naar de topmensen van het bureau en kijk of ze worden aanbevolen door klanten en collega’s.
Het doel van dit onderzoek is niet alleen het ondervinden van het aantal sterren van een agency, maar ook hoe groot hun klanten zijn, uit welke niche hun klanten komen, aan welke projecten ze hebben gewerkt en het gemiddelde budget van hun klanten.
Geïnteresseerd in een eerste kennismakingsgesprek?
Hoe werk je samen met een social media marketing bureau?
Het inzetten van een social media marketing bureau is een goed idee wanneer je niet weet waar te beginnen en hoe je jouw doelen kan realiseren. Zorg er wel voor dat je die doelstellingen duidelijk communiceert naar het bureau anders zullen ze niet in staat zijn om aan je verwachtingen te voldoen.
Net zoals Facebook wordt het formaat van je beeld aangepast aan de grootte van het scherm van de gebruiker. Je kan dus alle formaten gebruiken. Maar als je een zeer brede video hebt en je kijkt die op mobiel, moet de video al worden aangeklikt en het scherm gedraaid. Dit kost moeite, zorg er dus voor dat alles duidelijk genoeg is om snel te bekijken.
Een social media bureau zal beter aan de slag kunnen gaan als je relevante informatie met hen deelt zoals documenten, plannen en rapporten. Elk bedrijf heeft bijvoorbeeld een merkstijlgids. Als je deze deelt met je bureau, kunnen ze aan de slag gaan om het ontwerp van hun content af te stemmen op de juiste merkkleuren.
Wanneer je zoveel mogelijk relevante informatie deelt, zal het bureau sneller op dezelfde golflengte zitten en voorkom je verwarring in het proces.
Waarom zou je voor Varamedia kiezen?
1. Varamedia biedt een aangepaste service
Sommige bureaus gebruiken dezelfde social media aanpak voor al hun klanten en maken gebruik van een soort one-size-fits-all proces. Wij weten dat dit niet werkt.
Elke klant heeft een eigen unieke doelgroep met verschillende doelstellingen. Bij Varamedia zorgen we ervoor dat elke klant een eigen persoonlijke social media aanpak krijgt die perfect past bij de verwachtingen en doelstellingen die vooraf zijn gesteld.
2. Bij Varamedia kan je een hoog niveau van expertise verwachten
Alleen al in België zijn er honderden verschillende online marketing bureaus. De meeste daarvan bieden een breed scala aan soortgelijke diensten. We snappen dat het dan moeilijk wordt om tussen al die bureaus het beste social media agency eruit te vissen.
Wat Varamedia onderscheidt van de andere is dat we een ervaren bureau zijn gebeten door leadgeneratie. Met behulp van onze marketeers gespecialiseerd in SEO, zorgen we voor social media campagnes die echte, kwalitatieve resultaten oplevert.
"Wij rapporteren enkel échte leads en sales. Bij ons krijg je weinig blabla en veel echte resultaten waarachter echte omzettoenames zitten."
Ben je geïnteresseerd in social marketing voor je bedrijf en zoek je een agency die je verder kan helpen? Varamedia staat klaar om je bedrijf te ondersteunen. Neem nu contact op!