Zoek je een Instagram ads specialist?
Social media marketing en Instagram ads zijn niet meer weg te denken uit je huidige marketing en advertising strategie. Daarom specialiseert het team van Varamedia zich als Instagram ads specialist: met onze kennis maken wij campagnes heel rendabel en viraal op Instagram.
De online wereld is groot en overweldigend, dus om geen tijd te verliezen en meteen doeltreffende advertenties te lanceren, is het geen slecht idee om experts van een erkend social media marketing bureau op dit vlak in te schakelen.
Een Instagram Ads specialist optimaliseert je instagram marketing en schiet zo je account de lucht in. Benieuwd naar meer? Lees dan verder!
Wat is Instagram Ads?
Instagram advertenties zijn betaalde berichten die zullen getoond worden op de tijdlijn of in de Instagram Stories van je doelpubliek. Instagram Ads is gekoppeld aan Facebook, dus om te beginnen adverteren op Instagram zal je eerst ook een account op Facebook nodig hebben.
Verschillende formaten
Zoals al gezegd, kunnen advertenties op Instagram getoond worden op de tijdlijn of in de Instagram Stories. Om die reden en door Instagram’s inventiviteit, kan je ook kiezen tussen verschillende formaten:
- Photo Ads
- Video Ads
- Stories Ads
- Carousel Ads
- Collection Ads
Photo Ads
Om mensen met een foto tot jouw pagina te krijgen, zorg je best voor een foto met een hoge kwaliteit die meteen de aandacht trekt en in het oog springt. Enkel zo’n foto’s zullen mensen doen stoppen met verder scrollen in de app.
Eens je ze hebt kunnen doen stoppen met scrollen, kan je ook gebruiken maken van een knop die een actie voorstelt, zoals “shop nu” of “lees meer”. Zo is het heel gemakkelijk om je doelpubliek naar de juiste plaats te leiden.

Video Ads
Video’s hebben het voordeel dat beweging sneller de aandacht zal trekken. Combineer dit met hoge kwaliteit en een goed doordacht concept, en je zal het effect merken. Ook hierbij kan je gebruik maken van een knop die een actie voorstelt.
Stories Ads
Instagram Stories zijn korte fragmenten van een foto of video die verdwijnen na 24 uren. Wanneer je kiest voor een Stories Ad, zal jouw betaalde advertentie tussen de stories verschijnen van andere gebruikers die jouw doelpubliek volgt.
In dit soort advertenties kan je dan ook een link toevoegen naar jouw account of landing page. Zo hoeft men enkel één keer omhoog te swipen om kennis te maken met al wat jij hen te bieden hebt.
Carousel Ads
Ook bij Carousel Ads heb je de keuze tussen foto’s, video’s of zelfs mix van beide. Instagram geeft namelijk de optie om in één post, meerdere foto’s en/of video’s te plaatsen. Gebruikers kunnen dan swipen tussen de verschillende materie.
Voorbeelden hierbij kunnen zijn: een vastgoedmakelaar die meerdere foto’s van een woning post, een reisbureau dat verschillende hoogtepunten van een stad in de kijker zet, enzovoort.

Collection Ads
Sinds 2018 kunnen verkopers met Collection Ads werken. Wanneer gebruikers dan op de advertentie klikken, zien ze meteen het ‘prijskaartje’ van jouw producten. Dat geeft hen de optie om iets meteen te kopen.

Waarom kies je best voor Instagram Ads?
Adverteren op Instagram heeft tal van voordelen. We lijsten ze hier even voor je op:
- Instagram zorgt voor 4x meer interactie dan andere sociale mediaplatformen zoals Facebook, Youtube, Twitter en LinkedIn.
- Je kan perfect je doelgroep targeten op basis van kenmerken zoals demografie, interesses, gedag, enzovoort.
- Adverteren op social media is veel kostenefficiënter.
- Instagram helpt 80% van de gebruikers bij de beslissing van hun aankoop.
- Aan de hand van Instagram Ads kan je een organisch bereik creëren waardoor jouw bedrijf of organisatie steeds meer engagement zal krijgen.
Overtuigd? Aarzel dan niet en neem contact op met Varamedia! Ons agentschap kan jouw bedrijf helpen met Instagram Ads aan de hand van samenwerking op maat.
Liever nog wat meer informatie? Lees dan zeker verder over wat een Instagram Ads specialist bij Varamedia jou te bieden heeft.
Bekijk ook: onze diensten voor LinkedIn Leadgeneratie.
Hoe kan Varamedia helpen met Instagram Ads?
Er kan heel wat tijd en geld kruipen in het op punt stellen van je Instagram campagnes. Eens je campagne online staat, is het daarbij ook belangrijk om de performance ervan te (blijven) analyseren en eventueel iets aan te passen.
Steek je die tijd liever in andere activiteiten of kies je liever van de eerste keer voor een echte Instagram Ads specialist die jouw geld goed zal besteden? Wij nemen het gerust van je over.

Samenwerking op maat
Samen met jou zullen wij een advertising strategie en campagne opstellen die aan al jouw eisen voldoet. Elke strategie zal er namelijk anders uitzien op basis van volgende factoren.
Wat is jouw doelstelling?
Een Instagram campagne kan als doel hebben om meer naamsbekendheid of brand awareness te creëren, het aantal volgers te vergroten, engagement en betrokkenheid te verhogen, leads, conversies en sales te realiseren en een relevanter bereik te krijgen.
Als we weten wat jij wil bereiken, kunnen wij het marketing plan daarop afstellen.
Wie is jouw concurrentie?
Potentiële klanten komen natuurlijk niet enkel jouw advertenties tegen. Instagram staat namelijk vol met reclame. Daarom is het interessant om te weten wie jouw concurrenten zijn, welk publiek ze aantrekken en wat jou onderscheidt van hen.
Welk doelpubliek wil je bereiken?
Wanneer we jouw doelstellingen kennen, zullen we ook jouw doelpubliek gedetailleerd in kaart brengen voor targeting.
We zullen beginnen met het onderscheid te maken tussen B2B (business-to-business) en B2C (business-to-consumer).
Daarna zullen we gaan kijken naar demografische kenmerken, leeftijd, geslacht, interesses en nog veel meer.

Uit het oog, uit het hart? Bij ons niet!
Wij verliezen jouw advertenties niet uit het oog, maar blijven in real time de resultaten analyseren. Dat doen wij aan de hand van heel veel verschillende parameters die ons in detail vertellen hoe het met jouw advertentie gaat. De belangrijkste zijn:
- Bereik
- Impressies
- Click-through rate
- Rendement
Het analyseren en blijven beheren van advertenties is heel belangrijk. Zo krijg je namelijk inzicht in het succes van een advertentie of indien dat niet het geval is, waarom het niet goed gaat. Op die manier is een eventuele aanpassing snel gebeurd en wordt er geen tijd verspild aan een campagne die het niet goed doet.
Wat kost Instagram Ads?
Online marketing is in het algemeen kostenefficiënter, omdat je met targeting heel specifiek je doelpubliek kan bereiken en omdat je de resultaten van je campagnes kan opvolgen.
Toch zal je natuurlijk wel iets moeten betalen. Hieronder vind je hoe Instagram Ads het prijskaartje berekent. Veel zal afhangen van het kosttype dat je kiest:
Cost-per-click (CPC): de naam zegt het zelf. Je betaalt per keer dat iemand op jouw advertentie klikt. Dit kosttype is geschikt voor content die je doelgroep naar je website brengt.
Cost-per-mille (CPM): bij dit kosttype betaal je per duizend impressies. Dit type is geschikt voor content waarmee je meer zichtbaarheid wil krijgen.

Naast het kosttype zijn er nog een paar andere factoren die de prijs van jouw Instagram Ad beïnvloeden:
Periode: seizoensgebondenheid kan je kosten verlagen of verhogen. Rond een themadag, zoals valentijn of kerstmis, zullen er meer concurrenten zijn en zullen de advertenties daarom ook duurder zijn.
Tijdstip: de prijs zal toenemen wanneer je op piekmomenten wil adverteren. De grootste piekmomenten zijn om 12u, 18u en op woensdagen.
Concurrentie: wanneer er over het algemeen veel concurrentie is voor jouw doelgroep, zal het ook meer kosten om te adverteren.
Doelgroep: hoe groter de doelgroep die je wil bereiken is, hoe meer budget je nodig zal hebben om iedereen in die groep te bereiken.
Doe beroep op onze Instagram Ads Specialisten bij Varamedia!
